Kunhan tämä ei tarkoita sitä että reitti pyörii viime vuoden tapaan pätkän pari jossain Lahden suunnalla. Siinähän sitä pitkien siirtymien aikana olisi mahdollista ajattaa vaikka mitä luokkia välissä!Vuoden (Vk 31: 31.7. - 3.8.) 2013 reittiaikataulu: että se jättää niin perjantaina kuin lauantainakin aikaa ajattaa oheisluokkia kahteen kertaan ajettavien erikoiskokeiden välillä.
Itse itselleni vastaten, näemmä reitti pyörii Lahden suunnalla myös ensi vuonna mikäli tätä uutista on uskominen:Kunhan tämä ei tarkoita sitä että reitti pyörii viime vuoden tapaan pätkän pari jossain Lahden suunnalla. Siinähän sitä pitkien siirtymien aikana olisi mahdollista ajattaa vaikka mitä luokkia välissä!
Lahden seudulla MM-rallia ajetaan kuitenkin parilla muualla edellisvuosilta tutulla erikoiskokeella ensi kesänäkin, varmistaa Valanta.
Satamassa oli ihan mukavasti porukkaa. Hyvä sää auttoi varmasti siinäkin. Turhaa tuonne Lahteen on kyllä körötellä, jos ei ole enempää pätkiä kuin kaksi oikeaa +yleisöek.Sama konsepti kuin viime vuonna. Torstaina lähtö Lahdesta ja muutaman pätkän kautta Jyskälään. Kunhan pätkiä olisi hieman enemmän kuin viime vuonna. Jokimaa oli floppi mutta satamassa vissiin oli väkeä?
Lahteen mennessä voitaisiin toki aivan hyvin ajaa kolme EK:ta Päijänteen itäpuolella, sitten yleisöek Lahden keskustassa ja päivän päätteeksi takaisin Jyväskylään tullessa kolme EK:ta Päijänteen länsipuolella, mutta jotta se onnistuisi pitäisi Lahdessa olla huoltotauko.Satamassa oli ihan mukavasti porukkaa. Hyvä sää auttoi varmasti siinäkin. Turhaa tuonne Lahteen on kyllä körötellä, jos ei ole enempää pätkiä kuin kaksi oikeaa +yleisöek.
Off topiccina oli kiva sataman tienoilla nähdä parkissa ralliautojen lisäksi, myös yksi musta integrale sekä uusimman korimallin skyline.
Etähuolto on ainakin nykysäännöillä mahdollista (Ruotsissa sunnuntaina), mutta se ei tietenkään ole mitenkään sama kuin varsinainen huolto. Mutta toivotaantoivotaan, että Lahden-lenkillä ajetaan useampikin pätkä kuin 2+pyöritys. Kyllä tämä palaute on ainakin järjestäjille mennyt varmasti moneen kertaan ja erisävyisesti.Huoltotauko Lahdessa taas olisi vaikea toteuttaa rallin MM-sarjan sääntöjen takia ja siksi on helpompi ajaa ainoastaan kolme EK:ta Lahden suunnalla.
Kyllä siellä tilaa riittäisi vaikka kuinka paljon. Näyttäs olevan tollanen 150m x 300m pysäköintialue ja sitten pauttiarallaa 100m x 200m tallialue vai mikälie metukkaplantaasi lieneekään + sitten pienempää hiekkakentää jonkin verran. Eli tilaa on kyllä enemmän kuin esim. Paviljongissa.Itse kun en niin karmeen kova ravimies ole niin en tuosta Jokimaan rata-alueesta tiedä sen isommin, mutta olisiko siellä tilaa järjestää etähuoltoa koko kolonnalle?
Minusta Lahden lenkki pitäisi ehdottomasti vaihtaa Tampereen lenkkiin, koska siten saataisiin pitkästä aikaa mukaan sellaiset EK:t kuin Päijälä, Västilä ja Juupajoki, joiden lisäksi mahdollisia erikoiskokeita voisivat olla myös ainakin Siitama, Savo ja Sahalahti riippuen siitä sopivatko ne enää erikoiskokeiksi.Mutta mun puolesta tuon Lahden voisi kiertää mahdollisimman kaukaa, ihan perseestä se Lahden lenkki on ollut molempina vuosina.
Samaa mieltä. Tampereen lenkki on melkein aina kuulunut perinteisesti Jyskälään, vielä -99 vuoteen asti. Kyllä nuo kaikki mainitsemasi ek:t pitäisi olla ihan käyttökelpoisia edelleen, Sahalahtea lukuunottamatta, josta osa pätkästä on asvaltoitu. Matkan varrellekin mahtuis paljon klassikkopätkiä, kuten Leustu, Ouninpohja, Juupajoki.Minusta Lahden lenkki pitäisi ehdottomasti vaihtaa Tampereen lenkkiin, koska siten saataisiin pitkästä aikaa mukaan sellaiset EK:t kuin Päijälä, Västilä ja Juupajoki, joiden lisäksi mahdollisia erikoiskokeita voisivat olla myös ainakin Siitama, Savo ja Sahalahti riippuen siitä sopivatko ne enää erikoiskokeiksi..
Eikös se näin ollut viimevuonnakin? Olkoonkin että yksi noista oli Jokimaalla.Sellainen huhu tuossa sattui korviin että torstaina kaksi pätkää Lahden lähellä ja Mynnilä matkalla Jyväskylään. Kilsoja sentään enemmän kuin viimevuonna...
Oli juu. Eli samanlailla mutta olisko nyt kaksi pätkää jossain metsässä...Eikös se näin ollut viimevuonnakin? Olkoonkin että yksi noista oli Jokimaalla.
Tai sitten Vesijako, Torittu ja Päijälä. Viime mainittu ainakin voitaisiin herätellä uudestaan käyttöön. , Päijälä nyt on ehdottomasti suuri osa 1980-luvun reittiä perinteisenä "Mikkolan Hannun mökkitienä." Ja sen maine useine terävine hyppyineen on todella iso juttu miksi Päijälä kuuluu Nesteralliin siinä kuin Jyväskylään kuuluvat lähtö ja maalikin.http://www.ess.fi/?article=401539
Pistetääs tämä uutinen tällekin puolelle.
"Suomen MM-rallin reitti uudistuu jonkin verran tänä vuonna. Kilpailunjohtaja Kai Tarkiainen kertoo, että Päijänteen länsipuolelle Päijät-Hämeeseen on tulossa muutamia uusia erikoiskokeita."
Voi alkaa jo spekuloimaan :alppu:
Taitaa joutua aika pitkältä historian arkistoista katsomaan, kun alkaa miettimään Päijänteen länsipuolella Päijät-Hämeen puolella olleita erikoiskokeita. Päijälä, Evo, Kostila, Tyrynkylä...?