Minkä auton ostaisit juuri nyt?

PeeVee79

Paksu ja pehmeä.
Sijainti
J:vi
Viime elokuussa uskaltauduin ostamaan 2003 TDI Octavian, eikä vielä ensimmäisen ~20tkm aikana ole tarvinnut katua. Karvalakkimallissa ilmastointi(manuaali, ei haittaa), ajotietokone ja vakionopeudensäädin... ja vie sen 4,5 litraa kiisseliä.
Mulla on ollut paria kuukautta vaille kolme vuotta samanlainen Ocu, mutta 1,6 bensa. Marraskuussa kävin katsastamassa ja toisesta takaiskarista tuli vaihtokehotus, mitään muuta ei öljyn- ja jakopäänremmin vaihtojen lisäksi ole ollut. Bensaa menee seka-ajossa karvan alle seitsemän litraa.
Tuo uus Ocu kiinnostais tosi paljon, mutta ihan näillä näppäimillä ei auton vaihto kuitenkaan ole ajankohtainen.

Zeiar

Well-known member
Sijainti
Tre
BMW 320d Touringin ostoa olen suunnitellut. Vuosimalli saisi olla 02-04 -haarukassa.

Don Vito

Sekakäyttäjä
Sijainti
Event horizon
Eipä tuossa ole kuin kolme vaihtoehtoa:

1. Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 125 kW 4Motion
2. Skoda Octavia Combi 4x4 Scout 2.0 TDI 103 kW
3. Volkswagen Golf Variant 1,9 77 KW TDI 4Motion

Tuossa järjestyksessä alkaisin valkkaamaan.
Oktaavia voisi harkita, mutta käytännössä tuollainen malli olisi out of budget. Jos nyk. Ranskanpulla jostain syystä esim. heittäytyisi selälleen tms. niin varmaan katselisin Nettiautosta toisen samanlaisen - tällä kertaa tosin vähintäin 2.0-16V koneella - tai sitten voisin katsella jostain hyväpeltisen Opel Mantan ja säästyvillä rahoilla hommaisin siihen SRT:ltä Recaron penkit ja Sutii Oy:lta 400:n korisarjan ja jotain kivaa pellin alle...

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Minkä auton ostaisit juuri nyt?
Lähetin sähköpostilla eilen kymmenelle jälleenmyyjälle tarjouspyynnön Fokuksen dieselfarkusta.
Mistään muusta autosta en onnistunut löytämään 24 000 eurolle enempää vastinetta omia tarpeitani ja mieltymyksiäni ajatellen.

Koittakaapa etsiä halvempi eurooppalainen auto joka täyttää seur. kriteerit tai pistää paremmaksi, taitaa olla aika harvassa:

- Tavaratila 500 litraa tai enemmän
- Automaatti-ilmastointi
- Vakionopeudensäädin
- Webasto kellolla
- Ajotietokone
- Lampun pesimet (ehdoton, nykyisessä ei ole - ja voin kertoa, että saisi todellakin olla)
- EU keskikulutus 4,5 ltr/100 km tai vähemmän (CO-päästöt alle 120 g/km)
- Hinta alle 24 000 euroa

Itse en löytänyt rahalle enempää vastinetta mistään muusta autosta. Saa ehdottaa, jos tulee joku vaihoehtoinen malli mieleen, joka täyttää em kriteerit.
Fiikus saisi olla hieman hiljaisempi ja paremmalla jakkaralla varustettu, muuta ei juuri toivomuslistalle koeajon jälkeen jäänyt.

Viimeksi muokattu:

Mangelo

Well-known member
Juuri nyt ostaisin Citroen Xsaran. Sellasen punaisen kolmeovisen jolla Loebi ajoi joku vuosi sitten.

Viimeksi muokattu:

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
Tuota esittelyautojen hinnoittelua mä en ole koskaan tajunnut.

Miten liike odottaa saavansa saman rahan käytetystä autosta kuin millä asiakas saa uuden vastaavan?

Mulla on tuossa pöydällä voimassa oleva tarjous tasan samasta autosta, tosin hieman enemmän varusteltuna (vetokoukku ja kattokaiteet).
Uuden auton tingattu hinta on halvempi kuin tuon esittelyrääkissä olleen kulkineen.

No, saahan sitä toki pyytää. Ehkä joku hullu maksaa.

Mangelo

Well-known member
Tuota esittelyautojen hinnoittelua mä en ole koskaan tajunnut.

Miten liike odottaa saavansa saman rahan käytetystä autosta kuin millä asiakas saa uuden vastaavan?

Mulla on tuossa pöydällä voimassa oleva tarjous tasan samasta autosta, tosin hieman enemmän varusteltuna (vetokoukku ja kattokaiteet).
Uuden auton tingattu hinta on halvempi kuin tuon esittelyrääkissä olleen kulkineen.

