Monacon GP 2009 - Kilpailu/Live

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Herppa terppa. Kymmenesosan siivosin ketjusta poikkeen.. Edelleenkin kiroilua, provoilua ym voisi vältellä.
 

Stedos

Banned
Liittynyt
5.4.2008
Viestit
1189
Sijainti
kuussa
Jotenkin ristiriitaista lukea, joidenkin kirjoittajien tekstejä. Mielestäni asia oli vähintäänkin selvä. Nappi tuli Massan eteen ja hidasti kierrosaikoja, joten Massa hävisi sijan. Puheet, että Massa ei olisi saavuttanut ikinä Kimiä ovat mielestäni absurdeja. Kaikki kisaa katsoneet huomasivat, kuinka Massa kahdesti ajoi Kimin kiinni. Toki eroa olisi muutama sekuntti voinut olla enemmän, mutta Massa ajoi about 3 kymmenystä nopeammin, kuin Kimi, mutta sitten, kun joutuu toista autoa liian lähelle ajettavuuskin heittelee.

Massan oikaisu puheet olivat taas näyttävää Kimi-propagandaa maikkarin kisa koosteessa, jossa suora lainaus meni about näin "Felipe Massa ajoi Kimiä kiinni, oikaisujen avullal" Taisi pari kertaa vähän ajaa kanttareiden yli, mutta niin ajoivat muutkin. Ja täällä osa kirjoittajista ottaa sen argumentikseen väittäessään tätä samaa mitä maikkarikin hoki, että Massa vauhti perustui oikaisuihin, eikä puhtaasseen vauhtiin.

Kimi ajoi todella hyvin, mutta kisa vauhdissa oli heikompi, kuin Massa. Aika-ajot ratkasivat jokseekin peliä Kimin eduksi, mutta lopullisesti Kimi oli Massan edellä Napin suosiollisella avustuksella.
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24288
Sijainti
lappeen Ranta
Pitäsiköhän jo mennä kaivamaan jostain limpparia ja perunalastuja valmiiksi. "Mut yhtälailla Rubens Kimin edessä...", "Mutku myös..." jne. -taistelua tiedossa.

edit. Kimihän vois kanssa jossain kommentissaan mainita, että: "Edessäni hidastelleesta Barichellosta ja varikkopysähdysongelmista huolimatta onnistuin pitämään sen ja sen kuskin takanani."
 
Viimeksi muokattu:

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
No eihän Kimikään piruuttaan jäänyt Barrichellin taakse jumiin, jättänyt ennen 1. tankkausta kevyttä autoa hyödyntämättä tai hörppässyt kahveja toisen pysähdyksen ylimääräisilla sekunneilla.
 

Moss

melkein mestari
Liittynyt
27.1.2008
Viestit
1546
Kimi menetti tosi paljon aikaa Barrichellon takana ja lisäksi toinen varikkostoppi oli pari sekuntia liian pitkä. Ilman näitä Massa ei olisi päässyt niin lähelle.
edit: hidas.

edit2: Sitäpaitsi itsehän Massa ajoi niin hitaasti, että Button sopi Kimin ja Felipen väliin.
 
Viimeksi muokattu:

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Jotenkin ristiriitaista lukea, joidenkin kirjoittajien tekstejä. Mielestäni asia oli vähintäänkin selvä. Nappi tuli Massan eteen ja hidasti kierrosaikoja, joten Massa hävisi sijan. Puheet, että Massa ei olisi saavuttanut ikinä Kimiä ovat mielestäni absurdeja. Kaikki kisaa katsoneet huomasivat, kuinka Massa kahdesti ajoi Kimin kiinni. Toki eroa olisi muutama sekuntti voinut olla enemmän, mutta Massa ajoi about 3 kymmenystä nopeammin, kuin Kimi, mutta sitten, kun joutuu toista autoa liian lähelle ajettavuuskin heittelee.

Massan oikaisu puheet olivat taas näyttävää Kimi-propagandaa maikkarin kisa koosteessa, jossa suora lainaus meni about näin "Felipe Massa ajoi Kimiä kiinni, oikaisujen avullal" Taisi pari kertaa vähän ajaa kanttareiden yli, mutta niin ajoivat muutkin. Ja täällä osa kirjoittajista ottaa sen argumentikseen väittäessään tätä samaa mitä maikkarikin hoki, että Massa vauhti perustui oikaisuihin, eikä puhtaasseen vauhtiin.



