Montoyan kootut selitykset.

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
JTH sanoi:
Yhtä asiaa mä en vaan ymmärrä.
Kun Monty on pelkkä ihan olematon selittäjä, niin miten siitä voi olla tässä juttua jo kuuden sivun verran ? Eikös tuollaiset kuskit kuitata yhdellä lauseella kuten Kimikin tekee.
Nokun hän ei ole pelkkä olematon selittäjä. Takana lupaava tulevaisuus, vauhtiakin tuntuu olevan välillä JA Kimin tallikaveri ;)
 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16942
Teemu-84 sanoi:
Ei ole sama Montoya kuin vuonna 1999 esim. CARTissa. Äijä taisteli uskomattomasti kisoissa, eräässäkin kilpailussa olikohan Elkhart Lakella auto oli jo käytännössä levinnyt mutta sitkeästi taisteli eteenpäin ykkössijalla, kunnes auto sitten oikeasti poksahti lopullisesti. Taisteli kauden mittaan niin urhoollisesti että F1-maailmakin kirjoitti CART-palstallaan "Ritari Leijonamieli Kolumbiasta".

Nyt taas minkälaisen Montoyan näemme tänä päivänä.. Ei.. :D Tuon Kimi-kritiikin jälkeen mitä sai Maikkarilta lukea niin voi jo kysyä: Hei Monty, miten sulla noin niinkun muuten menee..
Niin tähän pitkin vastata aiemmin. Elikkä musta Montoya tarvitsee auton joka pomppii ku hullu ja tc(eli sutimisen esto) pois ja vanhan kunnon aika ajon niin mies on liekeissä. :alppu: Tosin muutenkin Williams sopi Montoyan käteen todella hyvin ja taas Mäcci ei viime vuonna mutta nyt taas tänä vuonna alkaa näyttämään hyvältä pienistä virheistä ja vinemisestä huolimatta! :D
 

Mikkoz84

Schufosi
Liittynyt
26.1.2006
Viestit
1197
Joni sanoi:
Niin tähän pitkin vastata aiemmin. Elikkä musta Montoya tarvitsee auton joka pomppii ku hullu ja tc(eli sutimisen esto) pois ja vanhan kunnon aika ajon niin mies on liekeissä. :alppu: Tosin muutenkin Williams sopi Montoyan käteen todella hyvin ja taas Mäcci ei viime vuonna mutta nyt taas tänä vuonna alkaa näyttämään hyvältä pienistä virheistä ja vinemisestä huolimatta! :D
Aivan olisi hauska nähdä miten monty pyörisi pitkin rataa, spinnailis ja leikkais nurmikkoa oikein olan takaa :D
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Joni sanoi:
Niin tähän pitkin vastata aiemmin. Elikkä musta Montoya tarvitsee auton joka pomppii ku hullu ja tc(eli sutimisen esto) pois ja vanhan kunnon aika ajon niin mies on liekeissä. :alppu: Tosin muutenkin Williams sopi Montoyan käteen todella hyvin ja taas Mäcci ei viime vuonna mutta nyt taas tänä vuonna alkaa näyttämään hyvältä pienistä virheistä ja vinemisestä huolimatta! :D
Aika merkillinen mielipide siinä valossa, että Montoya oli vauhdillisesti Kimiä lähempänä viime kauden loppupuolella kuin nyt.
 

*wruuum*

Well-known member
Liittynyt
24.11.2001
Viestit
712
Jostain syystä tuntuvat ongelmat kasaantuvan Montoyan syliin tälläkin kaudella, auto ei vieläkään kulje miehen alla toivotulla tavalla verrattuna tallikaveriin, lisäksi tekniikka ja tiimi ovat antaneet osansa ongelmista. Kimiä mies on ehtinyt parjata ja kirota lehdistölle enemmän kuin koko F1-sarjassa ennen tätä kautta ja tällä hetkellä tiimi ja autokin tuntuvat saavan oman osansa tästä.

Odotan edelleen miehen nousua ja positiivisia suorituksia, mutta kuten kovin usein, tälläkään kaudella muutama väläytys ei enään vakuuta. Kolmas osa kaudesta on jo takana ja ainoastaan San Marinossa tuli merkki paremmasta. Tuskinpa auton tämän hetken nopeus (lue hitaus) motivoi Montoyaa vaikka miehen kyvyt taistella on nähty mantereen molemmin puolin.

F1-Forum uutinen: Montoyalla ja Mclarenilla erimielisyyksiä

Bahrainissa Monto jäi Kimin jalkoihin pahiten. Bahrainin kisasta tuli itselle merkkipaalu muistellessa myöhemmin Montoyaa Kimin tallikaverina. Ruudusta 22 ohi ja selityksiä ei ole.

Malesiassa Monto oli Kimiä aika-ajoissa kympän nopeampi ja toi auton varmasti maaliin neljäntenä Kimin joutuessa salametsästäjän uhriksi.

