mun
Active member
- Liittynyt
- 20.4.2004
- Viestit
- 39
Koneesi sytytystä ei varmaankaan ole tahallaan säädetty väärin. Se toimii varmaan hyvin noilla palikoilla, puristukset, sylinterin ajoitukset, pakoputki, jne. Salliiko säännöt käyttää saadettävää syttyä ja vaikka se olisi mahdollistakin, niin kauan menisi ennenkuin siitä ratkaisevaa hyötyä löytyisi. Erilaisia kombinaatioita joutuu kokeilla paljon ennenkuin hyötyä löytyy.
Toisekseen 125cc/31hp taitaa tarkoittanee ettet aja vaihteellisessa (C?) luokassa? Jos käytössä on vain yksi vaihde, niin kierroslukualuehan on pakko olla hyvin laaja huipputehon kustannuksella. Kartingluokissa säännöt rajoittavat muutoksia enemmän kuin MotoGP:n 125-/250-luokissa. Kartingin kansallisessa C-luokassa muistelisin että koneen täytyy perustua crossimoottoreihin ja saako edes IC-luokassa käyttää säädettävää syttyä. Näiden kanssa pelailusta on niin kauan etten edes ole varma mitkä vaihteelliset 125-luokat ovat nykyään.
Loppujen lopuksi kannattaa oikeastaan olla tyytyväinen ettei mitään kalliita ratkaisuja omassa kisaluokassaan saisikaan käyttääkään. Parasta olisi että säännöillä pystyttäisiin saaman mahdollisimman halvat ja tasapuoliset luokat, ettei sijoituksia ratkaise pappan rahapussi.
Toisekseen 125cc/31hp taitaa tarkoittanee ettet aja vaihteellisessa (C?) luokassa? Jos käytössä on vain yksi vaihde, niin kierroslukualuehan on pakko olla hyvin laaja huipputehon kustannuksella. Kartingluokissa säännöt rajoittavat muutoksia enemmän kuin MotoGP:n 125-/250-luokissa. Kartingin kansallisessa C-luokassa muistelisin että koneen täytyy perustua crossimoottoreihin ja saako edes IC-luokassa käyttää säädettävää syttyä. Näiden kanssa pelailusta on niin kauan etten edes ole varma mitkä vaihteelliset 125-luokat ovat nykyään.
Loppujen lopuksi kannattaa oikeastaan olla tyytyväinen ettei mitään kalliita ratkaisuja omassa kisaluokassaan saisikaan käyttääkään. Parasta olisi että säännöillä pystyttäisiin saaman mahdollisimman halvat ja tasapuoliset luokat, ettei sijoituksia ratkaise pappan rahapussi.