Mitä sponsorit saa Formuloiden sponsoroinnista?

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
Firmojen logot näkyy ympärimaailman autojen keuloista kuskien lippiksiin ja faneille myytäviin vaatteisiin. Yritykset voivat käyttää kuskeja ja teamien tunnuksia tuotteidensa ja palveluidensa markkinoinnissa. Sponsorit voivat saada kuljettajia omiin mainoksiinsa ja tapahtumiinsa, sekä saada mahdollisuuden tarjota F1-viikonloppu teamin tarjoamana omille kumppaneilleen. Varmasti unohtumaton elämys ja mahdollisuus businessneuvotteluille. Markkinointiyhteistyön mahdollisuuksille vain mielikuvitus on rajana.
 

Dino246

Well-known member
Liittynyt
18.6.2009
Viestit
2332
Yksi aika tärkeä juttu näissä sponsorointikuvioissa on myös verkostoituminen.
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39265
Sijainti
Semminki
Varmaankin haluavat miljoonapanostuksillaan mainoksen autoon ja vetävät Jutituuletusta, että siellä lepää.
 

HH

Well-known member
Liittynyt
17.2.2003
Viestit
126
Ymmärrän, että Ferraria ja Mersua halutaan sponsoroida, mut miks joku haluaa firmansa logon jonkun Sauberin kylkeen?
 

ohjeah

Well-known member
Liittynyt
8.3.2009
Viestit
1203
Ymmärrän, että Ferraria ja Mersua halutaan sponsoroida, mut miks joku haluaa firmansa logon jonkun Sauberin kylkeen?
Sen logon saa Sauberin kylkeen huomattavasti halvemmalla kuin Mersuun tai Ferrariin. Kyllähän siitäkin näkyvyyttä saa. Tosin kyllähän viime vuosina on monella tallilla tainnut olla melkoisia hankaluuksia saada isoja sponsoreita houkuteltua mukaan.
 

skvi

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
2056
Kemppi on päässyt kehittämään hitsausteknologiaa ja siten saanut tuotekehitystä
 

Dino246

Well-known member
Liittynyt
18.6.2009
Viestit
2332
Paikka Sauberin kyljestä lähtee huomattavasti pienemmällä panostuksella, ja silläkin saa jonkin verran näkyvyyttä mutta ennen kaikkea sillä pääsee mukaan "piireihin". F1-varikolle on kiva tuoda omia yhteistyökumppaneita, saadaan uusia kontakteja, verkostoja ja ehkä sitä kautta lisää kauppaa. Voidaan käyttää tallin kuljettajia esim. omissa asiakastilaisuuksissa, voidaan käyttää tallin autoja tai kuljettajia omassa mainonnassa (=lisää näkyvyyttä/huomioarvoa omille mainoksille). Saadaan ehkä jotakin teknistä yhteistyötä tallin tai sen muiden sponsoreiden kanssa (kuten esim. Kempin tapauksessa) jota voidaan hyödyntää omassa toiminnassa. Kaiken kaikkiaan F1-sponsorointi (ja sponsorointi yleensäkin) on parhaimmillaan paljon muuta kuin se pelkkä näkyvyys auton kyljessä tai kuskin haalarissa.
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Paikka Sauberin kyljestä lähtee huomattavasti pienemmällä panostuksella, ja silläkin saa jonkin verran näkyvyyttä mutta ennen kaikkea sillä pääsee mukaan "piireihin". F1-varikolle on kiva tuoda omia yhteistyökumppaneita, saadaan uusia kontakteja, verkostoja ja ehkä sitä kautta lisää kauppaa. Voidaan käyttää tallin kuljettajia esim. omissa asiakastilaisuuksissa, voidaan käyttää tallin autoja tai kuljettajia omassa mainonnassa (=lisää näkyvyyttä/huomioarvoa omille mainoksille). Saadaan ehkä jotakin teknistä yhteistyötä tallin tai sen muiden sponsoreiden kanssa (kuten esim. Kempin tapauksessa) jota voidaan hyödyntää omassa toiminnassa. Kaiken kaikkiaan F1-sponsorointi (ja sponsorointi yleensäkin) on parhaimmillaan paljon muuta kuin se pelkkä näkyvyys auton kyljessä tai kuskin haalarissa.
Juuripa näin. Kaveri (silloin myyntijohtaja) oli yhden Ferrarin kanssa yhteistyötä tekevän firman kutsumana aikoinaan Barcelonassa. Vip-tiloissa sitten juodaan kuohuvaa ja pääsee Alonson kanssa kuvaan.

Varmaan helppo arvata, että yhteistyöfirman tuotteita on mukavampi myydä kuin toisen kilpailijan, joka ei sinne Barcelonaan ole vienyt. Yleensä vielä siellä (kisoissa) on jotain 'tuotekoulutusta' tai 'lanseeraustakin' näistä tuotteista, niin on ihan 'työmatka'.
 
Ylös