MotoGP Estoril

CaPtEeNi

Pedro Picapiedra
Sijainti
Absurdia
Kiinnostas tuo matka Portugaliin. Miten käytännön järjestelyt? Olettaen että Suomesta matkasit. Oliko radalle hyvät kulkuyhteydet?

jupla

Well-known member
Sijainti
Kurjala
Ghetto sanoi:
En tie ootteko jo kaikki kaynyt kisoja paikan paal kattoon, mut itse olin Estorillissa ekan kerran motogp kisaa katsomassa.
Kavin tsekkaan la aika-ajoja luokat motogp ja 250cc seka su kaikki kisat. Mulla oli lippu E-katsomon alueelle, josta pysty nakeen n. 2 kilsan matkan rataa mm. takasuoran kokonaan ja TV-screenin.
Pakko vaha kirjottaa teille tapahtumasta.

Jo la tuli sellanen olo et en ole koskaan vastaavaa nahnyt.
Motogp pyorien aani paikan paalla on korvia hivelevan kaunis. Ihan uskomatonta touhua muutenkin. Se kiihtyvyys on jotain ihan kasittamatonta. Su kisan aikaan kun kaikki pyorat lahtivat kiihdyttaan tuntu et maa tarisi. Kisa itsessaan sai hyvan alun, mut Haydenin keskeytyksen jalkeen vaha tunnelma latistui. Onneks Elias pisti homman vie lopuks tiukaks. Taytyy sanoo et Rossilla on uskomattoman paljon faneja ympari maailmaa. Rossi on mielestani myos suosionsa ansainnut! Jalleen kerran jatka naytti kuka on miehiaan kun ohitti pari kaveria vikalla kierroksella. Elias tuli toki meni vie ohi, mut silti moni olis jaanyt varmisteleen esim. 3 sijaa. On se aija!

Motogpn jalkeen 125cc kisa tuntu jo ihan joltain mikroautolla ajelulta ja bautistan ylivoima ei tee hyvaa luokalle. 250cc kisa oli siis ensin ja se oli tosi hyva skaba. Paivan paras kisa ainakin paikan paalta katottuna. Hieno naha et KTMn pyoralla taistellaan tosissaan voitosta. Ens vuonna Mikalla on kaikki edellytykset parjata! Kisassa paikan paalla oli paljon suomalaisia ja paluu matkalla tormasin pariin tanskalaiseen, jotka kerto et Kallio on niinkuin tanskalainen niille, jota ne seuraa ja kannustaa ihan taysilla. Se oli ihan hauska kuulla.

Muutenkin tapahtuma on aikamoista moottoripyoraily juhlaa. Tienvarret ja parkkialueet ovat taynna toinen toistaan kauniimpia pyoria, joka ei kylla helpottanut omaa moottoripyora kuumetta :).

Ehdottomasti aion viela kayda kisaa jossain muualla katsomassa ja suosittelen lampimasti jokaiselle! Ralleissa oli 20 vuotta kaynyt, mut kyl taa oli jotain parempaa. Ihan vaan mun mielipide.

Ens viikolla katotaan taas kisa telkkarista! ;)
Innostava raportti :thumbup: Sen huomasin itsestäni, että jos näki kisan paikanpäällä, muuttui katsominen telkustakin. Sitä taas kunnioitti noita huimapäitä enemmän, tv-kuvahan tappaa vauhdin. Ja aina olen pyrkinyt kiertämään harjoituksissa radansivua ja katsomaan pätkän jarrutuksessa, erilaisissa kurveissa ja kiihdytyksessä.

MotoGP-aikana olen käynyt vain kerran kisassa (Brno, raportti olikin jossain), sitä ennen kerran Anderstorpissa ja kolmesti Assenissa. Mutta Imatran Ajoissa kipinä syttyi... Uusista radoista Turkki kiinnostaisi nykyään eniten.

Ja onhan mopo-maailma esim. F1:stä paljon leppoisampaa. Estorilin MotoGP-aika-ajoissa Stoner pilasi Pedrosan viimeisen nopean kierroksen, jolloin Dani kävi hyvin kuumana. Varikolla Stoner käveli välittömästi Pedrosan pilttuuseen, selitti tilanteen ja pojat paiskasivat kättä sovinnon elkeeksi. Myös Hayden ja Pedrosa ilmeisesti sopivat Danin kisassa tekemän jättimunauksen. Kerranhan Rossi tumppasi Biaggia naamalle juuri ennen palkintopalliseremonioita. F1:ssä räkytetään vaan lehdistön kautta toisille...

S.A (Orginal)

Well-known member
Sijainti
Vantaa
Joops, jos taas vaiheeks jotain tänneki kirjottelis "tovin" tauon jälkeen...

Tosiaan tuli nautiskeltua ehkä kauden paras MOTO GP viikonloppu sohvalla, jumalavita mitä kilvanajoa... ei sanat riitä. Jätkät ihan oikeesti ajaa kilpaa, joka kisassa! Ja laji osotti kyllä arvaamattomuutensa Haydenin ja Pedrosan kilkkausen johdosta.... mutta sitä tämä on. Ei F1:sissäkään kovin terveellisesti käynyt Suzukassa.....

Mutta jäämme odottamaan Valenciaa, täytyy toivoa, että ainakin MOTO GP kisan ehtii kattomaan!

IceManFani

Tunari
Sijainti
Lohja, valitettavasti...
S.A (Orginal) sanoi:
Joops, jos taas vaiheeks jotain tänneki kirjottelis "tovin" tauon jälkeen...

