Nascar Nextel Cup 2007

Jarrett

Well-known member
Liittynyt
10.10.2006
Viestit
79
JvFan sanoi:
Joo ikävä homma, että Jarret lopettaa tähän kauteen, mitä nyt ensi kaudella muutaman kisan ajaa. Pitkä ura kaverilla kyllä takana. Oletko kuinka kauan seurannut Jarretin uraa? Ennen vuosituhannen vaihdetta oli varmasti hienoa seurata kun Jarret oli ihan Nascarin kärki kuskeja ja '99 vuonna sitten mestaruus.

Ikää kaverilla on jo jonkun verran 50v, mutta Nascarin puolellahan tyypit ajaa aika pitkään ennen kuin lopettaa, jos vertaa vaikka formuloihin jossa "lopetus ikä" on noin kymmenen vuotta aikaisempi.
Noh, olen tässä kyllä sormet ristissä toivonut, että DJ palaisi viellä joskus rattiin välitauon jälkeen :) Mutta kyllä siltikin vaikka mitä toivoisi, niin ei voi välttyä ajatukselta "se on ohi nyt"...

Täytyy myöntää, että niin suuri fani kuin olenkin Dale Arnold Jarrettille; niin ensimmäisen kerran hän tuli juuri tietoisuuteeni NASCAR 99 -pelissä, jossa Dale Earnhardt SR. oli se niin sanottu arkivastus :) Kyseessä oli tuo mestaruusvuosi silloin - oli se niin hienoa kun #88 Robert Yates Racingin auto antoi kaikille turpaan... :eek: Sininen Ford Taurus.

Tuota mestaruutta onkin tässä tullut jo kauan fiilisteltyä - on se niin komiaa :D :D :D

Itse sitten aloin tässä vuosi-pari sitten oikein kunnolla seuraamaan idolin otteita.

Ensimmäiseksi ehkä samantyylinen seikka on fanin ja lempparin välillä oleva samanlaisuus: Itse (lyhyeellä jääneellä Karting-uralla) en myöskään heti aluksi lähtisi ajelemaan hullunlailla kärjessä (NASCAR'ssa pitää olla malttia, mutta viellä sitäkin enemmän) ja tykkään juuri enemmän myös sitä ajella rauhallisesti ja iskeä vasta sitten kun on aivan pakko. Näin myös Dale on ajanut koko uransa ajan mitään kiireitä - tämä taktiikka olisi nyt toiminut myös 'Degassa, mutta yllätys, yllätys (prkl) jälleen ongelmia matkaan. Tällöin Kyle Petty jaksaa aina vaan yllättää, ja nyt tuo yllätys oli seinään päin tyrkkäisy. Samanlaista meininkiä oli myös Glenillä, jossa myös Petty ajoi perään.

Ja palatakseni tuohon odotteluun, niin monet ajoivat perällä vältelläkseen "Big One" -kolaria, mutta Dalella tämän lisäksi kuului osaan suunnittelmaa ajaa perällä kiireittä ja alkaa nousemaan aivan kisan loppuvaiheessa kohti kärkeä. Vetoapua olisi varmasti tullut, mutta se kisa meni sitten siihen Dale JR. konepamahdukseen, joka pilasi sitten koko kisan. Jacques antoi muuten DJ:lle kisan aikana hyvää push-työntöä :) Tämä tapahtui silloin, kun Jarrett oli 29:s ja Villeneuve 30:s.

Ennen kauden alkua Jarrett sanoikin, että ikä ei ole mikään este menestyä. Luottovaisin mielin lähdinkin tähän kauteen, että hätää ei olisikaan minkäänlaisia. Se tietysti oli selvä, että Toyotille tämä tulee olemaan oikea kasvukipukausi, mutta näin pahaa siitä ei osannut odottaakkaan - onhan kuitenkin Michael Waltrip Racing testannut hyvin kauteen, ja sponsori-asiat kunnossa. Mutta jostain syystä sitä vauhtia ei vaan alkanut löytymään, ja ajatukset suuntasivat kohti ensi kautta; ajatellen, että pahin vuosi on nyt takana ja nyt pitäisi jo tulla myös tulosta...

Ikään palatakseni, niin Greg Sacks on 55-vuotiaana palaamassa myös Sprint Cuppiin ensi kaudella omalla tiimillä, jossa hän olisi itse toinen kuski! Joten kyllä viellä mähiksiä olisi tietenkin pysyä kauan viellä mukana. Mutta niinkuin Dale sanoi, tälläinen vuosi latistaa jo erittäin paljon - eikä sellaista toivo kenellekkään koskaan. Tämä kausi myös meni aiheuttamaan tuon lopetuspäätöksen ;( ;( ;(

Vuonna '84 alkaneella uralla Martinsvillestä; Dale teki oikean menestystarinan, jota voi vaan silmät vetisenä ihailla. Voitto Davey Allisonista maaliviivalla vuonna '91 Michiganista oli DJ:n uran ensimmäinen voitto ja eräistä legendaarisimmista. Tällöin Wood Brothers oli myös huipputiimi (itse asiassa viellä tulossa sellaiseksi). Kolme Daytona 500 -voittoa ja kahdessa niissä maalissa juuri ennen Dale Senioria... aijaijaiaijai :D Viimisin niistä tuli vuonna 2000. Mukaan mahtuu myös viimeisen kerran ajettu Rockinghamin kisan voitto vuodelta 2003. Silloin Dale otti kiinni Kurt Buschin viimeisillä kieroksilla - ohitti - ja otti ruutulipun ensimmäisenä, ja näin tuli voitti Subway 400:sta.

Ford Creditin jätettyä sponssin hommat autosta, United Parcel Service tuli mukaan vuoden 2000 jälkeen. UPS on myös ollut hienosti mukana nämä vuodet, jolloin UPS:n alla on tullut 7 voittoa - viimeisin komealla voitolla vuonna 2005, jolloin voitto tuli juuri Talladegassa ja se oli Jarrettin uran toinen täysosuma 'Degassa. Keltainen tuli ulos viimeisellä kieroksella tuolloin, kun Petty ajautui seinään; ja näin DJ oli silloin joukon kärjessä ja voitti kisan :D

Uran tilastot tähän mennessä:

Wins Top Tens Poles
33 288 16

Hitsi soikoon, kun hienoa katseltavaa...

***

Charlotten kisasta pitää myös johonkin väliin pistää, myös tietysti palata aktiivisesti jälleen kirjoittelemaan tämä surun joukossa, ja pitää jahtia tarkassa syynnissä.
 
