Monacon Aika-Ajot

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Ukyo Katayama

Well-known member
Ferrari 4ever sanoi:
Nämä mustiin pukeutuneet fariseukset eivät tiedä varmuudella mitään, vain Michael itse tietää että oliko kyseessä tahaton ajovirhe tai sitten tahallinen auton parkkeeraus.
Itsekin suorastaan yllätyin, että Schumia rankaistiin. Totta kai hän ansaitsi kaiken paskan, mutta oletin että tuomaristo olisi todennut ettei ole pitäviä todisteita. Samaan tapaan kuin kaikki tietää kuka teki Bodomin murhat, mutta todisteita ei ole. Se, että siitä lopulta annettiinkin rangaistus täytyy tarkoittaa sitä että telemetriatiedoista, in-car-kamerasta ym. kävi yksinkertaisesti 100% selväksi ettei kukaan F1-kuljettaja pysty käyttäytymään tahattomasti tuolla tavalla.

Aeuk

Well-known member
Hyvä päätös. Harmi, että Alonso siitä hyötyy merkittävästi, mutta Schumihan siellä itse autoaan parkkeerasi ja rangaistuksensa järkkäsi.

Offtopikkia, mutta milloinkahan muuten viimeksi molemmat punakoneet ovat startanneet letkan perältä? Siitä mahtaa olla melko kauan aikaa ... :eek:

Ferrari 4ever

Well-known member
Sijainti
Saarimaa
Tärkeintä olisi Räikkösen pääseminen Webberin ohitse tai sitten australialaisen pääseminen espanjalaisen eteen lähdössä. Muuten kilpailussa ei tule olemaan voittotaistelua.

Nyt Kimin sopimus Ferrarille olisi omiaan parantamaan mielialaa. l

Mikkoz84

Schufosi
Tollo_peloton sanoi:
Kun ei ole ylivoimaista autoa ja joutuu taistelemmaan mies miestä vastaan,shumi jälleen näyttää mikä on miehiään(nainen) :mad_old:
Niin Schumi näyttää miten taistellaan ylivoimaista autoa vastaan, mutta ei auttanut tällä kertaa. Ferrarin pitää pistää Massa hoitamaan hommia.

Mikkoz84

Schufosi
Ferrari 4ever sanoi:
Schumacher oli kuitenkin ajanut itsensä viimeiseen aika-ajoon, joten miksi tuomaristo ei voinnut pyyhkiä session aikoja pois? Nämä mustiin pukeutuneet fariseukset eivät tiedä varmuudella mitään, vain Michael itse tietää että oliko kyseessä tahaton ajovirhe tai sitten tahallinen auton parkkeeraus.

Nyt hakemalla haettiin sitä, että Ferrarilla ei ole pienintäkään mahdollisuutta saalistaa pisteitä tästä kilpailusta. Alonson menestys palvelee näköjään tiettyjen tahojen etua, tiedä sitten että mitä muuta verhojen takana on tapahtunut. Viimeisten neljän vuoden aikana on kuitenkin ollut havaittavissa jatkuvasti asioita, jotka kyseenalaistavat FIAn puolueettomuuden.

Mosley on itse todennut muutama vuosi sitten, että hän on välillä joutunut puhumaan Ferrarin puolesta, koska suuri osa päättäjistä on punaisia vastaan. No brittien ainainen katkeruus saksalaisia kohtaan on tiedossa, ehkä asiat muuttuvat parempaan päin kun Schumacher lähtee Ferrarilta ja tilalle tulee toinen supertähti.

Sinänsä huvittavaa, että koko kauden jatkunut sääntöjen kiertely menee "korkeimmassa oikeudessa" läpi sormien ilman pienintäkään sanktiota, koska mestaruustaistelun ylläpitäminen on lajille se tärkein asia. Mutta yksi epäselvä ajovirhe Schumacherilta riittää kuitenkin syyksi vetää koko vuosi vessasta alas. Tahatonta huumoria - mustaa sellaista - parhaimmillaan.

