Pohjois-Amerikan jääkiekkoliiga NHL:ssä pelaava Anaheim on tehnyt vuoden mittaisen jatkosopimuksen Teemu Selänteen kanssa. Heinäkuussa 36 vuotta täyttävä Selänne saanee ensi kaudeksi huomattavan korotuksen miljoonan dollarin vuosipalkkaan, jota Selänne nautti kuluvalla kaudella.
"Raha ei ollut ratkaiseva tekijä", Selänne kertoi.
Kuluvalla kaudella suomalaisen pelit päättyivät välieriin, jossa Edmonton pudotti Anaheimin finaaleista. Täksi kaudeksi Anaheimin riveihin palannut Selänne oli joukkueensa tehokkain latomalla runkosarjassa tehot 40+50=90 ja pudotuspeleissäkin hyökkääjä tehtaili pisteitä 14 (6+8).
"Olen onnellinen saadessani jatkaa Anaheimissa, seurassa joka on minulle erittäin tärkeä. Uskon, että tällä joukkueella on mahdollisuus tehdä jotain erityistä ja haluan olla mukana siinä - varsinkin kun fanit ovat kohdelleet minua niin hyvin urani aikana", Selänne sanoi.
Selänteen aiempi sopimus olisi umpeutunut heinäkuussa ja hän halusi tehdä jatkosopimuksen mahdollisimman nopeasti.
"Olen tyytyväinen siihen, mitä joukkueessamme on tapahtunut. Siksi halusin allekirjoittaa sopimuksen näin aikaisin. Seura pystyy nyt suunnittelemaan tulevaisuuttaan paremmin", Selänne totesi.
Joukkueen tärkeimmäksi pelaajaksi kauden mittaan nousseen Selänteen pysyminen Anaheimissa miellyttää myös seuran toimitusjohtaja Brian Burkea.
"Olemme innoissamme, että Teemu jatkaa seurassamme. Hän on erittäin tärkeä pelaaja sekä jäällä että sen ulkopuolella", Burke kehui seuran verkkosivuilla.
STT–AP
HS 13/06/05