Mustikkapiirakka?

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Pekkeli sanoi:
Mikäs valmistaja tollasta tekee? En ole moiseen koskaan törmänny, en tosin ole koskaan etsinytkään...
En muista enää, mutta valmistusmaa oli Saksa paketin teksteistä päätellen. Se oli silleensä todella hyvää, että mikrotti sitä 15 sekkaa että jäätelö pehmeni.

Mainio tuote tuo mustikkapiirakkajäätelö! Korvapuustijäätelö on myös hyvää, päihittää juustokakku- ja omenapiirakkajäätelön!
Ton on pakko olla vitsi? Jossain muka myydään pakkauksia, joissa lukee "Korvapuusteja" ja sisällä onkin jäätelöä jossa on päällä pullanmuruja? :D
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Mun mielestä asiassa ei ois mitään epäselvää, jos tuotteen nimi olisi vaikkapa "Mustikkapiirakan makuinen jäätelö" eikä kannen kuvassa olisi mustikkapiirakan palaa vaan kuva tuotteesta sellaisena kuin se oikeasti on.

Mutta sitä, että jäätelöä myydään mustikkapiirakkana, ei mun oikeustaju hyväksy.
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Runar ja Kyllikki sanoi:
Ton on pakko olla vitsi? Jossain muka myydään pakkauksia, joissa lukee "Korvapuusteja" ja sisällä onkin jäätelöä jossa on päällä pullanmuruja? :D
En tiedä lukeeko siinä "Korvapuusteja", mutta siinä pitäis olla sen sorttinen maku. Niin tai näin, aika puusilmä saa olla jos ei kaupassa huomaa, että kyseessä on jäätelö.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
patriot sanoi:
Niin tai näin, aika puusilmä saa olla jos ei kaupassa huomaa, että kyseessä on jäätelö.
Niin, tai ostaa analogisen laitteen runsaat 2 viikkoa ennen digiaikaan siirtymistä?


Jool tottakai mä ymmärsin Valiojäätelö-logosta, että siinä ois _myös_ jäätelöä mutta kun tuotteen nimi on Mustikkapiirakka, niin totta helvetissä sitä olettaa että kyseessä on edellä jo kahteen kertaan mainitun kakun tyyppinen tuote.
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Runar ja Kyllikki sanoi:
Niin, tai ostaa analogisen laitteen runsaat 2 viikkoa ennen digiaikaan siirtymistä?
No siihen en ota kantaa, mutta ton "mustikkapiirakan" rasian mallikin on jo sellainen, että hälytyskellojen pitäisi soida.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
patriot sanoi:
No siihen en ota kantaa, mutta ton "mustikkapiirakan" rasian mallikin on jo sellainen, että hälytyskellojen pitäisi soida.
:rolleyes:

Runar ja Kyllikki sanoi:
Jool tottakai mä ymmärsin Valiojäätelö-logosta, että siinä ois _myös_ jäätelöä mutta kun tuotteen nimi on Mustikkapiirakka, niin totta helvetissä sitä olettaa että kyseessä on edellä jo kahteen kertaan mainitun kakun tyyppinen tuote.
Varsinkin kun tuotteen kuvassa on selkeä mustikkapiirakka.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Runar ja Kyllikki sanoi:
Mainostus? En ole moisesta yhtään mainosta nähnyt.
Käsittääkseni se ei ole millään tavalla kuluttajan velvollisuus seurata mainoksia siltä varalta, että vaikkapa Nokian kännykän nimellä myyty tuote onkin kumisaapas. Niinhän saa tämän forumin logiika mukaan tehdä, jos kumisaappaassakin on Nokian logo.
Minä olen nähnyt moneenkin otteeseen tuon mainoksia. En sanonutkaan, että niitten katsominen on mikään kansallisvelvolluus, mutta hyvin olet onnistunut väistämään ko tuotteen mainostuksia, kun et ollut tietoinen, että Aino on jäätelöä.

