Monte Carlo 2005

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11181
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
On näemmä reitti julkaistu ACM:n nettisivulla. Kolme seikkaa pistää silmään:
-sunnuntain reitti tungettu erittäin pieneen tilaan, ei ole pitkiä siirtymiä
-Sigalesta ajetaan Aigluniin mutta maali on ennen Col de Bleineä, legendaariset serpot jäävät pois
-ja ennenkaikkea, Turinin yli ajetaan La Bollene Vesubiestä Sospeliin. Koskahan viimeksi? Itse en muista noin päin ajetun ja kaikki vanhat filmit Turinin ylityksestä ovat myös päinvastaiseen suuntaan. No, onhan Ouninpohjan ja Ruuhimäenkin ajosuuntia vaihdettu...
 

jäämies

Well-known member
Liittynyt
7.3.2004
Viestit
825
Rally-live.com:
Didier Auriol and Xavi Pons will participate to the 2005 Monte-Carlo Rally at the wheel of Bozian Racing Team's Peugeot 206 WRC.
-tuuheahiuksinen ranskalainen tekee comebackin! Paljonkos miehellä on jo mittarissa vuosia?
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Tossa foorumin jutussa on virhe, kun siinä väitetään, että Auriol saisi 307:n Monteen. Bozian saanee 307:n vasta kauden puolivälin tienoilla.
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Monten olosuhteet tietäen ja 307:n hyvyyden, niin ei tuo 206 välttämättä yhtään huono vaihtoehto ole Didille. Uskon että Auriol yllättää ainakin muutaman tehdaskuskin joillain pätkillä.
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Näin kyllä, jos 206:n on täydessä trimmissä. Viime vuonna Carlssonin ja Solbergin autot olivat kuulemma pahasti aliviritteisiä - tätä norjalaiset ainakin ovat toistaneet. Autoissa ei ollut rattivaihteita eikä active diffssejä (mitä nuo nyt olivatkaan, jotain voimansiirron elektroniikkaa kai). Toisaalta voihan tuo olla osaksi selittelyäkin, kun Carlssonin ja Henningin vauhti ei ollut ihan kärkitasoa muista syistä.

Viime vuonna jossain vaiheessa annettiin ymmärtää, että autot olivat kehittyneet hirmuisesti, tai ainakin tällainen mielikuva ralliväellä oli. Joka tapauksessa, kun katsoo pätkäaikoja, niin Rovanperän aika 2002 Ouninpohjalla oli likipitäen samaa luokkaa kuin Solbergin ja Grönholmin vauhti tänä vuonna. No mene ja tiedä, väittihän jotkut, että rankkasateet olisivat tehneet tien pinnasta liukkaampia kuivuneenakin. Toinenkin asia kyllä näyttäisi puoltavan autojen ei-niin-hurjaa kehitystä: Märtin oli sanonut Viron telkkarissa, että 2003 versio Focuksesta oli nopeampi kuin uudempi malli. Kun muut painoivat Fordista ohi heittämällä, jäi seuraajalle mielikuva nopeasta kehityksestä. Syy näköjään oli osaksi Fordissa.
 

hannu^

Well-known member
Liittynyt
29.12.2003
Viestit
781
Sijainti
Joensuu
Hienoa että rallit jatkuvat taas kohta. Tämä muutaman kuukauden tauko on juuri sopiva ettei pääse kyllästymään :alppu:

Active diffsithän taitaa olla aktiivilukot. Eikös Mitsultakin puuttunut aktiivilukot viime kaudella vai sekoilenko?
 
Viimeksi muokattu:

ttkorhon

Well-known member
Liittynyt
13.4.2003
Viestit
274
hannu^ sanoi:
Hienoa että rallit jatkuvat taas kohta. Tämä muutaman kuukauden tauko on juuri sopiva ettei pääse kyllästymään :alppu:

Active diffsithän taitaa olla aktiivilukot. Eikös Mitsultakin puuttunut aktiivilukot viime kaudella vai sekoilenko?
Joo ei ollu mitsulla aktiivisia lukkoja. Jossain luki että, ne kehitti auton tulevia sääntömuutoksia silmällä pitäen.
 

kik

Well-known member
Liittynyt
15.2.2000
Viestit
511
Sijainti
Peraehikiae
Aktiivilukoista.

Sama juttu pösöllä. Eikö Bastilla ole tuo 206:n viimeisin kehitysversio käytössä ja siinäkään ei ole käsittääkseni aktiivilukkoja, eli kai ne sitten oli kuitenkin viimeisimmät 206 mallit naapureillakin käytössä.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
206:ssa oli kyllä aktiivilukot jos en ihan vallattomasti sekoile. Kolmenollaseiskan ongelmahan on osin ollut oman käsitykseni mukaan se, ettei se ole joiltain teknisiltä ratkaisuiltaan vieläkään edeltäjänsä tasolla.

...niin, ja oikokaa toki jos kummallisuuksia havaitsette, tekniikka ei ole missään määrin mun leipälaji.
 