Niin totta niin totta, jollain on punaisia vastaan ja pahasti :nope:

Ukyo Katayama

Well-known member
Nyt olisi Super Agurin autoilla tilaisuus näyttää että miten mahdotonta se Monacossa ohittaminen itse asiassa onkaan. Ainakin jostain vuosien takaisesta Monacon kisasta muistan, miten Coulthard oli about koko kisan ajan jumissa jonkun pilipaliauton perässä. Tosin varmaan Ferrarit ohittavat Agurit ekaan mutkaan mennessä, mutta työnsarkaa kyllä riittää senkin jälkeen :thumbup:

Mikkoz84

Schufosi
Toivottavasti Webber ja Lonso ajaa yhteen ekassa mutkassa ja McLaren vie juhlakisasta tuplan :ahem:

General FUp

Well-known member
Sijainti
tSadi
Ukyo Katayama sanoi:
Nyt olisi Super Agurin autoilla tilaisuus näyttää että miten mahdotonta se Monacossa ohittaminen itse asiassa onkaan. Ainakin jostain vuosien takaisesta Monacon kisasta muistan, miten Coulthard oli about koko kisan ajan jumissa jonkun pilipaliauton perässä. Tosin varmaan Ferrarit ohittavat Agurit ekaan mutkaan mennessä, mutta työnsarkaa kyllä riittää senkin jälkeen :thumbup:
Eikös kyseessä ollut Bernoldi Arrowsillaan.

Juzo

Well-known member
Sijainti
Taipalsaari
Ukyo Katayama sanoi:
Montoyahan nousi viime vuonna sijalta 18 lopulta viidenneksi. Tosin tuollaisesta tuloksesta Schumi voi vain haaveilla. Monacossa kaikki tietysti on mahdollista.

Hermanni

Well-known member
Sijainti
Mänttä Finland
Mr Natural sanoi:
Frank Williamsia mukaillen: F1:ssä on kyse mainostilan myymisestä autojen maalipinnassa. Schumin eilisellä teutaroinnilla sitä tilaa on ehkä hivenen vaikeampi myydä.
Tuo on totta, kaikki negatiivinen julkisuus on pahasta lajille.
Täällä foorumilla paljon kirjoitetaan maailmanmestaruudesta ja sen tärkeydestä kisojen kannalta, itse nautin kisoista sellaisenaan, maailmanmestaruus on vain plussa minulle siinä sivussa.
Ainakin minulle on tulossa huomisesta aivan hyvä kisa, kaksi suosikkiani kun ajaa todennäköiseti vastakkain, Kimi (Enkä tarkoita McLarenia) ja Renault (Enkä tarkoita Alonsoa), tuplavotto (Toivottavsti) tulee.

Ensivuonna voikin juhlia sitten täysin rinnoin kun Heikki ajaa rellulla ja Kimi............:thumbup:

markoj

Custom User
Michael on hieno urheilija, jolla on arvonsa mukaisia kannattajia.

General FUp

Well-known member
Sijainti
tSadi
Ukyo Katayama sanoi:
Sepä juuri. Ei nyt mikään Super Aguri, mutta olihan se vauhtiero siinäkin aika valtava.
Itseasiassa tietyssä mielessä aika paljonkin Super Aguri :D Tai ainakin tuon auton edeltäjä jos ei jopa sama...

Tollo_peloton

Well-known member
Mikkoz84 sanoi:
Niin Schumi näyttää miten taistellaan ylivoimaista autoa vastaan, mutta ei auttanut tällä kertaa. Ferrarin pitää pistää Massa hoitamaan hommia.
Joo,Massahan osas pysähtyä kunnolla.

Mikkoz84

Schufosi
Hermanni sanoi:
Tuo on totta, kaikki negatiivinen julkisuus on pahasta lajille.
Täällä foorumilla paljon kirjoitetaan maailmanmestaruudesta ja sen tärkeydestä kisojen kannalta, itse nautin kisoista sellaisenaan, maailmanmestaruus on vain plussa minulle siinä sivussa.
Ainakin minulle on tulossa huomisesta aivan hyvä kisa, kaksi suosikkiani kun ajaa todennäköiseti vastakkain, Kimi (Enkä tarkoita McLarenia) ja Renault (Enkä tarkoita Alonsoa), tuplavotto (Toivottavsti) tulee.

Ensivuonna voikin juhlia sitten täysin rinnoin kun Heikki ajaa rellulla ja Kimi............:thumbup:
Näkisin, että mestaruuden ratkeaminen jo tässä vaiheessa jos mikä on lajille pahasta. Hyvä jos joillekkin riittää jonossa ajelun katsominen, vailla minkäänlaista kilpailua voitosta, itselleni se ei vain millään riitä.

Ferrari 4ever

Well-known member
Sijainti
Saarimaa
Tarkennan vielä hieman omia mielipiteitäni. En ole tässä otsikossa ottanut kantaa siihen, että oliko Schumacherin pysähtyminen rascassessa tahallinen vai ei. Minusta tilannetta ei voida satavarmasti arvioida neutraalilta kantilta, joka on ratatuomariston tehtävä. Tuomio ei ollut laisinkaan hyväksyttävä näiden todisteiden pohjalta tehtynä.

