Neste Ralli 2016

Raceway

Ratamestari
Liittynyt
24.3.2012
Viestit
877
Sijainti
Ruutulipulla
...Vaherin paluu taitaa olla edelleen pelkkää toiveajattelua ja saataneen taas tyytyä köyhänmiehen Vaheriin eli Himokseen, mutta siinä lähellä olisi tarjolla myös Saalahti olkoonkin, että senkin paluun mahdollisuudet taitavat olla olemattomat.
Vaheria ajettiin juuri viime viikonloppuna tuolla Jämsän F-rallisarjan osakilpailussa ja Ouninpohjaa myös osittain. Onhan tuo Vaheri melkoosta baanaa ja todella nopea ja hieno tie! Toivottavasti palaisi mm-rallin reittiin. Puuppolan Vaari iski aina takavuosina Vaherissa muille luun kurkkuun.
 

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
3627
Sijainti
JKL
En tiedä miten tuo Autoglym-Ralli oikeasti saa suosiota testirallina koska testirajoitukset ovat MM-sarjaa ajavien riesana... Yhden rallin ajamiseen kuluu yksi testipäivä ja siinä on kuitenkin suht vähän kilometrejä verrattuna siihen että voisi käyttää koko päivän ajamiseen jossain testaamiseen paremmin soveltuvassa paikassa... Toki osa kotimaisista yksityiskuskeista käyttänee sitä mahdollisuutta mutta luulen että sellainen entinen Mäntän/Pirellirallin kaltainen kärkikuskien viimeinen testi ennen Jyskälää ei toteudu... Toivottavasti olen toki tässä asiassa väärässä...
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Oli pakko olla nokkela ja kaivella lähes 20v. sitten ajettuja ek:ta. Spekulaatiota näistä joita ei ole ajettu lähes 20vuoteen: 1996: SS9 Herajarvi 8.97 km, SS14 Vartiamäki 8.20 km, 1997: SS2 Keuruu 11.86 km, SS6 Rapsula 18.47 km, (SS8 Sahalahti 20.50 km), (SS9 Siitama 14.70 km), (SS10 Västilä 17.46 km), SS15 Lempää 28.40 km, SS16 Vartiamaki 12.60 km, SS17 Hauhanpohja 11.34 km. 1998: (EK3 Valkola) ja SS22 Ylemmainen. 1999: SS2 Tiilimaa 10.26 km, SS20 Tammimäki 9.27 km. 2000: SS4 Muittari 13.51 km, SS5 Konttimaki 13.08 km

( ) = en usko itse löytyvän reitiltä.
Tuskin tulee ralli Tampereen seudulle kun T:reen kaupungilla ei ole mitään intressiä maksaa siitä huvista. Keuruu ja siitä palan matkaa länteen päin voisi olla mahdollisuuksien rajoissa.
 

maksimaalinen atakki

Tulos tai ulos
Liittynyt
30.3.2012
Viestit
935
Ollaanpa vielä nokkelampia ja todetaan että Herajärveä on ajettu tutummalla nimellään Kaipolanvuorena viime vuosikymmenen lopulla.
Piti olla vieläkin nokkelampi ja kirjoittaa muokkausena, etten ole varma onko kyseisiä teitä ajettu toisilla nimillä, mutta empä jaksanut.:thumbup:
 

maksimaalinen atakki

Tulos tai ulos
Liittynyt
30.3.2012
Viestit
935
Tuskin tulee ralli Tampereen seudulle kun T:reen kaupungilla ei ole mitään intressiä maksaa siitä huvista. Keuruu ja siitä palan matkaa länteen päin voisi olla mahdollisuuksien rajoissa.
Nämä Tampereen/Kangasalan Ek.t on ajettu parina viime vuotena joko Pirelli-rallissa tai jossain muussa kylärallissa. Västiläkin on tosi nopeeta tiestöä enkä usko. Mieluiten näkisin sen Päijänteen itäpuolen lenkin mukana jopa kokonaisena päivänä. Ei minusta mitenkään mahdoton järjestää siirtymien osalta.
 