Viimeksi muokattu:

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Joo, Kyllähän tuo Jarrettin ura on pitkä ja kunniakas. Mies on ehdottomasti yksi sarjan pitkäaikaisista tähdistä, joka on ollut luomassa sarjan menestystarinaa. Itse vaan olen valinnut suosikkin muualta, pikkaisen liika varmanpäälle pelaaja ollut tämä Jarrett meikäläiseen makuun. Tietysti se mestaruusvuosi osoitti että taitoa ja nopeutta piisaa. Ei siis vähäpätöinen rattimies.
 

Jarrett

Well-known member
Liittynyt
10.10.2006
Viestit
79
Bank of America 500

Kisan tulokset:

1 4 24 Jeff Gordon Chevrolet DuPont 190/5 337 Running 268,236
2 25 07 Clint Bowyer Chevrolet Jack Daniel's 175/5 337 Running 202,450
3 13 5 Kyle Busch Chevrolet Kellogg's / CARQUEST 170/5 337 Running 153,300
4 27 31 Jeff Burton Chevrolet AT&T Mobility 160/0 337 Running 157,341
5 18 99 Carl Edwards Ford Office Depot 155/0 337 Running 127,800
6 34 22 Dave Blaney Toyota Caterpillar
/ CatUsed.com 155/5 337 Running 132,208
7 29 20 Tony Stewart Chevrolet The Home Depot 146/0 337 Running 135,111
8 5 9 Kasey Kahne Dodge Mopar / Dodge Dealers / UAW 142/0 337 Running 136,616
9 28 40 David Stremme Dodge Target 138/0 337 Running 83,800
10 19 55 Michael Waltrip Toyota NAPA Auto Parts 134/0 337 Running 95,733
11 33 88 Ricky Rudd Ford Snickers 130/0 337 Running 112,083
12 3 43 Bobby Labonte Dodge Cheerios Racing / Pink for the Cure 127/0 337 Running 117,461
13 39 18 J.J. Yeley Chevrolet Interstate Batteries 124/0 337 Running 104,233
14 2 48 Jimmie Johnson Chevrolet Lowe's / Kobalt Tools 131/10 337 Running 167,586
15 30 84 A.J. Allmendinger * Toyota Red Bull 118/0 337 Running 69,250
16 12 01 Mark Martin Chevrolet U.S. Army 115/0 337 Running 84,550
17 32 1 Martin Truex Jr. Chevrolet Bass Pro Shops / Tracker 112/0 337 Running 96,645
18 42 45 Kyle Petty Dodge Tire Kingdom 114/5 337 Running 84,558
19 22 8 Dale Earnhardt Jr. Chevrolet Budweiser 106/0 337 Running 111,058
20 11 11 Denny Hamlin Chevrolet FedEx Kinko's 103/0 337 Running 87,200
21 9 25 Casey Mears Chevrolet National Guard / GMAC 100/0 336 Running 83,025
22 17 15 Paul Menard * Chevrolet Rain-X / Menards 97/0 336 Running 68,350
23 23 70 Johnny Sauter Chevrolet Yellow Trans. 94/0 336 Running 67,950
24 6 26 Jamie McMurray Ford Crown Royal 96/5 336 Running 80,750
25 21 38 David Gilliland Ford M&M's / Susan G Komen for the Cure 88/0 335 Running 94,989
26 8 2 Kurt Busch Dodge Miller Lite 90/5 335 Running 102,383
27 10 16 Greg Biffle Ford 3M 82/0 334 Running 82,350
28 1 12 Ryan Newman Dodge ALLTEL 84/5 333 Accident 122,775
29 20 00 David Reutimann * Toyota Dominos.com 76/0 333 Running 77,808
30 26 41 Reed Sorenson Dodge Fujifilm 73/0 333 Running 83,972
31 41 96 Tony Raines Chevrolet DLP HDTV 70/0 331 Running 73,525
32 37 66 Jeff Green Chevrolet Best Buy / Garmin 67/0 330 Running 70,525
33 24 29 Kevin Harvick Chevrolet Shell / Pennzoil 64/0 330 Running 112,086
34 7 17 Matt Kenseth Ford Carhartt for Women 66/5 282 Accident 115,516
35 35 21 Bill Elliott Ford Ore-Ida Extra Crispy / Heinz 58/0 282 Running 81,339
36 14 10 Scott Riggs Dodge Stanley Tools / Valvoline 55/0 278 Accident 69,950
37 36 42 Juan Montoya * Dodge Texaco / Havoline 52/0 273 Accident 96,400
38 40 7 Robby Gordon Ford Motorola Digital Audio Players 54/5 270 Running 61,700
39 38 36 Jeremy Mayfield Toyota 360 OTC 46/0 253 Vibration 61,575
40 31 6 David Ragan * Ford AAA 43/0 231 Running 97,275
41 16 19 Elliott Sadler Dodge Dodge Dealers / UAW 40/0 228 Running 79,650
42 43 49 John Andretti Dodge Paralyzed Veterans of America 37/0 205 Accident 61,180
43 15 4 Ward Burton Chevrolet Lucas Oil / State Water Heaters 34/0 83 Engine 61,343

Kisa muodostui, kuin muodostuikin Jeff Gordonin voitoksi - ja kyllä; "fuel mileage" -tempulla, jolla toinen Hendrickin autoista, eli Casey Mears voitti kesämpänä myös Coca-Cola 600:sen.

Kisa oli erittäin erikoinen siinä mielessä, ettei nähty mitään isompia kolarikasoja mitä yleensä juuri Charlotessa nähdään. Tällä kertaa olikin sitten paljon single car accidents'jä. Ainoa multi-car wreck oli tuo Michael Waltripin pyörähdys, jossa jälkitilanteessa jo aikaisemmin kolaroinut Matt Kenseth jarrutti, ja Marion veljen poika John Andretti sitten kilautti Kensethiin pääsuoralla. Kenseth nurmikolle - Andretti seinään nokka edellä, mutta mies selvisi ilman mitään pahempia. Jimmie Johnsonin pyörähdys sen sijaan oli nautittavaa katsottavaa, että vihdoinkin #48 tekee jonkin virheen tällä kaudella - perään tulikin iso lommo, mutta Knausin rauhallisuus pelasti Jimmien jäämisen kieroksen kärkeä perään.

