Minkä itse ostaisit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Formulanomi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Mikä näistä?

• Äänestäjiä yhteensä
    59
Noista varmaan Seatin. Testien perusteella kelpo peli.
Listaan voisi laittaa vielä Hyundai i20:n. Ainakin mun silmä miellyttää ton muotoilu ja 5 vuoden takuu on aina plussaa.

Pitkät takuut haiskahtaa. Vieläkös ne vaativat, että pitää huollattaa (kallilla) merkkikorjaamossa?

Nelosella on Startissa vajaan tunnin päästä toi Seatti koeajossa muuten.

Pitkät takuut haiskahtaa. Vieläkös ne vaativat, että pitää huollattaa (kallilla) merkkikorjaamossa?

mun käsittääkseni moinen vaatimus on laiton (tosin vaikka tämä tuli EU:n mukana, niin nyt on käsittääkseni siellä menossa ehdotus joka taas huonontaisi tätä). Huolto-ohjelman mukaista huoltamista saa vaatia, mutta paikalla ei ole väliä.

Hyvään autoon ei tule takuuvikoja. Moottori ei räjähdä eikä vaihteet leviä. Tommosten kai muutenkin voi olettaa kestävän huollettuna vähintään 5v, eli ilman takuutakin pitäis saada jotain vastaantuloa korjauskuluissa kuluttajansuojan mukaan.

Juu...mogasin sikäli, että olisi pitänyt laittaa enämpi merkkejä/malleja listalle. (mm. Toyota, Mitsubishi, Hyundai)
Mazda2:sen vois lisätä.

Ranskalaiset taidan jättää suosiolla rannalle ruikuttaa. (Bildin laaturaportin ansiota)

Jonkinlainen esivalinta pitäisi kuiteskin jossakin vaiheessa tehdä ennenkuin lähtee kauppoja kiertämään.

Jaska: Focus menee hintaluokaltaan selvästi yli...toki toi Hondakin on jo aivan ylärajoilla.

Noista ottaisin Fiestan. Voorti on pukannu hyviä malleja viime vuosina, vaikka en Vokuksesta oikein tykännytkään. Ehkä äkisti vain pensakone ja auton pienuus. Kehuttu pelihän sekin.

Mutta jos sinkku-kaupunkiautoa laittaisin niin Fiat 500 ehdottomasti! Se on namu! Mutta menee pienemmäksi kuin nuo.

Tai Kia ceed? Sam tietää C3sta sanoa jotain mielyttävää? Onhan noita.

Jep: C3 on sisätiloiltaan aivan loistava ulkomittoihin nähden. Mukava (vaikkakin selvästi pikkuauto) ja helppo ajettava. Soveltuu mainiosti kaupunkiajoon. Kokoisekseen myös hiljainen maantieajossakin.

Autojen hintaluokkaa en ole katsonut, mutta C3 Picasso voisi olla vekkuli vaihtoehto, mikäli tarvitsee tilaa/muunneltavuutta.

Sporttisena autona C2 ajaa asiansa, mutta hinta/yleiskäyttösuhde on mielestäni hölmö - ei kuitenkaan Fiat 500:n luokkaa, mutta fiiliksellähän autoja ostetaankin. Niistä on pidettävä, joten Nomin ei pidä liikaa kuunnella muita, vaan ostaa just sen mikä itseä miellyttää eniten. Piste!

Sikäli jos oot tollasta pikkuautoa harkitsemassa niin ootko käyny kattomassa Mitsubishin Colttia, meinaa nyt vuoden alusta niissä on 5v takuu.
TM:ssä oli tuon koeajo ja lehdelle epätavalliseen tyyliin auto lytättiin aika rajusti: ohjaus ei palauta, auto on meluisa, laatuvaikutelma on heikko (nitinää ja natinaa) ja jousituskin on onneton. Viiden vuoden takuun nyt saa Grande Puntoonkin, enkä sitäkään suosittelisi. Laatu noissa on kai paranemaan päin, mutta Delta-Auton asiakkuus vaatii jonkun sortin siviilirohkeutta ainakin Fiatin omistuksen kautta.

Itse valitsisin noista Fiestan. Ajettavuutta on kehuttu ja autolla kuulemma ajaa mielikseen myös maantiellä, eikä ulkonäkökään ole pölhömpi.

jaskattu polli, Varis puuttuu keosta, eli päätyisin 2009 Toyota Yarikseen:
Toyota_Yaris_Euro_main_510.jpg

(jos noista valikoimista pitää ottaa yks silti, niin kai se Fiestan puolelle menis, tuota on kehuttu)

Jep: C3 on sisätiloiltaan aivan loistava ulkomittoihin nähden. Mukava (vaikkakin selvästi pikkuauto) ja helppo ajettava. Soveltuu mainiosti kaupunkiajoon. Kokoisekseen myös hiljainen maantieajossakin.

Autojen hintaluokkaa en ole katsonut, mutta C3 Picasso voisi olla vekkuli vaihtoehto, mikäli tarvitsee tilaa/muunneltavuutta.

Sporttisena autona C2 ajaa asiansa, mutta hinta/yleiskäyttösuhde on mielestäni hölmö - ei kuitenkaan Fiat 500:n luokkaa, mutta fiiliksellähän autoja ostetaankin. Niistä on pidettävä, joten Nomin ei pidä liikaa kuunnella muita, vaan ostaa just sen mikä itseä miellyttää eniten. Piste!
C2 on kyllä veikeän näköinen. Joitain pyöreänpullukoita lukuunottamatta uusien Citroenien muotoilu nappaa.

Mikäli pakko olisi valita, niin mahdottoman vaikeaahan tuosta tulisi. Granden ja Jazzin välinen taisto. Molemmat miellyttävät silmää ja ovat kaiketi hyviä ajettavia (ainakin arvostelujen perusteella), mutta omien kokemuksien perusteella valitsisin Hondan.

Puntosta on sen verran huonoja kokemuksia etten ostaisi itse sitä. Fordeista taas parempaa kokemusta joten lukitsen sen.

Ei autot minua kiinnosta ulkonäöltä, riittää kun siinä on 4 pyörää ja moottori. Sekä hyvä hinta tulevaisuuteen.

Entäs tuon listan ulkopuolelta vaikkapa VW Polo, paitsi että Polon uus malli taitaa tulla vasta syksyllä markkinoille.

Oon vähän pettynyt ,kun kokoajan menen massan mukana äänestyksissä,mutta Ford Fiesta.Siksi ,että itsellä on Ford ollut neljä vuotta,eikä oo jättänyt pulaan kertaakaan tähän mennessä.

TM:ssä oli tuon koeajo ja lehdelle epätavalliseen tyyliin auto lytättiin aika rajusti: ohjaus ei palauta, auto on meluisa, laatuvaikutelma on heikko (nitinää ja natinaa) ja jousituskin on onneton. Viiden vuoden takuun nyt saa Grande Puntoonkin, enkä sitäkään suosittelisi. Laatu noissa on kai paranemaan päin, mutta Delta-Auton asiakkuus vaatii jonkun sortin siviilirohkeutta ainakin Fiatin omistuksen kautta.

Jaa, Autoliiton Moottori lehdessä oli vähän toisenlainen arvostelu mutta tiedäppä näistä.