Mitä nyt tehdään!!!

  • Viestiketjun aloittaja TRF
  • Aloituspäivämäärä

sikanopee

Member
Liittynyt
2.4.2002
Viestit
22
Eppäilen vahvasti, että AKK:n hallitus pyyhki Virtasalmen kilpailun tuomariston ja Jassunkin päätöksillä persuksensa. Paikallaolijat sähläsivät ilmeisesti paljonkin, mutta "syylliset" ilmeisesti tyytyivät kohtaloonsa, kun siivet joka taoauksessa olivat liian leveät (kellä täysin tietämättään, kellä huolimattomuuttaan ja kenties jollakin jopa tarkoituksella)ja homman uluvattiin päättyvän yhden lähdön hylkäämiseen. Hylkäys kai oli itsestään selvä seuraus. Fiksu katsastusporukka olisi toki kertonut ennen kisaa, että tarkistakaa siipien ym. mitat laillisiksi, ne syynätään katsastuksessa, mutta silloin ei olisi päässyt käyttämään niin makoisaa valtaa ja toimimaan kerrnkin oikein rangaistuksia jakavana tuomarina. AKK:ssa ei taideta ymmärtää mitä eroa on tahallisuudella, huolimattomuudella ja vahingolla. Tuomiot tulevat kaikille samoina ja julman ankarina, koska rallissakin Puhakalle ja Ampujalle annettiin sääntörikkomuksesta kilpailukieltoa. Voihan perkele, en muuta totea. Kannattaisiko AKK:n hallituksen kuunnella ennen kaavamaisia hölmöilyjään jotain juristia, joita varmasti löytyy ilmaisesksikin alan harrastajapiiristä. Sitäpaitsi mitä merkitystä kilpailujen tuomaristolla on, jos AKK:n hallitus kusee niiden päätöksille. AKK:n tulisi ottaa tällaiset tapahtumat käsittelyynsä vain, jos joku osallisista tai alemman asteen käsittelijöistä sinne vetoaa. Nyt ei kukaan ole löytänyt sitä tyyppiä, joka asian AKK:hon vei. Onko sellaista edes olemassa, epäilen. Jos on, niin kertokaa. Tiedetään ketä voidään syleksiä ohikulkiessa.
 

Tumppi

Well-known member
Liittynyt
4.5.2001
Viestit
86
Sijainti
Helsinki
Niin ei sitä vetoamisoikeutta, kukaan siellä kilpailupaikalla voi toiselta estää.. joten joku on siis lusikkansa soppaan pistänyt. En alkuunkaan usko, että hallitus tekee yhtään mitään asian eteen ilman "aloitetta".. enkä siihenkään usko, että lajipäällikkö asiaa on eteenpäin vienyt, koska hän on kilpailijoille oman "lupauksensa" antanut.. joten joku, mitä todennäköisemmin ko. kilpailijoita on siis "kusettanut"..
Vieläkään kukaan ei ole mitään puhunut, esim. siitä millaisen raportin ko. kilpailun valvoja on asiasta tehnyt..
Ja se on siis mennyt ratapuolen lajiryhmälle, joka on toki voinut tehdä siitä omat esityksensä hallitukselle (todettuuan, että kilpailupaikalla on ehkä väärin toimittu?)! Siis seuraava porras on se lajiryhmän käsittely, ja sitten hallitus, jossain vaiheessa välissä saattaapi olla myös urheiluvaliokunta tai jopa "vetoomustuomioistuin"..
Saadun tieton perusteella voidaan toki todeta, että ei sielä kilpailupaikalla ainakaan oikein ole asioita ilmeisestikään hoidettu..
 

Tumppi

Well-known member
Liittynyt
4.5.2001
Viestit
86
Sijainti
Helsinki
Huomioiden muiden kilpailijoiden oikeusturvan (-> laillisilla autoilla ajaneet). Kilpailupaikalla ei olisi saanut mennä tekemään mitään "sopimuksia". Ko. sopimus kun tuli tehtyä, ja sitten sitä vielä "rikottiin", siinä tietenkin kärsi myös laittomilla autoilla ajaneiden kuljettajien oikeusturva..

