Moottorien tehot

odetus

Well-known member
Liittynyt
18.10.2006
Viestit
1997
Lancer sanoi:
Moottorien kehitys on jäädytetty, niin siksi ainakaan tehot eivät nouse.

edit: Mutta se laskeminen... :doubtful:

Ehkä osasyy voi olla tää uusi vaihdelaatikkosääntö. :confused:
 

petrolhead

heh , petrolhead
Liittynyt
31.7.2004
Viestit
582
Sijainti
Ahveniston ja Keimolan puolivälissä
JML82 sanoi:
Itseä mietityttää, saako asiakastallit yhtä tehokkaan moottori mitä tehdastalli. Toki Toyota antaa luultavasti Williamsille, koska heidän yhteistyö on muutakin kuin pelkkää moottoritoimitusta. Lähinnä mietiskelen Toro Rossoa, Force Indiaa ja Super Aguria.
Moottori lienee nykysäännöt huomioden mekaanisilta osiltaan sama mutta kaipa valmistajalla on paras tietotaito moottorinohjauksen, parhaan voitelun , optimaalisen käyntilämpötilan ym ym ym. suhteen.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Renessanssinero sanoi:
Yllättävän paljon on tehot laskeneet viime kaudesta, kun silloin oli tehoa vielä 810 heppaa. (VM F1-maailma 2008 sivu 93) Käytännössähän pitäisi olla sama moottori, mutta tollainen viidenkymmenen hevosvoiman lasku tuntuu kyllä aika kummalliselta. Eikös ne tehot yleensä nouse eikä laske?
Kyse lienee pelkästä median paskanjauhamisesta ilman mitään vaktaa..
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Renessanssinero sanoi:
Yllättävän paljon on tehot laskeneet viime kaudesta, kun silloin oli tehoa vielä 810 heppaa. (VM F1-maailma 2008 sivu 93) Käytännössähän pitäisi olla sama moottori, mutta tollainen viidenkymmenen hevosvoiman lasku tuntuu kyllä aika kummalliselta. Eikös ne tehot yleensä nouse eikä laske?
Mystinen tehonlasku johtuu siitä, että VM:n tiedot ovat vääriä.
 

SOKO

Well-known member
Liittynyt
5.8.2007
Viestit
4037
Renaultin ilmoitus on kiinnostava. Tuo vesittää tallin mahdollisuudet nousta takaisin kärkitallien joukkoon lähivuosina, sillä moottoria ei voi kehittää. Sama koskee toki myös Red Bullia. Kilpailu tallien välillä on sen verran tiukkaa, ettei moottorin osalta annettua tasoitusta kunnolla pysty kuromaan kiinni muilla osa-alueilla.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
SOKO sanoi:
Renaultin ilmoitus on kiinnostava. Tuo vesittää tallin mahdollisuudet nousta takaisin kärkitallien joukkoon lähivuosina, sillä moottoria ei voi kehittää. Sama koskee toki myös Red Bullia. Kilpailu tallien välillä on sen verran tiukkaa, ettei moottorin osalta annettua tasoitusta kunnolla pysty kuromaan kiinni muilla osa-alueilla.
Aika-ajojen valossa näyttää, että sittenkin pystyy. ;) No, todellinen suorituskyky nähdään sitten kisassa.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
JML82 sanoi:
Itseä mietityttää, saako asiakastallit yhtä tehokkaan moottori mitä tehdastalli. Toki Toyota antaa luultavasti Williamsille, koska heidän yhteistyö on muutakin kuin pelkkää moottoritoimitusta. Lähinnä mietiskelen Toro Rossoa, Force Indiaa ja Super Aguria.
Olikos siinä jokin sellainen juttu että FIA on määrännyt asiakasmoottorit samaksi speksiksi?
 

SOKO

Well-known member
Liittynyt
5.8.2007
Viestit
4037
WebSlave sanoi:
Aika-ajojen valossa näyttää, että sittenkin pystyy. ;) No, todellinen suorituskyky nähdään sitten kisassa.

Lopputulos ei viittaa siihen, että Renault pystyisi haastamaan kärkitallit, vaikka vauhti toki hieman on parantunut. Alonso ajoi toki huomattavan kevyellä autolla suhteellisen hyvän aika-ajotuloksen. Kilpailussakin vauhti riitti kevyellä autolla kärjen perässä roikkumiseen, mutta moottoririkko viittaa siihen, että osa vauhdista johtui tietoisesta riskinotosta Alonson kotikilpailussa. Jos bensalasti olisi ollut normaali ja moottori olisi ollut sellaisissa asetuksissa, joissa se kestää maaliin asti Alonso olisi todennäköisesti ollut Webberin vauhdissa.
 
Ylös