MotoGP Motegi

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Hei herätys! Kallio painelee radalla ja tyypit senkun nukkuu! Kohta alkaa 125cc ensimmäiset aika-ajot. :)

Radan pitäisi sopia hyvin KTM:lle - viime vuonna Mika voitti 125cc ja Aoyama 250cc. MotoGP:ssä Motegi on tullut tunnetuksi Bridgestone-ratana, viimeiset kolme voittoa on tullut ko. merkille ja kaksi viimeisintä Ducatille. Stoner saattaa siis jo varmistaa mestaruutensa, mutta katsotaan. Estorilin Rossin & co:n kohentunut vauhti oli kuulemma pääosin Michelinin uusien renkaiden ansiota.
 

Lancer

Realisti
Liittynyt
23.7.2007
Viestit
20495
Sijainti
taas Suomessa
jupla sanoi:
Mikan mietteitä http://www.mikakallio.com/index.php?m=news&p=item&id=436
Hondat siis yllättivät.

Samoin MotoGP-luokassa Hondat olivat menopäällä, Pedrosa 1. ja Hayden 3., välissä Rossi. Kawasakit yllättäen toiseen riviin. Stoner vasta 9. yli sekunnin Pedrosaa perässä.

Huomenna olisi sitten aikainen herätys..
Voi perse! Pitää herätä jo neljältä että näkisi piikkien kisan! :mad_old:

Ja minun pitäis olla nyt nukkumassa.
 

Lancer

Realisti
Liittynyt
23.7.2007
Viestit
20495
Sijainti
taas Suomessa
Ja niinhän se kisa jäi TAAS katsomatta...

No ei mitään, onnea vaan Mikalle. :thumbup:
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9210
MotoGP:ssä aika yllätyksellinen tulosluettelo. Aikainen pyöränvaihto kannatti, kärkinelikko muodostui juuri tuon tuloksena.

Rossi koki ilmeisesti jarruongelmia ja Stoner varmisti näin mestaruutensa jo ennen kotikisaa. Ducatille aika hieno päivä, Capirossille voitto ja Stonerille mestaruus.
 

Lancer

Realisti
Liittynyt
23.7.2007
Viestit
20495
Sijainti
taas Suomessa
Bleu sanoi:
Rossi koki ilmeisesti jarruongelmia ja Stoner varmisti näin mestaruutensa jo ennen kotikisaa. Ducatille aika hieno päivä, Capirossille voitto ja Stonerille mestaruus.
Kyllä Casey on sen mestaruutensa ansainnut.
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Loistavaa Mika! :thumbup: :ahem: Mika on kehittynyt todelliseksi huippukuskiksi. Ennen sadekeli on tuottanut hiukan ongelmia, mutta nyt tuli upea voitto ja ensimmäinen sellainen 250cc-luokassa. Ja ex-tallikamu kruunasi kuninkuusluokan mestaruuden.

Edelliskerran 250cc:ssa suomalainen on voittanut 1973, kun Tepi Länsivuori voitti Imatralla (toki olin todistamassa tätä). Kalliolle kaikkiaan kahdeksas voitto eli sivuaa Tepin voittomäärää, Saarisen Jarnolle voittoja kertyi 15.

Motegin 125cc oli melkoista kohellusta. Parhaiten sijoittunut kerran kisassa kaatunut sijoittui neljänneksi (di Meglio) ja kahdesti kontannut 12. (Pesek)!
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
Kas.
Hienoa.

Myös Stonerin maailmanmestaruus on ihan hyvä seikka. Eipähän ole enää Mikan kannalta se häviäminen tallikaverille silloin niin paha asia. :)
Vaikka Rossin kannattaja olenkin niin ihan hyvä että muutkin pärjää, olkoonkin että Ducati (ja Michelin) on ollut valovuoden edellä Yamahaa (ja Bridgestonea) tänä vuonna joka on helpottanut Stonerin hommaa PALJON.

Toivottavasti meni rengasmerkit oikein. :D
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Matxi sanoi:
Kas.
Hienoa.

Myös Stonerin maailmanmestaruus on ihan hyvä seikka. Eipähän ole enää Mikan kannalta se häviäminen tallikaverille silloin niin paha asia. :)
Vaikka Rossin kannattaja olenkin niin ihan hyvä että muutkin pärjää, olkoonkin että Ducati (ja Michelin) on ollut valovuoden edellä Yamahaa (ja Bridgestonea) tänä vuonna joka on helpottanut Stonerin hommaa PALJON.

Toivottavasti meni rengasmerkit oikein. :D
Itse olen erityisen onnellinen piskuisen Ducatin puolesta, rökittihän merkki isot japanilaistehtaat. Stoner näytti epäilijöille sininärhen munat. Itsekin taisin vuosi sitten kirjoittaa Caseysta ikävään sävyyn huonosta kunnosta yms. Talven kuntoharjoittelu on tuonut tulosta.

