Mopokortti

Turboahti

Well-known member
Liittynyt
22.7.2008
Viestit
537
Sijainti
Tampere
Mitäs mieltä täällä ollaan tästä kesän kestopuheenaiheesta?
Oma mopokorttini olisi voimassa 2052 saakka, mutta mitenköhän käy...
 

odetus

Well-known member
Liittynyt
18.10.2006
Viestit
1927
Joo, tää oli hieno sen 3 kuukautta, sitten alko kevari poltattaa :thumbup:
 

Banaani

In stereo where available
Liittynyt
29.3.2006
Viestit
5232
Sijainti
Manse
Mopokortti kai muuttuu lähitulevaisuudessa järkevämmäksi. Ei tuo nykyinen pelkkä kirjallinen koe riitä.
 

Krikke

Yleinen höntsäilijä
Liittynyt
25.1.2006
Viestit
755
Sijainti
Selostuskopin katossa
Kohta kaks vuotta tullu toi taskussa päristeltyä.

Vaikka Derbi tallista löytyykin, ni kyllä Solifer SM -80 on se vehje, mikä jyrää kybällä! :alppu:
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Tulipahan mieleen, että silloin kun mä mopon ostin, niin ei ollut edes kypäräpakkoa.:D Mutsi teki talveksi tuplapaksun villapipon, ettei lanttu jäädy.:rolleyes:
 

Tommi123

Namiskuukkeli
Liittynyt
7.9.2008
Viestit
1828
Sijainti
<:
Kohta ei tarvetta koska piikkikortti viimeistää enskuussa. Ja ei mitään virkaa tolla mopokortil ku mopo ei kule mopon nopeutta:D Mopoja löytyy ihan tarpeeksi.
 

Puupää

Señor Member
Liittynyt
25.2.2002
Viestit
27306
Sijainti
Skekkoslovakia
Mopokortti voisi olla sellainen, että se olisi voimassa vuoden ja sitten pitäisi käydä opettelmassa liikennesäännöt uudestaan.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Olin viimeinen synnynvuosi, jolloin ei tarttenut mopokortteja. Oli se hienoa köröttää virittämättömällä Tunturilla, nyt sama meno jatkuu Micralla.
 

Ode

Maailmanlupaus
Liittynyt
7.6.2008
Viestit
4178
Sijainti
Oulu
Mulla ei oo mopokortille tarvetta lain. Vauhdihimo pysyy hyvin kurissa mikroautolla, ja kaikki tarvittavahan on mulla tässä pyörämatkan päässä. Ja kuntohan siinä kasvaa kovasti samalla kun vauhdilla sotkee :frank:
 

Örfil

Guest
Tulipahan mieleen, että silloin kun mä mopon ostin, niin ei ollut edes kypäräpakkoa.:D Mutsi teki talveksi tuplapaksun villapipon, ettei lanttu jäädy.:rolleyes:
Joo, faija osti kamalan kinuamisen jälkeen Tunturi Sportin vm. -76, olin vielä 14 ja syksyllä täytin vasta 15.

Perkeleen rakkine vielä varastettiin ennen kuin täytin 15 ja jouduin yksin menemään poliisiasemalle tekemään ilmoituksen. Poliisin kysyessä ikää tuli hetken hiljaisuus, mutta totesin vaan että en "ihan" 15 vielä ole mutta mopo perkele on nyt varastettu.
Kylän poliisit oli alan miehiä eikä siitä yskähdelleet (eikä muutenkaan kesällä pysäytelleet vaikka näkivät tiellä ja tiesivät mut "alaikäiseksi") ja aikanaan ottivat vielä konnat kiinni.

Talvet ajeltiin tosiaan pipo päässä jos ehti sen pipon laittaa, ja siihen aikaan kun paksupohjaiset puukengät olivat muotia niin tietysti puukengät jalassa :ahem: Vitut nahkahanskaista, kypäristä, toppauksista jne.

Silleen ihme että vielä on henkikulta jäljellä kun muistelee niitä lippoja mitä tuli vedettyä ilman suojavarusteita etenkin talvisin. Välillä paljaspäin, puukengillä ja avokäsin pakkasilla vedettiin pitkin ojanpenkkoja :nope:

Kyllä se oli ennen vanhaan toista ;) ;)
 

Thunder

Vihan aiheuttaja
Liittynyt
20.1.2002
Viestit
7970
Minulla oli sellainen Honda Monkey ja siihen aikaan ei yhdessäkään ollut talvirenkaita paitsi tietyssä merkissä, josta sai maksaa paljon. Liukastelin talvisin ja poliisit pysäyttivät vastaantullessaan. Halusivat tarkistaa, että onko mopo viritetty. Sehän ei ollut viritetty ja päästivät menemään. Kas, kun minä olin vielä puolisiskoni kotona syönyt laatikollisen kossukaramelleja, joten ei tullutkaan puhallutusta. :D

Kotikunnassani sen sijaan on käräytetty useita mopoilijoita, joilla oli viritettyjä ajoneuvoja.
 

Quklis

oiyp)ia
Liittynyt
13.4.2008
Viestit
4119
Sijainti
Behind 7 proxys
Mopokorttia mitään hankita, auto sitten 3 vuoden päästä. Säästyypä rahatkin eikä Keravalla nyt kauhean kaukana mikään ole.
 

Örfil

Guest
Halusivat tarkistaa, että onko mopo viritetty. Sehän ei ollut viritetty ja päästivät menemään.
Viritin kanssa mopoani katkaisemalla käyrästä sen pakollisen osuuden että pysyi edes änkkäri kiinni ja faijan jollain vitun puuviilalla höyläsin kaasarin kurkun niin isoksi kuin ainevahvuus vaan antoi periksi. Oli hyvät viritykset: ainakin 15 km/h putosi huipuista eikä kiihtynyt enää minnekään :(

Siperia opetti...mp:n kanssa on sitten ollut vähän professionaalisempi meininki ;)
 

Lancer

Realisti
Liittynyt
23.7.2007
Viestit
20495
Sijainti
taas Suomessa
Mun kaverille kävi tällä tavalla. Oli ajanut virimopolla koko viime kesän, mutta laittoi vakioksi tehoratsioiden takia jokunen aika ennen mälliä (aika munkki kieltämättä :eek:).
 

Örfil

Guest
100000000025 sekunnin aikasakko aika-ajoon moisille typeryksille! Miten voi mopolla noin tötöillä? :nope: :jaska: :eek!:

Aikamoinen juntti!
 
Viimeksi muokattu:
Ylös