Kimi ajoi todella hyvin, mutta kisa vauhdissa oli heikompi, kuin Massa. Aika-ajot ratkasivat jokseekin peliä Kimin eduksi, mutta lopullisesti Kimi oli Massan edellä Napin suosiollisella avustuksella.
Kimi ja Massa ajoi peräkkäin toisen stintin ja ero oli koko ajan 2-3 sekunttia,joten tuo sinun 3 kymmenystä kovempaa on ihan paska puhetta.Maikkari oli siinä oikeassa,että kun Massalle sanottiin älä oikaise enää,niin ei se ajanut enää Kimiä kiinni.Hassua miten kaikki unohtaa miten kimi jäi Rubensin taakse ekalla stintillä.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Aivan käsittämätöntä Schumachermaista hannuhaneilua molemmilta Brawnkuskeilta. Eivät ole erityisen nopeita, mutta aina kuitenkin päätyvät ylös. Ja Barrichellokin mokailullaan pilaa vain muiden kisoja, ei omaansa :jaska:

Vähän tuntuu että autoetu on suurempi kuin mitä näyttävät, ja että Barrichello vaan pelaa tallipeliä.
 

sc

Well-known member
Liittynyt
16.3.2008
Viestit
419
Brawnilla vaan taktiikat toimii kuin junan vessa. On se kyllä pelimies, kokoajan olen vain varmempi siitä, että Shumin menestys oli juuri Brawn / Todtin ansiota. Buttonin ajosta ja tallin toiminnasta tulee ihan mieleen vanha Ferrari ja Shumi.

Massa näytti olevan paremmin hereillä kisassa, Kimi varmaan oli lähellä nukahtaa rattiin. Kisa oli niin huono, että ei jaksanut koko kisaa katsoa putkeen.
 
Viimeksi muokattu:

Timmyh

Formuloita vuodesta -98..
Liittynyt
23.2.2009
Viestit
2933
Sijainti
Tampere
Jotenkin ristiriitaista lukea, joidenkin kirjoittajien tekstejä. Mielestäni asia oli vähintäänkin selvä. Nappi tuli Massan eteen ja hidasti kierrosaikoja, joten Massa hävisi sijan. Puheet, että Massa ei olisi saavuttanut ikinä Kimiä ovat mielestäni absurdeja. Kaikki kisaa katsoneet huomasivat, kuinka Massa kahdesti ajoi Kimin kiinni. Toki eroa olisi muutama sekuntti voinut olla enemmän, mutta Massa ajoi about 3 kymmenystä nopeammin, kuin Kimi, mutta sitten, kun joutuu toista autoa liian lähelle ajettavuuskin heittelee.

Massan oikaisu puheet olivat taas näyttävää Kimi-propagandaa maikkarin kisa koosteessa, jossa suora lainaus meni about näin "Felipe Massa ajoi Kimiä kiinni, oikaisujen avullal" Taisi pari kertaa vähän ajaa kanttareiden yli, mutta niin ajoivat muutkin. Ja täällä osa kirjoittajista ottaa sen argumentikseen väittäessään tätä samaa mitä maikkarikin hoki, että Massa vauhti perustui oikaisuihin, eikä puhtaasseen vauhtiin.

Kimi ajoi todella hyvin, mutta kisa vauhdissa oli heikompi, kuin Massa. Aika-ajot ratkasivat jokseekin peliä Kimin eduksi, mutta lopullisesti Kimi oli Massan edellä Napin suosiollisella avustuksella.
Jooh, ensinnäkin Kimi menetti aikaa paljon enemmän Rubensin takana mitä Massa menetti Jenssonin takana. Tuo että Massa oli 3 kymppää nopeampi on ihan typerää puhetta koska jokainen kisaa katsonut näki että ero pyöri 1,8-3,2sec välillä. Massa ei juuri päässyt niin lähelle että Kimin ilmavirtaukset olisivat haitanneet menoa. Jokainen kisaa katsonut näki myös sen että Massa oikaisi pari kertaa shikaanin. Kaikki neljä rengasta olivat kanttarin päällä tai radan ulkopuolella. Ja FIA myös antoi varoituksen tuosta joten miksi väittää ettei Massa oikonut? Eikä siellä tosiaan muut tosiaan noin oikoneet, ainakaan eivät saaneet siitä hyötyä.