carl

Well-known member
Liittynyt
28.1.2009
Viestit
1387
En tiedä miten tuo Autoglym-Ralli oikeasti saa suosiota testirallina koska testirajoitukset ovat MM-sarjaa ajavien riesana... Yhden rallin ajamiseen kuluu yksi testipäivä ja siinä on kuitenkin suht vähän kilometrejä verrattuna siihen että voisi käyttää koko päivän ajamiseen jossain testaamiseen paremmin soveltuvassa paikassa... Toki osa kotimaisista yksityiskuskeista käyttänee sitä mahdollisuutta mutta luulen että sellainen entinen Mäntän/Pirellirallin kaltainen kärkikuskien viimeinen testi ennen Jyskälää ei toteudu... Toivottavasti olen toki tässä asiassa väärässä...
Testirajoitukset eivät koske käsittääkseni kilpailuissa ajamista. Tehdastiimeillä on muistaakseni 42 testipäivää käytettävissä 10 eri maassa + lisäksi rajoittamaton määrä testiä yhdessä paikassa (käytännössä tiimin omalla testiradalla). Kilpailuihin osallistumista ei mielestäni lasketa testipäiväksi, eli tuo Autoglym-rallin ajaminen pitäisi olla ihan jees. Samaan tapaanhan ne on ajellut mm. Fafen rallisprintiä Portugalissa. Ja rallin sm-sarjan uusi WRC-autoille tarkoitettu luokka perustettiin ilmeisesti WRC-tyyppien testimahdollisuuksia silmälläpitäen. Korjatkaa jos olen väärässä/hakoteillä/metsässä/aivan pihalla/. Jos olen tässä asiassa aivan pihalla, palaan superrallisäännön turvin takaisin keskusteluun.
 

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
3627
Sijainti
JKL
Testirajoitukset eivät koske käsittääkseni kilpailuissa ajamista. Tehdastiimeillä on muistaakseni 42 testipäivää käytettävissä 10 eri maassa + lisäksi rajoittamaton määrä testiä yhdessä paikassa (käytännössä tiimin omalla testiradalla). Kilpailuihin osallistumista ei mielestäni lasketa testipäiväksi, eli tuo Autoglym-rallin ajaminen pitäisi olla ihan jees. Samaan tapaanhan ne on ajellut mm. Fafen rallisprintiä Portugalissa. Ja rallin sm-sarjan uusi WRC-autoille tarkoitettu luokka perustettiin ilmeisesti WRC-tyyppien testimahdollisuuksia silmälläpitäen. Korjatkaa jos olen väärässä/hakoteillä/metsässä/aivan pihalla/. Jos olen tässä asiassa aivan pihalla, palaan superrallisäännön turvin takaisin keskusteluun.
:))))

Voit olla oikeassa ja minä väärässä... En itsekään noita sääntöjä tässä asiassa niin tunne mutta muistelen jonkun teamin juuri tuon testirajoituksen vuoksi jättäneen jonkin rallin väliin ja sen sijaan ajaneen päivän testiä lähistöllä... Voihan se olla että kyse on vaan siitä että on team on paikalla vaan pari päivää jolloin halutaan käyttää päivät mahd. tehokkaasti hyödyksi.
 

rallifakiiri

Well-known member
Liittynyt
27.6.2011
Viestit
192
Västilä olisi hieno erikoiskoe, mutta se on liian nopea WRC -autoille. Viime vuoden SM -rallissakin Västilässä nopeudet olivat turhan suuria.

Sen verran vihjataan, että maksimaalisen atakin ek -listauksessa on pätkä joka tietojeni mukaan palaa reitille.
 

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7209
Västilä olisi hieno erikoiskoe, mutta se on liian nopea WRC -autoille. Viime vuoden SM -rallissakin Västilässä nopeudet olivat turhan suuria.

Sen verran vihjataan, että maksimaalisen atakin ek -listauksessa on pätkä joka tietojeni mukaan palaa reitille.
Västilästä voisi tuunata uuden version ajamalla se tiellä jolla on aikoinaan ajettu Mattilan erikoiskoe useampaankin kertaan ja se tie olisi varmasti hitaampi kuin ne tiet joilla Västilä on viimeksi ajettu.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Västilä olisi hieno erikoiskoe, mutta se on liian nopea WRC -autoille. Viime vuoden SM -rallissakin Västilässä nopeudet olivat turhan suuria.

Sen verran vihjataan, että maksimaalisen atakin ek -listauksessa on pätkä joka tietojeni mukaan palaa reitille.

