JLunen
Well-known member
- Liittynyt
- 9.10.2018
- Viestit
- 564
Pointti taisi kuitenkin olla se, että Ogier on ykköskorin kuski siitä huolimatta, että ei pysty ajamaan voitosta Jyväskylässä.Ogier ei ole ajamassa täyttä kautta
Pointti taisi kuitenkin olla se, että Ogier on ykköskorin kuski siitä huolimatta, että ei pysty ajamaan voitosta Jyväskylässä.Ogier ei ole ajamassa täyttä kautta
Itse lähinnä mietin niitä kuskeja ketkä voivat ja ajavat täyden sarjan.Pointti taisi kuitenkin olla se, että Ogier on ykköskorin kuski siitä huolimatta, että ei pysty ajamaan voitosta Jyväskylässä.
Panos on yksi asia, mutta kerroin on toinen. Millä kertoimella mennään? Hyundai on kehittynyt sen verran loppukaudesta ja noi luokitteöujokerit rajoittavat isoja korjauksia. Epäilen että ensi kauden alkuun hyundai on kuin uudelleen syntynyt.Paljonko olisit valmis lyömään vetoa Nevillen maailmanmestaruuden puolesta v.2023 nyt kun hän saa ykköskuskin statuksen Huyndailla, miten olis tonni? Mä oon mukana.
Ei mitään kertoimia, nyt on kyse siitä uskotko sä itse siihen mitä sanot. Tonnin suora veto, mä veikkaan Kallea sä Nevilleä.Panos on yksi asia, mutta kerroin on toinen. Millä kertoimella mennään? Hyundai on kehittynyt sen verran loppukaudesta ja noi luokitteöujokerit rajoittavat isoja korjauksia. Epäilen että ensi kauden alkuun hyundai on kuin uudelleen syntynyt.
Eli laitapa kerroin ja katsotaan sitten. Oikealla kertoimella voisin vaikka riskivedon laittaa vetämään.
...en tietenkään voittaa/ei voita, eli kakkosella, kuten en kenenkään, edes kallen kohdalla. Jo pelkästään pari kaatoa ja siihen pari kriittistä rengasrikkoa ja joku hybridiyksikön punainen valo päälle voi pilata mestaruushaaveet, vaikka ajaisi kuinka hyvin.
En jaksa uskoa että näkisimme mitään huikeaa kehitysloikkaa, ja vaikka näkisimmekin, niin kuskit on se heikoin lenkki ens kaudellaHyundai on kehittynyt sen verran loppukaudesta ja noi luokitteöujokerit rajoittavat isoja korjauksia. Epäilen että ensi kauden alkuun hyundai on kuin uudelleen syntynyt.
Kuten sanoin, en lyö vetoa kenenkään puolesta kakkosen kertoimella. Ja luonnollisesti minunkin papereissa Kallen kerroin on pienempi. Koko pointtihan oli, että pystyykö thierry voittamaan mestaruutta, onko hän ns. Ykköskorin kuski.Ei mitään kertoimia, nyt on kyse siitä uskotko sä itse siihen mitä sanot. Tonnin suora veto, mä veikkaan Kallea sä Nevilleä.
Ei pysty. Ei kuulu ykköskoriin. Ykköskorissa ovat vain Kalle ja Tänak. Seuraavassa Neuville ja Evans. Muut perässä. Paitsi selvästi kaiken tämän yläpuolella eräs ranskalainen kaksikko, jotka ovat eri arvosteluasteikolla muiden kanssa.Koko pointtihan oli, että pystyykö thierry voittamaan mestaruutta, onko hän ns. Ykköskorin kuski.
Fordin dynaaminen duo Loubet ja Formaux?Paitsi selvästi kaiken tämän yläpuolella eräs ranskalainen kaksikko, jotka ovat eri arvosteluasteikolla muiden kanssa.
Sinä nyt välttelet asiaa. Sinun pitää ymmärtää matemaattisia perusasioita: tämän hetken väitteidesi perusteella ykköskorin kuski määritellään siten, että hänen puolestaan pitää olla valmis lyömään veto kakkosen kertoimella kannattavasti.Ei pysty. Ei kuulu ykköskoriin. Ykköskorissa ovat vain Kalle ja Tänak. Seuraavassa Neuville ja Evans. Muut perässä. Paitsi selvästi kaiken tämän yläpuolella eräs ranskalainen kaksikko, jotka ovat eri arvosteluasteikolla muiden kanssa.
