Navigaattori?

Onko sinulla navigaattori?

• Äänestäjiä yhteensä
    34
  • Äänestys suljettu. .

Jonkki

Press Play ►
Sijainti
Suomi Fineland
Ihmettelen aina ihmisiä jotka on hukassa ja printtaa jotain karttoja yms kun vois ostaa 90 eurolla tomtom one v3:n joka toimii aina.

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Ostin aikanaan päivitettävyydeltään huonon tuotteen heräteostoksena sen kummemmin ominaisuuksia etukäteen selvittelemättä.

Pitäisi kai joku parempi hankkia.
Mitä helvettiä! Ootsä joskus tehnyt heräteostoksia?! :D

Estate

Well-known member
Kokeilin tänään ensimmäistä kertaa kännykälläni (Nokia 5800) navigointia. En aiemmin harkinnutkaan lisenssin ostamista, mutta ihan mukavahan tuo tuntuu (ilmaiseksi ainakin) olevan.
Oikeastaan aika kätevää, ettei tarvitse erikseen navia raahata mukana, välillä kun on sellainen lainassa ollut.

Asko S.

Tonttu
Sijainti
Tampere
Kokeilin tänään ensimmäistä kertaa kännykälläni (Nokia 5800) navigointia. En aiemmin harkinnutkaan lisenssin ostamista, mutta ihan mukavahan tuo tuntuu (ilmaiseksi ainakin) olevan.
Oikeastaan aika kätevää, ettei tarvitse erikseen navia raahata mukana, välillä kun on sellainen lainassa ollut.
Kannattaa silti katsoa karttaa jo edeltäpäin. Ainakin toi mun (ei uusin) versio heittää välillä mielenkiintoisia ratkaisuja. Varsinkin "Aja 5 km ja tee U-käännös" ohje on tullut tutuksi. Jotkut liittymät ovat myös ylivoimaisia. Mutta ihan jees tuo on silti (ainakin ilmaisena), onpahan aina mukana.

Asenna muuten Google Maps myös. Navigaattoria siinä ei ole, mutta pelkällä kartallakin pärjää monesti ja ilmanenhan tuo on.

Estate

Well-known member
Kannattaa silti katsoa karttaa jo edeltäpäin. Ainakin toi mun (ei uusin) versio heittää välillä mielenkiintoisia ratkaisuja. Varsinkin "Aja 5 km ja tee U-käännös" ohje on tullut tutuksi. Jotkut liittymät ovat myös ylivoimaisia. Mutta ihan jees tuo on silti (ainakin ilmaisena), onpahan aina mukana.
Käski tosiaan tuo Kartat tänään kääntyä yhdessä kohtaa vasemmalle, josta ei voinut kääntyä. Olin kyllä katsonut ennakkoon kartasta, mutta olin katsonut aivan samoin, että saisi kääntyä. :eek:

Joni

Well-known member
Sitten kun saan joskus oman kulkupelin niin kyllä navigaattoria olisi mielessä.

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Sijainti
toalet
Pari viikkoa ollut Tomtom XXL. Se iQ Routes.
Hjuva on.

Il Tempo Gigante

Darth Father
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa

Toistaiseksi olen edelleen pärjännyt ilman navigaattoria. Nokian kännykässä navigaattori ilmeisesti toimii nykyään ilmaiseksi, tjsp? Eipä vaan toimi GPS enää mun kännykässä kunnolla. Huollossa/päivityksessä lakkasi toimimasta. Eipä tuo haettaa. Kytkysopimus raukeaa just kohta ja eiköhän tule hommattua uusi puhelin jostakin?

Archie

Well-known member
Minulle navigaattori on ollut kuin taivaan lahja. Vuosia olen ajellut työni puolesta eri puolella suomea. Oikein vituttaa ajatella niitä aikoja, kun jossain pimeässä ja sateessa yritit ajaa autoa ja lukea karttaa samaan aikaan. Isommissa kaupungeissa, missä liikennettä on enempi, on kartanluku ajaessa vaarallista hommaa. Eikä navigaattorin kanssa läheskään niin paljon virheitä kuin kartan kanssa (ainakaan minulle).

Il Tempo Gigante

Darth Father
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa

Ei ole navigaattoria, enkä usko sellaista tarvitsevani. Sen verran vähän tulee autolla suhattua tuntemattomilla kulmilla.

Katselen mahdolliset kohteet edeltä käsin kartasta, ja yritän pärjätä siten. Hyvin olen löytänyt kohteeseen.

No joo, tässä taannoin sekosin Tampereella, kun meni päässä sekaisin Kalevan puistotie ja Tammelan puistokatu. Onneksi kartturi oli valppaana.
mää sanoi:
Toistaiseksi olen edelleen pärjännyt ilman navigaattoria. Nokian kännykässä navigaattori ilmeisesti toimii nykyään ilmaiseksi, tjsp? Eipä vaan toimi GPS enää mun kännykässä kunnolla. Huollossa/päivityksessä lakkasi toimimasta. Eipä tuo haettaa. Kytkysopimus raukeaa just kohta ja eiköhän tule hommattua uusi puhelin jostakin?
No nyt sitten on toimiva navigaattori uudessa puhelimessa. Ainakin jos osaa sitä käyttää. Kokeilin tänään. Aika usein toosa sanoi, notta: 'Huomioi nopeusrajoitus.' Vähän niinku aasinsiltana tuohon Mehen tojckiin tämän kirjoittelin.