Myös Montoya oli koko kisan vaikeuksissa, johtuen seinään osumisesta kisan alkupäässä ja kisa päättyi Montoya osalta kolariin Riggsin kanssa (jolla oli mainio run menossa, aivan top-10 -auto). Juan hajosi oikean puolen eturengas, ja siitä hän meni suoraan Scottia; joka oli silloin juuri ulkopuolella. Siinä tuli myös kisan pahimmat lätyt kummastakin autosta.

Newman ohitti Gordonin muutama kierros ennen loppua uusinta-startissa, kun Jeffin auto ei lähtenyt kunnolla liikkeelle likaisella pinnalla (Greenin auto oli aiheuttanut keltaisen tätä enne konerikon takia, ja auto päästeli öljyä radalle koko kierroksen ajan) ja näin Ryan ampaisi kärkeen ja oli menossa voittoon pitkään aikaan. Mutta niin siinä vaan kävi Gordonille munkit, että Newmanin autosta pamahti rengas ja hän painui kovaa kuskin puoli edellä seinään ja se kisa siinä sitten. Ja kun viellä Rick Hendrick oli antanut Gordonille ja K. Buschille ennen uusinta-starttia (jolloin juuri Newman ampaisi ennen keskeytystään kärkeen) ohjeen, että 'ajatelkaa "isoa kuvaa" niin Kyle ei voinut ajattaakaan Jeffiä pihalle. Muuten olisi nahkatakissa aina olevalta Rickiltä aika paha puhuttelu ja pahimmassa tapauksessa selkää :) Vaikka rauhallinen onkin. Eikä tilanne olisi lainkaan ollutkaan mahdoton, koska Kyle siirtyy ensi vuonna ajamaan Joe Gibbs'in Toyotia, ja olisi näin voinut parantaa omaa tilannettaan.

Menard jatkoi myös Stewartin piinaamista - ja jälleen varikolla (Charlotessa nähtiin muutenkin nyt varikolla paljon kolareita). Stewartin tallipomon Greg Zipadellin mukaan heillä oli jopa voittoauto (hyvinkin mahdollista, ainakin top-5 -auto), mutta niin vaan Menard tulee ja riistää jälleen voiton Tonylta. Viimeksi näin kävi Doverissa, jossa Tony puskutti Menardin autoa kun mitäkin puskutraktoria tämän ajettua hänen eteensä varikolla. Nyt kuitenkin Menard oli menossa omaan pilttuunsa ja Tony taas lähdössä omastaan, jolloin kolahti yhteen. Kumman spotteria tuosta sitten syyttää? Ja jälkitilanteessa Tony lähti (tiimin ollessa aivan hermostuneinna ja sekaisin tilanteesta) nopeasti takaisin vauhtiin varikkosuoralla ja sitten seuraavaksi päin Kasey Kahnea, joka oli myös menossa varikkopilttuunsa. Siinä sitten Tony joutui odottamaan, että Kasey sai autonsa oikein päin ja pilttuunsa pois Tonyn tieltä - ja näin sitten ilo-viha-pullukka pääsi jatkamaan taas matkaansa.

Myös Kurt Buschin auto sai kipeää hänen osuttua yhteen Mark Martinin kanssa, joka taas meni omaa pilttua kohti. Myös Markin autoon tuli kylkeen vahinkoa. Ja tämä tapahtui aivan kisan loppupäässä.

Oli jälleen viihdyttävä ja jännä kisa - sekä Kensethin on melkein jo pakko voitto ensi kisa Martinsvillessä, jossa ratkotaan jo ketkä tappelevat mestaruudesta viimeisissä kisoissa. Martinsville tulee muutenkin olemaan Chasen parhaista kisoista ilman muuta.

Tilanne Chase for the Cupissa:

1 -- Jeff Gordon 5880 Leader 31 6 6 19 25 6,347,890
2 -- Jimmie Johnson 5812 -68 31 3 6 16 19 6,211,140
3 -- Clint Bowyer 5802 -78 31 2 1 5 15 3,745,940
4 -- Tony Stewart 5682 -198 31 0 3 10 22 5,718,670
5 +1 Carl Edwards 5640 -240 31 0 3 9 13 3,981,110
6 +2 Kyle Busch 5600 -280 31 0 1 9 17 4,057,940
7 -- Kurt Busch 5565 -315 31 1 2 5 11 4,499,910
8 -3 Kevin Harvick 5552 -328 31 0 1 4 12 6,802,460
9 -- Denny Hamlin 5531 -349 31 1 1 11 16 4,335,790
10 +2 Jeff Burton 5514 -366 31 0 1 8 14 5,321,010
11 -1 Martin Truex Jr. 5502 -378 31 0 1 6 11 4,254,230
12 -1 Matt Kenseth 5438 -442 31 0 1 8 17 5,261,500

Ja onhan tämä myös jollakin tapaa jo aika ratkaiseva kisa kolmikon (Gordon, Johnson, Bowyer) jälkeen. Esim. juuri Stewart ei saa liikaa nyt tippua taka-ajajan rooliin ja muilta se vaatiikin jo vähän toivoa kärjen epäonnistumisille.
 

Petri Piira

Olivier Gavetta
Liittynyt
5.3.2002
Viestit
2779
Kyllähän toi TOP3 alkaa jo erottumaan edukseen. Dale JR:kin lienee helpottunut kun kausi kääntyy loppua kohden, ei ole oikein ollut kehumista..
 

Jarrett

Well-known member
Liittynyt
10.10.2006
Viestit
79
Petri Piira sanoi:
Dale JR:kin lienee helpottunut kun kausi kääntyy loppua kohden, ei ole oikein ollut kehumista..
Ensimmäiseksi kun Dale JR. lähtee tämän kauden jälkeen kohti Hendrick Motorsportsia, niin hän varmasti kiittää syvästi DEI:n konepuolta ja nappaa viellä oman satsin niitä mukaan Hendrickille :D

Harmi kuitenkin, että hän ei saanut #8'a tiimistä mukaan - Teresa oli sen verran jääräpäinen sen suhteen. Numero tekee legendoja, eikä monikaan tykännyt tuosta Teresan tempusta. Junior kuitenkin pisti show:lle stopin ilmoitettua, että mitäs Dale SR. olisi pitänyt tuosta mylläkästä :) Johan loppui siihen..

#8 -auton jakaa ensi kaudella Mark Martin ja Aric Almirola DEI:lla.
 

Jarrett

Well-known member
Liittynyt
10.10.2006
Viestit
79
kouvotsvoni sanoi:
Pistetilannetta katsoessani mietin mistä Harvick on saanut noin paljon palkintorahoja.
Hän voitti alkukauden puolella ajetun All-Star Challengen Charlotessa, jossa voittaja saa tasan miljoona dollaria rihikuivaa rahaa. Harvick kuitenkin suunnitteli käyttävänsä sen tiimi kesken, eli jakoi rahat.

