Monte Carlo -ralli 2024

hiiri

Well-known member
Liittynyt
22.10.2022
Viestit
87
Kyllähän tuo EP:n vauhti assullakin oli ihan eritasolla viime vuonna verrattuna Mikkelseniin. Väittäisin, että puhutaan steppiä kovemmasta kuskista nopeuden osalta. Mutta miksi Mikkelsen on palkattu, niin ajatus, että auto tuodaan lähdöstä maaliin ja sinänsä kieltämättä Mikkelsen pystyy tuota varmasti toimittamaan. Kyyti nyt on mitä on...
Ja saattaa olla muutaman pinnan halvempikin kuski. Mene ja tiedä.
 

JuuZa

Kulttuurispesialisti
Liittynyt
22.4.2006
Viestit
2078
Paljonkos EP oli viime vuonna jäljessä kärkeä kolmen pätkän jälkeen? Tuo Antreaan meno ei ihan vakuuta.
59 sekkaa. Mikkelsen nyt 1:30. Toki vähän epäreilu vertaus kun Lapilla oli jo Rally1-kokemusta reilusti ja Mikkelsenillä oli murheita auton kanssa eilen.
 

Ambomaan Mambo

Well-known member
Liittynyt
11.12.2001
Viestit
2372
Sunisenkin keski-europpan rallin suoritus ensimmäisenä asvalttikisana Rally1 -autolla oli lopulta aika kova veto. Mikkelsenin ajo näyttääkin todella varovaiselta, ei varmaan ole luottoa vielä lainkaan...
 

hila

A-sijan Tuntija
Liittynyt
22.5.2014
Viestit
4194
Sijainti
Maalla
Voi tuota Katsutan touhua.
Selkee oma vika ulos ajossa. Eikö muka tiennyt tuota paikkaa ?
Sen jälkeen melkoista huutoa ja turhaa viittoilua.
Sekoilu oli sitä luokkaa että työntämään tulleet auttajatkin oli ihan sekaisin mihin suuntaan autoa oikein pitäis työntää.
Katsu kun olis pitänyt suunsa kiinni ja kädet ratissa olis säästänyt 3-4 minuuttia aikaa. Nyt meni reilu 5 min.
Nyt on kisa todella pilalla eikä syyllistä tarvi hakea kaukaa kun on 2 isoa mokaa tehty.
 
Viimeksi muokattu:

JuuZa

Kulttuurispesialisti
Liittynyt
22.4.2006
Viestit
2078
Solberg tuli hyvää kyytiä, Toyotat jäi sen 30 sekkaa. Pepe vähän rauhoittunut eilisestä 🤠

edit: niin onhan Lefebvrekin Toyota-kuski, mutta jäi hänkin 16,7
 

Googol

Well-known member
Liittynyt
29.3.2009
Viestit
977
Noin yleensä tulee tuosta Mikkelseninkin ajelemisesta mieleen. Neuville, Tänak ja Evans on kaikki ajelleet jo kauan, että kauankohan jatkavat. Ja nuoremmat vaatinee kaikki useamman vuoden Rally1 tasolla, että voivat edes haastaa Kallea. Niin jos useampi noista lopettaa, niin ei kauhean mielenkiintoiselle näytä tulevaisuus, vaikka saataisiin kaikki maailman automerkit mukaan.
 

Ambomaan Mambo

Well-known member
Liittynyt
11.12.2001
Viestit
2372
Noin yleensä tulee tuosta Mikkelseninkin ajelemisesta mieleen. Neuville, Tänak ja Evans on kaikki ajelleet jo kauan, että kauankohan jatkavat. Ja nuoremmat vaatinee kaikki useamman vuoden Rally1 tasolla, että voivat edes haastaa Kallea. Niin jos useampi noista lopettaa, niin ei kauhean mielenkiintoiselle näytä tulevaisuus, vaikka saataisiin kaikki maailman automerkit mukaan.
Noh, aina rallissa on sukupolvi vaihtunut ja aina siellä on mielenkiintoa riittänyt. Ei tämä laji kuskien puutteeseen tule kuolemaan, se on varmaa.

Aiheeseen liittyen Halttuselta oli eilen hyvää kommenttia siitä, mitä Rally2 vaatii ja mikä onkaan se steppi ja tasoero siitä vielä eteenpäin kun Rally1 -autoon mennään.
 