:thumbfh: Sorateiden Grand Prix ei ole arvoisensa, jos se viedään kaiken maailman kinttupoluille ja rakennetaan niillekin heinäpaaleista shikaaneja, kuten A-ryhmän alkuaikoina. Kisalle luonteenomaista on nimenomaan mahtiloikat ja tiet, jotka kysyvät kuskeilta kanttia painaa poljin konehuoneen puolelle. Akropolis ja Mexico on sitten toisenlaisia ralleja.
 

cesar

Well-known member
Liittynyt
21.10.2009
Viestit
1341
:thumbfh: Sorateiden Grand Prix ei ole arvoisensa, jos se viedään kaiken maailman kinttupoluille ja rakennetaan niillekin heinäpaaleista shikaaneja, kuten A-ryhmän alkuaikoina. Kisalle luonteenomaista on nimenomaan mahtiloikat ja tiet, jotka kysyvät kuskeilta kanttia painaa poljin konehuoneen puolelle. Akropolis ja Mexico on sitten toisenlaisia ralleja.
Ja Västilästä noita mahtiloikkija ei juurikaan löydy. Tie on muutenkin hieman tylsähkö, nopeutta on, mutta ei kauheasti teknisyyttä.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Ja Västilästä noita mahtiloikkija ei juurikaan löydy. Tie on muutenkin hieman tylsähkö, nopeutta on, mutta ei kauheasti teknisyyttä.
En nyt tältä istumalta löytänyt koska ko. pätkä on viimeksi ajettu ja millainen on reittikuvaus, mutta esim. Kuohulla T-risteyksen jälkeistä alamäkeä kehuttiin '98 reittikuvauksessa että siinä testataan kuskin kantti ja nuotitustaito. Samoin Mökkiperän hyppyjä ja Lankamaan lopussa ollutta siltaa kehuttiin vaativiksi paikoiksi.
 

henkka_ok

penkkapelle
Liittynyt
24.9.2008
Viestit
1376
Sijainti
Etelä-Pirkanmaa
En nyt tältä istumalta löytänyt koska ko. pätkä on viimeksi ajettu ja millainen on reittikuvaus, mutta esim. Kuohulla T-risteyksen jälkeistä alamäkeä kehuttiin '98 reittikuvauksessa että siinä testataan kuskin kantti ja nuotitustaito. Samoin Mökkiperän hyppyjä ja Lankamaan lopussa ollutta siltaa kehuttiin vaativiksi paikoiksi.
No hitto, sähän olet oikein guru tuon reitin suhteen. Haluatko -94 pätkäkuvaukset kans? Siellä on monta vaativaa risteystäkin.
 

cesar

Well-known member
Liittynyt
21.10.2009
Viestit
1341
En nyt tältä istumalta löytänyt koska ko. pätkä on viimeksi ajettu ja millainen on reittikuvaus, mutta esim. Kuohulla T-risteyksen jälkeistä alamäkeä kehuttiin '98 reittikuvauksessa että siinä testataan kuskin kantti ja nuotitustaito. Samoin Mökkiperän hyppyjä ja Lankamaan lopussa ollutta siltaa kehuttiin vaativiksi paikoiksi.
Nyt tuli kyllä sen verran random-dataa, että en tiedä miten vastata :D Äsken oli käsittääkseni puhe Västilästä, josta jouhevasti siirryttiin Kuohun T-risteykseen ja sen jälkeiseen Lankamaan siltaan.
 

Hartsa76

Well-known member
Liittynyt
23.2.2012
Viestit
7209
8,5 tuntia tarvitsee enää odottaa tämän vuoden reitin julkaisemista Neste Rallin facebook sivun mukaan.
 

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
3627
Sijainti
JKL
Hyvän oloinen reitti näin ensivaikutelmalta... Sopivasti uutta ja uudistettua. Sunnuntai hyvä. Pitkiä on päivät lauantaina ja perjantaina...
 

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11235
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
Livetilaisuuden parasta antia Janne Färm ja Oittilan kylätoimikunnan edustaja...

Ensivaikutelma myönteinen, nukkumiselle ei kyllä jää aikaa ja toivottavasti saa ylipäänsä töistä vapaata. Vähän iskee ahneus, olisiko laiskallakin katsojalla mahdollisuus kymmeneen erikoiskokeeseen?
 
Ylös