Tosiaan tuli nautiskeltua ehkä kauden paras MOTO GP viikonloppu sohvalla, jumalavita mitä kilvanajoa... ei sanat riitä. Jätkät ihan oikeesti ajaa kilpaa, joka kisassa! Ja laji osotti kyllä arvaamattomuutensa Haydenin ja Pedrosan kilkkausen johdosta.... mutta sitä tämä on. Ei F1:sissäkään kovin terveellisesti käynyt Suzukassa.....

Mutta jäämme odottamaan Valenciaa, täytyy toivoa, että ainakin MOTO GP kisan ehtii kattomaan!
Ite en kyseistä kisaa katsonut vaan näin kyseisen kilkkauksen urheilu uutisista. Oli kyllä aika huvittava tilanne...

S.A (Orginal)

Well-known member
Sijainti
Vantaa
Joo se oli aika uskomaton tilanne kyllä, täysin järjetön kolari, mutta minkäs ihminen kilpailuvietileen voi, ja noi jätkät ajaa viimisen asti kilpaa.

jupla

Well-known member
Sijainti
Kurjala
MSa:ssa oli Hayden-Pedrosa -katastrofista aika paljon juttua. Tässä jotain tankerokäännöksellä:
Pedrosa väitti ettei ollut ohittamassa Haydenia, vaan ajoi normaalisti kurviin. Kun huomasi että osuminen oli tapahtumassa, hän yritti väistää, mutta eturengas lähti alta ja sitten kolahti. Hayden ajoi mutkaan normaalisti ja oli jo katsonut ohituspaikan Edwardsista. Ei ollut uskoa silmiä kun näki kuka ulosajon aiheutti - kolminkertainen maailmanmestari ja tallikaveri! Pedrosa aikoi pyytää heti anteeksi Haydenilta, mutta kun näki kuinka raivoissaan Hayden oli päättikin mennä ensin näyttämään murtunutta sormeaan lekurille. Hayden sanoi, että hyvä ettei kukaan ollut kuulemassa kun hän palasi varikolle!

Motorhomella Hayden ei ensin avannut ovea Pedrosalle. Sitten tuli keskari 2 cm päähän Pedrosan nenästä. Dani luuli, että nyt tuli turpiin! Hayden huusi: "Kahden viikon päästä maksat tämän takaisin!" (tarkoitti MotoGP-finaalia). :frank:

Hayden tuli toimittajien eteen mustat lasit päässä peittääkseen kyyneleet. "Renkaat toimivat hyvin, kaikki meni siihen asti suurenmoisesti. Edwards pidätteli hienosti kanssakilpailijoitaan Rossin takana, sitä sanoisin hyväksi tiimipelaamiseksi. Danin kanssa oli jo vaikeuksia kun ohitin hänet. Toivon mukaan kaveri on huomannut kuinka paljon MM:n eteen olemme tehneet työtä. Kukaan muu ei ole testannut yhtä paljon. Syön, hengitän ja nukun moottoripyöräilylle. Minulla ei ole mitään muuta harrastusta. Minulla ei ole venettä, en pelaa golfia. Treenaan kroppaa, ajan ja keskityn kisoihin koko ajan. Hondalla olisi pitänyt olla suunnitelma eikä antaa Pedrosalle vapaat kädet kilvanajoon minua vastaan. Itse en olisi noin tehnyt, jos osamme olisivat olleet toisin päin. Kättelimme sovinnon merkiksi jälkeen päin."

Pedrosa: "Kisaurani surkein hetki. Jos mahdollista, autan Nickya Valenciassa."

On eroa: kuten tv-kuvastakin näki, voittaja Elias päästi toiseksi viimeisellä kierroksella Rossin ohi kun oli tehnyt 3 pahaa virhettä reilun kierroksen aikana. Pelkäsi että jos kaatuu, Rossi kellahtaa mukana. Eliashan kilkkasi Rossin Jerezissä eikä missään nimessä halunnut toistaa sitä.

Roberts puolestaan ei tiennyt olleensa viimeisellä kierroksella. Ei lähtenyt spekuloimaan kuinka olisi käynyt jos olisi sen tiennyt, mutta sanoi varoneensa ettei sekaannu MM:n ratkaisuun osumalla Rossiin.

Myös muilla tahoilla oltiin tyrmistyneitä. Hofmann oli ajaa suoraan nähtyään tapahtuman. Kawasakin Eckl: "Shokki. Erittäin amatöörimäistä. Miten Honda pystyi jättämään Pedrosan ajamaan vapaasti." Steve Parrish. "Hayden voi voittaa MM:n vain, jos Rossi kidnapataan!" Marc Surer: "Sama kuin Fisichella törmää Alonsoon Sao Paulossa." :eek:

Ghetto

Well-known member
CaPtEeNi sanoi:
Kiinnostas tuo matka Portugaliin. Miten käytännön järjestelyt? Olettaen että Suomesta matkasit. Oliko radalle hyvät kulkuyhteydet?
Oon nyt opiskeleen Portossa, joten en tullut Suomesta kasin.

Lissaboniin paasee aika hyvin junalla ja bussilla ja siita jatkaminen kohti Estorilia kay napparasti lahijunalla (menopaluu 3,10 euroa). Kun junasta hyppaa pois ja suuntaa kohti rataa me ainakin kaytettiin taksia (suunta n. 6 euroa). Paluun junaan voi tehda taksilla tai bussilla (n. 3 euroa), mut se ei ole helppoa niissa ruuhkissa.

Kaikista paras on menna omalla pratkalla (tai vuokrata) paikalle. Niin ma ainakin aion tehda ens kerralla. Asseniin tai johonkin vaha lahemmas suomea kun menee kattoon.