Trullinkaasu
Well-known member
- Liittynyt
- 17.6.2007
- Viestit
- 9312
Latvalan huonosta tuurista alkaa tulla samanlainen legenda kuin Mika Salon no autos oli joo tota vähän vikaa -juttu.
Rallihansikkaaseen?Juntteja turpaan vai ?
Siinä on se hyvä puoli että osa väestä ei jaksa aamun ekaan herätä niin on tilaa enempi.Tuli käytyä ja en nyt tiedä pitäsköhän jatkossa jättää menemättä...
Jäi semmonen olo että järjestäjien toimesta minut putsattiin taskussa olleista rahoista vuorokaudessa. 25€ yöparkki 25 lippu EK:lle ruoka,makkara ja kaffeet päälle...
Surkee oli ainakin pätkän keskivaiheella jossa kävin, niin ihan katsottava ja ysikymppi mutkassa oli ihan hyviä katselupaikkoja.
Taitaa olla.Jaa että sellainen ralli.. Saa nähdä oliko yleisömäärä jatkanut laskuaan.
Sinänsä mulle kävisi ihan hyvin pienemmätkin määrät katsojia, helpompi löytää hyvä paikka, mutta ikävä kyllä voi loppua koko ralli jos kovin vähenee. Eikä oikein kehitykselle taida olla vaihtoehtoja, mtv kun söi formulat ja rallit, niitä on vähempi telkkarissa mikä vaikuttaa katsojamääriin.– En tiedä onko katsojia ollut tavallista enemmän vai vähemmän, mutta liikennettä on ollut erityisen vähän, komisario Tuomo Korhonen sanoo.
Hän kiittelee, että ralliviikonloput ovat kaikin puolin viime aikoina sujuneet joka vuosi entistä rauhallisemmin.
Samaa mieltä. Jossain lehtijutussa henkisestä valmennuksesta Mikko totesi, että ei hän ole sellaista tarvinnut. Minusta hän on tyyppiesimerkki urheilijasta, joka nimenomaan hyötyisi psykologin avusta. Voisi vapautua ja palata aiemmalle tasolleen, oli sentään ihan eri kuski ennen tätä: https://www.youtube.com/watch?v=9GAaxia7ppsMikko ja Jari-Matti tarvitsevat henkistä valmennusta. Ei ole poikien tekemisissä varmuuden meininkiä. Latvalan ikuinen säätöjen hakeminen ja Mikon kehonkieli viestii epävarmuutta.
Latvalan ongelma on nimenomaan se, että hän on suunnilleen hypännyt peltoautosta WRC:n rattiin. Enempiä ei ole ajanut etuvetoisella rallia, onko itse asiassa ollenkaan? Nyt sitten kymmenen vuoden jälkeen tuskailee, että ajaa sellaisella tyylillä, jolla ei voi nykyään pärjätä. Vähän epäilen, ettei koskaan opi ajamaan sellaisella tyylillä, jolla voittaa mestaruuden. Osakilpailuja kyllä. Nykyajan Alen.Lisäksi Mäkinen ja Jouhki vielä ylistelevät Jari-Matti Latvalaa. Kuinka turhalta tuntuukin, kun tällaista raakilekuskia potkitaan isoilla resursseilla eteenpäin."
E-P Lappikin totesi taannoin, että Ford S2000 säädöt oli päin p:tä Hirvosen jäljiltä. Hirvosella ja Latvalla taitaa olla joku valuvika, ettei ne osaa ajaa "nykyisella" ajotyylillä vaan tykkää sivuluisuista.Östberg sanonut näköjään saman ihan suoraan:
Siis ei helvetti, Loeb on putsannut palkinnot jo 10 vuotta tuolla "uuden aikakauden" ajotyylillä ja ammattikuskit (ja toimittajat) ei vieläkään tajua sitä.Suomen MM-ralli voitettiin tänä vuonna suoraviivaisella ajotyylillä. Onko rallissa alkamassa jopa uusi aikakausi?
– Ei se kaukana totuudesta ole. Tämän päivän autot on niin suoraviivaisia, että se on vaan ajettava suoraviivaisesti. Se perinteinen skandinaavinen kylki edellä ajaminen on näyttävää, mutta ei toimivaa. Kyllä se on vaan työnnettävä keula edellä joka paikkaan. Sieltä se paras aika sitten tulee.
Miten niin eivät tajua? Onhan tuosta ollut paljon puhetta ja kaikki sen tietää. Löytyisköhän tuo ajotyyli suomalaisillekkin helpommin, jos ajaisivat enemmän asfaltilla.Siis ei helvetti, Loeb on putsannut palkinnot jo 10 vuotta tuolla "uuden aikakauden" ajotyylillä ja ammattikuskit (ja toimittajat) ei vieläkään tajua sitä.
Ei ainakaan sillä tavalla tajua, että olisivat oppineet ajavan samalla tavalla. Ford aikoina ainakin Hirvonen ja Latvala olivat vankasti sitä mieltä, että perä liitämällä pääsee kovempaa tai ainakin yhtä kovaa.Miten niin eivät tajua? Onhan tuosta ollut paljon puhetta ja kaikki sen tietää. Löytyisköhän tuo ajotyyli suomalaisillekkin helpommin, jos ajaisivat enemmän asfaltilla.
Vaati norjalaisen ja pelgialaisen että Fiesta lähti Suomessakin kulkemaan. Jaa no onhan tuossa edellisiin ralleihin erona se, että nyt ei edes opittu mitään vaan jäi opeteltavaa, kun vaan tietäis että mitä. Niin kurkkua myöten täynnä näitä Jari-Matti ajokoulussa -selityksiä, että ei vuosikymmenen jälkeen enää jaksa. Kunhan Mikkelsen saa enemmän kisarutiinia + sitä oppia alle niin kattellaan, sama pätenee vaikka Meekeenkin Citikalla.– Tein vähän väärät säädöt tähän ralliin, en olisi pystynyt ikinä ajamaan niin kovaa näillä säädöillä. Jäi nyt vähän opittavaa, mutta onneksi taisin tajuta pari juttua, jotka sitten kantaa hedelmää tulevaisuudessa, Latvala totesi.
Mitä nämä jutut ovat?
– Olen vähän liikaa pelannut noiden iskareiden kanssa. Pitäisi kokeilla myös vakaajan kanssa ajamista. Täällä Suomessa se voisi toimia paremmin. Sitten täytyy oppia ajamaan urassa paremmin. Ogier, Östberg ja Neuville ajavat niin kovaa, että joutuu tsemppaamaan siinä.
Latvala ei vaan yksinkertaisesti tajunnut sitä minkä Ogier tietää eli Suomen MM-rallia ei voi ratkaista ensimmäisenä päivänä, koska silloin ajetaan vähän EK-kilometrejä ja lyhyitä erikoiskokeita, joten kannattaa iskeä vasta toisena päivänä jolloin ajetaan eniten EK-kilometrejä.Kyllähän se nyt vaan kohelsi,ylikovaa nypylle ja linja karvan verran leveeksi,naps ja homma selvä.Ihan perus Latvalaa...kohta ei Latvala/Hirvoselle enää tehdas jakkaraa löydy.