MotoGP, 250, 125 kausi 2005

  • Viestiketjun aloittaja Bleu
  • Aloituspäivämäärä

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9336
Nyt oli päivitettyä osallistujalistaa.

MotoGP class

3. Max Biaggi (ITA) Honda, Repsol Honda Team
4. Alex Barros (BRA) Honda, Camel Honda
5. Colin Edwards (USA) Yamaha, Gauloises Yamaha Team
6. Makoto Tamada (JPN) Honda, Konica Minolta Honda
7. Carlos Checa (SPA) Ducati, Ducati Marlboro Team
10. Kenny Roberts (USA) Suzuki, Team Suzuki MotoGP
11. Ruben Xaus (SPA) Yamaha, Fortuna Yamaha Team
12. Troy Bayliss (AUS) Honda, Camel Honda
15. Sete Gibernau (SPA) Honda, Team Movistar Honda MotoGP
21. John Hopkins (USA) Suzuki, Team Suzuki MotoGP
24. Toni Elias (SPA) Yamaha, Fortuna Yamaha Team
27. Franco Battaini (ITA) Blata, Blata WCM
33. Marco Melandri (ITA) Honda, Team Movistar Honda MotoGP
44. Roberto Rolfo (ITA) Ducati, D'Antin MotoGP
46. Valentino Rossi (ITA) Yamaha, Gauloises Yamaha Team
56. Shinya Nakano (JPN) Kawasaki, Kawasaki Racing Team
65. Loris Capirossi (ITA) Ducati, Ducati Marlboro Team
66. Alex Hofmann (GER) Kawasaki, Kawasaki Racing Team
67. Shane Byrne (GBR) Proton KR, Team Roberts
69. Nicky Hayden (USA) Honda, Repsol Honda Team
77. James Ellison (GBR) Blata, Blata WCM

Muutamia muutoksia on tullut. Rossi saa tallikaverikseen Colin Edwardsin, Biaggi siirtyi Repsolille ja Tamada kokonaan uuteen tiimiin. Elias, Rolfo ja Battaini siirtyivät kuninkuusluokkaan.


250 class

1. Daniel Pedrosa (SPA) Honda, Telefonica Movistar Honda 250cc
5. Alex de Angelis (RSM) Aprilia, MS Aprilia Italia Corse
6. Alex Debon (SPA) Honda, Wurth Honda BQR
7. Randy de Puniet (FRA) Aprilia, Aprilia Aspar Team 250cc
8. Andrea Ballerini (ITA) Aprilia, Abruzzo Racing Team
9. Hugo Marchand (FRA) Yamaha, Team UGT Kurz
12. Frederik Katz (SWE) Yamaha, Team UGT Kurz
14. Anthony West (AUS) KTM, Red Bull KTM GP250
15. Roberto Locatelli (ITA) Aprilia, Carrera Sunglasses - LCR
17. Steve Jenkner (GER) Aprilia, Nocable.it Race
19. Sebastian Porto (ARG) Aprilia, Aprilia Aspar Team 250cc
20. Gabriele Ferro (ITA) Fantic, Scuderia Fantic Motor GP
21. Arnaud Vincent (FRA) Fantic, Scuderia Fantic Motor GP
24. Simone Corsi (ITA) Aprilia, MS Aprilia Italia Corse
25. Alex Baldolini (ITA) Aprilia, Campetella Racing
27. Casey Stoner (AUS) Aprilia, Carrera Sunglasses - LCR
28. Dirk Heidolf (GER) Honda, Kiefer-Bos-Castrol Honda
32. Mirko Giansanti (ITA) Aprilia, Matteoni Racing
34. Andrea Dovizioso (ITA) Honda, Team Scot
36. Martin Cardenas (COL) Aprilia, Aprilia Team Germany
38. Gregory Leblanc (FRA) Aprilia, Equip GP de France - Scrab
44. Taro Sekiguchi (JPN) Aprilia, Campetella Racing
48. Jorge Lorenzo (SPA) Honda, Fortuna Lotus Honda
50. Sylvain Guintoli (FRA) Aprilia, Equipe GP de France - Scrab
55. Yuki Takahashi (JPN) Honda, Team Scot
57. Chaz Davies (GBR) Aprilia, Aprilia Germany
64. Radomil Rous (CZE) Honda, Wurth Honda BQR
73. Hiroshi Aoyama (JPN) Honda, Telefonica Movistar Honda 250cc
80. Hector Barbera (SPA) Honda, Fortuna Lotus Honda
96. Jakub Smrz (CZE) Honda, Arie Molenaar Racing

