No juu mennyt on mennyttä ja ei niistä voi sen kummemin tietää miten olis käynyt jos...
Erästä tallia on kuitenkin syytetty TC:n ja muiden sallimiseen asti lähes joka vuosi pikku vilpistä, eikä sitä kertaakaan ole pystytty todistamaan!
Varsinaista tietoa asiasta ei ole juuri kellään, muuta kuin tuolta 94 ajalta!
Mut noin niinku pikkulinnut on liverrellyt jonkin tallin käyttäneen jotain TC/LC systeemiä! Ja huhut ovat aina viitanneet vahvasti Benetton/Renault suuntaan, erityisen vahvojen starttien takia!
Ja edelleen kun TC/LC sallittiin, niin kellä se toimi heti ja erittäin hyvin? Renaultilla! Joten kyllä siinä nyt pieni epäilys on kyseisen tallin kohdalla pikku vilpistä pidemmältäkin aika väliltä!
Esim. jotain huhua oli McLarenin, ja nimenomaan Häkän kohdalla, että hänellä olisi ollut jokin järjestelmä käytössä, kun niitä uskomattomia startteja tuli liukuhihnalta!
Miten on sitten selitettävissä se, kun TC/LC sallittiin, niin miehestä tuli kertakaikkiaan tumpelo! Ei osannut edes napista päästää enää oikealla hetkellä? Heppu ajeli paremmin kun kyseinen järjestelmä kytkettiin pois päältä! Ja Häkkinen on Lotus ajoista lähtien tunnettu varsin mainiona starttaaja. Toki joutui muutaman kerran hieman hankaluuksiinkin yli-innokkuutensa takia(Monaco 94?)! Rauhottui vähän ehkä liikaa onnettomuutensa jälkeen mutta onneksi "palasi" omalle tasolleen muutamien kisojen jälkeen!
Onhan noissa rajamailla menoissa ja erinäisissä toleranssi epäselvyyksissä ollut mukana milloin mikäkin talli mutta tuo on sellainen "räikein" tapaus, mihin ei ole tullut mitään selvyyttä!
Juuri tästä syystähän sääntöjä muutettiin ja TC ja kump. sallittiin! Mietin vaan, että miten he(Fia) nyt onnistuvat muka paremmin hommaa kontrolloimaan?