Ja muut ovatkin sitten sponsorituloja, mutta tuo on lisännyt mukavahkosti voittoja tältä kaudelta.
 

Petri Piira

Olivier Gavetta
Liittynyt
5.3.2002
Viestit
2779
Nascar Craftsman Trukkeja Martinsvillestä TVUPlayerin Wheels-kanavalla, just alkoi. Mukana mm. Jacques Villeneuvekin.
 
Viimeksi muokattu:

Jarrett

Well-known member
Liittynyt
10.10.2006
Viestit
79
All right folks, tune your television on 1.pm to Viasat Sport 3. It's time for the biggest race to my fan life this season!! Jarrett will start from 2nd row and 3rd place to the race - ahead only Greg Biffle and Kurt Busch. Victory to the home!:D

Voi hitsi soikoon oikeasti - kolmannelta paikalta kisaan - ei voisi parempaa fiilistä olla tällä hetkellä kisaa odottaessa. :D :D :D

DJ viellä haastattelussa sanoikin; että vaikka perjaintaina enimmäkseen käytiin läpi aika-ajo -asetuksia, niin auton pitäisi olla myös erittäin hyvä kisassa. Nyt jännittää jo...

Tämän jälkeen tulikin varikolla Jarrettille hyvä kysymys:

So are Jarrett's retirement plans on hold?

"No. I'm good and I'm still good with that," he said. "It's a lot of fun to come here and run this well and know that we're getting the team to this point. Obviously as happy as I am to have this run and that Michael [Waltrip] made the race -- we still didn't get all three cars in the race. The car that hasn't had any problem qualifying this year with David [Reutimann] misses the race. But I'm very happy with the situation and scenario that I have for next year."


Tuossa viellä linkki koko juttuun: http://www.nascar.com/2007/news/headlines/cup/10/27/djarrett.happy.hour.atlanta/index.html

Eli ei viellä, mutta nyt pitää sormet ristissä vaan toivoa, että auto nyt pelaisi loppuun asti. Ja kun näin käy - ura voi viellä jatkua! Se olisi se pelastus, jos mikä. Mutta ainakin luultavasti taukoa tulee olemaan tuo ensi kausi sovittujen kisojen jälkeen, mutta toivottavasti sitten jälleen ennen -09 kautta olisi jälleen toivoa jäljellä paluusta :)

Nyt saavat Edwards ja Kenseth rähinöidä ihan rauhassa; ei haittaa, ei haittaa (jos kisa nyt menisi vaan putkeen)...

Pep Boys Auto 500 - Lineup

1 16 Greg Biffle Ford Lumber Liquidators 192.453 28.807 Leader
2 2 Kurt Busch Dodge Miller Lite 192.426 28.811 -0.004
3 44 Dale Jarrett Toyota The UPS Store / Toys for Tots 191.655 28.927 -0.120
4 9 Kasey Kahne Dodge Dodge Dealers / UAW 191.595 28.936 -0.129
5 8 Dale Earnhardt Jr. Chevrolet Budweiser 191.489 28.952 -0.145
6 48 Jimmie Johnson Chevrolet Lowe's / Kobalt Tools 191.199 28.996 -0.189
7 40 David Stremme Dodge Coors Light / St. Jude Hospital 190.975 29.030 -0.223
8 24 Jeff Gordon Chevrolet Nicorette Cinnamon Surge / DuPont 190.719 29.069 -0.262
9 12 Ryan Newman Dodge Mobil 1 190.719 29.069 -0.262
10 19 Elliott Sadler Dodge Dodge Dealers / UAW 190.706 29.071 -0.264
11 43 Bobby Labonte Dodge Cheerios / Betty Crocker 190.548 29.095 -0.288
12 01 Mark Martin Chevrolet U.S. Army 190.509 29.101 -0.294
13 38 David Gilliland Ford M&M's Halloween 190.365 29.123 -0.316
14 83 Brian Vickers Toyota Red Bull 190.247 29.141 -0.334
15 25 Casey Mears Chevrolet National Guard / GMAC 190.058 29.170 -0.363
16 99 Carl Edwards Ford Office Depot 189.818 29.207 -0.400
17 17 Matt Kenseth Ford DEWALT NANO Technology 189.818 29.207 -0.400
18 11 Denny Hamlin Chevrolet FedEx Express 189.779 29.213 -0.406
19 5 Kyle Busch Chevrolet CARQUEST / Kellogg's 189.759 29.216 -0.409
20 1 Martin Truex Jr. Chevrolet Bass Pro Shops / Tracker 189.740 29.219 -0.412
21 42 Juan Montoya* Dodge Texaco / Havoline 189.694 29.226 -0.419
22 18 J.J. Yeley Chevrolet Interstate Batteries 189.681 29.228 -0.421
23 78 Joe Nemechek Chevrolet Furniture Row Racing 189.642 29.234 -0.427
24 55 Michael Waltrip Toyota NAPA Auto Parts 189.610 29.239 -0.432
25 26 Jamie McMurray Ford Crown Royal 189.532 29.251 -0.444
26 07 Clint Bowyer Chevrolet Jack Daniel's 189.428 29.267 -0.460
27 10 Scott Riggs Dodge Sears Auto Center / Valvoline / Stanley 189.409 29.270 -0.463
28 31 Jeff Burton Chevrolet AT&T Mobility 189.370 29.276 -0.469
29 49 John Andretti Dodge Paralyzed Veterans of America 189.273 29.291 -0.484
30 20 Tony Stewart Chevrolet The Home Depot 189.209 29.301 -0.494
31 84 A.J. Allmendinger* Toyota Red Bull 189.092 29.319 -0.512
32 41 Reed Sorenson Dodge Target / Breast Cancer Awareness 188.796 29.365 -0.558
33 7 Robby Gordon Ford Jim Beam 188.482 29.414 -0.607
34 29 Kevin Harvick Chevrolet Shell / Pennzoil 188.079 29.477 -0.670
35 70 Johnny Sauter Chevrolet Radioactive Energy Drink 188.034 29.484 -0.677
36 15 Paul Menard* Chevrolet Johns Manville / Menards 187.786 29.523 -0.716
37 6 David Ragan+* Ford AAA 187.354 29.591 -0.784
38 88 Ricky Rudd+ Ford Snickers Halloween 187.076 29.635 -0.828
39 45 Kyle Petty+ Dodge Marathon American Spirit Motor Oil 186.679 29.698 -0.891
40 96 Tony Raines+ Chevrolet DLP HDTV 186.478 29.730 -0.923
41 66 Jeremy Mayfield+ Chevrolet Best Buy 185.934 29.817 -1.010
42 22 Dave Blaney+ Toyota Caterpillar - - -
43 21 Bill Elliott Ford Little Debbie Champion's Provisional -
 