No, saahan sitä toki pyytää. Ehkä joku hullu maksaa.
Tuon auton saa mukaansa saman tien ilman odottelua sellaisena kuin se on. Kai siitäkin voi yrittää tinkiä.

hara-kimi

Well-known member
30 tuli ikää täyteen. Ennen pakollisia farmareita ja muita paskoja on ostettava urheiluauto. Zeta tänä kesänä. :ahem:

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Helskutin vaikeaa tehdä valintaa. :dunno:

Esittelyautoon tai vähän käytettyyn olen päätynyt. Ei jaksa odottaa 8-12 viikkoa.:nope:

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
Tuon auton saa mukaansa saman tien ilman odottelua sellaisena kuin se on. Kai siitäkin voi yrittää tinkiä.
Njooh, mulle tuo auton vaihto ei ole koskaan niin hektistä hommaa, ettenkö voisi ajella vanhalla vielä kymmentä viikkoa, jotta saan käyttämättömän ja jopa halvemman kulkineen alle kuin esittelyauto on.
Kun tietää miten esittelyautoja usein käsitellään heti liikkeen pihasta lähdettyä - kylmällä moottorilla - niin ei kiitos. :nope:

Sen verran noista saaduista tarjouksista, että hinnat asettuivat välille 23650 ... 25190 euroa.
Kotteron ohjehinta varusteineen, veroineen ja toimituskuluineen on 26133 euroa

Aiemmin mainitsemaani esittelyautoon (22800 euroa) verrattavan uuden auton tarjoushinta oli 22600,- tosin tässä oli yli 1500 euron arvosta enemmän varusteita kuin tuossa esittelyautossa (tarkasti ottaen vetokoukku, aluvanteet ja kattokaiteet). Tämä auto poikkeaa ostamastani autosta pienempitehoisen moottorinsa osalta.
Ymmärtänet, ettei kiinnosta näillä lähtöarvoilla juuri katsella noita esittelykotteroita. Mielummin sitten joku 2 vuotta käytetty ja vähän ajettu, jossa arvo on pudonnut 20-25% uuden OVH:sta..

Viimeksi muokattu:

pendellstock

Well-known member
Itseasiassa tässä kuussa ostaisin nyt tommosen e46 BMW:n. Tod näk 330D:n farkkuna. Ajettu joku 60 tkm (jakoketju noissa onneksi on ollut jo kauan).

Todella hyvä auto ajaa, vääntöä 410Nm niin ei tarvitse liikaa jurnuuttaa (pystyy juuri ja juuri sellaiseen mukavaan suorituskykyyn ja ajaminen tuntuu kivalta eikä vaan ajamiselta). Kulutus silti kutosella alkava! Ja tollasen auton ajo-ominaisuudet on kuitenkin käytettynäkin positiivisesti ajatellen ihan toiselta planeetalta saman hintaluokan uusienkaan nipponien (saakohan corollaa edes alta 20k e, ei kait) tai vähän ajettujen skoodien tai kansanautojen kanssa.

Ulkonäkökin on ok ja eroaa edes vähän perus tötteröistä, eli kaikin puolin järkevä ja kiva peli. Pyynnit vaan Suomessa yksityisilläkin vielä liian kaukana oikeista markkinahinnoista, eli itse pitää lähteä taas verestämään saksan taitoja:ahem:

Polar

Well-known member

Alfa GT on auto jossa silmä lepää ja tien lukukin onnistuu tarvittaessa ripeästi.

Sue_me

Well-known member
Nykyisen harmaan nuhapumpun jälkeen voisi harkita jotain edes hieman poikkeavaa.

Kuten esmes:

Skoda Fabia RS

Tai:

Seat Leon FR

bigbear

Well-known member
Sijainti
Sundsberg, Kirkkonummi
Onkos teillä kokemuksia Mazda kuutosesta? Perheenlisäyksen myötä pikku bemu eli 120D jäi armottomasti liian pieneksi.

535D olisi mun valinta, mutta ainoa este on hinta :)

Joppe_001

Well-known member
Sijainti
Tois pual jokkee
Viikon verran oli vuokra-autona viime mallin Kuutonen 2.3-litraisella koneella. Koneessa ihan mukavasti voimaa ja minulle yllätyksenä Mazda oli myös hyvä ajaa. Tilat varmastikin riittävät lapsiperheelle. Kojelauta ei oikein miellyttänyt, vähän halvan oloinen, toisaalta hintakin taitaa olla luokkansa alapäässä. Autossa Bosen audiosysteemit lisävarusteena, mutta täytyy sanoa että se oli oikeasti huono. Parempia vakiokajareitakin on tarjolla kilpailijoilla. Lisäksi oli aika meluisa tuon kokoluokan autoksi. Ja jos autoaan meinaa pitää vähän pidempään, niin Mazdan ruosteenesto on pieni kysymysmerkki.

bigbear

Well-known member
Sijainti
Sundsberg, Kirkkonummi
Viikon verran oli vuokra-autona viime mallin Kuutonen 2.3-litraisella koneella. Koneessa ihan mukavasti voimaa ja minulle yllätyksenä Mazda oli myös hyvä ajaa. Tilat varmastikin riittävät lapsiperheelle. Kojelauta ei oikein miellyttänyt, vähän halvan oloinen, toisaalta hintakin taitaa olla luokkansa alapäässä. Autossa Bosen audiosysteemit lisävarusteena, mutta täytyy sanoa että se oli oikeasti huono. Parempia vakiokajareitakin on tarjolla kilpailijoilla. Lisäksi oli aika meluisa tuon kokoluokan autoksi. Ja jos autoaan meinaa pitää vähän pidempään, niin Mazdan ruosteenesto on pieni kysymysmerkki.
Mullakin on kaksi "estettä" tuon auton ostolle.

Juuri tuo ruostuminen, mutta se on "sen" ajan murhe. Isompi kysymys on viihtyminen maanteillä, johon vaikuttaa ajomelu sekä istuin mukavuus.

Lyhyellä koejaolla en saanut oikein selvyyttä noista asioista.