Nämä ovat faktoja eivätkä omia mielipiteitäni.
 

|EdU|

Scuderia Ferrari
Liittynyt
23.12.2008
Viestit
1927
Sijainti
Järvenpää
Vähän tuntuu että autoetu on suurempi kuin mitä näyttävät, ja että Barrichello vaan pelaa tallipeliä.
Valitettavasti asia tuntuu olevan näin, että Rubinho alkaa pikkuhiljaa enemmän ja enemmän pelata sitä kuuluisaa tallipeliä ja pedata Buttonille näitä voittoja.

Sääli taas sinänsä, sillä Barrichellon vauhti näytti perjantaina erityisen hyvältä Buttoniin nähden, mutta taas nähtiin, että kilpailussa ne pisteet ja sijoitukset ratkaistaan.

Toivoisin, että Button keskeyttää vaikkapa Turkissa ja Barrichello pääsisi siinä napsimaan vähän eroa kiinni.
 

Mustiskuusviis

Well-known member
Liittynyt
21.9.2006
Viestit
230
Kun tässä muistellaan että Kimi menetti aikaa Rubensin takana, menettihän Massa aikaa myös Vettelin takana, jos tälle älyttömälle jossittelulle lähdetään... Pakko sanoa, että yllätyin kun Massa ajoi kokonaisuudessaan noinkin kovaa Monacossa.

Mutta täytyy tosiaan toivoa, että Jensonille tulisi edes yksi nollakisa ja Rubens veisi sen kisan.
 
Viimeksi muokattu:

Legnum

Registered User
Liittynyt
5.8.2007
Viestit
441
Kaikki kisaa katsoneet huomasivat, kuinka Massa kahdesti ajoi Kimin kiinni.
Monennekso se sitten ajoi? Ferdando Massa on sen verran näkymätön ja väritön kuljettaja, ettei pahemmin tule seurattua. Eikös se Heikin kanssa ainakin sijoista vääntänyt?
 

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Espanjan jäätyä välistä heittelen lyhyesti muutamat välitilinpäätökset pöytään:

Scuderia Ferrari: Kokonaisarvosana 7,5

Loistava viikonloppu surkean alkukauden jälkeen. Talli alkaa saada viimeinkin juonen päästä kiinni ja samalla tapahtui harppaus valmistajien 4. sijalle. 11 pisteen viikonlopun takuumiehenä olivat tasaisen hyvin koko viikonlopusta suoriutuneet Kimi Räikkönen ja Felipe Massa. Keskinäisessä väännössä Kimi on ehkä hiukan niskan päällä. Jopa voitto olisi ollut mahdollinen, mutta startti ei onnistunut toivotulla tavalla ja Brawnit menivät menojaan. Liekö meneillään oleva FIA-taistelu luonut talliin uudenlaista tappajameininkiä ja herättänyt koko henkilökunnan horroksestaan? Massalla on näytön paikka Turkissa, jossa mies on dominoinut tapahtumia mielin määrin viimeiset kolme vuotta. Hauska knoppitieto on myös se, että Ferrarin nykyinen kuljettajakaksikko on vienyt kaikki Turkin kisat ja paalut nimiinsä.

McLaren-Mercedes: Kokonaisarvosana 4

Wokingissa ollaan otettu muutamia askelia eteen- mutta myös taaksepäin. Hallitsevan maailmanmestarin viikonloppu oli synkkä: Aika-ajot reisille, vaihdelaatikko vaihtoon ja kisassa pääteemana oli "hit'n'run". Ei onnistunut mikään brittikuskilta tänään. Heikki Kovalainen säväytti aika-ajossa ollen toisen osion kakkonen ja lähtöruudukossakin seitsemäs (kauden paras suoritus). Kisa oli jälleen yksi pitkä miinusmerkintä miehen ennestään punaiseen rekordiin: Ulosajo uima-altaalla ja peli oli pelattu. Tärkeät kaksi pistettä haihtuivat ilmaan McLarenin kenties pahimman kilpailijan, Renaultin, pussiin. Hessu väläytteli Maikkarille jo puheita jatkosopparista, mutta voiko tämän jälkeen mies olla varma edes loppukauden mittaisesta paikasta?

BMW Sauber: Kokonaisarvosana 3,5

Bemarin romahdus on vaikuttanut eniten Robert Kubicaan, mieheen joka edelliskaudella oli MM-liideri ja tuore osakilpailuvoittaja. MM-nelonen on tällä kaudella saalistanut 0 pistettä ja keikkuu MM-sarjassa sijalla 19. Aika-ajoissa puolalainen jäi taas ekaan osioon yhdessä Quick-Nickin kanssa. Oikeastaan ainoita valonpilkahduksia tallille olivat Heidfeldin maaliinpääsyputken jatko ja Toyotojen päihittäminen aika-ajossa, mistä puolikas piste.

