Monzan testit

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
azai sanoi:
Ja samana päivänä oli myös tullut punainen lippu kun Hondan vm.2007 moottorimalli sanoi sopimuksensa irti
Aikaansa edellä olivat:nope:

Mites se moottorien jäädytys? Ensi vuodeksi saa tehdä uudet motot, mutta 2008 pitää käyttää 2006 versioita? ..ei näin FIA:thumbfh:
 

roenick97

#97
Liittynyt
25.8.2005
Viestit
373
Sijainti
Scottsdale, Phoenix, AZ.
^^ Jos oikein ymmärsin niin hait vahvistusta miten moottori asiat/säännöt tulevat olemaan tulevaisuudessa?

Tämän vuoden kiinan GP:ssä käytettyä moottoria tullaan käyttämään ensi kaudesta alkaen.
Tästä syystä :mad_old: Honda ainakin jo testailee tulevien kausien koneitaan...
 

petrolhead

heh , petrolhead
Liittynyt
31.7.2004
Viestit
582
Sijainti
Ahveniston ja Keimolan puolivälissä
formulastara sanoi:
Ei näytä hyvältä Mäcin kannalta.

Eikä mikään ihmekään. Autohan on sitä ollut sitä parempi, mitä syherömpi rata. Tuskainen Monza edessä. Ilmeisesti koneen puhti ei riitä, tai sitten rungossa on liikaa ilmanvastusta, tai vähän molempia.

Näin harjautunein silmin ei ole vaikea huomata, että Larenin runko on yksi tehokkaimpia tuottamaan downforcea, mutta valitettavasti se tulee osin ilmanvastuksen kustannuksella. Siis suhteessa muiden tallien autoihin.
Jos sen näet ihan silmällä niin kannattaa yrittää töihin jollekin tiimille. Nyt aerodynamiikka-ihmiset joutuvat käyttämään hirveää määrää laskentatehoa ja tuulitunneleita aerodynamiikan kehitykseen.
Sori nyt vaan..
Autossa on x potenssiin y kappaletta muutakin tekijää jotka vaikuttavat kisavauhtiin kuin nämä moottori ja aerodynamiikka (enkä sitä epäile ettetkö tietäisi, otin vain esiin).

EDIT: Vähänpä McLarenissa näkyy apusiipiä tsi härpäkkeitä vrt. muihin sivun kuvissa oleviin autoihin.
Sarvet on paikallaan mutta tietysti erilaiset, eri korkeudella korista kuin viime vuonna. Tietysti nopeudet suorien loppuosilla on alemmat kuin viimevuonna. Tuskin ovat syyttä niitä jättäneet paikalleen.
 
Viimeksi muokattu:

mariko

Well-known member
Liittynyt
13.4.2006
Viestit
985
petrolhead sanoi:
Jos sen näet ihan silmällä niin kannattaa yrittää töihin jollekin tiimille. Nyt aerodynamiikka-ihmiset joutuvat käyttämään hirveää määrää laskentatehoa ja tuulitunneleita aerodynamiikan kehitykseen.
Sori nyt vaan..
Autossa on x potenssiin y kappaletta muutakin tekijää jotka vaikuttavat kisavauhtiin kuin nämä moottori ja aerodynamiikka (enkä sitä epäile ettetkö tietäisi, otin vain esiin).

EDIT: Vähänpä McLarenissa näkyy apusiipiä tsi härpäkkeitä vrt. muihin sivun kuvissa oleviin autoihin.
Sarvet on paikallaan mutta tietysti erilaiset, eri korkeudella korista kuin viime vuonna. Tietysti nopeudet suorien loppuosilla on alemmat kuin viimevuonna. Tuskin ovat syyttä niitä jättäneet paikalleen.

-ei muutakun siivet suoriksi...niin pääsee suoralla karkuun että voi jarrutella aikasemmin,ja taas hanaa ku suora aukee...:thumbup: ei vainekaa,onhan tossa hommaa pähkäillä mikä olis paras kompromissi tällekin radalle...veikkaan että aika ajossa erot tulee olemaan todella pieniä:cool: eiköhän noi samat vanhat jermut taas ole käressä...mihkä se siitä muuttuu,ei mihkään:nope: mykkä vois tietty heittää paalun joutessaan...:eek:
 

Tomppa

Well-known member
Liittynyt
25.6.2001
Viestit
241
formulastara sanoi:
Näin harjautunein silmin ei ole vaikea huomata, että Larenin runko on yksi tehokkaimpia tuottamaan downforcea, mutta valitettavasti se tulee osin ilmanvastuksen kustannuksella. Siis suhteessa muiden tallien autoihin.
:thumbup: :ahem: :thumbup: :ahem: :thumbup:
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Jos olisin Mclarenilla töissä, niin suosittelisin myös tällä kaudella edes kokeilemaan(Monzassa) ns. low-downforce keulapalaa, niinkuin tekivät kaudella 04, jolloin muuten oli käytössä tämä nykytyylinen delfiininokka.
 

technine

Active member
Liittynyt
30.1.2006
Viestit
40
formulastara sanoi:
Jos olisin Mclarenilla töissä, niin suosittelisin myös tällä kaudella edes kokeilemaan(Monzassa) ns. low-downforce keulapalaa, niinkuin tekivät kaudella 04, jolloin muuten oli käytössä tämä nykytyylinen delfiininokka.
Eiköhän sitä ole kokeiltu ainakin tuulitunneliolosuhteissa, ellei testeissäkin. Edelleenkin painottaisin sitä, että tallin henkilökunta on varmasti paremmin perillä auton toiminnasta ja aerodynamiikasta, kuin me, jotka näemme pelkästään kuvia autosta.
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
technine sanoi:
Eiköhän sitä ole kokeiltu ainakin tuulitunneliolosuhteissa, ellei testeissäkin. Edelleenkin painottaisin sitä, että tallin henkilökunta on varmasti paremmin perillä auton toiminnasta ja aerodynamiikasta, kuin me, jotka näemme pelkästään kuvia autosta.
Kyllä varmasti on tuulitunnelissa kokeiltu. Tyhmiähän ne ovat, jos eivät kokeile. Toinen juttu on sitten se, että vaikkei tuulitunneliolosuhteissa sille olisikaan saatu hyviä arvoja, niin ehkä se olisi silti ollut kokeilemisen arvoinen juttu testeissä. Näkeehän sen nyt selvästi, ettei perusnokalla kannata Monzassa ajaa, kun se on niin kapea. Leveämpi keula kertakaikkiaan pienentäisi ilmanvastusta. Vähän niin kuin prototyyppiautoissa. Ilmeisesti mp4-21:n aerodynamiikka on niin "herkkä", että se sotkisi liikaa ilmavirtoja. Ainakaan kuvissa en ole sitä nähnyt testeissä kokeiltavan.
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
petrolhead sanoi:
Jos muistan oikein niin ihmisiä on kuollut ajettuaan tuon mutkan pitkäksi joten turvallisuudessa on tultu Hyvin Pitkälle. :ahem:

Joo, Button vaan kattelee että, "jaahas, eipä muuta kuin uutta matoa koukkuun". :ahem:
 
Ylös