No jos Kalle, Tänak ja Lappi eivät pääse maaliin, niin sitten joo. Mutta podiumkin olisi ihan kova suoritus. Evansin kanssa olisi varmaan kova vääntö, toki paha sanoa miten näillä R1-autoilla, kun vertailukohtia ei juuri ole. Tänak ja Kalle kun ajelee eturivinkin lähtöpaikoilta kuitenkin voitosta.Enkä kyllä välttämättä laskisi Ogieria pois voittotaistelusta Jyväskylässäkään jos siellä ajaisi ja pääsisi hyvältä lähtöpaikalta lähtemään.
Niin, mutta tätä alunperin hainkin takaa: jos kerran ehdotatte vedonlyöntiä, antakaa kerroin. Kertokaa, mikä on kerroinraja ykköskorin kuskille, tai sitten älkää ehdottako vedonlyöntiä. Kakkonen se ei voi olla edes teoriassa. Onno se edim. Kolme, viisi, vai kymmenen, se on sitten subjektiivista pohdintaa, johon ei ole oikeaa vastausta.No jos Kalle, Tänak ja Lappi eivät pääse maaliin, niin sitten joo. Mutta podiumkin olisi ihan kova suoritus. Evansin kanssa olisi varmaan kova vääntö, toki paha sanoa miten näillä R1-autoilla, kun vertailukohtia ei juuri ole. Tänak ja Kalle kun ajelee eturivinkin lähtöpaikoilta kuitenkin voitosta.
Olen itsekin insinööri, mutta minua ei nyt kertoimet tässä kiinnosta, vaan argumenttisi siitä, että Ogier voisi voittaa Jyväskylässä. Ja en minä sellaista voisikaan ottaa kovin vakavastiNiin, mutta tätä alunperin hainkin takaa: jos kerran ehdotatte vedonlyöntiä, antakaa kerroin. Kertokaa, mikä on kerroinraja ykköskorin kuskille, tai sitten älkää ehdottako vedonlyöntiä. Kakkonen se ei voi olla edes teoriassa. Onno se edim. Kolme, viisi, vai kymmenen, se on sitten subjektiivista pohdintaa, johon ei ole oikeaa vastausta.
Minun subjektiivinen mielipiteeni on, että thierry on just just ykköskorin kuski. Kuski, joka ihan realistisesti voi voittaa mestaruuden. Ehdottomasti ykköskorin huonoin, mutta silti.
Mutta toistan vielä: jos vetoa haluaa lyödä, niin pitää astua askel lähemmäs konkretiaa ja antaa kerroin ja se ei voi olla kaksi (siis määritelmänä ykköskorin kuskille). Kallelle kerroin varmasti on alle kaksi, mutta se tarkoittaa että toiseööe ehdottomalle ykköskorin kuskille tänakille se on jo väkisin yli kaksi. Eli antakaa se kerrroin
Älkääkä ottako liian vakavasti. Olen vain pakkomielteinen insinööri, joka inhoaa teoreettisedti virheellidtä argumentointia.
Näin meillä: Työpaikan kahvipöydässä kiertää lista jossa veikataan mestaria, kaikki laittaa vitosen ja voittajat jakaa potin.Kuten sanoin, en lyö vetoa kenenkään puolesta kakkosen kertoimella. Ja luonnollisesti minunkin papereissa Kallen kerroin on pienempi. Koko pointtihan oli, että pystyykö thierry voittamaan mestaruutta, onko hän ns. Ykköskorin kuski.
Minä näen, että hän on riittävän hyvä, että sopivan tuurin (autoetu ja muutama sattumus) avulla hän pustyy sen reaalimaailmassa tekemään. Edes Tänak ei ole vuosikymmenen wrc-ajelunsa aikana voittanut "kuin" yhden mestaruuden. 1:10, aika kova kerroin ykköskorin kuskiksi, jos näin kärjistetään.
Jos sinä olet sitä mieltä, ettei thierrystä missään nimessä ole mestariksi, sinun täytyy olla valmis antamaan parempi kerroin kuin kaksi. Muuten sinäkin myönnät, että kyllä hänellä mestaruussaumat ovat.
Se käytännössä vaatisi ensvuonna, että hänellä täytyisi olla Toyota alla ja sen lisäksi Kallen pitäisi siirtyä M-sportille, sitten voisin ehkä harkita vetoa Nevillen puolestaa....Minä näen, että hän on riittävän hyvä, että sopivan tuurin (autoetu ja muutama sattumus) avulla hän pustyy sen reaalimaailmassa tekemään.