Australiasta voisi varmasti kirjoittaa oman tarinansa. Aika-ajoissa Kimin vauhdissa koko ajan, lopulta häviää ratkaisevan kymmenyksellä. Kisassa lämmittelykierroksen spinnin pelasti Fisi, Kimi pysyy kisassa edellä ja vaikka alussa ollaan rinnallakin pariin otteeseen. Lopulta auto aiheuttaa keskeytyksen... Tai siis ulosajo, mutta siitähän olisi selvitty jos auto ei olisi sammunut, jonka se siis teki ulosajon jälkeen.

San Marino ja uusi kone antavat puhtia Montolle, Kimi edellä yli puolella sekalla kaksi aika-ajojen sessiota kunnes kolmannessa Kimi kämmää ja Monto ottaa taas kymmenyksellä paremman paikan. Kisassa vauhti vie hienosti palkintopallille Kimin jäädessä lähdössä jalkoihin ja on lopulta viides.

Euroopassa Kimin uudempi kone siivittää yli puolen sekunnin erolla aika-ajoissa Montoyan edelle, lopulta kisassa moottori hajoaa Montoselta.

Espanjan suoritus oli käytännössä jo pilalla aika-ajojen tankkaus episodin jälkeen, Räikkösen parempaan sijoitukseen kisassa vei ainoastaan hyvä startti, jossa taas Montoya epäonnistui.

Monaco? Viime vuonna Kimi oli aivan omalla sekuntti luvullaan jo aika-ajoissa, tänä vuonna odotettavissa pitäisi olla parannusta, ainakin tiimi työskentelyssä ja kuljettajassa, koska autosta sitä tuskin löytyy.
 
Viimeksi muokattu:

herb

Well-known member
Liittynyt
10.1.1999
Viestit
339
*wruuum* sanoi:
Jostain syystä tuntuvat ongelmat kasaantuvan Montoyan syliin tälläkin kaudella, auto ei vieläkään kulje miehen alla toivotulla tavalla verrattuna tallikaveriin, lisäksi tekniikka ja tiimi ovat antaneet osansa ongelmista. Kimiä mies on ehtinyt parjata ja kirota lehdistölle enemmän kuin koko F1-sarjassa ennen tätä kautta ja tällä hetkellä tiimi ja autokin tuntuvat saavan oman osansa tästä.

Odotan edelleen miehen nousua ja positiivisia suorituksia, mutta kuten kovin usein, tälläkään kaudella muutama väläytys ei enään vakuuta. Kolmas osa kaudesta on jo takana ja ainoastaan San Marinossa tuli merkki paremmasta. Tuskinpa auton tämän hetken nopeus (lue hitaus) motivoi Montoyaa vaikka miehen kyvyt taistella on nähty mantereen molemmin puolin.

F1-Forum uutinen: Montoyalla ja Mclarenilla erimielisyyksiä

Bahrainissa Monto jäi Kimin jalkoihin pahiten. Bahrainin kisasta tuli itselle merkkipaalu muistellessa myöhemmin Montoyaa Kimin tallikaverina. Ruudusta 22 ohi ja selityksiä ei ole.

Malesiassa Monto oli Kimiä aika-ajoissa kympän nopeampi ja toi auton varmasti maaliin neljäntenä Kimin joutuessa salametsästäjän uhriksi.

Australiasta voisi varmasti kirjoittaa oman tarinansa. Aika-ajoissa Kimin vauhdissa koko ajan, lopulta häviää ratkaisevan kymmenyksellä. Kisassa lämmittelykierroksen spinnin pelasti Fisi, Kimi pysyy kisassa edellä ja vaikka alussa ollaan rinnallakin pariin otteeseen. Lopulta auto aiheuttaa keskeytyksen... Tai siis ulosajo, mutta siitähän olisi selvitty jos auto ei olisi sammunut, jonka se siis teki ulosajon jälkeen.

San Marino ja uusi kone antavat puhtia Montolle, Kimi edellä yli puolella sekalla kaksi aika-ajojen sessiota kunnes kolmannessa Kimi kämmää ja Monto ottaa taas kymmenyksellä paremman paikan. Kisassa vauhti vie hienosti palkintopallille Kimin jäädessä lähdössä jalkoihin ja on lopulta viides.

Euroopassa Kimin uudempi kone siivittää yli puolen sekunnin erolla aika-ajoissa Montoyan edelle, lopulta kisassa moottori hajoaa Montoselta.

Espanjan suoritus oli käytännössä jo pilalla aika-ajojen tankkaus episodin jälkeen, Räikkösen parempaan sijoitukseen kisassa vei ainoastaan hyvä startti, jossa taas Montoya epäonnistui.

Monaco? Viime vuonna Kimi oli aivan omalla sekuntti luvullaan jo aika-ajoissa, tänä vuonna odotettavissa pitäisi olla parannusta, ainakin tiimi työskentelyssä ja kuljettajassa, koska autosta sitä tuskin löytyy.
Bahrainista ollaan samaa mieltä.

Kuin myös Malesiasta.

Australiassa JPM spinnasi myös safety carin takana... siis uskomattomat kolme spinnausta kisassa ja yksi aika-ajossa! tämä kyllä kertoo aika selvästi siitä, että Pablo joutui yrittämään aivan liikaa omiin kykyihinsä nähden pysyäkseen Kimin vauhdissa. Noin paljon virheitä ei tee edes keskivertoa heikompi rookie.

