Jarrett
Well-known member
- Liittynyt
- 10.10.2006
- Viestit
- 79
Noh, olen tässä kyllä sormet ristissä toivonut, että DJ palaisi viellä joskus rattiin välitauon jälkeen Mutta kyllä siltikin vaikka mitä toivoisi, niin ei voi välttyä ajatukselta "se on ohi nyt"...JvFan sanoi:Joo ikävä homma, että Jarret lopettaa tähän kauteen, mitä nyt ensi kaudella muutaman kisan ajaa. Pitkä ura kaverilla kyllä takana. Oletko kuinka kauan seurannut Jarretin uraa? Ennen vuosituhannen vaihdetta oli varmasti hienoa seurata kun Jarret oli ihan Nascarin kärki kuskeja ja '99 vuonna sitten mestaruus.
Ikää kaverilla on jo jonkun verran 50v, mutta Nascarin puolellahan tyypit ajaa aika pitkään ennen kuin lopettaa, jos vertaa vaikka formuloihin jossa "lopetus ikä" on noin kymmenen vuotta aikaisempi.
Täytyy myöntää, että niin suuri fani kuin olenkin Dale Arnold Jarrettille; niin ensimmäisen kerran hän tuli juuri tietoisuuteeni NASCAR 99 -pelissä, jossa Dale Earnhardt SR. oli se niin sanottu arkivastus Kyseessä oli tuo mestaruusvuosi silloin - oli se niin hienoa kun #88 Robert Yates Racingin auto antoi kaikille turpaan... Sininen Ford Taurus.
Tuota mestaruutta onkin tässä tullut jo kauan fiilisteltyä - on se niin komiaa
Itse sitten aloin tässä vuosi-pari sitten oikein kunnolla seuraamaan idolin otteita.
Ensimmäiseksi ehkä samantyylinen seikka on fanin ja lempparin välillä oleva samanlaisuus: Itse (lyhyeellä jääneellä Karting-uralla) en myöskään heti aluksi lähtisi ajelemaan hullunlailla kärjessä (NASCAR'ssa pitää olla malttia, mutta viellä sitäkin enemmän) ja tykkään juuri enemmän myös sitä ajella rauhallisesti ja iskeä vasta sitten kun on aivan pakko. Näin myös Dale on ajanut koko uransa ajan mitään kiireitä - tämä taktiikka olisi nyt toiminut myös 'Degassa, mutta yllätys, yllätys (prkl) jälleen ongelmia matkaan. Tällöin Kyle Petty jaksaa aina vaan yllättää, ja nyt tuo yllätys oli seinään päin tyrkkäisy. Samanlaista meininkiä oli myös Glenillä, jossa myös Petty ajoi perään.
Ja palatakseni tuohon odotteluun, niin monet ajoivat perällä vältelläkseen "Big One" -kolaria, mutta Dalella tämän lisäksi kuului osaan suunnittelmaa ajaa perällä kiireittä ja alkaa nousemaan aivan kisan loppuvaiheessa kohti kärkeä. Vetoapua olisi varmasti tullut, mutta se kisa meni sitten siihen Dale JR. konepamahdukseen, joka pilasi sitten koko kisan. Jacques antoi muuten DJ:lle kisan aikana hyvää push-työntöä Tämä tapahtui silloin, kun Jarrett oli 29:s ja Villeneuve 30:s.
Ennen kauden alkua Jarrett sanoikin, että ikä ei ole mikään este menestyä. Luottovaisin mielin lähdinkin tähän kauteen, että hätää ei olisikaan minkäänlaisia. Se tietysti oli selvä, että Toyotille tämä tulee olemaan oikea kasvukipukausi, mutta näin pahaa siitä ei osannut odottaakkaan - onhan kuitenkin Michael Waltrip Racing testannut hyvin kauteen, ja sponsori-asiat kunnossa. Mutta jostain syystä sitä vauhtia ei vaan alkanut löytymään, ja ajatukset suuntasivat kohti ensi kautta; ajatellen, että pahin vuosi on nyt takana ja nyt pitäisi jo tulla myös tulosta...
Ikään palatakseni, niin Greg Sacks on 55-vuotiaana palaamassa myös Sprint Cuppiin ensi kaudella omalla tiimillä, jossa hän olisi itse toinen kuski! Joten kyllä viellä mähiksiä olisi tietenkin pysyä kauan viellä mukana. Mutta niinkuin Dale sanoi, tälläinen vuosi latistaa jo erittäin paljon - eikä sellaista toivo kenellekkään koskaan. Tämä kausi myös meni aiheuttamaan tuon lopetuspäätöksen ;( ;( ;(
Vuonna '84 alkaneella uralla Martinsvillestä; Dale teki oikean menestystarinan, jota voi vaan silmät vetisenä ihailla. Voitto Davey Allisonista maaliviivalla vuonna '91 Michiganista oli DJ:n uran ensimmäinen voitto ja eräistä legendaarisimmista. Tällöin Wood Brothers oli myös huipputiimi (itse asiassa viellä tulossa sellaiseksi). Kolme Daytona 500 -voittoa ja kahdessa niissä maalissa juuri ennen Dale Senioria... aijaijaiaijai Viimisin niistä tuli vuonna 2000. Mukaan mahtuu myös viimeisen kerran ajettu Rockinghamin kisan voitto vuodelta 2003. Silloin Dale otti kiinni Kurt Buschin viimeisillä kieroksilla - ohitti - ja otti ruutulipun ensimmäisenä, ja näin tuli voitti Subway 400:sta.
Ford Creditin jätettyä sponssin hommat autosta, United Parcel Service tuli mukaan vuoden 2000 jälkeen. UPS on myös ollut hienosti mukana nämä vuodet, jolloin UPS:n alla on tullut 7 voittoa - viimeisin komealla voitolla vuonna 2005, jolloin voitto tuli juuri Talladegassa ja se oli Jarrettin uran toinen täysosuma 'Degassa. Keltainen tuli ulos viimeisellä kieroksella tuolloin, kun Petty ajautui seinään; ja näin DJ oli silloin joukon kärjessä ja voitti kisan
Uran tilastot tähän mennessä:
Wins Top Tens Poles
33 288 16
Hitsi soikoon, kun hienoa katseltavaa...
***
Charlotten kisasta pitää myös johonkin väliin pistää, myös tietysti palata aktiivisesti jälleen kirjoittelemaan tämä surun joukossa, ja pitää jahtia tarkassa syynnissä.
Viimeksi muokattu: