Monte Carlo -ralli 2023

jiitu

Well-known member
Liittynyt
30.9.2022
Viestit
92
Taas suunnilleen puolet kuskeista jossain vaiheessa ilman hybridiä. Kyse melkein enemmän, että kenellä.enemmän ja kellä vähemmän. Ihan pelleilyä toi hybriditoimittajan touhu.
 

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
2611
Sijainti
JKL
Jännä että niitä ongelmia hybridin suhteen on kuitenkin enemmän Hyundailla. Toyotalla on harvemmin ja Fordilla myös. Sama tuote mutta miksi Hyundailla on jatkuvasti joku rikki???

Katsoin Takamoton incarin powerilta ja taisi hajota vetari. Kesken kiihdytyksen kierrokset tappiin ilman eri syytä ja sitten hipaisi vielä seinään... Nykäisi selvästi vasemmalle kun kierrokset nousi joten Takalle voi antaa synninpäästön mielestäni. Ei ollut kuljettajan virhe...
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
11891
Sijainti
Savon ja Pengonpohjan välimaasto
Jep. Taidettiin enemmänkin olla sitä mieltä onko ne tasaväkisistä lähtökohdista. Olisko Ogier riskeerannut Monten voiton historiankirjoista? Teennäinen edelleen, siinä absoluuttisen nopeuden kilvoittelussa (kaikki ei lähde samoista lähtökohdista,mm. riskit, rengassäästelyt), mutta viihde-elementtinä (ja ehkä suuren yleisön silmissä) paikallaan.
Ogierhan ei powerin pisteillä tee mitään tällä kaudella kun ei aja mestaruudesta. No, toki ne menee valmistajillekin.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
11891
Sijainti
Savon ja Pengonpohjan välimaasto
Jännä että niitä ongelmia hybridin suhteen on kuitenkin enemmän Hyundailla. Toyotalla on harvemmin ja Fordilla myös. Sama tuote mutta miksi Hyundailla on jatkuvasti joku rikki???
Kruus [3:11]: In a way, I guess the car remained difficult for you until the end of the season? Why do you think it was your car that had problems with the hybrid system throughout the season? You were mentioning that often. The other Hyundai drivers didn’t mention it much. Why was it a problem for you that couldn’t be solved?

Tänak [3:28]: Difficult to say. I raised the issue myself as well but it seemed to be a different problem every time. Usually, the problems were not solvable by Hyundai. They were beyond our control and we couldn’t do much to avoid them.

Kruus [3:58]: Did you keep track of how many rallies were there where you didn’t have these problems on any of the days?

Tänak [4:02]: I’m not really into statistics. I haven’t looked into it.

Kruus [4:04]: Can you remember a rally where you didn’t have any of these problems, though?

Tänak [4:07]: I think there definitely were such rallies but I haven’t kept track of that.

Kruus [4:13]: Did you ever find out why it was only you that had these problems?

Tänak [4:16]: Well, since they seemed to be random problems without a specific cause, I guess they were just technical issues that sometimes happen. Why was it specifically us that had them, I don’t know.

 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
2897
Tuo Fordin Rally2 epäonnistuminen on kyllä jotain kummallista. Edelliset oli kuitenkin suht hyviä ja tuolla nykyisellä ei ole sitten kukaan päässyt mihinkään,
 

Tsiiem

Well-known member
Liittynyt
24.11.2017
Viestit
588
Jännä että niitä ongelmia hybridin suhteen on kuitenkin enemmän Hyundailla. Toyotalla on harvemmin ja Fordilla myös. Sama tuote mutta miksi Hyundailla on jatkuvasti joku rikki???
Ogierilla oli myös hybridiongelmia Montessa. Lisäksi vaihdelaatikon kanssa ongelmia. Aika vähän näistä puhutaan.
 

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
2611
Sijainti
JKL
Ogierilla oli myös hybridiongelmia Montessa. Lisäksi vaihdelaatikon kanssa ongelmia. Aika vähän näistä puhutaan.
Juu onhan niitä ongelmia ollut toyotallakin. Mutta vähemmän kun hyundailla. Fordilla ei juurikaan ole valitettu hybridin ongelmista. Tai sitten se vaan on kuten sanoit, että niistä ei muut puhu...
 

TrulliJuna

Well-known member
Liittynyt
24.11.2013
Viestit
113

Rossel voitti sittenkin WRC2:n, Gryazin sai viiden sekunnin aikasakon liian suuresta oikomisesta EK14:lla
Urheilullisesti kun miettii, niin toivottavasti on ihan oikeasti myös rike tapahtunut. Rallimaailma näyttää hölmöltä, jos on vaan tehty päätös, jossa ei ole haluttu RUS henkilön voittavan. Siitäkin huolimatta, että oma henkilökohtainen mielipide on se, että miehen ei tulisi edes ajaa mm-sarjaa nyt.
 

mattipuh

Well-known member
Liittynyt
9.8.2009
Viestit
502
Sijainti
Full send
Valmistajien tilastossa Lancialla kärkipaikka Monte Carlon voitoissa (laskettu 1911 alkaen).
Moderneista autoista Citroën menestyksekkäin, melkein yhtä kovaa dominointia kuin Lancialla aikanaan 75- ja 92-välillä.

1. Lancia 13
2. Ford 10
2. Citroën 10
4. Hotchkiss 6
5. Renault/Alpine 5
5. Toyota 5
 
Ylös