RenaultF1: Kokonaisarvosana 5

Alonso teki taas varmaa duunia ja kellotti tärkeät kaksi pistettä pistelaariin. Mies tappeli itsensä taas viimeiseen aika-ajo -osioon, eikä Piquetkaan ollut huono 12. sijallaan. Itse kisassa Nelson joutui rookie-Buemin torppaamaksi ja on yhä lähempänä lähtöä isänsä kiivaasta protestoinnista huolimatta.

Toyota: Kokonaisarvosana 3

Mitä on tapahtunut? Tallin autot olivat ylivoimaisesti huonoimpia niin harkoissa kuin aika-ajoissakin, jossa talli valtasi takarivin. On aivan uskomatonta, miten talli on taantunut näin pahasti hienon alkukauden jälkeen. Tupladiffuusoreista saatu hyöty on ilmeisesti käytetty, ja kehitystyön junnattua paikallaan on tulos tässä. Laiskottelu on kostautumassa. Monaco-spesialisti ja ex-voittaja Trulli oli kisassa vain Sutilia edellä. Talli on ajautumassa BMW:n johtamaan kriisirintamaan, ellei jotain tehdä ja pian.

Scuderia Toro Rosso: Kokonaisarvosana 4,5

Kohtuullinen viikonloppu Italian kakkostallille. Pisteitä tuli jälleen ja molemmat autot olivat aika-ajojen kakkososiossa Buemin ajaessa 11. sijalle. Itse kisassa ranskalainen katurataspesialisti hallitsi hermonsa ja poimi useita päänahkoja ollen kahdeksas. Buemi sai maksaa rajuja oppirahoja ensimmäisellä Monacon-visiitillään pilatessaan Piquet'n kisan kolaroinnillaan. Talli vankisti asemaansa 9. parhaana ennen Force Indiaa.

Red Bull Racing: Kokonaisarvosana 5,5

Aika-ajot menivät totutun hienosti kummaltakin autolta. Kisassa nuoren MM-haastajan hermo petti ja kisa päättyi ensimmäisen mutkan liukasteluun ja takaripustuksen pettämiseen. Kokenut aussikuski otti saksalaista kiinni pisteissä ajaessaan viisaan ajon jälkeen viidenneksi ollen paras ei-Brawn ja ei-Ferrari. Chris Horner aloitti jo spekuloinnin ykköskuskista, mikä oli ainakin minusta erittäin typerä temppu. Saattoivatkohan tallipomon kommentit olla osasyynä Sebastianin ulosajoon? Jokatapauksessa kakkossija valmistajissa vankistui.

Williams Toyota: Kokonaisarvosana 5,5

Miltei identtinen viikonloppu Red Bullin kanssa: Molemmat autot Q3:seen, kisassa toinen kuski kaiteisiin ja toinen kuuden joukkoon. Nico jatkoi isänsä jalanjälkiä Monacossa ja otti ensimmäiset pinnansa ruhtinaskunnan kotiradallaan. Viimeisin terä hommasta puuttuu edelleen, mutta asiat ovat menossa parempaan suuntaan. Nakajiman otteissa oli havaittavissa pientä edistystä miehen selvittyä ensi kerran Q3:een, mutta ulosajo oli valitettava takaisku MM-sarjan viimeistä tilaa hallussapitävän japanilaisen sarakkeeseen.

Force India: Kokonaisarvosana 4,5

Lähes täydellinen viikonloppu pohjatallin mittapuulla Mallyan joukoille. Aika-ajoissa toiseen osioon ja kahden tehdastallin sekä maailmanmestarin päihittäminen. Kisassa Fisico näytti, että kuka se tallin ykköspilotti oikeasti onkaan. Kypsä ajo olisi ansainnut pisteen, mutta silti tämäkin antanee toivoa tallille. Harmittavasti Toro Rosso sai taas pisteen ja on viidessä pisteessä. Sutilin Monaco-kupla puhkesi täysin odotetusti. Kisassa viimeinen sija. Jokohan se kitinä viimevuotisen kisan tiimoilta loppuisi? Olisiko jo aika siirtyä märehtimään sitä Shanghain ripustuksen pettämisiä?

