Musiikin hankkiminen?

K. August

Well-known member
Liittynyt
25.11.2010
Viestit
2405
Miten hankit musiikkisi? Hankitko musiikin kiltisti fyysisinä levynä tai verkkokaupoista vai harrastatko nettilatauksia harmaalla alueella?

Oma periaatteeni on se, että muusikko on rahansa ansaitseva, ja maksankin lähes aina musiikista. Yksittäiset biisit lataan verkkokaupoista, albumit saatan ostaa fyysisinä. Fyysisen albumin ostoon liittyy hinta- ja tunnekysymys. Joskus saattaa haluta levyn myös fyysisenä esineenä, ja erikoistarjouksissa levyjä voi saada halvemmalla kuin nettilataamoissa.
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24210
Sijainti
lappeen Ranta
Cd-levyinä levy- ja muista kaupoista sekä divareista. Sekä albumit että singlet (singlejä jokunen vinyyleinä myös). Jonkin verran live-esityksiä ja Klaus Schulzen The Ultimate Edition on tullut ladattua netistä.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Mielestäni pollasin tämänsuuntaista tuossa jokin aika sitten. Kuuntelen juuri nyt ketjun oheispoll? Tarkistaisin, jos en olisi puhelimella liikkeellä.

Levyt ostan cd:nä tai vinyylinä. Piratismi on saatanasta ja Spotify Little Nicky.
 

K. August

Well-known member
Liittynyt
25.11.2010
Viestit
2405
Onkohan polli VIPpien yksinoikeus, ainakaan itse en löytänyt miten se tehtäisiin. Jos modet pystyy tekemään pollin, vaihtoehdot olisivat:

  • Pääosin fyysisinä
  • Pääosin laillisina nettilatauksina
  • Pääosin vähemmän laillisina nettilatauksina
  • Kohtien 1 & 2 yhdistelmä
  • Kohtien 1 & 3 yhdistelmä
  • Kohtien 2 & 3 yhdistelmä
  • Kohtien 1, 2 & 3 yhdistelmä
  • Käytän spotifyä
  • Muuten, miten?
 

Nurtsi

Registered Loser
Liittynyt
9.8.2011
Viestit
5615
Spotify on tosi kätevä tapa löytää/kuunnella musiikkia. Oon mä myös joitain levyjä merirosvolahdesta imuttanu. Mutta kyl mä ostanki myös ihan levyjä divareista ja kaupoista sekä nettikaupoista Ihan ton K. Augustin periaatteen mukaan.
 

K. August

Well-known member
Liittynyt
25.11.2010
Viestit
2405
Spotify on tosi kätevä tapa löytää/kuunnella musiikkia. Oon mä myös joitain levyjä merirosvolahdesta imuttanu. Mutta kyl mä ostanki myös ihan levyjä divareista ja kaupoista sekä nettikaupoista Ihan ton K. Augustin periaatteen mukaan.
Rajoittaman Spotify Free oli aikoinaan kovassa käytössä, nykyään lähinnä silloin, kun arpoo ostaakko koko levy vaiko yksittäinen biisi. Harmaalla alueella liikun silloin, jos harkitsen levyn ostoa tulevaisuudessa, mutta tarvitsen heti tietyn biisin. Silloinkin yleensä hankin kyseisen biisin laillisesti jälkikäteen periaatteen vuoksi, vaikken hankkisi koko levyä.
 

Troy

Well-known member
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
7935
Sijainti
Very Good.
En ole lainkaan kiinnostunut ostamaan musiikkia enää. Mielestäni olen ostanut sitä aika paljon. Rahallisesti sellaisen omakotitalon kivijalan verran ainakin CD-levyinä. Muovijalalle on notkuva rakentaa.
 

Nurtsi

Registered Loser
Liittynyt
9.8.2011
Viestit
5615
En ole lainkaan kiinnostunut ostamaan musiikkia enää. Mielestäni olen ostanut sitä aika paljon. Rahallisesti sellaisen omakotitalon kivijalan verran ainakin CD-levyinä. Muovijalalle on notkuva rakentaa.
Nykymusiikki muutenkin vähän sellasta...

Ainakin kun radiota kuuntelee.
 

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Leevareiden koko tuotannon vois hankkia ihan tavallisessa CD-muodossa. Voi nätisti konvertoida sitten tietsikalle jos ko. formaatti vaikka sattuu kupsahtamaan tässä lähivuosien aikana. Niin paljon matskua saivat purkkiin, että tuskin löytyy edes puolta siitä tuotannosta mistään youtubeista.
 

AJ

Well-known member
Liittynyt
19.7.2000
Viestit
69605
Sijainti
Toinen Maailma
Ainoa oikea tapa hankkia "ilmaista" musiikkia on nauhoittaa radiosta C-kaseteille.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Hankin itselleni vain musiikkia, jota kerään ja ostan sen CD-levyinä.
 

PuoliPöhkö

Well-known member
Liittynyt
3.1.2008
Viestit
31216
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
CD levyllinen kerrallaan on tullut hankittua lähinnä nettikaupoista.
En edes tiedä kuinka netistä hankitaan nykyaikaista, aineetonta bittimusaa. Eikä juuri edes kiinnosta.

Eikä mun uudessa Maranzissa ole sellaiselle edes kelkkaa/dekkiä/pyöritintä/tms. Kai.
En ole täysin varma.
 

Makkonen

Guest
Ei ole varaa ostaa musiikkia. Olen niin köyhä, että joudun tekemään musiikinkin itse.
 

Il Tempo Gigante

Darth Father
Liittynyt
20.2.1999
Viestit
42723
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa

Lopetin musiikin hankkimisen ja kuuntelun jo vuosia sitten tietyistä syistä. Radiota lukuun ottamatta.

Viime vuosina on tullut on YouTuben kautta hieman retroiltua ja palattua musiikin maailmaan.

En kuitenkaan hanki mistään. Vielä?
 

toleranssisiipi

Langennut enkeli
Liittynyt
14.9.2003
Viestit
14061
Sijainti
SEKOS-marketin vihannesosasto
Mulla on toi CD:scien hankkimistahti ollu viimeaikoina luokkaa 1 per muutama vuosi. Levyjähän on kertynyt muutenkin huikeesti vuosikymmenten varrella.
Taitaa olla peräti yli 40 - jos vaimon levyt lasketaan mukaan.
Mulla tuo menee jotenkin sykleittäin. On aikoja, jolloin ei tuu ostettua oikein mitään, ja sitten aikoja, jolloin edellisen ajan ostamattomat hankinnat pitää saada hankittua.
 
Ylös