Etukäteen ajatellen yksi mielenkiintoisimmista luokista. Vanhat tutut Pedrosa, Porto, de Puniet ja de Angelis saavat seurakseen ison tukun 125-kuutioisten kärkinimiä viime kaudelta, suurin osa kilpailukykyisellä kalustolla. Honda on lisännyt panostustaan ja on mukana kolmella huipputallilla (Scot, Fortuna ja Telefonica)

125 class

6. Joan Olive (SPA) Aprilia, Nocable.it Race
7. Alexis Masbou (FRA) Honda, Ajo Motosport
8. Lorenzo Zanetti (ITA) Aprilia, Fontana Sport
9. Toshihisa Kuzuhara (JPN) Honda, Angaia Racing
10. Federico Sandi (ITA) Honda, Angaia Racing
11. Sandro Cortese (GER) Honda, Kiefer-Bos-Castrol Honda
12. Thomas Lüthi (SUI) Honda, Elit Grand Prix
14. Gabor Talmacsi (HUN) KTM, Red Bull KTM GP 125
15. Michele Pirro (ITA) Malaguti, Malaguti Reparto Corse
16. Raymond Schouten (NED) Honda, Arie Molenaar Racing
18. Nicolas Terol (SPA) Derbi, Caja Madrid - Derbi Racing
19. Alvaro Bautista (SPA) Honda, Seedorf RC3 - Club Tiempo Holidays
22. Pablo Nieto (SPA) Derbi, Caja Madrid - Derbi Racing
25. Dario Giuseppetti (GER) Aprilia, AB Cardion Blauer USA
26. Vincent Braillard (SUI) Aprilia, Road Racing Team Hungary
28. Jordi Carchano (SPA) Aprilia, MVA Aspar Team
29. Andrea Iannone (ITA) Aprilia, Abruzzo Racing Team
31. Sascha Hommel (GER) Malaguti, Malaguti Reparto Corse
32. Fabrizio Lai (ITA) Honda, Racing World
33. Sergio Gadea (SPA) Aprilia, Master Aspar Team
35. Raffael de Rosa (ITA) Aprilia, Matteoni Racing
36. Mika Kallio (FIN) KTM, Red Bull KTM GP125
41. Aleix Espargaro (SPA) Honda, Seedorf RC3 - Club Tiempo Holidays
43. Manuel Hernandez (SPA) Aprilia, Totti Top Sport - 3C
44. Karel Abraham (CZE) Aprilia, AB Cardion Blauer USA
45. Imre Toth (HUN) Aprilia, Road Racing Team Hungary
47. Angel Rodriguez (SPA) Honda, Galicia Team
52. Lukas Pesek (CZE) Derbi, Metis Racing Team
54. Mauel Poggiali (RSM) Gilera, Metis Racing Team
55. Hector Faubel (SPA) Aprilia, Master Aspar Team
58. Marco Simoncelli (ITA) Aprilia, Nocable.it Race
60. Julian Simon (SPA) KTM, Red Bull KTM GP125
63. Mike di Meglio (FRA) Honda, Racing World
71. Tomoyoshi Koyama (JPN) Honda, Ajo Motosport
75. Mattia Pasini (ITA) Aprilia, Totti Top Sport - 3C
84. Julian Miralles (SPA) Aprilia, MVA Aspar Team

Tässä luokassa on käynyt sitten kova kato. Poggiali teki yllättäen paluun piikkiluokkaan, saa nähdä pysyykö hän Gileralla kärkikamppailuissa. Luokan sisäisistä muutoksista merkittävimmät ovat Nieton siirtyminen Derbille ja Seedorfin vaihtaminen Hondan pyöriin. Viime kauden mestaritalli Scot siirtyi ylempään luokkaan.

