MotoGP Mugello

Teme-84

Well-known member
Liittynyt
28.8.2003
Viestit
4581
Sijainti
Kokkola
Nyt on tullut nähtyä tuo Simoncellin uusin tempaus. Ei herrajumala miten törkeästi kilkkasi Barberan. Ja onko edes saanut mitään sanktiota? :rolleyes:
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Tätä eivät vielä ole ehtineet poistaa YouTubesta. Selostus on kyllä tajutonta. Toivon mukaan FIM puuttuu asiaan.

Barberahan ajoi juhlakisaa eli 100. startti - ja näin kävi. Myös Lorenzolla oli 100. kisa, kaatui. En ihan heti muista yhtään onnistumista kuskin juhlakisassaan. F1-puolella Fisichella juhli 200. starttiaan Monacossa - ja keskeytti. Barrichello ajoi Turkissa ennätysstarttinsa eikä ainakaan loistanut. Suomalaisille juhlakisa on tarkoittanut epäonnistumista (muistaakseni). Kukas se ajoi vasta rallissa 100. kisansa?
 

Pahkasika

Well-known member
Liittynyt
12.1.2008
Viestit
2319
Sijainti
Oulu
Eipähän tuosta mitään penaltia tarvii. Kisatilanne, kaverit sattu liikkumaan just samaan paikkaan.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Pahkasika sanoi:
Eipähän tuosta mitään penaltia tarvii. Kisatilanne, kaverit sattu liikkumaan just samaan paikkaan.
Tuolla perustelulla mistään kolaroinnista/kiilailusta ei voi antaa rangaistusta :rolleyes:
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
Olen vähän kahta mieltä tuosta Simoncellin ja Barberan tilanteesta...
Eiköhän Simoncelli saa edellä ajavana valita ajolinjansa (siis kunhan ei mutkittele toisen edessä) ja perässä tuleva yrittäköön imuun jos pääsee...
Mutta aika härski tuo Simoncellin liike on, noin jyrkkä tempaus sivulle keskellä suoraa on vähintäänkin yllättävä, ja toisaalta sellaisen sivuliikkenhän Simoncelli tosiaan aikaisemminkin esitti, ja prätkillä sellainen liike voi todistetusti johtaa kontaktiin...

:dunno:
 

burb

.
Liittynyt
19.2.2002
Viestit
46199
jupla sanoi:
Sattumaltahan ei edessä venkoilla, sillä edessämenevä tuntee (ja kuulee) kun takanatuleva pääsee imuun.
Näinhän se on, mutta oliko Simoncellilla tarkoitus kaataa Barbera vai vain viedä imuapu Barberalta...
Kyllä tuosta vois vähintään erittäin vakavan varoituksen antaa.
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3337
Sijainti
Lahti
Jos tuo olisikin ollut eka kerta kun Simoncelli torppaa päätä pahkaa kylkeen, eteen, perään ja ties mihinkä, asian voisi kuitata inhimillisenä erehdyksenä ja harvinaisen vaarallisena arviointivirheenä, mutta kun näitä törttöilyjä alkaa muotoutua listaksi asti, on aihetta kysyä josko siellä afron alla on joku ruuvi jäänyt pysyvästi löysälle?

Mitä jos Barbera olisi mätkähtänyt niin pahasti niskoilleen, tai saanut pyörän selkäänsä niin pahoin että olisi napsahtanut halvaus päälle? Nyt kävi onni onnettomuudessa. Jotain rajaa suoralla kurvailemisessakin, varsinkin, kun tietää toisen tulevan tuhatta perässä ja yrittävän ohi.
 

odetus

Well-known member
Liittynyt
18.10.2006
Viestit
1993
Uskomatonta miten FIM ei ole tähän puuttunut, tokihan linjaa saa vaihtaa, mutta noin jyrkästi ja kaverin ollessa jo puoli rengasta rinnalla, tuo on hyvin vaarallinen ja rangaistava teko :nope: , ja kaiken lisäksi ei ollut edes eka kerta tämä kauden aikana...
 

Duke

Well-known member
Liittynyt
16.4.2008
Viestit
279
Sijainti
Suomi
Kikkaralle putkaa, linnaa, vankeutta ... :thumbfh:

Mikalla tuuria ja uutuuria... ilman kytkintä 4. Hyvä näin! :thumbup:

MotoGP:ssä yamackat jyllää, mutta Stoner näytti saavan jälleen GP8:n vähän parempaan iskuun ja jos tahti jatkuu niin Rossin akan poika saa maalailla pottaansa parempia kukka-kuvioita ja kiinnitellä enempi kanin turkkeja takkiinsa. Muut Ducatikuskit pahoissa ongelmissa, joten sekin puhuu Stonerin kyvyistä jotain, mitä ei näytetä oikein missään arvostettavan...
 

odetus

Well-known member
Liittynyt
18.10.2006
Viestit
1993
Duke sanoi:
MotoGP:ssä yamackat jyllää, mutta Stoner näytti saavan jälleen GP8:n vähän parempaan iskuun ja jos tahti jatkuu niin Rossin akan poika saa maalailla pottaansa parempia kukka-kuvioita ja kiinnitellä enempi kanin turkkeja takkiinsa. Muut Ducatikuskit pahoissa ongelmissa, joten sekin puhuu Stonerin kyvyistä jotain, mitä ei näytetä oikein missään arvostettavan...