Brawn Grand Prix: Kokonaisarvosana 10

Jälleen superviikonloppu brittitiimille. Button loistaa radalla kuin Mika Häkkinen 11 vuotta sitten. Monacon GP:n voitto on taas yksi sulka hattuun Buttonille. Loistavasti kontrolloitu kisa paalulta voittoon. Barrichello ansaitsi vielä kakkossijan upealla startillaan ja tasapainoisella ajollaan. MM-sarjan tasaisuuden kannalta toivoisi, että Rubinho saisi myös voittoja vyölleen ettei sarja ihan lässähdä ennen loppukauden kisoja. Valmistajien MM alkaa olla aika lailla taskussa, elleivät rahat lopu kesken ja Ferrari ala tykittämään kaksoisvoittoja liukuhihnalta. Näin tuskin tapahtuu, sillä sponsseja on varmasti tyrkyllä koko liuta täksi ja ensi kaudeksi.


Turkissa ennakkosuosikin viitta on taas Brawnin harteilla. Ferrarin noussut suorituskyky tarkoittaa sitä, että Massa lähtee suurimpana haastajana puolustamaan kolmen edelliskauden paalupaikkojaan ja voittojaan Räikkösen säestäessä. Kärkitallien järjestys on hakeutamassa seuraavanlaisiin uomiin: Brawn-Ferrari-Red Bull. Odotamme vahvistusta tälle Sakhirin radalta kahden viikon päästä.
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
Red Bull Racing: Kokonaisarvosana 5,5

Aika-ajot menivät totutun hienosti kummaltakin autolta
No ei kyllä tosiaankaan mennyt, ei ainakaan Vettelin osalta; käsittämättömän pienellä bensakuormalla vasta neljäntenä (vaikka ilmeisesti joutuikin blokatuksi).

Kisassa Fisico näytti, että kuka se tallin ykköspilotti oikeasti onkaan
No jaa, Fisico lähti selkeästi paremmalla strategialla kisaan, joten eipä tuo nyt niin yllätys ollut.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8791
Sijainti
Vantaa
Hookahin kommentit on ihan asiallisia, mutta en ymmärrä arvosanoja esimerkiskis Toro Rossolla tai Force Indialla? Itsestä esimerkiksi Toro Rosson arvosana pyörii luokkaa 7-8, koska eihän heidän resursseilla korkeammalle voi yltää.
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Perusmonacoa hieman mielenkiintoisempi taisto. Ohituksia, seinäkosketuksia ja tiukkaa kilvanajoa. Tosin huono asia oli se, että hieman vähiinhän nuo jäivät.

Monacon ilahduttavin asia oli se, että Ferrari on noussut pysyvästi kärkitaistoon. Kisassa Felipe oli mahtavassa vauhdissa ja palkintokoroke olisi ollut täysin mahdollinen ilman alussa hidastanutta Vetteliä ja myöhemmin varikolta sopivasti eteen tullutta Buttonia. Kimi ajoi myös erittäin hyvin, ja punaista väriä oli pitkän tauon jälkeen äärimmäisen piristävää nähdä palkintopallilla.

Sarjassa muut:

+ Brawn GP; Button ja Barrichello (helppoa ja kaunista)
+ Bourdais (hieno kisa kokonaisuudessaan)
+ Fisischella (maksimisuoritus FI:n tasoisella kalustolla. Veteraani väläytti jälleen osamistaan)
+ Glock (ei pisteitä palkinnoksi, mutta viimeisestä rivistä raskaimmalla autolla maaliin siedettävällä sijalla)

- Buemi (vauhti oli jälleen kohdallaan, mutta pieni virhe vei valitettavasti miehen itsensä lisäksi Piquet Jr:n laulukuoroon)
- Vettel (ei lähellekään oma itsensä)
- BMW (täysin kuutamolla edelleen)
- Kovalainen (lyhyesti: karmeaa)
- Nakajima (tallikaveri ajaa kahdeksikkoa ympärillä ja sen päälle omia virheitä)
 