Kyllähän Matxi kumialan tietää. Merkit ovat ihan oikein mutta väärin päin eli Bridgestone on ollut niskanpäällä. :)
 

Spectator

Well-known member
Liittynyt
30.10.2006
Viestit
50
Mikalta kypsä ajo ja upea debyyttivoitto varttilitraisissa. :thumbup:

MotoGP:n rengaspuolesta kun oli juttua niin ajattelin myös kantaa korteni kekoon. Bridgestone on tosiaan noussut kuluvalla kaudella Michelinin rinnalle ja saman tien jopa ohikin. Bridgestonen rinkuloilla on voitettu toistaiseksi 10 kauden 15 osakilpailuista, mutta voitoista Stoner on ajanut 8. Ainoat muut Bridgestonen voitot ovat ajaneet Vermeulen (Le Mans, märällä) ja Capirossi (Motegi, märällä). Michelinin renkailla voittoihin ovat ajaneet Rossi neljästi ja Pedrosa kerran. Eli voitot melko selkeästi Bridgestonelle. Myös podium-sijoituksissa Bridgestone on niskan päällä 27-14. Aika-ajorenkaissa sen sijaan Michelin vielä määrää kaapin paikan, paalupaikat Michelinin hyväksi 9-6.

Motegista kuului viikonloppuna melkoinen paukku, nimittäin Dornan pääjehu Carmelo Ezpeleta ehdottaa, että ensi kaudeksi siirryttäisiin käyttämään kuninkuusluokassa yhtä ja ainoaa rengasmerkkiä. Mitä ilmeisimmin tuo merkki tulisi olemaan Bridgestone. Ilmeisesti koko homma lähti käyntiin Dani Pedrosan toiveista saada ensi kaudeksi käyttöönsä Bridgestonen renkaat. Tämä oli pääsyy miksi Danin sopimusneuvottelut venyivät näinkin pitkälle saakka. Nyt nimi on kuitenkin paperissa ja myös tiimin toinen kuski Nicky Hayden vaihtaisi mielellään rengasmerkkiä. Michelinin puolella hommasta vedettiin luonnollisesti herneet klyyvariin :D. Ranskalaisfirman kaksipyöräisten kilpailutoiminnan pomo Weber ilmoitti Motegissa, ettei Micheliniä voisi vähempää kiinnostaa olla enää ensi kaudella mukana MotoGP:ssä, mikäli heidän palveluitaan käyttäisi enää yksi tehdastiimi (Fiat Yamaha). Tämä on toki täysin ymmärrettävää. Weber myös ilmoitti, että toki Michelinkin suostuisi toimimaan sarjan ainoana rengastoimittajana, mutta rengaspuolen kilpailun ja sen myötä myös kehitystyön lakatessa se tarkoittaisi jopa 4 sekuntia hitaampia kierrosaikoja. Aika hanurista, sanoisin. :thumbfh:

Minun silmissäni MotoGP on se tekniikan ja tuotekehityksen korkein aste ja toki prätkäpuolen ykkösluokka, niin siirtyminen yhteen rengasmerkkiin olisi IMO iso askel taaksepäin.

Ensi kauden rengassäännöistä ja niiden ympärillä käytävistä neuvotteluista luvattiin informoida lisää viimeistään Sepangin osakilpailun yhteydessä (21.10.), pidetään siis peukut pystyssä, että isoilla pampuilla pysyy järki päässä. :wink:
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Asiallinen postaus Spectatorilta. Samaa mieltä.

Lisätään vielä Dunlop, joka on kohentanut otteitaan tänä vuonna. Eilenhän tuli jopa nelossija Guintolin toimesta, podiumpaikka jäi vajaan sekunnin päähän. Tosin olosuhteet eivät olleet lähimainkaan normaalit.
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
jupla sanoi:
Kyllähän Matxi kumialan tietää. Merkit ovat ihan oikein mutta väärin päin eli Bridgestone on ollut niskanpäällä. :)
Ei ole tänä vuonna niin aktiivisesti seurattua kuin edellisinä vuosina niin en ollut varma että kumpi ajoi kummalla. :)
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Vielä tosta Stounerin tittelistä. Varsinkin alkukaudella Ducati oli suoranopeuksissa aika ylivoimainen, mikä helpotti Keisin hommia melkoisesti. Mutta se, että Stouneri voitti kuitenkin samanlaisella pyörällä ajavan tallikaverinsa, Caipiroskan, aika helketin selkeesti, osoittaa että titteli meni oikealle miehelle. Lisäksi Rossin Jammun kärsimät tehonpuutteet ja epäluotettavuus (vähän kuin MäkLaareni ennen 2007 kautta) veivät Doctorilta mahdollisuuden päästä edes 'iskuetäisyydelle' Keisistä.

Onnittelut sinne Australiaan, Doohan on saanut manttelinperijän.:thumbup:
 

Ma

Arrogant Opportunist
Liittynyt
7.5.1999
Viestit
3606
Sijainti
UP, Michigan
MotoGP luokan kisasta sen verran että ei voi kuin ällistellä huipputiimien taktiikoita, kun eivät tulleet pyörän vaihtoon ennen kuin kymmenisen kierrosta sen jälkeen kun alkoivat kuivankelin (tai niiden renkaiden joihin oli pieniä viiltoja tehty) renkaat olemaan nopeampia.
Siis hei camoon, Guintoli paineli yli 7 sekuntia nopeampia kierrosaikoja ties kuinka kauan ennen kuin Melandri ja Stoner kaarsivat ensimmäisinä kärkimiehistä renkaiden vaihtoon. Ero Guintoliin oli parhaimmillaan lähes minuutin luokkaa mutta kummasti kaveri paineli tämän kaksikon edellä maaliin. Odottivatko huipputiimit sitten noin paljon sateen takaisin tuloa vai mikä oli, mutta ulkopuoleta katsottuna täysin käsittämätöntä toiminaa, ja suoranaisesti varman voiton ryssimistä. :nope:
Täytyy kävästä lukemassa tallien kommentteja kisasta että saisi jotain käsitystä asiaan.
 
Ylös