Newtown

Well-known member
Liittynyt
13.10.2007
Viestit
90
Jarrett sanoi:
Voi hitsi soikoon oikeasti - kolmannelta paikalta kisaan - ei voisi parempaa fiilistä olla tällä hetkellä kisaa odottaessa. :D :D :D
Juu tuo kyllä hieman yllätti kun katsoin aika-ajon tulokset, wtf, Jarret kolmantena! Hyvät lähtökohdat oli kisaan kyllä, mutta miten lie käynyt sitten kisassa. Itse en kisaa suorana kerennyt katsomaan, mutta pitää myöhemmin katsoa dvd:ltä miten kävi.

Jarrett sanoi:
Nyt saavat Edwards ja Kenseth rähinöidä ihan rauhassa; ei haittaa, ei haittaa (jos kisa nyt menisi vaan putkeen)...
Edwardsin ja Kensethin kisan jälkeinen rähinöinti oli kyllä huvittavaa, katsoin videolta sen kun Kensethiä haastatellaan, niin Edwards tulee tönimään ja uhoamaan nyrkillä :doubtful:
 
Viimeksi muokattu:

Newtown

Well-known member
Liittynyt
13.10.2007
Viestit
90
Olipahan hurjat viimeiset kierrokset Texasin kisassa. Matt Kenseth johti kisaa ja Jimmie Johnson nousi perään 2. paikalle kun parisenkymmentä kierrosta oli ajamatta.

Vähän väliä mentiin rinnakkain kylki kyljessä ja yhdessä vaiheessa Kenseth liukui ulkomutkassa olevaa Johnsonia päin ja autot osuivat yhteen, mutta kumpikaan ei spinnannut. Rick Hendrick ilmoitti kesken kovan väännön Johnsonille radiolla, että varmista 2. sija. Mutta Johnsonia kiinnosti vain voitto.

Vähän yllätti kyllä, että Jimmie taisteli niin verissä päin tuosta kisan voitosta ja uhrasi mestaruusmahdollisuudetkin siinä samassa, koska jos kuskit ois kolaroinu keskenään niin se olis ollu kova kolaus Johnsonin mestaruus haaveille.

Toisaalta kisan päätyttyä molemmat kuskit sanoivat haastattelussa, että tiesivät tasan tarkkaan ettei kumpikaan toista kolaroi ulos. Vaan pystyivät turvalisin mielin kisaamaan täysillä kilpailun voitosta ilman, että tarvitsi pelätä kolaroimista.

Johnsonille pointsit siitä, että päätti taistella viimeiseen asti voitosta! Muuten kisan loppu olisi ollut aika tylsä kun Kenseth olisi ajellut voittoon rauhassa. Kensethkin taisteli kyllä mahtavasti Johnsonia vastaan, joka oli neljän renkaan varikkotaktiikalla Kensethin kahden renkaan taktiikkaa vastaan.

Mielenkiintoinen tilanne Phoenixiin mentäessä. Gordon 30 pistettä Johnsonia jäljessä...

Myös Villeneuve mukana viikonloppuna ja yrittää selviytyä mukaan sunnuntaiseen kisaan. Saa nähdä paraneeko Talladegan debyyttikisan aika-ajo sijoitus joka oli upea neljäs sija :eek!:
 
Viimeksi muokattu:

Jarrett

Well-known member
Liittynyt
10.10.2006
Viestit
79
JvFan sanoi:
Olipahan hurjat viimeiset kierrokset Texasin kisassa. Matt Kenseth johti kisaa ja Jimmie Johnson nousi perään 2. paikalle kun parisenkymmentä kierrosta oli ajamatta.

Vähän väliä mentiin rinnakkain kylki kyljessä ja yhdessä vaiheessa Kenseth liukui ulkomutkassa olevaa Johnsonia päin ja autot osuivat yhteen, mutta kumpikaan ei spinnannut. Rick Hendrick ilmoitti kesken kovan väännön Johnsonille radiolla, että varmista 2. sija. Mutta Johnsonia kiinnosti vain voitto.

Vähän yllätti kyllä, että Jimmie taisteli niin verissä päin tuosta kisan voitosta ja uhrasi mestaruusmahdollisuudetkin siinä samassa, koska jos kuskit ois kolaroinu keskenään niin se olis ollu kova kolaus Johnsonin mestaruus haaveille.
Todellakin oli, mutta itseltäni romuttui iloiset viikot Atlantan 19:sta sijan jälkeen tuossa "Texasin erikoisessa". Mears ahnehti vähän liikaa - loose - ja suoraan päin Tony Stewarttia, joka myös spinnasi. Ja sitten suoraan liusua päin Mearsin autoa ja se kisa oli siinä.

David Gilliand oli jälleen myös kolarissa vaihteeksi mukana - nämä 1.5 mailin radat ovat tähän mennessä olleet kolarirookielle liikaa tänä vuonna. Stewartin vihalistassa Gilliand tulee heti kakkosena Paul Menardin jälkeen... :eek:

Johnson on koko uransa ollut sellainen kuski, jota oikeastaan kiinnostaan vain voitto (ketäpä ei, mutta tämä on viellä isompi tapaus). Mies on voittanut aivan lyhyellä aikajaksolla eniten kisoja - hyvä auto, mutta Jimmien ajotyyli on myös erittäin ristiriitainen; välillä kytätään ja sitten taas jossain kisassa (jossa auto on hyvä), niin ajetaan pikkaisen ehkä ylirajojen. Kolariherkkä Jimmie ei missään tapauksessa ole, mutta hän on tällä hetkellä Hendrickin ykkönen kuitenkin Jeff Gordonin menestyksestä huolimatta ja autokin on radasta riippumatta hyvä. Nyt pian Phoenixissa alkavassa aika-ajossa, ja näin ollen Checker Auto Parts 500:sen avauksessa ja ensi viikolla ajettavassa kauden päätöksessä Miami Homesteadissa mies ei ole kuitenkaan koskaan voittanut. Mutta ei ollut Texasissakaan, ja silti vaan checkersit heilui naaman edessä...