Torres

Well-known member
Liittynyt
15.3.2008
Viestit
2011
Jotenkin ristiriitaista lukea, joidenkin kirjoittajien tekstejä. Mielestäni asia oli vähintäänkin selvä. Nappi tuli Massan eteen ja hidasti kierrosaikoja, joten Massa hävisi sijan. Puheet, että Massa ei olisi saavuttanut ikinä Kimiä ovat mielestäni absurdeja. Kaikki kisaa katsoneet huomasivat, kuinka Massa kahdesti ajoi Kimin kiinni. Toki eroa olisi muutama sekuntti voinut olla enemmän, mutta Massa ajoi about 3 kymmenystä nopeammin, kuin Kimi, mutta sitten, kun joutuu toista autoa liian lähelle ajettavuuskin heittelee.
Heh heh. Sekö on mielestäsi absurdia, että Kimi teki ekan stopin paljon suunniteltua aiemmin. Tästä syystä pitkä keskistintti, paljon bensaa, Massa yhä kevyenä radalla. Loppua kohti Kimillä kuluneemmat renkaat pitkän stintin takia. Absurdia? Ihan loogista mun mielestä. Vai ottiko Massa sun mielestä ihan ajamalla sen 15 sekunnin eron kiinni?

Yhtä absurdi on väitteesi, että Massa ei päässyt Kimiä lähemmäs, koska ilma skeoittui. No, Kimillähän oli koko ajan käytännössä sama ero eteen ja taakse, niin Barrichllohan sekoitti siinä Kimin ilmaa. :rolleyes:

Vikalla vedolla Massa toki saavutti Kimin, mutta tästä ei voida vetää mitään johtopäätöksiä. Kimillä oli taas pidempi stintti ja alla superpehmeät. Hulluahan siinä olisi ollut lähteä repimään niitä riekaleiksi. Se nyt oli satavarmaa, että Kimi ei viimeisillä kierroksilla olisi joutunut Massan kanssa mittelöihin, vaikka olisi ajanut miten hiljaa.
 

Legnum

Registered User
Liittynyt
5.8.2007
Viestit
441
Heh heh. Sekö on mielestäsi absurdia, että Kimi teki ekan stopin paljon suunniteltua aiemmin. Tästä syystä pitkä keskistintti, paljon bensaa, Massa yhä kevyenä radalla. Loppua kohti Kimillä kuluneemmat renkaat pitkän stintin takia. Absurdia? Ihan loogista mun mielestä. Vai ottiko Massa sun mielestä ihan ajamalla sen 15 sekunnin eron kiinni?

Yhtä absurdi on väitteesi, että Massa ei päässyt Kimiä lähemmäs, koska ilma skeoittui. No, Kimillähän oli koko ajan käytännössä sama ero eteen ja taakse, niin Barrichllohan sekoitti siinä Kimin ilmaa. :rolleyes:

Vikalla vedolla Massa toki saavutti Kimin, mutta tästä ei voida vetää mitään johtopäätöksiä. Kimillä oli taas pidempi stintti ja alla superpehmeät. Hulluahan siinä olisi ollut lähteä repimään niitä riekaleiksi. Se nyt oli satavarmaa, että Kimi ei viimeisillä kierroksilla olisi joutunut Massan kanssa mittelöihin, vaikka olisi ajanut miten hiljaa.
Noinhan se meni.
Massa vain yksinkertaisesti oli liian hidas. Ainahan ne kärkikuljettajat varikolta johonkin väliin palaavat ja jos Massa olisi ajanut nopeammin, olisi Puttonen palannut Massa taka. Mutta kun ei ajanut.
Eiköhän ne Ferrarin varikkomuurillakin tilannetta seuranneet ja Massa yritti alta pois minkä ehti, ei vain riittänyt Puttoseen, eikä riittänyt Räikköseenkään.
Eikös se Massa silloin ollut ihan itse oman "onnensa" seppä, turha omasta hitaudestaan on Puttosta osoitella.
Tuntuu nuo Brassimiehet (Massa&Ruben) olevan melkoisia neitejä itkemään. Ei ole selkärankaa seisoa omien suoritusten takana, vaan aina selitellään ja syytellään muita. Oksettavaa piipitystä härmäläisen juntin silmissä:D.
 

belated

Well-known member
Liittynyt
25.1.2002
Viestit
1843
Sijainti
Αθήνα
Kyllä Kimi oli parempi kuin Massa koko viikonlopun, enkä näe mitään estettä tälle seuraavassa kisassakaan. Oli muuten ehkä viimeinen kisa, jossa Rubens pääsi dominoimaan kisassa Buttonille voiton. Seuraavassa kisassa saa Ferrari taas enemmän etua Kersistä ja radalla voi ohittaa.
 

Riki Sorsan veli

Well-known member
Liittynyt
14.9.2008
Viestit
60
En ymmärrä kyllä näitä suomalaisia Massafaneja, minusta pitää olla jonkinlainen aivovaurio, että viitsii fanittaa Massaa ennen Räikköstä.
 
Ylös