Nettiselainaiheinen ihmettely (Firefox)

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Sijainti
toalet
Tämä on perin merkillistä. Työkoneessa on nettiselain aina auki ja kone hurskuttaa yöt yksinään. Aamulla kun tulee töihin ja aukaisee taas selaimen niin ensimmäiset minuutit on aivan saatanan tukkoista. Mitään ei oikeastaan tapahdu. Sitten se siitä vertyy normaaliksi. Mistä helvetistä moinen johtuu? Jotenkin muistinhallintaan mä luulisin mutta...

Siis se on merkillistä että kun kone on yön päällä niin ei mene mihinkään virransäästötilaan eikä edes näytönsäästäjä päälle. Ja silti Firefox menee ihan täydelliseen horrokseen kun on käyttämättömänä. En muista oliko samaa ominaisuutta Explorerissa.

Tässä koneessa on suht. vähän muistia kyllä (384MB) mutta muuten tehoa on ihan kivasti (P4 3.2GHz) eli ei ainakaan kuitenkaan noiden takia pitäisi kyykyttyä noin pahoin.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Firefoxiahan vaivas muistinvuotobugi. Saatta vaivata vieläkin, en ole varma onko jo fiksattu lopullisesti edes tässä uusimmassa versiossa. R & K tai Google saattais tietää.

Ainakin tuo sun ongelmas selittyis nimenomaan juuri tuolla bugilla.

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Sijainti
toalet
Kyl maar pikkuhiljaa alkaa tuntumaan siltä että Firefox on paljon huonompi selain kuin paljon parjattu Explorer.

Taidan siirtyä Operan käyttäjäksi ja kun olen todennut senkin paskaksi niin takaisin toimivaan Exploreriin.

Mikael.P

Banned
Kannattaa käyttää WWW-sivujen (WWW=World Wide Web) katseluun Windows käyttöjärjestelmän mukana tulevaa Internet Explorer-nimistä ohjelmaa.
Meidän yhtiömme atk-henkilöiden mukaan Windowsissa on tarkoitettu käytettävän kyseistä ohjelmistoa ja Windows ei toimi niin hyvin muiden valmistajien ohjelmia käytettäessä. Windows on kuulemma rakennettu niin, että se toimii hyvin vain aitoja ja alkuperäisia Microsoft-ohjelmia käytettäessä. Ja itselläni ei ole koskaan ollut mitään vaikeuksia kun olen tuota neuvoa noudattanut. Ainoat ongelmat ovat toisinaan vaivaava hitaus yhteyksissä mutta sekin kuulemma johtuu yrityksemme käyttämistä erittäin monimutkaisesti suojatuista kansainvälisistä internetyhteyksistä. Joita meidän on pakko käyttää. Emme saa käyttää esimerkiksi hotellissa jollaisessa nytkin olen hotellin omia yhteyksiä vaan aina yrityksen numeroon soitto ja sitä kautta internetiin. Tämä kuulemma siksi, että muita yhteyksiä käytettäessä tietovuoto on aina mahdollinen.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Mikael.P sanoi:
Kannattaa käyttää WWW-sivujen (WWW=World Wide Web) katseluun Windows käyttöjärjestelmän mukana tulevaa Internet Explorer-nimistä ohjelmaa.
Meidän yhtiömme atk-henkilöiden mukaan Windowsissa on tarkoitettu käytettävän kyseistä ohjelmistoa ja Windows ei toimi niin hyvin muiden valmistajien ohjelmia käytettäessä. Windows on kuulemma rakennettu niin, että se toimii hyvin vain aitoja ja alkuperäisia Microsoft-ohjelmia käytettäessä. Ja itselläni ei ole koskaan ollut mitään vaikeuksia kun olen tuota neuvoa noudattanut. Ainoat ongelmat ovat toisinaan vaivaava hitaus yhteyksissä mutta sekin kuulemma johtuu yrityksemme käyttämistä erittäin monimutkaisesti suojatuista kansainvälisistä internetyhteyksistä. Joita meidän on pakko käyttää. Emme saa käyttää esimerkiksi hotellissa jollaisessa nytkin olen hotellin omia yhteyksiä vaan aina yrityksen numeroon soitto ja sitä kautta internetiin. Tämä kuulemma siksi, että muita yhteyksiä käytettäessä tietovuoto on aina mahdollinen.
Ei millään pahalla, mutta teillä taitaa olla aika pätemättömiä velikultia siellä atk-osastolla :rolleyes:

