Mosley ja sääntömuutokset

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
Otto Hokkanen sanoi:
Pitenpään kestävissä koneissahan nyt on justiin otettu huomioon moottorivalmistajien kanta. Tosin BMW ehdotti jopa neljän kisan koneita... Siinä olisi heistä oikea tapa hillitä sekä kustannuksia, että vauhteja.
Ainakaan McLaren ei halua näitä kahden viikonlopun koneita ensi kaudelle.

Haug sanoo F1Totalilla muutenkin että nämä uudet säännöt tulevat voimaan aivan liian myöhään ensi kautta ajatellen jos ensi kuussa päätetään että moottorin on 750 kilometrin sijasta kestettävä 1500 kilometriä.
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
raakku sanoi:
1 kierroksen aika-ajo tuo tv-aikaa heikommille talleille, ja näin myös sponsorit saavat näkyvyyttä.
...tuo toki aikaa, mutta minä katson tuskin koskaan Minardien ja Jordanien kierroksia nykyään aika-ajoissa. Ainoastaan huipputallien kuskien kierrokset kiinnostavat.

Mitä sitä häntäpään tallien autojen päristelyä seuraamaan, kun ne eivät koskaan seikoita kärjen järjestystä. :rolleyes:

1 kierroksen aika-ajot ovat siis kaksiteräinen miekka. Ne tuovat kyllä lisää tv-aikaa heikoimmille talleilla, mutta jos katsojat eivät katso televisiota silloin, kun kyseisien tallien autot ovat radalla, saavutettu hyöty on + - nolla. Pahimmillaan jäädään miinukselle. Näin tilanne on ainakin minun kohdalla.
 
Viimeksi muokattu:

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
Uudet säännöt uhka Ferrarin ylivoimalle

Turun Sanomat
HEIKKI KULTA

Ferrarin tekninen johtaja Ross Brawn toppuutteli maanantain mestaruusjuhlissa innokkaimpien voitonvarmuutta myös ensi vuoden MM-taistoissa.
- Uudet säännöt voivat aiheuttaa muutoksia tämän hetken voimasuhteisiin. Emme kuitenkaan vastusta muutoksia. Niihin täytyy kaikkien mukautua, sillä autot ovat kieltämättä niin valtavan nopeita nykyisellään, Brawn totesi.
Kattojärjestö FIA:n puheenjohtaja Max Mosley käynnisti sääntöuudistusten kamppanjoinnin vasta esiteltyään ehdotuksensa ensin Ferrarin johtoportaalle.
- Useimmat Mosleyn ehdotukset ovat hyviä, tallipäällikkö Jean Todt korostaa.




Päivitetty: 17.8.2004 22:57:20

---

MIKSI FIA kysyy ensin Ferrarilta, että sopisiko tällaiset sääntömuutokset ja vasta sen jälkeen alkaa kauppaamaan niitä muille??? :mad:
 

Aeuk

Well-known member
Liittynyt
29.1.2002
Viestit
1201
Tuossakin on vähän sellainen asia, joka pistää miettimään - siis se, että tulevat muutokset olisivat jotenkin erityinen uhka Ferrarin ylivoimalle / laadukkaalle työlle. Eikös näiden viime vuosina tapahtuneiden muutostenkin pitänyt olla "uhka Ferrarin ylivoimalle" ja tehdä kilpailuista huipputasaisia? :rolleyes:

Sekös vasta hauskaa olisi, jos Ferrarin ylivoima vain entisestään vankistuisi. Ei mitenkään mahdotonta kun tätäkin kautta ajattelee ja kauden ennakkoasetelmia ... heh.
 

Ilmari

Banned
Liittynyt
6.8.2003
Viestit
1939
Karpow sanoi:
MIKSI FIA kysyy ensin Ferrarilta, että sopisiko tällaiset sääntömuutokset ja vasta sen jälkeen alkaa kauppaamaan niitä muille??? :mad:
Omituiselta kuulostaa jos näin todella on tapahtunut. Juttu on niin omituinen että herää kysymys mikä on Kullan ja Turun Sanomien lähde.

Onko jotain sittenkin unohdettu kertoa? Viimeksi kun Ferrari kommentoi uusia sääntömuutoksia, heräsi kohu miksi ne oli esitelty Ferrarille. Jälkikäteen ilmeni että ne oli kyllä esitelty kaikille tallipäälliköille samaan aikaan, mutta Ferrari vain oli ainoa joka oli niitä siinä vaiheessa kommentoinut.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Ferrari vois jo ajaa nykyiselläkin autolla koko kauden. Pikkasen vain tankkais, vaihtais gummeja ja jarrupaloja, ja joku Giovanni ottais öljytikun käteen ja tsekkais milläs tasolla se Tshellin öljy on, niin eiku baanalle ja hanaa.:ahem:
 

Leeds

Well-known member
Liittynyt
26.9.2001
Viestit
671
Sijainti
Espoo
Karpow sanoi:
MIKSI FIA kysyy ensin Ferrarilta, että sopisiko tällaiset sääntömuutokset ja vasta sen jälkeen alkaa kauppaamaan niitä muille??? :mad:
Kysymys lienee retorinen? :D
 

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
Ilmari sanoi:
sen suosio myös Suomessa on edelleen huima. Jos laji ei kiinnostaisi, emme me siitä tässä puhuisi.
Unkarin GP:llä oli 505000 katsojaa Finnpanelin mukaan. Se on surkea luku ja ilmeisesti pohjanoteeraus "päiväkilpailuissa" sen jälkeen kun Häkä alkoi pärjäämään.
 

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
Ferrari ja FIA vehkeilevät nähtävästi jälleen:

http://www.f1total.com/news/04081912.shtml

Autosportin mukaan Ferraria on konsultoitu ja kuunneltu hyvissä ajoin ensi kauden muutoksista ja tiimi on päässyt näin suunnittelemaan ensi kauden F2005 mallia kun kilpailijat ovat vielä täysin pimennossa sääntöjen suhteen. Etusiiven nostaminen aiheuttaa sen että perinteinen köli on kaksoisköliä tehokkaampi ja yllätys yllätys Ferrarilla on juuri tällainen perinteinen ratkaisu. Ferrari ja Renault myös ilmeisesti haluavat että V8:n siirrytään jo kaudella 2006 koska heillä on jo kyseiset moottorit suunnittelupöydällä.
 

Mera

Tutkija
Liittynyt
15.10.2003
Viestit
589
Sijainti
Finland
Hitsi, en osaa enää lukea saksaksi. Kerro hieman lisää mitä tuossa sanotaan. Sanotaanko siellä koska Ferraria on konsultoitu ensi kauden muutoksista?
 

JKulmala

Well-known member
Liittynyt
19.7.2004
Viestit
82
Sijainti
Helsinki
Nyt sääntöihin pitäisi saada sellainen muutos et säännöt olisi voimassa vähintään kaksi kautta. Silloin nähtäis vähän mikä kuski on se paras. Nykyään kun säännöt muuttuu koko ajan niin voittaja on se joka reagoi parhaiten autonkehityksessä. Ei mitään mieltä kun muut saa kiinni niin taas vaihdetaan säännöt. Ensikaudesta tulisi todennäköisesti jännittävä jos mentäisiin nykyisillä säännöillä.
 
Ylös