Neste Oil Rally Finland 2013

Ambomaan Mambo

Well-known member
Liittynyt
11.12.2001
Viestit
2537
Vuoden (Vk 31: 31.7. - 3.8.) 2013 reittiaikataulu: että se jättää niin perjantaina kuin lauantainakin aikaa ajattaa oheisluokkia kahteen kertaan ajettavien erikoiskokeiden välillä.
Kunhan tämä ei tarkoita sitä että reitti pyörii viime vuoden tapaan pätkän pari jossain Lahden suunnalla. Siinähän sitä pitkien siirtymien aikana olisi mahdollista ajattaa vaikka mitä luokkia välissä!
 

Ambomaan Mambo

Well-known member
Liittynyt
11.12.2001
Viestit
2537
Kunhan tämä ei tarkoita sitä että reitti pyörii viime vuoden tapaan pätkän pari jossain Lahden suunnalla. Siinähän sitä pitkien siirtymien aikana olisi mahdollista ajattaa vaikka mitä luokkia välissä!
Itse itselleni vastaten, näemmä reitti pyörii Lahden suunnalla myös ensi vuonna mikäli tätä uutista on uskominen:
http://yle.fi/uutiset/mm-rallia_ei_ajeta_enaa_lahden_jokimaalla/6437710
Lahden seudulla MM-rallia ajetaan kuitenkin parilla muualla edellisvuosilta tutulla erikoiskokeella ensi kesänäkin, varmistaa Valanta.
 

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
3609
Sijainti
JKL
Sama konsepti kuin viime vuonna. Torstaina lähtö Lahdesta ja muutaman pätkän kautta Jyskälään. Kunhan pätkiä olisi hieman enemmän kuin viime vuonna. Jokimaa oli floppi mutta satamassa vissiin oli väkeä?
 

Susiraja

Active member
Liittynyt
24.11.2012
Viestit
29
Sama konsepti kuin viime vuonna. Torstaina lähtö Lahdesta ja muutaman pätkän kautta Jyskälään. Kunhan pätkiä olisi hieman enemmän kuin viime vuonna. Jokimaa oli floppi mutta satamassa vissiin oli väkeä?
Satamassa oli ihan mukavasti porukkaa. Hyvä sää auttoi varmasti siinäkin. Turhaa tuonne Lahteen on kyllä körötellä, jos ei ole enempää pätkiä kuin kaksi oikeaa +yleisöek.

Off topiccina oli kiva sataman tienoilla nähdä parkissa ralliautojen lisäksi, myös yksi musta integrale sekä uusimman korimallin skyline.
 

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7209
Satamassa oli ihan mukavasti porukkaa. Hyvä sää auttoi varmasti siinäkin. Turhaa tuonne Lahteen on kyllä körötellä, jos ei ole enempää pätkiä kuin kaksi oikeaa +yleisöek.

Off topiccina oli kiva sataman tienoilla nähdä parkissa ralliautojen lisäksi, myös yksi musta integrale sekä uusimman korimallin skyline.
Lahteen mennessä voitaisiin toki aivan hyvin ajaa kolme EK:ta Päijänteen itäpuolella, sitten yleisöek Lahden keskustassa ja päivän päätteeksi takaisin Jyväskylään tullessa kolme EK:ta Päijänteen länsipuolella, mutta jotta se onnistuisi pitäisi Lahdessa olla huoltotauko.

Huoltotauko Lahdessa taas olisi vaikea toteuttaa rallin MM-sarjan sääntöjen takia ja siksi on helpompi ajaa ainoastaan kolme EK:ta Lahden suunnalla.

Mitä taas tulee tuohon Lahdessa ajettavaan yleisöek:hon niin sen voisi ajaa vaikkapa salpausselän stadionin kupeesta satamaan, jos kerran satamaan on helpompi saada yleisöä kuin Jokimaalle.
 
Viimeksi muokattu:

Lupatarkastaja

Well-known member
Liittynyt
18.3.2009
Viestit
2076
Huoltotauko Lahdessa taas olisi vaikea toteuttaa rallin MM-sarjan sääntöjen takia ja siksi on helpompi ajaa ainoastaan kolme EK:ta Lahden suunnalla.
Etähuolto on ainakin nykysäännöillä mahdollista (Ruotsissa sunnuntaina), mutta se ei tietenkään ole mitenkään sama kuin varsinainen huolto. Mutta toivotaantoivotaan, että Lahden-lenkillä ajetaan useampikin pätkä kuin 2+pyöritys. Kyllä tämä palaute on ainakin järjestäjille mennyt varmasti moneen kertaan ja erisävyisesti.

Siksikin toki torstaille 4-6 kunnon pätkää olisi hienoa, niin saisi tuon EK-kilometrimääränkin edes hieman kauemmas 300:n minimistä.
 

