Nesteoil ralli 2006

  • Viestiketjun aloittaja Jr-
  • Aloituspäivämäärä

Ide

Well-known member
Liittynyt
29.7.1999
Viestit
454
Sijainti
Kuopio, Finland
Jr- sanoi:
Menee oftopiciks mutta Ide, minkälaisella kalustolla kuvaat ?
Canonilla näppäillään, eli EOS 20D -digijärjestelmä ja siihen on EF-s 17-85 ja EF 100-400L -optiikat. Repusta löytyy lisäksi 550EX-salama ja 2GB sekä 2kpl 1GB SanDiskejä CompactFlashejä Ultra II:na ja Extreme III:na. Hätävarana muiden seassa kulkee wanha Kingston 512MB. Monopodiakin raahasin mukana viikonlopun. Rankkaa muuten, jos tuota telezoomia tunninkin käsivaralta kannattelee. Niin, ja olihan siellä repussa pari pakastepussiakin, joihin kameran sai käärittyä Lankamaalla. :)
 

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11233
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
Missäspäin forumilaiset Jyskälää seuras?

Meitin duon aikataulu oli tällainen:

keskiviikko:
-ajettiin läpi Ouninpohjat iltapäivällä, nuotittamassa privaattien jälkijoukko, numerot n 80-110
-illalla vielä ajettiin läpi Jukojärvi ja Mökkiperä

torstai
-jo ennen kahdeksaa kavuttu Laajavuoren huipulle, siellä lähes koko shakedownin ajan, viimeinen vartti katseltiin lähtöjä pätkälle
-Lutakossa huoltoja katselemassa iltapäivällä
-Killeri katsomossa

perjantai
-Lankamaa, toisessa risteyksessä. Urat tuli sateessa niin nopeasti että lähdettiin jo kesken JWRC:n veks
-Mökkiperä, P5:n risteyksestä viissataa metriä lähtöön päin. EK6 tietty kaikki, EK8:lta lähdettiin kun tuli Rantasen ja Flodinin välinen tauko

lauantai
-Vaheri, vasuriristeys vähän puolenvälin jälkeen. Olipa vähän katsojia?
-Urria, P2-risteys. Auto parinkymmenen metrin tarkkuudella parkkiin samaan paikkaan kuin vuotta aiemmin, nyt ei kävelty kauemmas vaan jäätiin risteykseen. Puolet Vetomiehistäkin tuli katsottua
-Moksi-Leustu, viimevuotinen Marttilan paikka. Vetomiehiä ei jaksettu jäädä odottamaan - kuulemma tunnin väli (miks?)

sunnuntai
-Jukojärvi kahteen kertaan, Fiondinin hyppyrillä.

Shakedown, Paviljonki ja yhdeksän EK:ta. Kotipihasta kotipihaan ajotietokoneen mukaan 1431km, keskinopeus 68kmh ja keskikulutus 6,3ltr/100km.
 

Jr-

Maximum Attack
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
14798
Sijainti
Saviseutu
Torstaina:
Ounin, Vaherin, Lankamaan ja Laukaan nuotitus. Lossinristeyksen lähelle yöksi.

Perjaina:

Lossilla wrc+jwrc+muutama ännäläinen
Vellipohjassa apaut 1km vastakarvaan Kokkilan risteyksestä
Vaherin nuotitus vielä kertaalleen ja yöksi alkupäähän sinne aika liki Lauttarannan risteystä.

Lauantaina:

Ekassa paikassa wrc+pari junnua sitte 300m vastakarvaan jossa loput junnut ja pari ännäläistä. Edellisessä oikeasta kuulu rytinää-> Svedasia nostamaan ja loput autot siinä. Siitä sitten Urrian hypylle jossa kaikki autot ja pari vetomiestä. Seuraavaksi Moksi-Leustulle Välimäen vippiin josta kotia Loimaalle.
 

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11233
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
Aika niukalti kertyi noita omakohtaisia Jyskäläkokemuksia...

Mut vielä ikivanhana yks havainto, nuotitusautoina oli varsin vaihtelevaa kalustoa. Ei tunnu olevan mitenkään 'välttämätöntä' ajaa omalla merkillä nuotitusta, Mitsu tuntui olevan passeli peli tehdastalleillekin. Amatööreillähän oli sitten ihan mitä vaan, varmasti jollakulla tuli sanomista kun palauttivat vuokraamoille vehkeitään.
 

Jippo

www.jippo.fi
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
609
ettelbruck sanoi:
Mut vielä ikivanhana yks havainto, nuotitusautoina oli varsin vaihtelevaa kalustoa. Ei tunnu olevan mitenkään 'välttämätöntä' ajaa omalla merkillä nuotitusta, Mitsu tuntui olevan passeli peli tehdastalleillekin. Amatööreillähän oli sitten ihan mitä vaan, varmasti jollakulla tuli sanomista kun palauttivat vuokraamoille vehkeitään.
Nelivetoisuus kova sana myös nuotituksessa esim Pösöllä tais olla Mitsut nuotitusautoina jos oikein muistan, Bozianista en tiedä ja Ford taitaa vieläkin luottaa siihen Volvon nelivetoiseen 60-sarjan peliin?
 

Thefirst

Well-known member
Liittynyt
4.10.2004
Viestit
109
Nuotituksesta tuli mieleen menneiltä vuosilta kun nuotittaminen oli vapaampaa ja privaatti-kuskit narisivat lehdissä ja tv-haastattteluissa miten on epäreilua kun tallikuskeilla on melkein täysveriset kisa-autot nuotituksesssa. Tuli kuulemma kalliiksi kun ajoi normaalilla siviili autolla ja iskareita meni "poikki"?!?! ja muita vaurioita tuli autoihin. Herää vaan kysymys, että mitenkäs sitä oikein ajeltiin siellä kiirustaipaleilla muun liikenteen seassa (noh, tämän varmaan tietää jokainen joka liikkui etenkin ilta ja yöaikaan pätkillä "vastakarvaan").
Eihän ne tehdasautot ihan vakioita olleet ja tehtailla oli huoltoautot rengasvarastoineen mukana nuotituksessa. Niin se aika muuttuu.
Kuinka moni forumilainen on rikkonut autostaan iskareita tai alustaa "normaalisti" ajaen hiekkateillä?
 

Ide

Well-known member
Liittynyt
29.7.1999
Viestit
454
Sijainti
Kuopio, Finland
Kyllä minä kovasti kokeilin hajottaa entisestä E30 Bemusta alustaa kelirikkomontuissa, mutta se vaan kesti ja kesti. Minä en sitten lopulta enää kestänyt vanhaa koslaa, jossa oli jo muuta laittamista omiksi tarpeiksi. :)
 
Ylös