Ehkä tuomiot/sanktiot/seuraamukset ("rakkaalla lapsella" monta nimeä) olivatkin sen vuoksi varsin pienet tekoon nähden. Eli jos alusta asti olisi oikein toimittu, olisi seuraamukset saattaneet olla paljon pidemmät kilpailukiellot.

Täytynee muistaa, että kilpailukaluston tulee aina olla sääntöjen mukainen ! Turha siitä on esim. katsastustoimintaa syyttää, nimimerk. "ei ole ennenkään katsastettu"..

Sattaa hyvinkin olla, että tässä tapauksessa ko. siipi voi vääntyä kanttarien takia sentin/kaksi.. mutta 9 senttiä, on jo tietoista hakua..
 

Dale

Well-known member
Liittynyt
24.7.2001
Viestit
60
Turha tästä on enää porata. Olisivat ajeneet sääntöjen mukaisilla kulkupeleillä niin ei tarvis kuskien ja varsinkaan heidän taustajoukkojensa kitistä. Kyllä sitä nyt mollataan AKKta, ihan kuin syylliset löytyisivät sieltä. Peiliinkin saa katsoa.
 

Jokke

Member
Liittynyt
19.12.2000
Viestit
10
Sijainti
Kotka
Tämän kertaiset tuomitut lopettavat kohta poraamisen, koska asia ei miksikään muutu. AKK ei toimissaan noudata oikeusvaltion periaatteita vaan toimii diktatuurin lailla. Sitä paitsi seuraavalla kerralla tuomittavina ovat uudet uhrit.

Kilpailijoita helpottaisi kovasti, jos AKK julkaisisi erikseen ne säännöt, joita heidän täytyy noudattaa. Se sääntökirja olisi huomattavasti ohuempi kuin tämä nykyinen
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4722
Sijainti
Event horizon
Tumppi:

Sattaa hyvinkin olla, että tässä tapauksessa ko. siipi voi vääntyä kanttarien takia sentin/kaksi.. mutta 9 senttiä, on jo tietoista hakua..
Olisi kiva kuulla jonkun "asianosaisen" taholta mikä oikein on totuus. Hassu Markkula puheli TV-insertissä yhdeksästä sentistä kun taas se haastateltu kuski taipuneista päätylevyistä, joista ei kyllä yhdeksän sentin ylimääräistä leveyttä saa minkään kanttarellin päältä ajellessa. Sehän olisi jo 4½ senttiä per puoli...
 

Muurari

Member
Liittynyt
20.10.2001
Viestit
19
Joopa joo!

Lopettakaas taas toi kitinä, juttu on kun arvostelu väärin sammutetusta tulipalosta.
Käännetään huomiota pois itse asiasta hirveällä tarmolla.
Autot olivat sääntöjen vastaisia ja sillä siisti.Kas kun ei asianosaiset kerro mittoja, Jassu tais olla oikeassa lukemassa.
Toleranssi ko. kohdassa on 5mm jonka luulisin riittävän, jopa katsastusmiestenkin mittauksille.

Asiahan ei tietysti minulle kuulu mutta... !
 

Harrin

Active member
Liittynyt
18.6.2001
Viestit
28
Olisi kiva kuulla jonkun "asianosaisen" taholta mikä oikein on totuus. Hassu Markkula puheli TV-insertissä yhdeksästä sentistä kun taas se haastateltu kuski taipuneista päätylevyistä, joista ei kyllä yhdeksän sentin ylimääräistä leveyttä saa minkään kanttarellin päältä ajellessa. Sehän olisi jo 4½ senttiä per puoli...[/QB][/QUOTE]
---
Kyllä se Hassu oli tässä kohtaa oikeassa, että se suurin ylileveys oli noin 9cm ja myös haastateltu oli oikeassa sillä pienin ylitys oli noin 1cm, loput tähän väliin. Osassa päätylevyistä on erilevyinen taivutus ( joillakin loiva ja joillakin 90 asteen )ja joillakin suora joka on taipunut "vuosien saatossa". Näistä taivutetuistahan pääsi sillä eroon kun vaihtoi vain puolta niin taivutus meni sisällepäin.