Mitä minä välttelen? En minä ole kertaakaan puhunut mistään vedonlyönnistä, vaan siitä ketä kuuluu omasta mielestäni ykköskoriin ja ketä ei. Jokainenhan voi tehdä omat korinsa ihan miltä itsestä tuntuu.Sinä nyt välttelet asiaa. Sinun pitää ymmärtää matemaattisia perusasioita: tämän hetken väitteidesi perusteella ykköskorin kuski määritellään siten, että hänen puolestaan pitää olla valmis lyömään veto kakkosen kertoimella kannattavasti.
Näin sinä nyt itse asian esitit. Siis toisin sanoen yli 50% mahdollisuus mestaruuteen. Käytännössä siis kaudessa voi olla vain yksi ykköskorin kuski ihan teoreettisesti. Olet matemaattisesti maalannut itsesi umpikujaan.
Tuo on yksinkertaisesti niin hölmöä argumentointia, että pakko jatkaa piikittelyä. Ykköskorin kuskin määrittely ei yksinkertaisesti voi olla kakkosen kerroin, piste!
Eli nyt, jos kerran vetoa haluat lyödä, niin anna joku järkevä kerroin. Minä voin aloittaa. Jos kerran thierryn mestaruus on mielestäsi mahdoton, niin olet varmasti helåosti valmis antamaan naurettavan pienen kymmenen kertoimen, siis sen kertoimen, jolla tänakin puolesta lyödessäkin olisi saanut vain omat takaisin hänen uransa aikana.
Kehitysloikka ei ole sinun uskostasi kiinni. Se voi ihan hyvin tapahtua ja sitä on jo tapahtunutkin. Ensivuoden autot ovat jatkumoa tälle kaudelle. Tuskin kukaan lähtee kehittämään puhtaalta pöydältä uutta luomusta. silloin on helppo keskittyä niihin heikkoihin lenkkeihin mitkä tiedetään tämän vuoden perusteella. Toisekseen Toyota ei voi kovin suurta kehitysloikkaa ottaa. Nopeuden ja kehityksen raja tulee jossain vaiheessa vastaan. Ja kuten olen jo aiemmin sanonut, niin Toyota on tilanteessa, jossa vaaditaan aina vaan suurempia panostuksia ja silti saadaan vain pieniä parannuksia. Huyndai voi hyvinkin olla lähempänä Toitsua ensi vuonna kuin on ollut tänä vuonna. Siinä vaiheessa astuu muut muuttujat mukaan kuvaan, jotka voivat ratkaista miten kisoissa käy.En jaksa uskoa että näkisimme mitään huikeaa kehitysloikkaa, ja vaikka näkisimmekin, niin kuskit on se heikoin lenkki ens kaudella
No montako vitosta olet valmis laittamaan Kallelle, jos mä laitan yhden Neuvillelle?Näin meillä: Työpaikan kahvipöydässä kiertää lista jossa veikataan mestaria, kaikki laittaa vitosen ja voittajat jakaa potin.
Jotain 10-100kpl välillä. Mutta nyt ei ole kyse siitä kuka uskaltaa lyödä riskillä vetoa, vaan uskotko sä oikeesti Nevillen mestaruuteen.No montako vitosta olet valmis laittamaan Kallelle, jos mä laitan yhden Neuvillelle?
Siis minä laitan 5€ Növillelle ja sinä 500€ Kallelle ja voittaja saa 505€? Sanoisin että ihan ok veto... Jos vedonlyönti kiinnostaisi niin voisin jopa kätellä...Jotain 10-100kpl välillä. Mutta nyt ei ole kyse siitä kuka uskaltaa lyödä riskillä vetoa, vaan uskotko sä oikeesti Nevillen mestaruuteen.
Tässä on nyt itse kukin selvästi vastaillut huomaamattaan useamman kanssakeskustelijhan viesteihin kuvitellen, että puhuu saman ja yhden henkilön kanssa Ei enää pysy hanskassa, kuka on väittänyt ja mitä. Itse en ogierista ole sanonut sanaakaan. Sinä taas et tosiaan puhunut vedonlyönnistä, vaan pari muuta. Tällaista tämä on, kun kännykällä väsyneenä kirjoittelee. Minun koko juttu lähti siitä, että koitin kysyä kerrointa ehdotettuun vedonlyöntiin.Olen itsekin insinööri, mutta minua ei nyt kertoimet tässä kiinnosta, vaan argumenttisi siitä, että Ogier voisi voittaa Jyväskylässä. Ja en minä sellaista voisikaan ottaa kovin vakavasti