Miten pääsee ajamaan kilpa-autoa kotimaassa?

Mike Milk

Well-known member
Liittynyt
9.3.2001
Viestit
280
Sijainti
Milkyland
Tuttavalle ollaan pohdittu synttärilahjaa, mies on täysi moottoriurheiluhullu ja ajokokemus oikealla kilpa-autolla olisi varmasti mieluisa kokemus. Aikaisempaa kokemusta rata-autoista ei ole, paitsi pakolliset mikroautoilut firman puolesta. Autolla ei oikeastaan olisi väliä, mikä tahansa endurance/legends/pikkuformula/super2000/jne oikealla moottoriradalla olisi maallikolle varmasti mahtava kokemus. Eli kysymys kuuluu, onko Suomessa firmoja jotka järjestävät ajelutusta ja missä hintaluokassa homma on? F1:llä ajattavan firman nettisivut löysin, mutta se taitaa rajautua hinnan vuoksi pois.
 

Örfil

Guest
Asiaa liipaten, mutta olen "tilannut" suvulta F1 testiajon 50-vuotislahjaksi täältä:

http://www.speedpassion.fi/kemora.htm

ja jos sitä ei tule, loppui sukulaissuhteet siihen :D

Ilmoitin tämän toiveen jo kaksi vuotta sitten, joten faijalle ym. on ollut riittävästi aikaa värvätä porukkaa maksajiksi.

Ja jos ei muuta niin maksan sen itse - kerran on pakko päästä ajamaan oikeaa F1 autoa! :ahem: :ahem: Sitten ei lomailla pariin vuoteen mutta toi ON päästävä kokemaan!
 

Tinppa

Well-known member
Liittynyt
2.2.2005
Viestit
113
Sijainti
Jyväskylä
Jussi sanoi:
Asiaa liipaten, mutta olen "tilannut" suvulta F1 testiajon 50-vuotislahjaksi täältä:

http://www.speedpassion.fi/kemora.htm

ja jos sitä ei tule, loppui sukulaissuhteet siihen :D

Ilmoitin tämän toiveen jo kaksi vuotta sitten, joten faijalle ym. on ollut riittävästi aikaa värvätä porukkaa maksajiksi.

Ja jos ei muuta niin maksan sen itse - kerran on pakko päästä ajamaan oikeaa F1 autoa! :ahem: :ahem: Sitten ei lomailla pariin vuoteen mutta toi ON päästävä kokemaan!

ei ole mun mielestä paha hinta ollenkaan, auto on jumalattoman kallis ylläpitää, ja saahan tuossa muutamat kiepit, toisenlaisellakin formulalla. Varmasti rahan arvoinen kokemus, ainoa miinuspuoli voi olla että rupeaa tekemään mieli omaa sellaista..:)
 

petrolhead

heh , petrolhead
Liittynyt
31.7.2004
Viestit
582
Sijainti
Ahveniston ja Keimolan puolivälissä
Jos ei ole metriäkään ajanut moottoriradalla niin nuo Eagle Racingin rata-BMW:t pitäisi riittää jo melko pitkälle.
Ensimmäisillä kerroilla rataa kiertäessä normi siviiliautokin tuntuu kulkevan ihan riittävästi kun sitä yrittää polkea tosissaan nopeasti. Hiki virtaa ja ohjaamossa riittää tekemistä ja jännitystä.
 
Ylös