Jippo

www.jippo.fi
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
609
Valde sanoi:
Näin kyllä, jos 206:n on täydessä trimmissä. Viime vuonna Carlssonin ja Solbergin autot olivat kuulemma pahasti aliviritteisiä - tätä norjalaiset ainakin ovat toistaneet. Autoissa ei ollut rattivaihteita eikä active diffssejä (mitä nuo nyt olivatkaan, jotain voimansiirron elektroniikkaa kai). Toisaalta voihan tuo olla osaksi selittelyäkin, kun Carlssonin ja Henningin vauhti ei ollut ihan kärkitasoa muista syistä.
Eipä ole Bozianin vehkeet koskaan vastanneet tehtaan Pösöjä ja miksi olisi sehän on satelliittitalli eikä liene edes tarkoitus että kulkisi kovempaa kuin tehtaan pelit. Naapureillemme tuo nyt vain jotenkin muka on ollut yllätys vaikka tiedossa ollut jo pitkään mikä tilanne on Bozian ja tehtaan välillä.

Mikä vaikutus sillä sitten on ollut vauhtiin ja mikä on jäänyt uupumaan pelkästään ratin takaa en tiedä enkä rupea edes arvailemaan.
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Niin no en tiedä, onko se mikään itsetarkoitus heikentää vanhaa mallia. Tuskinpa se pösön mainetta laskisi, jos nähtäisiin, että vanha kosla on vieläkin melko kelpo peli. Citikka tekee imagonsa kannalta paljon järkevämmin antaessaan Kronokselle täydessä iskussa olevat autot. Juuson auto oli ajoista päätellen lähes samalla viivalla tehtaan autojen kanssa.
 

kik

Well-known member
Liittynyt
15.2.2000
Viestit
511
Sijainti
Peraehikiae
kik

Joo, enpä muista noista aktiivilukoista sen enempää, muistelen vaan että Basti olis jossain haastattelussa maininnut että hänen autossaan ei ollut aktiivilukkoja käytössä. Tuossa saattoi kyllä olla kysymys jostain Peugeotin testeistä tulevaisuutta varten. Jotenkin vain jäi sellainen kuva että hän testasi ihan rallikäytössä tuota vähemällä elektroniikalla varustettua versiota.
 

Jesper

Well-known member
Liittynyt
29.10.2004
Viestit
353
Jossain oli aikoinaan juttua noista 206:sta. Lähes kaikki asiakas versiot oli keppilaatikolla ja mekaanisilla lukoilla, ilmeisesti ainakin hinnan takia. Aiemmin nämä oli kaikki 1999 malleja, mutta sittemmin 2003:n luokiteltiin myös mekaanisella voimansiirrolla. Lindholmin tämän vuoden auto oli jo kait tällainen. Nuo välivuosien mallit oli luokiteltu ainoastaan aktiivilukoilla ja rattivaihteilla, ja jotain kehitystä joka vuosi varmaan tuli. Rovanperähän joutui ajamaan asfalttikisoja tuollaisella Bozianin 1999 mallilla, joskus 2001-2002 vuosina.
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Montessa ei tällä hetkellä kuuleman mukaan ole juuri laisinkaan lunta. Ralllia on keskitetty lähemmäs Monacoa ja ylhäällä vuoristossa ajettavia erikoiskokeita on tuotu alemmas. Kylläpä tulee tylsä ralli, jos kuivalla asvaltilla ajelevat. Silloin Pirelleillä ei ole mitään asiaa voittotaistoon. Vanha kunnon Monte on olemukseltaan sekoitettujen olosuhteiden summa ja nykyinen lumi erikoiskokeiden karttaminen on silkkaa klassikon raiskausta.
 

Late

Peugeot 205 T16
Liittynyt
3.10.2003
Viestit
2114
WRC.com on näköjänsä muuttanut ulkoasua. Toimiskohan tänävuonna pätkäajat, tosin enpä löytänyt pikaisella vilkasulla.
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Tulokset on väliakaisesti poissa wrc.comista. Rallin aikaan pitäisi splittien olla valmiina. Pannaanpa nyt veikkaus Monteen:

1. Loeb
2. Duval
3. Kresta
4. Grönholm
5. Solberg
6. Märtin
7. Sarrazin
8. Gardemaister
9. Panizzi
10. Bengue
 

hippopotamus

Guest
sitikat jyrää

1. Loeb
2. Duval
3. Grönholm
4. Rovanperä
5. Gardemeister
6. Kresta
7. Märtin
8. Solberg

sitikat menee menojaan , pirelleillä pärjäävät vain vetomiehet, foordit tasaisia, mitsuleirissä panizzi ajaa pari kovaa aikaa ja sitten ryskyy (rovis ollut testeissä nopeempi!), märtin ei ole vielä tottunut taksikokoon ja solbergin meno epätasaista, sarazzin ei ole profeetta omalla maallaan, skodalla ei vielä asiaa näihin karkeloihin
(tulosveikkaus tehty märän asfaltin mukaan)
 
Ylös