JvFan sanoi:
Toisaalta kisan päätyttyä molemmat kuskit sanoivat haastattelussa, että tiesivät tasan tarkkaan ettei kumpikaan toista kolaroi ulos. Vaan pystyivät turvalisin mielin kisaamaan täysillä kilpailun voitosta ilman, että tarvitsi pelätä kolaroimista.

Johnsonille pointsit siitä, että päätti taistella viimeiseen asti voitosta! Muuten kisan loppu olisi ollut aika tylsä kun Kenseth olisi ajellut voittoon rauhassa. Kensethkin taisteli kyllä mahtavasti Johnsonia vastaan, joka oli neljän renkaan varikkotaktiikalla Kensethin kahden renkaan taktiikkaa vastaan.

Näin se menee. Texasin radalla on runsaasti tilaa taistella, mutta ulostuloissa pitää olla tarkkana.

Kenseth otti yllättäen jopa vähän lämpöä (!), kun hän taisteli kisan kärjessä loppuosalla short track ace Denny Hamlinia vastaan. Radiopuhelussa tuli aika kiukkuistakin settiä vähän yllättäen Mattin suusta... Miehet taistelivat puhtaasti, mutta jostain syystä Hamlin joutui vähän looseen ja ajautui turn 2:ssa päin Mattin takapäätä. Siitä Hamlin ajautui päin seinää ja caution heilahti. Sama homma oli Hamlinilla jo toisessa Chase-kisassa Doverissa, jossa hän ei malttanut Pettyn annetusta tilasta huolimatta otta tilaa - vaan ajoi Kylen takakonttiin turn 4:ssa ja siitä suoraan seinään (Clint Bowyer sai myös vähän vahinkoa). Kylen kisa päättyi, Hamlinin autoa koitettiin korjata varikolla ja sitten omistajapisteistä taistellut Petty tuli, ja huitaisi kypärän visiirin autossa istuneelle Hamlinille suoraan kiinni. Siitä seurasi vähän painia :)

Jimmietä vastaan tosiaan Matt pelasi jälleen rehtiä peliä. Puolentoista mailin ovaaleille ja isommilla Kenseth on aina ollut hyvä, jälleen mies ei totuttuun tyyliin ollut kärjessä vasta kun kisan aivan loppupuolella ja siinä hän on aina ollut haka. NASCAR'in näkymätön mies ja Roush Fenwayn ykköskuskin mahdollisuudet olivatkin siinä, että hän ottaa vain ne kaksi rengasta, että hän pääsee kärkeen. Ja tällä kertaa poiketen vain varmoja top-5:sia hakiessa; hän haki vähän lohdutusta ja voittoa, mutta Johnsonin neljä uutta rengasta tosiaan oli liikaa. Tietysti trafiikki vähän auttoi viellä MK:ta, mutta kyllä JJ pääsi Kensethin harmiksi kaikista ohi niin nopeasti, ettei kierokset loppuneet tarpeeksi äkkiä.

JvFan sanoi:
Mielenkiintoinen tilanne Phoenixiin mentäessä. Gordon 30 pistettä Johnsonia jäljessä...
Tosiaan on. Jeff Gordon voitti Phoenixin ensimmäisen kisan tällä kaudella ja tasoitti silloin Dale Earnhardt SR:in kanssa voitot. Mutta voitto oli Gordonille myös ensimmäinen Phoenixissa, joten kummallekkaan ei välttämättä ole tulossa mitään kovin voitokasta viikonloppua.

Standings in the Chase:
1 +1 Jimmie Johnson 6382 Leader 34 3 9 19 22 7,243,670
2 -1 Jeff Gordon 6352 -30 34 7 6 20 28 6,842,650
3 -- Clint Bowyer 6201 -181 34 2 1 5 17 4,061,120
4 +2 Kyle Busch 6043 -339 34 0 1 11 19 4,499,490
5 -1 Carl Edwards 6025 -357 34 0 3 10 14 4,390,790
6 -1 Tony Stewart 6009 -373 34 0 3 10 22 6,127,880
7 +1 Jeff Burton 5951 -431 34 0 1 9 16 5,780,840
8 -1 Kevin Harvick 5943 -439 34 0 1 4 14 7,243,550
9 -- Kurt Busch 5929 -453 34 1 2 5 13 4,914,700
10 +1 Matt Kenseth 5928 -454 34 0 1 11 20 5,953,400
11 -1 Denny Hamlin 5858 -524 34 1 1 11 17 4,650,890
12 -- Martin Truex Jr. 5858 -524 34 1 1 7 12 4,738,270

Truex Jr., Hamlin, Kenseth, Ku. Busch, Harvick ja Burton eliminoitiin jo Texasissa pois mestaruuskamppailussa. Etenkin Burton oli yllättävän vaisu ja odotin häneltäkin paljon enemmän. Hän on kaikella tapaa "David Pearson" -nimikkeen jatke tällä hetkellä NASCAR'issa, eli aika tavalla Kensethin (jonka myös Chase päättyi) kanssa samanlainen kuski. Ilman muuta, kun viime vuonne Richard Childressin koneet pelasi ja homma kulki, niin mies johtikin Chasea; ennekuin lähdettiin puolivälin jälkeen.

JvFan sanoi:
Myös Villeneuve mukana viikonloppuna ja yrittää selviytyä mukaan sunnuntaiseen kisaan. Saa nähdä paraneeko Talladegan debyyttikisan aika-ajo sijoitus joka oli upea neljäs sija...
Villeneuve vetäisi läpi Talladegassa aika-ajo -säätöjä, joka mahdollisti hyvän lähtöpaikan kisaan; mutta pitää kyllä sanoa, että niin vedettiin täälläkin fanipäässä Atlantassa :D Mutta siltikin oli loistava suoritus Villeneuvelta ja toivottavasti JV jatkaisi nyt maili-Phoenixissa mihin jäi.

Mutta nyt luottavaisin mielin kohti aika-ajoja. Harjoituksissa ei näyttänyt viellä hyvältä, mutta kisaan mennään!
 
