No ensinnäkin 150 heppanen kaksilitrainen on jo aika korkeavireinen kone. Litratehot on jo valmiiksi 75 hv/l, siitä virittäminen on kovaa ja kallista hommaa. Nuo chippaukset on useimmissa Bemarin koneissa aika tyhjänpäiviäisiä hommia. Eräässä alan lehdessä oli penkitetty M5 malleja. Kaikki joihin oli tehty muutoksia, erityisesti moottorinohjaukseen, jäivät vakioista jälkeen useammalla prosentilla.
Mitä tuohon moottorin vaihtoon tulee, niin se on ihan "non-starter". Tänä päivänä koneen vaihtaminen isompaan on katsastusteknisesti vaikea homma, kaikki osat pitää vaihtaa jotka poikkeaa mallien välillä. Ja niitä osia on varmasti useampi kuin kaksi. Lisäksi jälleenmyyntiarvoltaan tällainen tekniikanvaihtokötöstys on heikompi kuin täysin alkuperäinen ja hyvin pidettu 520i.
Jos todella haluaa 500-sarjalaisen farmarina ja ehdottoman tykkinä, niin ainoat aika hintavat vaihtoehdot ovat 540i kompressoriahtimella tai joku Alpinan, AC Schnizerin tai Hartgen rakentama erikoisversio, 540i:stä kompuralla on penkittänyt sellaiset 380 hv. Kompressoriahtimen hinta on noin 10000 euroa, mutta tulos on oikeasti hyvä. Tällainen yksilö on saatu kuuleman mukaan oikein Suomen kilpiinkin. Toki sen kompuran saa tuohon kaksilitraisenkin kylkeen, mutta jos hinta on tuota luokkaa, niin miksei saman tien laita vaikka uudempaa 525i:tä(193hv)
Paras ja edullisin ratkaisu on, että pidät autosi sellaisena kun se nyt on ja vaihdat isompikoneiseen seuraavalla kerralla. Mulla on itsellä 535i edellistä korimallia ja se tuntuu nyt uuden alustan myötä perin tehottomalta, vaikka pellin alla on 211 hv ja 305 Nm. Että vaikka saisitkin chipattua sen viisi hv enemmän, niin ei se onnelliseksi tee.