jeps, täysin samaa mieltä tuossa... turhaan pankit lusmuaa rahat bisneksestä jota eivät edes rahoita...pmv:
Sinänsä se on sama miten rahat jaetaan, mutta minusta tallien tulisi saada toiminnastaan rahaa muualtakin kuin sponosreilta. Tiimithän maksvat f1:stä ylivoimaisesti isoimman osuuden ja siksi rahaa tulisi heille jakaa enemmän. Näin ehkä saataisiin enemmän f1-talleja mukaan, kun rahoitus olisi varmemmalla ja laajemmalla pohjalla.
Shell? No enivei, kerran kun on paniikissa luvattu älytön palkka, paha sitä on mieheltä enää poiskaan yrittää ottaa, kun mestaruuksiakin tulee tasaiseen tahtiin.Observer:
No kukas sitte maksaa? Jos tarkotat Philip Morrisia niin sille rahalle löytys Ferrarilla varmaan muitakin kohteita kuin Weberin ja Sumin pohjattomat lompakot.. wink
Joo eipä taida olla Ferrarilla samanlaista imua kuin Colorado Avalanchella..jmt:
Shell? No enivei, kerran kun on paniikissa luvattu älytön palkka, paha sitä on mieheltä enää poiskaan yrittää ottaa, kun mestaruuksiakin tulee tasaiseen tahtiin.Observer:
No kukas sitte maksaa? Jos tarkotat Philip Morrisia niin sille rahalle löytys Ferrarilla varmaan muitakin kohteita kuin Weberin ja Sumin pohjattomat lompakot.. wink
Se ei kuitenkaan ole syynä tehdä sopimusta selvästi alhaisemmalla hintatasolla kuin muut urheiluliitot tekevät ja vielä älyttömän paljon pidemmäksi aikaa.AMS82:
Kyllä siinä taustalla taisi aikanaan olla halu vakiinntuttaa F1:ten asema ja luoda sarjalle pitkäaikainen ja vakaa pohja, ilman konkurssin uhkaa.
En tiedä enkä osaa arvioida onko FIA'lla yleisön eli maksavien katsojien (paikan päällä tai tv'ssä) mielestä merkitystä, vaikuttaako ja kuinka paljon FIAn alaisuudessa toimiminen sarjan suosioon.AMS82:
Puhumattakaan sitten siitä, jos yritetään perustaa sarja ilman, että FIA saa siihen mitään kontrollia. Miljardiluokan menestys tai moka on edessä ja etukäteen on hankala arvioida kummasta tulee olemaan kyse.
<small>[ 28-11-2003, 09:23: Message edited by: Observer ]</small>pmv:
Ilman Ferraria, McLarenia, Williamsia, BMW:tä, Mercedestä, Renaultia, Schumacheria, Räikköstä, Montoyaa jne. F1 olisi FIAn alaisuudessa pelkästään laimea varjoa entisestä.
Tärkeysjärjestys meni kyllä täysin pieleen. Lahjakkaita ja halukkaita kuljettajia formuloihin on jonossa pilvin pimein, ne eivät lopu ikinä. Mikään ei formulaympyröissä ole yksinkertaisempaa kuin tehdä lahjakkaista kuljettajasta globaaleja supertähtiä joiden keskinäisestä paremmuudesta esimerkiksi täällä voidaan taas kinastella.pmv:
F1 koostuu eri osatekijöistä. Kyllä ehdottomasti tärkeimmät on kuskit, autonvalmistajat ja tiimit. Ilman Ferraria, McLarenia, Williamsia, BMW:tä, Mercedestä, Renaultia, Schumachereita, Räikköstä, Montoyaa jne. F1 olisi FIA:n alaisuudessa pelkästään laimea varjoa entisestä.
Olisi kyllä varsin hupaisaa nähdä FIA:n pyhästi varjelema F1:n karkaavan kokonaan muualle. Vuonna 2008 FIA:lla ei tällä menolla ole yhtään MM-sarjaa.