Kilpailukalenteri on tämännäköinen:
Jerez 10.4
Estoril 17.4
Shanghai 1.5
Le Mans 15.5
Mugello 5.6
Barcelona 12.6
Assen 25.6
Laguna Seca 10.7 (vain MotoGP)
Donington Park 24.7
Sachsenring 31.7
Brno 28.8
Motegi 18.9
Sepang 25.9
Losail 1.10
Phillip Island 16.10
Istanbul 23.10
Valencia 6.11

MotoGP ajaa 17 kilpailua, muut luokat 16. Uusina kisoina Shanghai, Laguna Seca (on ollut aikaisemmin mukana) ja Istanbul. Poissa ovat Welkomin ja Rion kisat.

Assenissa ja Losailissa ajetaan lauantaina, muut kisat sunnuntaina.
 

Ma

Arrogant Opportunist
Liittynyt
7.5.1999
Viestit
3606
Sijainti
UP, Michigan
No onpas Poggialilta yllättävä siirto, ei ole miehestä ihan huipulle menijäksi kun tie vie alaspäin. Elias ja Rolfo sen sijaan tekivät mielestäni hyvän vedon yrittäessään parhaansa kuninkuusluokassa. Melandri siirtynyt jälleen askeleen etiäpäin nyt Gibernaun tallitoverina Movistarilla. Josko tänä vuonna olisi ensimmäisen voiton paikka?

Mielestäni Kalliolla vähintäänkin realistiset mahdollisuudet taistella uransa ensimmäisistä voitoista ja ehkä jopa maailmanmestaruudesta. Pyörää ollaan kehitetty hänelle sopivaan suuntaan nyt kun Stoner siirtyi 2-puolikkaisiin ja suomalaisesta tuli itävaltalaistallin ykköskuski.

Locatelli koittaa näköjään taas onneaan 250-kuutioisissa samoin kuin jo pitkään piikkejä ajanut Steve Jenkner. Johtuiko Steven nousu isompaan luokkaan muuten ikäkatosta, joka jokunen aika sitten tuli 125-luokkaan? Viime kauden piikkejä hallinneet nuoret rämäpäät Dovizioso ja Barbera koittavat myös onneaan suuremmissa ymyröissä.

Ja lopuksi vielä veikkaukset ensi kauden maailmanmestareista:

MotoGP - Sete Gibernau
250cc - Randy de Puniet
125cc - Mika Kallio
(ylioptimismia ilmassa ?:p )
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9336
Ma sanoi:

Johtuiko Steven nousu isompaan luokkaan muuten ikäkatosta, joka jokunen aika sitten tuli 125-luokkaan?
Kyllä. Samasta syystä isompaan luokkaan siirtyivät Locatelli, Giansanti ja Ballerini.
 

verge

Well-known member
Liittynyt
26.7.2004
Viestit
287
Mutku sanoi:
Paljonkos se ikäkatto on ja paljonko Kalliolla on ikää?
Eikös Mika Kallio oo jotain 20 (alle?), ja on siellä ajanu ainakin 29-vuotiaitakin. Muistaakseni viime kaudella just lopetteli joku vajaat 30 vuotta oleva.

Itellä ei kiinnostusta oikein riitä kuin tuohon MotoGP:een, jännitetään Rossin kautta jälleen. Vaikka jos pyörä pelaa, niin eipä siinä hirveästi ole jännittämistä. Eikös Rossi spekuloinut mahdollisuudella, että tämän kauden jälkeen hän saattais jopa lopettaa ajamisen kokonaan, tai suuntautua muualle (F1:iin jopa ainakin yrittää), vai oliko tämä vain sitten sitä teoreettisinta pohdiskelua?
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9336
Molemmat veljekset ovat aika loppuvuodesta syntyneitä, joten Vesa on vielä 24 ja Mika 22.

Piikkiluokkaan tullut ikäraja on 28 vuotta. Lai (14.12.1978) taitaa olla vanhin.
 

Ma

Arrogant Opportunist
Liittynyt
7.5.1999
Viestit
3606
Sijainti
UP, Michigan
Bleu sanoi:
Molemmat veljekset ovat aika loppuvuodesta syntyneitä, joten Vesa on vielä 24 ja Mika 22.