Googol

Well-known member
Liittynyt
29.3.2009
Viestit
977
Joo, kyllähän ne sukupolvet vaihtuu. Tässä vaan on ehkä tälläinen "menetetty" sukupolvi osittain, kun paikkoja on ollut tosi vähän tarjolla. Ja toisaalta top 5 taso, ja sitä kautta hyppy ykköstasolle, on ehkä kovempi kuin koskaan. Niin voi tulla jonkinlainen hetkellinen tyhjiö, jos noista useampi eläköityy samaan aikaan.
 

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
3240
Sijainti
JKL
Tuo "sukupolvi" on oikeastaan juuri se syy miksi en kovin innoissani Mikkelsenistä ole, koska kuskina hän ei tuo mitään arvoa tuohon palettiin. Saman sukupolven kuskeja kun 90% niistä jotka Rally1:llä ajaa ja näytöt annettu ja käytetty jo kymmenenvuotta sitten. Nyt olisi hieno mahdollisuus tuoda uutta sukupolvea mutta se jätettiin käyttämättä. Harmaa valinta ja harmaa kuski.
 
Viimeksi muokattu:

Kagg

Well-known member
Liittynyt
19.8.2012
Viestit
700
Samaa mieltä tuosta Mikkelsenin valinnasta. Suomalaisena toki olisin toivonut Sunista tuohon, mutta Rossel olisi ollut mielenkiintoinen ja raikas valinta assukisoihin ja hitaampiin sorakisoihin.
 

BMW CSL

Well-known member
Liittynyt
9.2.2021
Viestit
235
Kolmen ekn jälkeen Gryatsin vaikuttaa yllättävän nopealta WRC2ssa. Eikä Citruunat noin kokonaisuutenakaan oo hitaita. Toyotat sen sijaan on. Ei taida olla Pajarin ydinosaamisaluetta nää merialppien serpot.
 

TrulliJuna

Well-known member
Liittynyt
24.11.2013
Viestit
166
Kyllähän tuo EP:n vauhti assullakin oli ihan eritasolla viime vuonna verrattuna Mikkelseniin. Väittäisin, että puhutaan steppiä kovemmasta kuskista nopeuden osalta. Mutta miksi Mikkelsen on palkattu, niin ajatus, että auto tuodaan lähdöstä maaliin ja sinänsä kieltämättä Mikkelsen pystyy tuota varmasti toimittamaan. Kyyti nyt on mitä on...
No, annetaan nyt Mikkelsenillekkin vähän enemmän aikaa kuin nämä muutamat pätkät. Ihan pätevä autonkuljettaja hänkin on. Ei maailmanmestaruutta voita varmaan koskaan, mutta ei olisi EP:kään voittanut, vaikka kuinka olisi saanut yrittää. Roolissaan jossa nyt on, saattaa olla isossa kuvassa Lappia parempi tapaus, vaikka nyt onkin nämä kauden ensimmäiset kilometrit uudella autollaan vähän vaisu ollut.
 

jjx

Well-known member
Liittynyt
20.11.2019
Viestit
1370
Tuo "sukupolvi" on oikeastaan juuri se syy miksi en kovin innoissani Mikkelsenistä ole, koska kuskina hän ei tuo mitään arvoa tuohon palettiin. Saman sukupolven kuskeja kun 90% niistä jotka Rally1:llä ajaa ja näytöt annettu ja käytetty jo kymmenenvuotta sitten. Nyt olisi hieno mahdollisuus tuoda uutta sukupolvea mutta se jätettiin käyttämättä. Harmaa valinta ja harmaa kuski.
Luulisin että Mikkelssenin rooli on olla siipimies jonka autossa testataan läpi rallin vain eri säätöjä ykköskuskeille, ei hänen tarkoitus ole ajaa pohja-aikoja. Eihän jääkiekossakaan maalivahtia palkata sen takia että se tekisi mahdollisimman paljon maaleja. Se roolitus.
 

jjx

Well-known member
Liittynyt
20.11.2019
Viestit
1370
Mitä Mikkelsseeniin tulee, niin nykyään kun vain ajelee ja odottelee, että muut keskeyttää, niin voi saada helposti sijan 4-5, joten olisi hulluutta vetää kovalla riskillä ja yrittää kolmen joukkoon vain sen takia, että joutuu tallimääräyksellä tiputtaa sijoituksen pari pykälää alemmas jos on ykköskuskien edellä.....

Voidaanko r2 Yariksen vauhdista sanoa tämän rallin perusteella vielä yhtään mitään. Onko kuskit edes kovimpia assukuskeja. Eiks noi Yaris ranskikset oo vähän entisiä lupauksia. Lisäksi varmaan on kuskeille kerrottu että on tärkeämpää saada ehjä debyyttikisa kun vetää riskillä. Ja onko heidän autoissaan edes tehot tapissa vielä?
 
Ylös