Eiköhän se siitä yön pimeydessä romahda.On niin tylsää että pollaanpas sillan kohtaloa.
Sinne vaan turkulaiset videokameran kanssa päivystämään :ahem:Turun Myllysillan romahtamisvaara kasvaa
Lauantai 6.3.2010 klo 17.59
Tuoreen mittauksen mukaan silta on notkahtanut jo 86 senttiä, kun aamupäivällä puhuttiin noin 15 sentistä.
Turun keskustassa suljetun Myllysillan romahtamisvaara kasvaa.
Notkahdus johtuu sillan maatukien pettämisestä Aurajoen molemmilla puolilla.
Silta suljettiin liikenteeltä aamulla. Myllysilta voi olla pois käytöstä jopa vuoden, arvioi kaupungin edustaja.
Viranomaiset tiedottavat tilanteesta vielä tänään noin kello 21.
STT
Joo. Se notkui ja painui heti valmistumisen jälkeen ja on korjattu aiemminkin. Ongelmana on noi saviset aurajoen rannat, jotka antaa periksi.Mun muistaakseni tuon Myllysillan notkumisesta on ollut Turun Sanomissa juttua jo joskus suurinpiirtein 80-luvulla.
Pitäisi paaluttaa 'ranta-ankkurit', vai miksi niitä sanotaan.Joo. Se notkui ja painui heti valmistumisen jälkeen ja on korjattu aiemminkin. Ongelmana on noi saviset aurajoen rannat, jotka antaa periksi.
Tosin tuo viereinen Martinsilta on ollut pystyssä jo 70 vuotta ilman ongelmia, että tässä nyt on menty sitä halvinta tietä...Joo. Se notkui ja painui heti valmistumisen jälkeen ja on korjattu aiemminkin. Ongelmana on noi saviset aurajoen rannat, jotka antaa periksi.
Vai koko ajan?Silta vajoaa koko ajan. Romahduksen jälkeen tarttee sillan kokoajan.
?Vai koko ajan?
Ukkolan Pertillä oli aikanaan ukko kuin ukko väärinperin sillassa,Silta vajoaa koko ajan. Romahduksen jälkeen tarttee sillan kokoajan.
Joo, mut Martin silta on erilainen, kun siinä on toi keskituki. Myllysilta on niinku jonkinnäköne kaarisilta, eli kaikki massa kuoirmittuu rantoihin. Ja sitten kun ne antaa periksi, ni silta alkaa painumaan.Tosin tuo viereinen Martinsilta on ollut pystyssä jo 70 vuotta ilman ongelmia, että tässä nyt on menty sitä halvinta tietä...
Enemmän varmaan se tarvitsee kokoajan kuin sitä tarvittaisiin koko ajan.
!PuoliPöhkö sanoi:Se on selvää, ettei silta toimi enää tarkoituksessaan ilman erittäin massiivisia korjaustoimia.
Nykyisen sillan kunnostaminenkin on todennäköisesti mahdollista rakentamalla uusia kantavia rakenteita. Tätä vaihtoehtoa ja sen kustannusten järkevyyyttä pohditaan wanhassa pääkaupungissa ankarasti tämän kevään aikana.
Arvaan kuitenkin, että silta tehdään täysin uusiksi.