Piikkiluokkaan tullut ikäraja on 28 vuotta. Lai (14.12.1978) taitaa olla vanhin.
Lisäksi taitaa olla että luokkaan saa uutena kuskina tulla vain alle 25 vuotitaat.
 

Ma

Arrogant Opportunist
Liittynyt
7.5.1999
Viestit
3606
Sijainti
UP, Michigan
Kakspuolikkaissakin oli joku ikäkatto, mutta se lähenteli 40 ikävuotta. MotoGP:ssä ei taida ylärajaa olla, alaraja 18v.
 

Ma

Arrogant Opportunist
Liittynyt
7.5.1999
Viestit
3606
Sijainti
UP, Michigan
jaahas se on kauden alku käsillä.:thumbup:
Nostetaanpa toikki ylös ja katsellaan jos jotain keskustelua syntyisi. Kausi alkaa nyt Espanjan maaperältä Jerezissä. Talvitesteissä on menty entiseen malliin Hayden, Gibernau ja Rossi olleet kärjessä, mutta myös John Hopkins Ducatilla ja Melandri nyt Hondalla ovat yltäneet hyvään vauhtiin. Sen sijaan Max Biaggilla on ollut suuria vaikeuksia pyörän säätöjen kanssa Barcelonan testien jälkeen.
250 siirtyneet Toni Elias ja Roberto Rolfo eivät ole vielä löytäneet huippuvauhtia.
 

Jr-

Maximum Attack
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
14798
Sijainti
Saviseutu
Noniin kausi avattu, harmi kunnei ole ekojen harkkojen tuloslistaa tuomma motogp.comissa 125 kuutioisista.
 

Jr-

Maximum Attack
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
14798
Sijainti
Saviseutu
Ihan hienosti ajoi Mika, nopein KTM. Huomiseks tarvii vähän parantaa.
 
Viimeksi muokattu:

Ma

Arrogant Opportunist
Liittynyt
7.5.1999
Viestit
3606
Sijainti
UP, Michigan
Kausi käynnistyi myös 250cc ja MotoGP:n osalta. MotoGP:ssä noudatetaan tällä kaudella uutta aika-ajo formaattia eli vapaa-harjoitus sessioita on kolme ja aika-ajoja yhdet. Hyvä uudistus mielestäni, ne ensimmäiset ajot ovatkin olleet varsin turhia. tiedä sitten miksei sääntöä sovellettu myös muihin luokkiin.

2-puolikkaisiin on tullut todellinen ryntäys piikkiluokasta. Pikaisella katsauksella viime vuonna kyseistä luokkaa ajaneista peräti kahdeksan on siirtynyt luokkaa ylemmäs.
 

Toni_V

Well-known member
Liittynyt
7.12.2004
Viestit
984
Ihan hieno avaus Mikalta. Tosin eikös viime kaudella ollut hiukka ongelmia noissa toisissa aika-ajoissa? Eli perjantaina oltiin hyvässä vauhdissa, mutta lauantaina sijoitus tipahti.

Miksiköhän nelonen ei näytä noita aika-ajoja, eipä sieltä oikein muutakaan tule päivällä.
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Tota noin täytynee huomenna katsoa kisa, kun kerran se nelosen analogiselta puolelta tulee oikein suorana. Viime kaudella katsoin muutaman koostelähetyksen, innostus hiukan heräsi. Nyt kun Kalliolla ja KTM:llä näyttää kulkevan niin vois ruveta seuraamaan ko. lajia aktiivisesti, tai ainakin katsoa tuon kauden avauksen.

Pirun vaikeita kuskin nimiä pitäis vain muistaa!! Kaiken maailman Spanielia ja Thainania....:jaska: :)
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Mika oli muutes kolmas tämänpäiväisessä ratkaisevassa aika-ajossa! Olisiko jopa voittoon mahikset? EDIT: Siis korjaus lähtee viidennestä ruudusta kun se Lai paransi aikaansa..
 
Viimeksi muokattu:

Toni_V

Well-known member
Liittynyt
7.12.2004
Viestit
984
Pykälän Mika tippui toisen aika-ajon jälkeen. Viides ruutu on kyllä hyvä paikka lähteä, toivotaan että pääsee lähdössä kärkisakin mukaan, siitä se kisa etenee kivasti.
 
Ylös