odetus
Well-known member
- Liittynyt
- 18.10.2006
- Viestit
- 1997
Lancer sanoi:Moottorien kehitys on jäädytetty, niin siksi ainakaan tehot eivät nouse.
edit: Mutta se laskeminen... :doubtful:
Ehkä osasyy voi olla tää uusi vaihdelaatikkosääntö.
Lancer sanoi:Moottorien kehitys on jäädytetty, niin siksi ainakaan tehot eivät nouse.
edit: Mutta se laskeminen... :doubtful:
Moottori lienee nykysäännöt huomioden mekaanisilta osiltaan sama mutta kaipa valmistajalla on paras tietotaito moottorinohjauksen, parhaan voitelun , optimaalisen käyntilämpötilan ym ym ym. suhteen.JML82 sanoi:Itseä mietityttää, saako asiakastallit yhtä tehokkaan moottori mitä tehdastalli. Toki Toyota antaa luultavasti Williamsille, koska heidän yhteistyö on muutakin kuin pelkkää moottoritoimitusta. Lähinnä mietiskelen Toro Rossoa, Force Indiaa ja Super Aguria.
Kyse lienee pelkästä median paskanjauhamisesta ilman mitään vaktaa..Renessanssinero sanoi:Yllättävän paljon on tehot laskeneet viime kaudesta, kun silloin oli tehoa vielä 810 heppaa. (VM F1-maailma 2008 sivu 93) Käytännössähän pitäisi olla sama moottori, mutta tollainen viidenkymmenen hevosvoiman lasku tuntuu kyllä aika kummalliselta. Eikös ne tehot yleensä nouse eikä laske?
Mystinen tehonlasku johtuu siitä, että VM:n tiedot ovat vääriä.Renessanssinero sanoi:Yllättävän paljon on tehot laskeneet viime kaudesta, kun silloin oli tehoa vielä 810 heppaa. (VM F1-maailma 2008 sivu 93) Käytännössähän pitäisi olla sama moottori, mutta tollainen viidenkymmenen hevosvoiman lasku tuntuu kyllä aika kummalliselta. Eikös ne tehot yleensä nouse eikä laske?
Ehkä noi molemmat tiedot on vääriä...?Bobakki sanoi:Mystinen tehonlasku johtuu siitä, että VM:n tiedot ovat vääriä.
Ferrari 760hv
BMW 770hv
Renault 760hv
Williams 750hv
RB 760hv
Toyota 750hv
STR 760hv
Honda 770hv
SA 770hv
FI 760hv
McLaren 770hv
Aika-ajojen valossa näyttää, että sittenkin pystyy. No, todellinen suorituskyky nähdään sitten kisassa.SOKO sanoi:Renaultin ilmoitus on kiinnostava. Tuo vesittää tallin mahdollisuudet nousta takaisin kärkitallien joukkoon lähivuosina, sillä moottoria ei voi kehittää. Sama koskee toki myös Red Bullia. Kilpailu tallien välillä on sen verran tiukkaa, ettei moottorin osalta annettua tasoitusta kunnolla pysty kuromaan kiinni muilla osa-alueilla.
Olikos siinä jokin sellainen juttu että FIA on määrännyt asiakasmoottorit samaksi speksiksi?JML82 sanoi:Itseä mietityttää, saako asiakastallit yhtä tehokkaan moottori mitä tehdastalli. Toki Toyota antaa luultavasti Williamsille, koska heidän yhteistyö on muutakin kuin pelkkää moottoritoimitusta. Lähinnä mietiskelen Toro Rossoa, Force Indiaa ja Super Aguria.
WebSlave sanoi:Aika-ajojen valossa näyttää, että sittenkin pystyy. No, todellinen suorituskyky nähdään sitten kisassa.