Viimeksi muokattu:

Jarrett

Well-known member
Liittynyt
10.10.2006
Viestit
79
RACE LINEUP
Checker Auto Parts 500 presented by Pennzoil | Phoenix International Raceway

1 99 Carl Edwards Ford Office Depot 132.773 27.114 Leader
2 1 Martin Truex Jr. Chevrolet Bass Pro Shops / Tracker 132.758 27.117 -0.003
3 24 Jeff Gordon Chevrolet DuPont 132.699 27.129 -0.015
4 18 J.J. Yeley Chevrolet Interstate Batteries 132.236 27.224 -0.110
5 70 Johnny Sauter Chevrolet FleetPride / Yellow 132.144 27.243 -0.129
6 48 Jimmie Johnson Chevrolet Lowe's 132.130 27.246 -0.132
7 16 Greg Biffle Ford Dish Network 132.091 27.254 -0.140
8 96 Tony Raines Chevrolet DLP HDTV 132.057 27.261 -0.147
9 2 Kurt Busch Dodge Miller Lite 132.023 27.268 -0.154
10 9 Kasey Kahne Dodge Dodge Dealers Lifetime Powertrain Warranty / UAW 132.023 27.268 -0.154
11 25 Casey Mears Chevrolet National Guard / GMAC 132.008 27.271 -0.157
12 31 Jeff Burton Chevrolet AT&T Mobility 131.936 27.286 -0.172
13 12 Ryan Newman Dodge ALLTEL 131.917 27.290 -0.176
14 42 Juan Montoya* Dodge Texaco / Havoline 131.670 27.341 -0.227
15 11 Denny Hamlin Chevrolet FedEx Ground 131.627 27.350 -0.236
16 19 Elliott Sadler Dodge Siemens / Dodge Dealers 131.569 27.362 -0.248
17 22 Dave Blaney Toyota Caterpillar 131.560 27.364 -0.250
18 17 Matt Kenseth Ford DEWALT NANO Technology 131.545 27.367 -0.253
19 15 Paul Menard* Chevrolet Johns Manville / Menards 131.454 27.386 -0.272
20 07 Clint Bowyer Chevrolet Jack Daniel's 131.401 27.397 -0.283
21 20 Tony Stewart Chevrolet The Home Depot 131.382 27.401 -0.287
22 83 Brian Vickers Toyota Red Bull 131.348 27.408 -0.294
23 26 Jamie McMurray Ford IRWIN Industrial Tools 131.305 27.417 -0.303
24 10 Patrick Carpentier Dodge Sears Auto Center / Valvoline / Stanley 131.267 27.425 -0.311
25 41 Reed Sorenson Dodge Target 131.205 27.438 -0.324
26 06 Sam Hornish Jr. Dodge Mobil 1 131.062 27.468 -0.354
27 127 Jacques Villeneuve Toyota UNICEF 131.014 27.478 -0.364
28 01 Aric Almirola Chevrolet U.S. Army 130.976 27.486 -0.372
29 109 Sterling Marlin Chevrolet Miccosukee Resort & Gaming 130.933 27.495 -0.381
30 36 Johnny Benson Toyota 360 OTC 130.757 27.532 -0.418
31 78 Joe Nemechek Chevrolet Furniture Row Racing 130.738 27.536 -0.422
32 43 Bobby Labonte Dodge Cheerios / Betty Crocker 130.553 27.575 -0.461
33 88 Ricky Rudd Ford Pedigree 130.501 27.586 -0.472
34 29 Kevin Harvick Chevrolet Shell / Pennzoil 130.468 27.593 -0.479
35 8 Dale Earnhardt Jr. Chevrolet Budweiser 130.449 27.597 -0.483
36 45 Kyle Petty Dodge Wells Fargo 130.091 27.673 -0.559
37 40 David Stremme Dodge Wrigley's Juicy Fruit 130.081 27.675 -0.561
38 5 Kyle Busch Chevrolet Kellogg's / CARQUEST 129.950 27.703 -0.589
39 7 Robby Gordon Ford MAPEI / Menards 129.898 27.714 -0.600
40 66 Jeremy Mayfield Chevrolet Haas Automation 129.716 27.753 -0.639
41 6 David Ragan+* Ford AAA Insurance 129.079 27.890 -0.776
42 38 David Gilliland+ Ford M&M's 128.278 28.064 -0.950
43 21 Bill Elliott Ford Ore-Ida Extra Crispy / Heinz Champion's Provisional -

Eli harmilloisesti kisa jäi nyt Phoenixissa väliin sitten...:mad: Mutta uutta matoa koukkuun Miamissa, jossa auton pitäisi olla jälleen hyvä. Puolentoista mailin ovaaleilla on ollut pullat hyvin uunissa ja tosiaan palattaisiin kauden päätöksessä loistavaan suoritukseen.

Nyt klo.22 alkavassa kisassa tulee olemaan panoksia erittäinkin paljon - Bowyerin pitäisi voittaa ja Jimmien; että Jeffin pitäisi keskeyttää. Ongelma Clintillä on myös siinä, että myös viimeisestä sijasta tulee pisteitä (riippuen JOS Gordon ja Johnson keskeyttävät) ja tietenkin jos kisa päättyisi kummaltakin vasta loppuosalla, niin Phoenixissa kolaritalkoiden jälkeen olisi kuitenkin johonkin 30th -pintaan. Ja siitä pisteitä rapisee jo mukavasti.

Mutta totta puhuen; en usko, että Gordonin tai Johnsonin ilotulitus katkeaa, mutta olemassa on aina mahdollisuus näillä alle-tasan/ -mailin kisoissa, että keskeytys voi tulla juuri kolarista.

Bowyerin mahdollisuudet ovat jo heppoista tavaraa - ja taas Ky. Busch, Edwards ja Stewart ovat jo menettäneet mahdollisuutensa. Ja kun heppoisin mahdollisuuksin triolla on Clintin jälkeen oljenkorsia, niin nekin ovat tosiaan niin heikolla tasolla; Tonylla oikeastaan ei olekkaan kuin matemaattisen pieni mahdollisuus.

Nyt odottamaan jännää kisaa!
 

Juugend

New member
Liittynyt
11.11.2007
Viestit
2
Näkeekö joltain p2p-kanavalta kenties tämän illan kisan? En itse löytänyt vaikka yritin etsiä. Vaikka kaapelitv:ssä onkin taas viikonloppu, että miltei kaikki kanavat näkyy, niin tietenkään Viasat Sport ei näytä tätä kisaa! :jaska:
 

Jarrett

Well-known member
Liittynyt
10.10.2006
Viestit
79
Juugend sanoi:
Näkeekö joltain p2p-kanavalta kenties tämän illan kisan? En itse löytänyt vaikka yritin etsiä. Vaikka kaapelitv:ssä onkin taas viikonloppu, että miltei kaikki kanavat näkyy, niin tietenkään Viasat Sport ei näytä tätä kisaa! :jaska:
Juu, huomasin itsekkin vasta äsken, että ei sieltä olekkaan tulossa ko. kisaa! Viasat Sport 3:n on näyttänyt joka kisan tänä vuonna sopimuksen mukaisesti, mutta ei tälläistä kyllä nyt voi tajuta... Onneksi otit puheenaiheeksi, koska muuten olisi käynyt kylmät, kun olisin availlut TV:tä Sport 3:n kohdalta.