Dale: eikö tämä oo just paikka jossa on mukava purnata, tai kertoi mielipiteitä...ajatustenvaihtoa...
Kerro jos oon väärässä.
 

Tumppi

Well-known member
Liittynyt
4.5.2001
Viestit
86
Sijainti
Helsinki
Aivan kuin joillakin olisi huoli siitä, että se AKK:n hallitus ei olisikaan syyllinen, vaan tätä kautta voisi tulla esille se porras joka on kaiken takana...
Joten jatkakaahan selvittelyjä, kyllä se vielä esille tulee, kuka ko. asian on eteenpäin vienyt..
 

TRF

Well-known member
Liittynyt
24.2.2000
Viestit
156
Sijainti
Helsinki
Ainakin 2 lajiryhmän jäsentä kuuli asiasta ensimmäisen kerran Alastarossa. Luulen että asian on esitellyt hallitukselle itse Murkula. Ei olisi ensimmäinen kerta kun ko. "herra" puhuu toista sinne ja toista tänne.

Mutta olkoon jo mokoma asia. AKK sai mitä halusi ja saavat ensivuonna melskata keskenänsä S2k luokan kanssa. Niin kauan kun se luokka vielä on olemassa, eli näillä näkymillä ei kovinkaan pitkään.
 

Miikka

Well-known member
Liittynyt
17.6.2002
Viestit
191
Noista siivistä vielä , näin mitä poijat sanoivat (ne kaksi ruuttalipussa) ja toinen sanoi päätylevyn levinneen takaosasta 1cm ja näytti vielä miten---tämä ei (siis JOS havaitaan todeksi) ole kilpailukieltoon oikeuttava "laittomuus".

toinen taas näytti kuinka päätylevy oli "väärinpäin" (vähän kuin eräs venttiili ralleissa)eli -L- olikin ulospäin jollion maksimi leveys ylittyi ja se on , johtuu se sitten virheasennuksesta/huolimattomuudesta selvä sääntöjen vastainen teko......

tämä siis VAIN Ruutulipun kautta huomioituna , toki sääntörikkeestä tulee rangaista jotenkin ja annettu rangaistus ei ole läheskään sitä mitä olisi voitu antaa......mutta valitettavasti kaikki asiat (taas) onnistuttiin pilaamaan sillä että kukaan ei tiedä mistään mitään (kuten aina) , ja kuulopuheiden (siis KUULOPUHEIDEN) mukaan vielä valehdeltiin kilpailijoille joita rangaistus koski.

Kannattaisi AKK:n ottaa hiukan mallia vaikka FHRA:n toiminnasta , siellä edes on kova yritys saada asiat toimimaan ja miehistöä koulutetaan.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4722
Sijainti
Event horizon
TRF:
Mutta olkoon jo mokoma asia. AKK sai mitä halusi ja saavat ensivuonna melskata keskenänsä S2k luokan kanssa. Niin kauan kun se luokka vielä on olemassa, eli näillä näkymillä ei kovinkaan pitkään.
Mitä pikemmin Sport2M haudataan - sen parempi... Ja aina vain paranee mikäli hautaavat AKK:n sen mukana. Tilalle Eestin mallin mukaan koppiautoille ns. Vaba Klass johon sitten samalle viivalle mahtuvat kaikki Mini-tontuista SS-kilpureihin ja näihin noin 2 miljuunan kauppakasseihin, mitä AKK viimeiset vuodet on runnonut ainoaksi oikeaksi rata-autoiluluokaksi. Open Wheel kilpureille sitten oma luokkansa jossa siinäkin tyyli olisi vapaa. :cool:
 

Miikka

Well-known member
Liittynyt
17.6.2002
Viestit
191
Kumma kun kukaan ei ole vielä "hokannut" sulloa jotain oikeaa moottoria noihin sproot-2000:siin ja koittaa superissa.......heh , se olis mukava nähdä.....
 