Rossi näytti kyllä sen verta kruisailevan loppukisan että Yamahasta olisi tod-näk. löytynyt vielä paljon enemmän vauhtia, heti kun Rossi pääsi kärkeen ajoi hän muutaman noin 5 kymmenystä muita kovempaa vauhtia ja kun eri oli noin 2,5 sekkaa loppukisa lähes samaa vauhtia, Barcelonassa lisää! :alppu:
 

Duke

Well-known member
Liittynyt
16.4.2008
Viestit
279
Sijainti
Suomi
Autosport.com:

Ducati Corse technical director Filippo Preziosi has revealed that the Italian manufacturer had reverted to some elements of its all-conquering GP7 bike in an effort to cure some of the problems with the current GP8.

World champion Casey Stoner has been unable to match his dominant 2007 form since winning the opening race of the season in Qatar and has complained the the GP8 is inconsistent and difficult to predict in comparison to its predecessor.

But the Australian admitted he was much happier with his bike after scoring a competitive podium finish in last weekend's Italian Grand Prix at Mugello.

"It was my idea: we go back backwards to take a step forwards," Preziosi told Italian magazine Motosprint. "We've decided on some changes. We now use 2007 components together with others from 2008. It's both mechanical parts and electronics.

"This way we got rid of a malfunction that wasn't very evident either in testing or in the Qatar GP. The problem was in some parts, and then both in the hardware and the software we use."

Preziosi added that it was more important to restore Stoner's confidence in the bike than to continue development on the GP8 for now.

"After Shanghai, Casey told me: 'I can't do two identical laps anymore,'" he said. "I suggested to him to lose a bit of torque, which after all doesn't influence the speed much: our performance remains similar.

"So, I proposed to him to sacrifice some of the advantages that we got in winter with the GP8. After some post-Qatar races, our bike had a behaviour that changed lap after lap, taking the feeling away from Casey.

"The torque curve was better but had some malfunctions and the bike wouldn't do the same thing consistently. It's much more important to be able to predict the bike's behaviour when you ride on the limit, and Casey is always on the limit."

Preziosi said that the changes would not be permanent and that Stoner would switch back to an improved version of the GP8 as soon as Ducati were confident that a solution had been implemented.

"Once the problem is solved, we'll get back to where we were," he said. "At that point we'll have both the better torque curve and the bike's repetitive behaviour.

"I hope in Barcelona already, but for sure we'll have it by Donington."

Stoner ei paljoa parannuksia punaiseen :mad_old: Ducatiin tarvikkaan kun ollaan jo kärjessä. Luulenpa ettei Rossi enää kruisaile kun Stoner pystyy kääntämään vaijerin kireelle!

:ahem:
 

odetus

Well-known member
Liittynyt
18.10.2006
Viestit
1993
Enpä jaksa uskoa että Ducati olisi yhtäkkiä taas niin ylivoimainen kuin viime kaudella, tokihan he voivat olla samassa vauhdissa Rossin kanssa mutta tuskin yhtään ylivoimaisempia.
 

Duke

Well-known member
Liittynyt
16.4.2008
Viestit
279
Sijainti
Suomi
Eihän Ducati ollut ylivoimainen vaan kaikki kolme Stoner - Ducati - Bridgestone. Verrataan esim. Capirossiin 2007 ja nyt 2008 Melandriin, molemmat kuitenkin moninkertaisia GP -voittajia. Stoner valitellut, ettei pyörällä pysty ajamaan tasaisia kierroksia, minkä myös Melandrin vaikeudet luottaa pyörään antavat pohjaa.

Pieni paja pystyy tekemään nopeita päätöksiä jos vain oikeat palikat löytyy. :thumbup:
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
No jotain tapahtui:
Rossi ja kuljettajien turvallisuuskomissio antoivat varoituksen Simoncellille
7.6.2008 21:57:25


Mugellon kisan viime sunnuntaina kotiyleisönsä edessä voittanut 250-kuutioisten luokan italialainen Gilera-pilotti Marco Simoncelli on saanut suullisen varoituksen MotoGP-sarjan kuljettajien muodostamalta turvallisuuskomissiolta.

Simoncelli peitti Mugellon pääsuoralla viimeistä edellisellä kierroksella espanjalaisen Aprilia-kuljettaja Hector Barberan ohitusyrityksen aiheuttaen tälle rajun kaatumisen noin 240 kilometrin tuntinopeudesta.

Turvallisuuskomissio käsitteli asiaa perjantaina Barcelonassa ja antoi Simoncellille varoituksensa lauantaina.

- Sanoimme Simoncellille, että tuollainen liike ei ole luvallinen varsinkaan pääsuoralla. On erittäin vaarallista, jos kuljettaja muuttaa tuolla tavalla ajolinjaansa osuen kilpakumppaniinsa. Annoimme tämän vuoksi Simoncellille kuvainnollisesti keltaisen kortin, kertoi turvallisuuskomission jäsen, seitsenkertainen maailmanmestari Valentino Rossi tuomiten Mugellon tapahtumat.

- Oli tärkeää puhua asiasta Simoncellille vielä ennen seuraavaa kisaa, jatkoi Rossi.

Barbera ja Simoncelli starttaavat sunnuntaina Barcelonan kisaan eturivin vierekkäisistä lähtöruuduista.
 
Ylös