Jos Michael kuitenkin tunnustaisi - julkisesti tai yksityisesti - tehneensä teon niin Ferrarin on pakko puuttua asiaan. Talli yrittää taistella kynsin ja hampain mestaruudesta, tämän vaarantaminen vastaavalla tavalla ei ole hyväksyttävää.

Mekaanikot ja yleisesti ottaen koko henkilökunta tekee mielettömiä työmääriä päästäkseen asetettuun tavoitteeseen. Pelleily radalla on tuon työmäärän ja F1-historian perinteikkäimmän ja arvostetuimman organisaation aliarvioimista. Tosin kunnioitukseni Schumia kohtaan ei muuttuisi juuri laisinkaan. Ottaen huomioon lähihistorian, ennätysten rikkomiset ja kaikki ne hienot hetket, tifosoilla ei ole oikein varaa lähteä soihtujen kanssa liikkeelle.

Kaikki tänne kirjoittavatkin varmaan tietävät hyödyn olleen minimaalinen verrattuna taivaita hiponeeseen riskiin, jos oletetaan että Schumacher lähti toteuttamaan tietoisesti tuota jarrutusta.

Nyt kaikki on todennäköisesti menetetty kun vielä 12 tuntia sitten mestaruus oli mahdollinen. Todt tulee selvittämään tilanteen ensin MS:n kanssa, jos vastaus on se minkä uskon sen olevan, niin seuraava keskustelukumppani on Montezemolo.

Viimeksi muokattu:

mn97

Banned
No ollaanpas täällä pessimistisiä...

Hei nyt ollaan Monacossa. Täällä voi tapahtua ihan mitä tahansa. Niinkuin ollaan nähty; jopa Schumin diskaaminen. :D

Kannattaa todellakin katsoa huominen kisa. Sehän voi mennä vaikka näin: Alonsolla 40 sekan johto. Alonsolle tulee hyvän olon tunne...*Alonso ajattelee* " pheyw Schumi pois pelistä, voin ottaa easimmin, oho mutka *auto seinässä* . Näitähän on tapahtunut Monacossa ties kuinka monta kertaa.

Viimeksi muokattu:

Melinda

Sponsored by Sam
Sijainti
Melko kaukana
Kyllähän se ottaa päähän jos Alonso voittaa, mutta voiko kukaan väittää etteikö touhusta vähän menisi maku, jos eturivin paikan voisi ostaa hinnalla millä hyvänsä. Ja Diaz voi aina ajaa kaiteisiin.

Mä en oikeastaan edes tajua mitä järkeä koko tempauksessa oli. 90-luvun lopulla Schumin suorituspaineet oli ehkä vähän eri tasolla, mikä antaa edes jonkinlaisen motiivin Hillin, Villeneuven, Frentzenin ynnä muiden käyttämiselle biljardipalloina, mutta miksi ihmeessä nyt vielä? :nope:

Edit: f1live.comin etusivulla mainio kuva aiheessa. :thumbup:

Aeuk

Well-known member
Ferrari 4ever sanoi:
Jos Michael kuitenkin tunnustaa - julkisesti tai yksityisesti - tehneensä teon niin Ferrarin ja Montezemolon on pakko puuttua asiaan.
Jos tunnustaa julkisesti, niin se todennäköisesti ei tapahdu ihan lähiaikoina. Jos tunnustaa lähiaikoina, niin olen vielä yllättyneempi tunnustuksesta kuin siitä, että sai yleensä rangaistuksen.

Vertauspohjaa voi hakea vaikka siitä Coulthardin kuuluisasta sumujarrutuksesta Spa'ssa 1998 vai milloin se nyt olikaan. Montakohan vuotta ennättikään kulua, ennen kuin "tunnusti" (julkisesti)? Yli 5 vuotta tms?

Viimeksi muokattu:

Mikkoz84

Schufosi
^Melissa sanoi:
Mä en oikeastaan edes tajua mitä järkeä koko tempauksessa oli. 90-luvun lopulla Schumin suorituspaineet oli ehkä vähän eri tasolla, mikä antaa edes jonkinlaisen motiivin Hillin, Villeneuven, Frentzenin ynnä muiden käyttämiselle biljardipalloina, mutta miksi ihmeessä nyt vielä? :nope:

Edit: f1live.comin etusivulla mainio kuva aiheessa. :thumbup:
Jospa Schumi vihaa Lonsoa ylikaiken

Status
Ei avoinna uusille viesteille.