Tinke79

Penkkapelle / videootti
Liittynyt
28.5.2009
Viestit
479
Sijainti
Urjala
Itse kun en niin karmeen kova ravimies ole niin en tuosta Jokimaan rata-alueesta tiedä sen isommin, mutta olisiko siellä tilaa järjestää etähuoltoa koko kolonnalle? Siis jos Lahteen ny mennään ja siellä on huolto niin mikä jottei se sitten olis Jokimaan alueella? Saattaisi se huolto kerätä vähän enemmän porukkaakin sinne Jokimaalle kuin se että siellä ajettais yleisö EK... Kun nyt yleensäkin halvemman hinnan perässä juostaan joka paikkaan niin eikös nuo huoltoalueiden pääsyliput ollut halvempia kuin EK-liput? :)
 

Eemeli82

Well-known member
Liittynyt
13.6.2011
Viestit
727
Itse kun en niin karmeen kova ravimies ole niin en tuosta Jokimaan rata-alueesta tiedä sen isommin, mutta olisiko siellä tilaa järjestää etähuoltoa koko kolonnalle?
Kyllä siellä tilaa riittäisi vaikka kuinka paljon. Näyttäs olevan tollanen 150m x 300m pysäköintialue ja sitten pauttiarallaa 100m x 200m tallialue vai mikälie metukkaplantaasi lieneekään + sitten pienempää hiekkakentää jonkin verran. Eli tilaa on kyllä enemmän kuin esim. Paviljongissa.
Mutta mun puolesta tuon Lahden voisi kiertää mahdollisimman kaukaa, ihan perseestä se Lahden lenkki on ollut molempina vuosina.
 
Viimeksi muokattu:

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7209
Mutta mun puolesta tuon Lahden voisi kiertää mahdollisimman kaukaa, ihan perseestä se Lahden lenkki on ollut molempina vuosina.
Minusta Lahden lenkki pitäisi ehdottomasti vaihtaa Tampereen lenkkiin, koska siten saataisiin pitkästä aikaa mukaan sellaiset EK:t kuin Päijälä, Västilä ja Juupajoki, joiden lisäksi mahdollisia erikoiskokeita voisivat olla myös ainakin Siitama, Savo ja Sahalahti riippuen siitä sopivatko ne enää erikoiskokeiksi.

Tampereella olisi myös erinomainen paikka yleisöek:lle nimittäin Pyynikinharju, mutta sen kohdalla ongelmia aiheuttaa se, että suurinosa EK:sta olisi luonnonsuojelualueella ja siksi sinne ei voisi kovin moneen paikkaan päästää katsojia, joten se ei olisi taloudellisesti kannattava vaihtoehto yleisöek:si.
 

carl

Well-known member
Liittynyt
28.1.2009
Viestit
1387
Minusta Lahden lenkki pitäisi ehdottomasti vaihtaa Tampereen lenkkiin, koska siten saataisiin pitkästä aikaa mukaan sellaiset EK:t kuin Päijälä, Västilä ja Juupajoki, joiden lisäksi mahdollisia erikoiskokeita voisivat olla myös ainakin Siitama, Savo ja Sahalahti riippuen siitä sopivatko ne enää erikoiskokeiksi..
Samaa mieltä. Tampereen lenkki on melkein aina kuulunut perinteisesti Jyskälään, vielä -99 vuoteen asti. Kyllä nuo kaikki mainitsemasi ek:t pitäisi olla ihan käyttökelpoisia edelleen, Sahalahtea lukuunottamatta, josta osa pätkästä on asvaltoitu. Matkan varrellekin mahtuis paljon klassikkopätkiä, kuten Leustu, Ouninpohja, Juupajoki.
 

maksimaalinen atakki

Tulos tai ulos
Liittynyt
30.3.2012
Viestit
935
Toiveajattelua reitiltä

Jos minä saisin päättää Jyskälän rallin uuden ja uljaan reitin, niin jättäisin suosiolla Lahden pois ja palaisin Tampereelle ja laittaisin lähdön myös sinne. Alkurykäisynä ajettaisiin legendaarinen Savo (ek:n alku asvaltilta) :rolleyes: jonka jälkeen ajettaisiin Tre:n pohjoispuolella Pengonpohjan huimatie. Välitankki, jos täytyy vois olla, vaikka Kurussa josta reitille sopisi, kuin nenä päähän Juupajoki ja siitä Hallin huoltoon. Matkaa reitille tulisi jotain 200km. Tampereen seudulta löytyy paljon hyviä teitä. Sen jälkeen sitten voitaisiin ajella Ouni/Leustu/Surkee yms. kohti Jyväskylää. Toinen ja kolmas ajopäivä ajettaisiin sitten Jvk etelä ja pohjoispuolella perinteisellä reitillä. Tosin taitaa AKK:n nykynen trendi olla, että ralli pitää saada kohti Hesaa. :thumbfh: Hehehe reitti muuten kulkisi aluksi kohti Helsinkiä ennen Savoa. Pääsisivät WRC:t kerrankin Suomessa päästeleen moottoritiellä. :thumbup:
 
Viimeksi muokattu:

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
3609
Sijainti
JKL
Sellainen huhu tuossa sattui korviin että torstaina kaksi pätkää Lahden lähellä ja Mynnilä matkalla Jyväskylään. Kilsoja sentään enemmän kuin viimevuonna...
 