Mad-Mike

Well-known member
Liittynyt
16.11.2000
Viestit
349
TRF:
Ainakin 2 lajiryhmän jäsentä kuuli asiasta ensimmäisen kerran Alastarossa. Luulen että asian on esitellyt hallitukselle itse Murkula. Ei olisi ensimmäinen kerta kun ko. "herra" puhuu toista sinne ja toista tänne.

Mutta olkoon jo mokoma asia. AKK sai mitä halusi ja saavat ensivuonna melskata keskenänsä S2k luokan kanssa. Niin kauan kun se luokka vielä on olemassa, eli näillä näkymillä ei kovinkaan pitkään.
Ai sinäkin olet huomannut luokan yleisökadon.....

Heh Radalle.com päivillä enemmän populaa radoilla KATSOJIA kuin Sport2000 tour..eiköhän viesti mene perille....ylihinnoiteltuja kauppakasseja ei jaksa katsella kukaan....
 

Mad-Mike

Well-known member
Liittynyt
16.11.2000
Viestit
349
TRF:
Ainakin 2 lajiryhmän jäsentä kuuli asiasta ensimmäisen kerran Alastarossa. Luulen että asian on esitellyt hallitukselle itse Murkula. Ei olisi ensimmäinen kerta kun ko. "herra" puhuu toista sinne ja toista tänne.

Mutta olkoon jo mokoma asia. AKK sai mitä halusi ja saavat ensivuonna melskata keskenänsä S2k luokan kanssa. Niin kauan kun se luokka vielä on olemassa, eli näillä näkymillä ei kovinkaan pitkään.
AKK toimii "diktatuurina" siksi koska A: feedbackia ei suoraan tule tai jos tulee niin se on yksittäisen ihmisen esitys tai B: sitten se ei ole perillä mitä kansa haluaa....Veikkaan molempia koska mm AKK sport lehdessä on joskus mainittu feedbackin puute ja näin myös minun on annettu ymmärtää lajipäälliköiden taholta.( siis kirjallisen ja asiallisen )
Sekä toinen seikka on se että mm radalle.com päivillä on katsojia enemmän kuin Sport2000 tourilla joten kansaa ei Hondat Typerät kinnostaa kun voi mennä katsomaan Ferrareita Lamboja ja 450-660 hv nelivetoja...jotka on siviilipelejä..ei ehkä yhtä nopeita radalla mutta huippuja löytyy enemmän kuin lääkäri määrää...juuh ja tiedän mistä puhun tuo 660 hv neliveto oli jussina koko ajan tontilla.
Ja omistaja nykysääntöjen puitteissä ei ole kinnostunut ajamaan kilpaa...kynnys aloittamiseen ja pysymiseen mukana vauhdissa on liian kova..siitä antaa esimerkin tänä vuonna eräs Alfa...
 

hewland

Well-known member
Liittynyt
8.11.2000
Viestit
56
Sijainti
salo finland
markula eläkkeelle

vihdoinkin siitä mätäpaiseesta päästiin.kauan se kesti,mutta kannatti odottaa.
 

Muurari

Member
Liittynyt
20.10.2001
Viestit
19
Enpä olis niinkään varma että onni ja autuus nyt koitaisi..?
Lakkia nosta jos tapaahtuu muutos parempaan, ettei vaan päin vastoin?

Asiahan ei tietysti minulle kuulu mutta...
 
Ylös