Runar ja Kyllikki sanoi:
Luulo ei ole tiedon väärtti. Juuri tuossa aiemmin kerroin, että esim. kyseisessä kaupassa olivat itsekin luulleet sitä pakastetuksi mustikkapiirakaksi. Ainakin se myyjä, jota asiasta informoin, oli näin luullut.
Mutta hienoa, että tuo analogilaitteen myyminen digitaalisena on mielestäsi yhtä OK kuin jäätelön myyminen mustikkapiirakkana.
Ovatpahan asiantuntevia kauppiaita, kun eivät tiedä mitä ovat myymässä, en muuta sano. Tietenkin on väärin myydä vääriä tuotteita asiakkaille, mutta jollei itse tiedä mitä on myymässä ja on töissä siellä mm asiakaita palvellakseen, niin ei hyvin mene.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
kouvotsvoni sanoi:
Minä olen nähnyt moneenkin otteeseen tuon mainoksia. En sanonutkaan, että niitten katsominen on mikään kansallisvelvolluus, mutta hyvin olet onnistunut väistämään ko tuotteen mainostuksia, kun et ollut tietoinen, että Aino on jäätelöä.
On sellasia kenkiäkin joiden nimi on Aino. Logiikkasi mukaan minun olisi siis tullut olettaa että paketissa on kengät. Tämä selvä. :thumbup:
 

Olga

.
Liittynyt
13.10.2001
Viestit
40436
Sijainti
lakitukossa
Runar pärjää näissä väitöksissä hyvin itsekin, mutta sanonpa silti, että kyllä tuo minustakin on harhaanjohtava tuo paketin kansikuva ja määritelmä 'mustikkapiirakka'. En ole itse tuota isoa pakettia ostanut, ostin kerran tuutin vastaavaa lajiketta ja petyin, koska sitä 'mustikkapiirakkaa' siinä oli vain muutama pieni kikkare.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Runar ja Kyllikki sanoi:
On sellasia kenkiäkin joiden nimi on Aino. Logiikkasi mukaan minun olisi siis tullut olettaa että paketissa on kengät. Tämä selvä. :thumbup:
Hyvin sä vedät, ei voi muuta sanoa:rolleyes:
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Olga sanoi:
Runar pärjää näissä väitöksissä hyvin itsekin, mutta sanonpa silti, että kyllä tuo minustakin on harhaanjohtava tuo paketin kansikuva ja määritelmä 'mustikkapiirakka'. En ole itse tuota isoa pakettia ostanut, ostin kerran tuutin vastaavaa lajiketta ja petyin, koska sitä 'mustikkapiirakkaa' siinä oli vain muutama pieni kikkare.
:thumbup:
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Olga sanoi:
Runar pärjää näissä väitöksissä hyvin itsekin, mutta sanonpa silti, että kyllä tuo minustakin on harhaanjohtava tuo paketin kansikuva ja määritelmä 'mustikkapiirakka'. En ole itse tuota isoa pakettia ostanut, ostin kerran tuutin vastaavaa lajiketta ja petyin, koska sitä 'mustikkapiirakkaa' siinä oli vain muutama pieni kikkare.
No jäätelö on aina jäätelöä... Kyllä nyt teilläkin on ikää sen verta, että tiedätte ettei noi aina pidä täysin paikkaansa. Ja hyväähän ko. jäätelö oli kuitenkin. :ahem:
 

Olga

.
Liittynyt
13.10.2001
Viestit
40436
Sijainti
lakitukossa
patriot sanoi:
No jäätelö on aina jäätelöä... Kyllä nyt teilläkin on ikää sen verta, että tiedätte ettei noi aina pidä täysin paikkaansa. Ja hyväähän ko. jäätelö oli kuitenkin. :ahem:
Toki, mutta piirakka on piirakkaa! :D
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
patriot sanoi:
Saitko tukea yllättävältä suunnalta. :)
No sanoisinko, että sellaiselta taholta, jonka sana painaa ainakin minun kirjoissani yksinäänkin enemmän, kuin tuollaisen mustikkapiirakkana ostajaa puusilmäksi ja omaa tyhmyyttään toimineeksi nimittelijöiden, sana painaa yhteensä. ;)
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Olga sanoi:
Toki, mutta piirakka on piirakkaa! :D
Sulla ei hälytyskellot soinut, kun otit pakastealtaasta Valion rasian? Ei rasian malli ihmettänyt yhtään? :rolleyes:
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Runar ja Kyllikki sanoi:
No sanoisinko, että sellaiselta taholta, jonka sana painaa ainakin minun kirjoissani yksinäänkin enemmän, kuin tuollaisen mustikkapiirakkana ostajaa puusilmäksi ja omaa tyhmyyttään toimineeksi nimittelijöiden, sana painaa yhteensä. ;)
No "puusilmät" pitää yhtä. ;)
 
Ylös