Keken ja Jukka Mildhin kaltaisia tarkkakatseisia ja faktatietoisia kavereita jotka osaa myös ulosannin on aika vähissä. Varsinkin kun ei ole ihan kaikki faktat hallussa ja pitäisi seurata myöskin mitä radalla tapahtuu niin varmasti noihin kisoihin on otettu selostamaan ne jotka on siihen hommaan vapaa-ehtoisia.
Itse katsoessani näitä sarjoja, koitin opetella nimiä ja talleja. En yrittänytkään keskittyä siihen mitä selostaja sanoo vaan koitin itse päätellä mitä radalla tapahtuu ja kuka siellä ajaa. Vaikeaa se oli ja selostaja oli monesti faktoissa edellä.
Kovasti näyttäisi selostajakuviot ja keskustelut olevan tärkeämmässä asemassa kuin itse radan tapahtumat. Katselin ADAC-sarjan kuljettajia aika tarkkaan. 16v Sebastian Vettel oli loistava. Kaverilla kuitenkin jo toinen kausi alla. Pidin myöskin 15v:aan Chris Van der Drift:n ajosta. Tasainen, ei virheitä. Erittäin kypsä ajo nuorukaiselta. Nopealla vilkasulla en löytänyt tietoja kaverista, mutta jos 15v on niin pakko olla eka vuosi. Jos maailmancuppia ja euroopanlaajuista sarjaa aijotaan tästä niin pitäisi olla kunnon official nettisivut. Saksaksi melkein kaikki ja kuljettajista ei meinaa löytää millään tietoja.
Näiden kavereiden ajoa katsellessa tuli mieleen, että Formula Ford sarja alkaa väistyä pikkuhiljaa. Siipiautot alkaa olla se mikä kartingin jälkeen työnnetään alle. Se mitä Keke sanoi urheilukanavan lähetyksessä, että ajamalla ADAC-sarjassa kauden, on myös valmis paremmin Formula-3 sarjaan. Tuntee radat paljon paremmin. Fordeissa tätä etua ei niinkään ole. Myöskin siipiautot auttaa ajotyylin ja auton säädön kanssa siirtyessä ADAC:sta F3:iin.
Off-topiccia paljon, sori.