En tie ootteko jo kaikki kaynyt kisoja paikan paal kattoon, mut itse olin Estorillissa ekan kerran motogp kisaa katsomassa.
Kavin tsekkaan la aika-ajoja luokat motogp ja 250cc seka su kaikki kisat. Mulla oli lippu E-katsomon alueelle, josta pysty nakeen n. 2 kilsan matkan rataa mm. takasuoran kokonaan ja TV-screenin.
Pakko vaha kirjottaa teille tapahtumasta.
Jo la tuli sellanen olo et en ole koskaan vastaavaa nahnyt.
Motogp pyorien aani paikan paalla on korvia hivelevan kaunis. Ihan uskomatonta touhua muutenkin. Se kiihtyvyys on jotain ihan kasittamatonta. Su kisan aikaan kun kaikki pyorat lahtivat kiihdyttaan tuntu et maa tarisi. Kisa itsessaan sai hyvan alun, mut Haydenin keskeytyksen jalkeen vaha tunnelma latistui. Onneks Elias pisti homman vie lopuks tiukaks. Taytyy sanoo et Rossilla on uskomattoman paljon faneja ympari maailmaa. Rossi on mielestani myos suosionsa ansainnut! Jalleen kerran jatka naytti kuka on miehiaan kun ohitti pari kaveria vikalla kierroksella. Elias tuli toki meni vie ohi, mut silti moni olis jaanyt varmisteleen esim. 3 sijaa. On se aija!
Motogpn jalkeen 125cc kisa tuntu jo ihan joltain mikroautolla ajelulta ja bautistan ylivoima ei tee hyvaa luokalle. 250cc kisa oli siis ensin ja se oli tosi hyva skaba. Paivan paras kisa ainakin paikan paalta katottuna. Hieno naha et KTMn pyoralla taistellaan tosissaan voitosta. Ens vuonna Mikalla on kaikki edellytykset parjata! Kisassa paikan paalla oli paljon suomalaisia ja paluu matkalla tormasin pariin tanskalaiseen, jotka kerto et Kallio on niinkuin tanskalainen niille, jota ne seuraa ja kannustaa ihan taysilla. Se oli ihan hauska kuulla.
Muutenkin tapahtuma on aikamoista moottoripyoraily juhlaa. Tienvarret ja parkkialueet ovat taynna toinen toistaan kauniimpia pyoria, joka ei kylla helpottanut omaa moottoripyora kuumetta
.
Ehdottomasti aion viela kayda kisaa jossain muualla katsomassa ja suosittelen lampimasti jokaiselle! Ralleissa oli 20 vuotta kaynyt, mut kyl taa oli jotain parempaa. Ihan vaan mun mielipide.
Ens viikolla katotaan taas kisa telkkarista!