Muistojen Imatran ajot

Juhis

Well-known member
Liittynyt
11.6.2001
Viestit
2341
Sijainti
Joutseno
Legendaarisia Imatran ajoja muistellaan jälleen Imatralla huomenna klo 12.00 alkaen. Paikalla oli jo läjäpäin toinen toisiaan hienompia vanhoja moottoripyöriä.

Onko foorumilaisia tulossa paikalle seuraamaan? Luulisi ainakin foorumin mopopoikia kiinnostavan tapahtuma. Itse olen paikalla heti aamusta, toimin yhden ajoihin osallistuvan kuskin mekaanikkona. Toivottavasti pääsen moikkaamaan itseään Giacomo Agostinia, jonka pitäisi saapua paikalle. Tarkoitus olisi näpsiä kuvia ainakin omaksi iloksi, ehkäpä jokunen niistä päätyy nettiin.
 

Micael

Micael
Liittynyt
24.5.2004
Viestit
17744
Sijainti
East of Eden
Perskeles, tuo oli meinannut unohtua. Pitäisköhän aamulla startata Hurlidurlilla Imatralle. Se olis ihan mukava reissu, aamusella vaan aikanen lähtö.
 

Juhis

Well-known member
Liittynyt
11.6.2001
Viestit
2341
Sijainti
Joutseno
Hieno tapahtuma oli. :thumbup:

Vaikka olevinaan piti kaverilla olla valmiit vehkeet, silti jouduin rakenteluhommiin heti. Ja mokasin. Laitoin siihen Yamahaan uudet tulpat, enkä älynnyt tarkistaa tulpan korkeutta männänlakeen nähden. Vanhassa tulpassa oli kolme aluslevyä, uudessa oli yksi, joten kun sillä oli ajettu puol kiekkaa, osui mäntä lämpölaajenemisen seurauksena tulpan kärkeen ja pytty pelistä pois. Kärki oli niin hilkulla mäntään nähden, ettei sitä huomannut rengasta pyörittäessä (=ei voinut mitenkään havaita paikalla) eikä se vaikuttanut ajoon vastakun oli kone täysin lämmennyt. Noh onneksi oli helppo korjata, eikä mitään vakavaa vahinkoa tapahtunut.

Ajot aloittavassa paraatissa oli pyöriä silmankantamattomiin, oli ihan näkemisen arvoinen näky. Agostini oli kyllä upeeta seurattavaa. Reilut 210 km/h vuoden 1971 MV Agustalla, miten sellaisella antiikkipelillä uskaltaa ees noin kovaa ajaa. :eek!: Agostini oli myös älyttömän suosittu, nimikirjoitusten hakijoita oli jatkuvasti enkä päässyt juttusille vaikka kuinka yritin. Taino, 20.00 jälkeen oisin päässyt, mutta silloin mun piti olla jo muualla.

Mcmike, kävitkö paikalla?
 

Micael

Micael
Liittynyt
24.5.2004
Viestit
17744
Sijainti
East of Eden
Juhis sanoi:
Hieno tapahtuma oli. :thumbup:
,,,
Mcmike, kävitkö paikalla?
Tulihan tuolla käytyä ja vanhoja muistoja verestämässä. Viimeksi olin tuolla Vuoksen rannalla Kemi MP:n porukan kanssa -72, jolloin myös näimme helikopterin putoavan Vuokseen.

Ihan hieno reissu.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
McMike sanoi:
Tulihan tuolla käytyä ja vanhoja muistoja verestämässä. Viimeksi olin tuolla Vuoksen rannalla Kemi MP:n porukan kanssa -72, jolloin myös näimme helikopterin putoavan Vuokseen.

Ihan hieno reissu.
Siinä helikopterissa vai? :rolleyes:
 

Frank

Heimosoturi
Liittynyt
26.1.1999
Viestit
6643
Sijainti
Äänisen Aallot
Hei muuten tuota. Itsehän näin letkan kun ne tuli siihen Ensoon johtavalle tielle kun itse tulin Enson suunnasta rekka-autolla ja jouduin kiertoteitse ajelemaan. Toden totta näin ja kuulin Imatran muisteloajot eka kertaa eläissäin.
 
Ylös