EDIT: Kisa olisikin tulossa - NFL:tä on tulossa samat suorat ottelut myös Sport 1:ltä, joten miksi kaksi urheilukanavaa näyttäisi samoja otteluita samaan aikaan? Eli kyseessä on selvästi virhe, kun NASCAR'in paikka on juuri klo. 22:00 alkava lähetys. Eikä ennenkään ole Amerikkalainen jalkapallo mennyt lähetyksessä NASCAR'in päälle... Kyllä nyt pitää vain toivossa elää, että lähetys alkaisi kymmeneltä.

Viasat Sport 1
20:00 Amerikkalaista jalkapalloa: NFL
23:15 Amerikkalaista jalkapalloa: NFL

Viasat Sport 3
20:00 NFL: Tennessee Titans-Jacksonville Jaguars
23:15 NFL: New York Giants-Dallas Cowboys

Kyseessä on siis samat matsit - eri kanavilla, eli kyllä me fanit saadaan NASCAR'ia tänään. :)

p2p -tilanne on ollut aika huolestuttava jo jonkin aikaa, kun kanavia ollaan eri palveluissa vedetty alas jostain syystä. Ensin SopCastissa TSN-kanava meni alas, ja nyt Speed; josta pystyi usein seuraamaan aika-ajoja (riippuen vuorotelusta ESPN 2:n kanssa) ja harjoituksia. Kanavalta pystyi myös seuraamaan Craftsman Truck Seriesiä. Ja nimi oli siis TVU Playerissä "Wheels". TSN vuorostaan näyttää pääluokasta juuri aika-ajot ja kisan (joka tulee ESPN 2:n kautta myös).
 

Juugend

New member
Liittynyt
11.11.2007
Viestit
2
Nyt tuolla Viasatin ohjelma tiedoissa lukee että klo 22 alkais suora lähetys Nascar-kisasta, joten onneksi se aikaisempi tieto oli tosiaan virheellistä!

Eikun kisan alkua odottelemaan... :)
 

Petri Piira

Olivier Gavetta
Liittynyt
5.3.2002
Viestit
2779
SopCastin kautta noita kisoja tuli aiemmin seurattua, ei vissii enää tarvitse.. Wheels kyllä mulla toimii TVUPlayersissä, mut ei se Nextelin osalta auta.
 

Newtown

Well-known member
Liittynyt
13.10.2007
Viestit
90
Joo itse kerkesin Phoenixin kisan katsomaan vasta eilen. Ihmetytti hieman Gordonin ensimmäinen kommentti kisan jälkeen: "it's over". Se on totta että 86 pisteen ero on suuri, koska Johnsonin pitäisi sijoittua viimeisessä kisassa 19. sijalle tai huonommin jos Gordon mestariksi haluaa. Ja se ei ole kovin todennäköistä, koska Johnson ajaa nyt aivan h*lvetin hyvin ja hänellä on 4-kisan voittoputki takana, joka on Nascareissa harvinaista.

Tietysti on mahdollista, että Johnson kolaroi viimeisessä kisassa ja sitten kaikki on auki. Vähän samanlainen takaa-ajo tilanne oli Räikkösellä ennen viimeistä kisaa ja kaikkihan tietävät miten siinä kävi. Ja Räikkönenhän ei luovuttanut missään vaiheessa.

Villeneuve osui tosiaan kisassa Kasey Kahnen kanssa yhteen ja molempien kisa päättyi. Tosin Kahne keskeytti vasta myöhemmin. No seuraavaksi Villeneuve nähdään Nextel Cupissa ensi vuonna Daytonan radalla. Innolla odotan kauden '08 alkamista! Muutenkin on mielenkiintoista kun mukana ovat myös muut ex-open wheelerit Patrick Carpentier, Dario Franchitti ja Sam Hornish Jr.

Miami Speedwaylla muuten nähdään viimeisen kerran nuo vanhemman malliset Nascar autot Nextel Cupissa, kun ensi kaudesta lähtien ajetaan vain uusilla COT-autoilla. Mitäs mieltä porukka yleensäkään on noista Car Of Tomorrow autoista?
 
Viimeksi muokattu:

Jarrett

Well-known member
Liittynyt
10.10.2006
Viestit
79
JvFan sanoi:
Miami Speedwaylla muuten nähdään viimeisen kerran nuo vanhemman malliset Nascar autot Nextel Cupissa, kun ensi kaudesta lähtien ajetaan vain uusilla COT-autoilla. Mitäs mieltä porukka yleensäkään on noista Car Of Tomorrow autoista?
Tosiaan nähdään viimeistä kertaa tositoimissa - kyllähän siitä aikaakin taas oli kun korimallia vaihdettiin viimeksi ja nyt se tapahtuu jälleen.

COT -autot ovat olleet koko kauden ajan ihan OK. Ei mitään kauhean hyviä ajettavia (puskevia) ja tätä ollen myös jossain kisoissa ei ole oikein ollut mahdollisuuksia vetää minkäänlaista side-by-side racingiä. Ja tietenkin etulevy on myös ollut syynin alla koko kauden ja siihen on monet syyllistyneet, että ollaan pientä omaa viritelmää tehty moneltakin eri suunnalta.

COT ei ole mikään kauhean "loose", joten siinä mielessä pyörähdyksiä ei olla paljoa nähty - ainoana on tietysti välillä "tight", jolloin auto osuu yleensä seinään, tai keskellä mutkaa osuu vieressä olevaan autoon. Martinsville olikin juuri koko kauden yksi mittari (kummassakin kisassa) tällä kaudella tiukkuuden osalta ja kyllä osumaa tuli reippaasti :)

Itse odotan alkavaa kautta tietysti pelon sekaisissa tunnelmissa. Etenkin DJ jättää viiden kisan jälkeen #44 UPS Toyotan Ruutille (nyyyyyyh!!! Eiiiiiiiiii..:( ) ja toiseksi tietysti pitää toivoa, että Viasat uudistaisi NASCAR-sopimuksen.

Ensimmäisissä harjoituksissa 40:s :( Toivottavasti nyt kisaan päästäisiin tällä kertaa - aika-ajot alkavat klo. 22 -Suomen aikaa.
 
Ylös