Ambomaan Mambo

Well-known member
Liittynyt
11.12.2001
Viestit
2537
Sellainen huhu tuossa sattui korviin että torstaina kaksi pätkää Lahden lähellä ja Mynnilä matkalla Jyväskylään. Kilsoja sentään enemmän kuin viimevuonna...
Eikös se näin ollut viimevuonnakin? Olkoonkin että yksi noista oli Jokimaalla.
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7581
Mynnilä kelpaa kyllä. Minun puolesta ensimmäinen auto vain noin tunti, puolitoista myöhemmin liikkeelle, kuin viime vuonna niin tulee jo wrc-autotkin hämärässä. Oli ilo seurata rallia suomalaisessa kesäyössä. :thumbup:
 

cesar

Well-known member
Liittynyt
21.10.2009
Viestit
1334
http://www.ess.fi/?article=401539

Pistetääs tämä uutinen tällekin puolelle.

"Suomen MM-rallin reitti uudistuu jonkin verran tänä vuonna. Kilpailunjohtaja Kai Tarkiainen kertoo, että Päijänteen länsipuolelle Päijät-Hämeeseen on tulossa muutamia uusia erikoiskokeita."

Voi alkaa jo spekuloimaan :alppu:

Taitaa joutua aika pitkältä historian arkistoista katsomaan, kun alkaa miettimään Päijänteen länsipuolella Päijät-Hämeen puolella olleita erikoiskokeita. Päijälä, Evo, Kostila, Tyrynkylä...?
 

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7209
Minä ainakin haluaisin nähdä Päijälän pitkästä aikaa Neste Oil Rallissa ja vielä pitkänä versiona.

Evon EK:sta voisi ajaa version jossa ajetaan Evon retkeilyalueen läpi Padasjokea kohti, mutta tämä versio Evosta kaatuu todennäköisesti siihen, että osa EK:sta kulkisi luonnonsuojelualueella ja siksi lupaa tien käyttöön rallin EK:si ei irtoa.

Päijälän vierestä löytyy myös Västilä, joten jos sen saa sovitettua reitille haluaisin ehdottomasti myös senkin mukaan.

Hassia eivät todennäköisesti uskalla toissa vuoden tapahtumien jälkeen ottaa mukaan tämän vuoden reittiin ja toisaalta Ouninpohjan maali olisi samassa paikassa, jossa Hassin EK:n maali olisi, joten jos Ouninpohja ajetaan tänäkin vuonna kahteen kertaan olisi EK:n loppuosa kovilla, jos myös Hassin EK ajettaisiin.

Mynnilästä voisi kokeilla pidempää versiota yhdistämällä siihen Ylemmäisen.

Olisi Päijänteen länsipuolella tarjolla sellainenkin takavuosilta tuttu EK kuin Vaheri, jota ei ole ajettu aikoihin varsinkaan Vaherina ja sekin kelpaisi ainakin minulle.
 
Viimeksi muokattu:

Jkalliom

Kerran VeVe aina VeVe
Liittynyt
5.2.2001
Viestit
891
Sijainti
Espoo
http://www.ess.fi/?article=401539

Pistetääs tämä uutinen tällekin puolelle.

"Suomen MM-rallin reitti uudistuu jonkin verran tänä vuonna. Kilpailunjohtaja Kai Tarkiainen kertoo, että Päijänteen länsipuolelle Päijät-Hämeeseen on tulossa muutamia uusia erikoiskokeita."

Voi alkaa jo spekuloimaan :alppu:

Taitaa joutua aika pitkältä historian arkistoista katsomaan, kun alkaa miettimään Päijänteen länsipuolella Päijät-Hämeen puolella olleita erikoiskokeita. Päijälä, Evo, Kostila, Tyrynkylä...?
Tai sitten Vesijako, Torittu ja Päijälä. Viime mainittu ainakin voitaisiin herätellä uudestaan käyttöön. , Päijälä nyt on ehdottomasti suuri osa 1980-luvun reittiä perinteisenä "Mikkolan Hannun mökkitienä." Ja sen maine useine terävine hyppyineen on todella iso juttu miksi Päijälä kuuluu Nesteralliin siinä kuin Jyväskylään kuuluvat lähtö ja maalikin.
 
Ylös