Hassu kommentti sinänsä Salolta kun lähes tulkoon kaikki muut tahot ovat sitä mieltä, että auton "kehittäjänä" Schumi on juuri huippuluokkaa!?
Mutta toisaalta luulen, että tuo voi osittain pitää paikkaansa? Olihan Schumi "pulassa" aikanaan Benettonillakin säätöjen kanssa, kunnes sai apuja JJ:ltä!
Veikkaan kuitenkin, että Schumin haluamista kehitysideoista on nimenomaan hyötyä Schumille. Eli jos auto menee hitaampaan suuntaan Salon mielestä, niin se ei sitä välttämättä tee Schumin kohdalla!
Ja juuri tuosta syystä silloin kun Ferrarilla on ongelmia on Ruben se joka kärsii eniten koska Ferrarilla keskitytään siinä vaiheessa vain Schumiin, joten Ruben saa tyytyä siihen mitä Schumilta jää. Vasta sitten kun Ferrari kulkee Schumin mielen mukaan, keskitytään Rubenin haluamiin asioihin!
Eihän kuljettaja sinänsä autoa säädä/rakenna/jne. mutta antaa kuitenkin sitä tietoa mikä vahvistaa telemetrian antamat tiedot! Jos kuski sanoo että auto puskee siinä ja siinä mutkassa, niin data on se mikä kertoo(toivottavasti) insinööreille mitä sille voi tehdä ettei näin käy!? Eipä se kuski voi muuta tehdä kuin kertoa miten auto missäkin käyttäytyy itse ajaessa! Sitä tuntumaa eivät insinöörit mistään muualta saa!
Ja miten tämä sitten vaikuttaa siihen mitä Schumi ja mitä Ruben haluaa?
Jos Schumi haluaa että auton etupää tarvitsee lisää pitoa, niin sitähän yritetään sinne saada vaikka kirveellä! Tässä vaiheessa Ruben voi vaan ihmetellä jos hän haluaisi esim. perään lisää pitoa, sitä ei tule ennenkuin Schumille on saatu etupää kuntoon!
:dunno:
Mutta toisaalta luulen, että tuo voi osittain pitää paikkaansa? Olihan Schumi "pulassa" aikanaan Benettonillakin säätöjen kanssa, kunnes sai apuja JJ:ltä!
Veikkaan kuitenkin, että Schumin haluamista kehitysideoista on nimenomaan hyötyä Schumille. Eli jos auto menee hitaampaan suuntaan Salon mielestä, niin se ei sitä välttämättä tee Schumin kohdalla!
Ja juuri tuosta syystä silloin kun Ferrarilla on ongelmia on Ruben se joka kärsii eniten koska Ferrarilla keskitytään siinä vaiheessa vain Schumiin, joten Ruben saa tyytyä siihen mitä Schumilta jää. Vasta sitten kun Ferrari kulkee Schumin mielen mukaan, keskitytään Rubenin haluamiin asioihin!
Eihän kuljettaja sinänsä autoa säädä/rakenna/jne. mutta antaa kuitenkin sitä tietoa mikä vahvistaa telemetrian antamat tiedot! Jos kuski sanoo että auto puskee siinä ja siinä mutkassa, niin data on se mikä kertoo(toivottavasti) insinööreille mitä sille voi tehdä ettei näin käy!? Eipä se kuski voi muuta tehdä kuin kertoa miten auto missäkin käyttäytyy itse ajaessa! Sitä tuntumaa eivät insinöörit mistään muualta saa!
Ja miten tämä sitten vaikuttaa siihen mitä Schumi ja mitä Ruben haluaa?
Jos Schumi haluaa että auton etupää tarvitsee lisää pitoa, niin sitähän yritetään sinne saada vaikka kirveellä! Tässä vaiheessa Ruben voi vaan ihmetellä jos hän haluaisi esim. perään lisää pitoa, sitä ei tule ennenkuin Schumille on saatu etupää kuntoon!
:dunno: