Saapa nähä...mulla saattaa auto vaihtua syksyllä vanhempaan.
Listalla on nyt harkinnassa, 'loppusuoralle' päässeinä
- 2000-lukulainen Jaguar S-type (tms)
- aavistuksen vanhempi BMW 500-sarjalainen isolla koneella (V8) tai
- 2000-lukulainen Alfa Romeo Lusso V6-koneella
- about samanikänen Mersun SLK tai CLK (Eiks Mylliksellä oo tommonen CLK? vai muistanko väärin)
Mutmut..ei oo silti ihme jos ostaisin vaikka uuden Ford Focuksen, Astran, Sitikan tai jos oikein pihiks heittäydyn, Peugeot 206.
Tällä hetkellä eletään taas niitä hetkiä kun valinta näyttäis vahvasti kallistuvaan erittäin vahvasti Jaguariin, mutta asia saattaa olla ihan päinvastoin ensi viikolla. Tässä tappelee nyt turhamaisuus ja järkevyys keskenään.
Jos järkevyys voittaa, ostan jonkun uuden keskiluokan auton. Tai jopa pikkuluokan, kuten em. Pösön. Jos turhamaisuus, joku tuolta ylemmältä listalta.
Jotenkin tuo käytetyn auton ostaminen arvelluttaa, kun mulla ei käytettyjä ole oikeestaan koskaan ollut kuin harrasteautoina. Ja penniäkään ei ole näihin uutena ostettuihin mennyt koskaan omaa rahaa korjauksiin, vain normaaleihin huoltoihin. Mulla on sellanen kaava, että ostan uuden auton ja sitten 2-3 vuotta vanhana vaihdan sen uuteen. Ja nykyinen tuli hiljakkoin 2 vuotta vanhaksi, joten uutta täytyy nyt alkaa katsella.
Mutta jos Jaggen tms. ostan, niin sellaista ei ole järkevää edes ajatella (Suomen hinnoilla ja veroilla) uutta vaan 3-5 vuotta vanhana. Ja on vähän pelko persiissä, josko sitten alkaiskin palaa rahaa korjauksiin ihan eri malliin kuin nyt olen tottunut.