San Marinosta suht koht samaa mieltä, lisäisin kuitenkin että radalla missä kukaan ei pystynyt ohittamaan ja jolla melkein kaikki, ainakin Kimi, ajelivat hitaampien kannassa lähes koko kisan, ei tallikaverien vauhtia voi mitenkään verrata. Toki Montoya oli parempi, kun kerran oli ennemin maalissa.

Euroopassa Kimi taisi olla noin sekunnin, ei puoli, edellä aika-ajoissa, vai muistanko väärin? Kisassa Montyn moottori tosiaan hajosi, mutta miten se liittyy mihinkään kun se tapahtui ihan kisan lopussa yhdeksännellä sijalla? ei siitä sijasta pisteitä tule vaikka olis maaliin ajanut.

Espanjassa kimi oli nopeampi ekassa aika-ajo jaksossa, ainakin luulisin (itse seurasin aika-ajoja paikan päällä, ja se oli vähän semmosta häsläystä, ettei ole ihan varma :D )toisekseenkin, Kimillä oli moottori käytössä jo toista kertaa kun taas Pablolla oli pakasta vedetty. Kimin parempaan suoritukseen kisassa ei vienyt ainoastaan startti, mikä tosin oli loistava, vaan se, että oli huomattavasti nopeampi kuin talli kaverinsa eikä parkannut autoaan typerän mokan takia radan laidalle.
 

petrolhead

heh , petrolhead
Liittynyt
31.7.2004
Viestit
582
Sijainti
Ahveniston ja Keimolan puolivälissä
*wruuum* sanoi:
Jostain syystä tuntuvat ongelmat kasaantuvan Montoyan syliin tälläkin kaudella, auto ei vieläkään kulje miehen alla toivotulla tavalla verrattuna tallikaveriin, lisäksi tekniikka ja tiimi ovat antaneet osansa ongelmista. Kimiä mies on ehtinyt parjata ja kirota lehdistölle enemmän kuin koko F1-sarjassa ennen tätä kautta ja tällä hetkellä tiimi ja autokin tuntuvat saavan oman osansa tästä.

Odotan edelleen miehen nousua ja positiivisia suorituksia, mutta kuten kovin usein, tälläkään kaudella muutama väläytys ei enään vakuuta. Kolmas osa kaudesta on jo takana ja ainoastaan San Marinossa tuli merkki paremmasta. Tuskinpa auton tämän hetken nopeus (lue hitaus) motivoi Montoyaa vaikka miehen kyvyt taistella on nähty mantereen molemmin puolin.

F1-Forum uutinen: Montoyalla ja Mclarenilla erimielisyyksiä

Bahrainissa Monto jäi Kimin jalkoihin pahiten. Bahrainin kisasta tuli itselle merkkipaalu muistellessa myöhemmin Montoyaa Kimin tallikaverina. Ruudusta 22 ohi ja selityksiä ei ole.

Malesiassa Monto oli Kimiä aika-ajoissa kympän nopeampi ja toi auton varmasti maaliin neljäntenä Kimin joutuessa salametsästäjän uhriksi.

Australiasta voisi varmasti kirjoittaa oman tarinansa. Aika-ajoissa Kimin vauhdissa koko ajan, lopulta häviää ratkaisevan kymmenyksellä. Kisassa lämmittelykierroksen spinnin pelasti Fisi, Kimi pysyy kisassa edellä ja vaikka alussa ollaan rinnallakin pariin otteeseen. Lopulta auto aiheuttaa keskeytyksen... Tai siis ulosajo, mutta siitähän olisi selvitty jos auto ei olisi sammunut, jonka se siis teki ulosajon jälkeen.

San Marino ja uusi kone antavat puhtia Montolle, Kimi edellä yli puolella sekalla kaksi aika-ajojen sessiota kunnes kolmannessa Kimi kämmää ja Monto ottaa taas kymmenyksellä paremman paikan. Kisassa vauhti vie hienosti palkintopallille Kimin jäädessä lähdössä jalkoihin ja on lopulta viides.

Euroopassa Kimin uudempi kone siivittää yli puolen sekunnin erolla aika-ajoissa Montoyan edelle, lopulta kisassa moottori hajoaa Montoselta.

Espanjan suoritus oli käytännössä jo pilalla aika-ajojen tankkaus episodin jälkeen, Räikkösen parempaan sijoitukseen kisassa vei ainoastaan hyvä startti, jossa taas Montoya epäonnistui.

Monaco? Viime vuonna Kimi oli aivan omalla sekuntti luvullaan jo aika-ajoissa, tänä vuonna odotettavissa pitäisi olla parannusta, ainakin tiimi työskentelyssä ja kuljettajassa, koska autosta sitä tuskin löytyy.
Jostain syystä "epäonni" ja "sattumukset" joihin kuski ei ole osallinen :wink: kasaantuvat kuitenkin näille tiimin kakkoskuskeille, Fisicoille, Montoijille ja Barrichelloille.. Winners find ways, losers find excuses.
 
Ylös