Mikael.P

Banned
OoPee sanoi:
Ei millään pahalla, mutta teillä taitaa olla aika pätemättömiä velikultia siellä atk-osastolla :rolleyes:
Kyllä he tietääkseni ovat erittäin päteviä ja heillä on pitkä kokemus näistä asioista. Mutta tuskin olen oikea ihminen arvimoimaan heidän ammattitaitoaan kun kuitenkin olen erittäin harvaa heistä työnsä äärellä tavannut ja päässyt pätevyyttä tiedustelemaan. Mutta kokemus heillä on pitkä ja arvostan heitä paljon.

Mikael.P

Banned
OoPee sanoi:
No se on pääasia :D :D :D
Minulle pääasia on kuitenkin ollut se että heidän neuvonsa ovat olleet hyviä ja kaikki on toiminut luvatulla tavalla. Esimerkiksi juuri tämä kysymys WWW-selainohjelmistosta. Heidän neuvonsa oli Internet Explorer-ohjelmiston käyttö ja noudattamalla neuvoa on kaikki toiminut täydellisesti. Paremmin ei voi toimia joten en näe syytä edes harkita tai kysellä muita vaihtehtoja.

Miguel

beagle
Sijainti
West highland
Mikael.P sanoi:

Linkkivinkki atk-hepuille.

http://browsehappy.com/why/

Jarto

Senior Member, VIP
Sijainti
Vaasa
Mikael.P sanoi:
Joko tämä on paras trolli, mitä olen aikoihin lukenut, tai on todellakin aika huolestua tuon yrityksen atk-henkilöiden tasosta. Tuo "aitoja ja alkuperäisiä Windows-ohjelmistoja"-osuus on varsinkin niin paksua pajunköyttä, ettei sitä voi vahingossakaan tulla keneltäkään itseään kunnioittavalta atk-asiantuntijalta.

patriot

Foorumin senaattori
OoPee sanoi:
Joku ilkeämielinen voisi kysyä, että oletko sinä sitten pätevämpi?

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
ml sanoi:
Onks se teidän aula-amatsooni kysellyt sun perään?
Ei meillä oo mitään aula-amatsoonia. Rumia äijiä siellä aina on :(

Ne ei oo kyselly, pari kertaa tosin soitellu :eek!: :eek!: :eek!:

Gearloose

Member
Matxi sanoi:
Tämä on perin merkillistä. Työkoneessa on nettiselain aina auki ja kone hurskuttaa yöt yksinään. Aamulla kun tulee töihin ja aukaisee taas selaimen niin ensimmäiset minuutit on aivan saatanan tukkoista. Mitään ei oikeastaan tapahdu. Sitten se siitä vertyy normaaliksi. Mistä helvetistä moinen johtuu? Jotenkin muistinhallintaan mä luulisin mutta...
Saattaa kyllä johtua monestakin asiasta. Kytkimen portit on mahdollisesti confattu timeout:aamaan, tai ajastetusti ajamaan yhteydet nurin. Tuo taas voisi aiheuttaa dhcp:n liisausajan expiroitumiseen jne. Yön aikana voidaan ajaa WSUS:lla updatea koneille jne. Työasema saattaa idlenä ajella vaikka mitä prosesseja, tai ehkä se vaan lähettää spammia joutessaan. :)

Tuo "erittäin monimutkaisesti suojatut kansainväliset internetyhteydet"-juttu on kyllä loistava. :) Tuohon miinaan ei jaksa mennä, mutta tuli kyllä mieleen miten loistava idea oli upottaa VPN-moottori ja autentikointi sovellus USB-token mokkulaan. Voittaa kyllä tuon hotellista RAS:iin soittelun. :)