Nopein auto,jota olet ajanut?

pendellstock

Well-known member
Mikä on nopein auto(tässä tapauksessa viitataan sekä kiihtyvyyteen että huippunopeuteen adjektiivilla "nopea"),jota olet itse ajanut?

Paljonko se kiihtyi ja mitkä olivat huippunopeus ja toisaalta kovin nopeus, jota itse ko.autolla ajoit?

Paljastan oman vastaukseni myöhemmin. Ei tarvitse sanoa missä ajaminen tapahtui,myös pelkkä auton merkki,malli ja vuosimalli riittävät. Sekä tieto siitä,oliko auto ns."vakio Ja toki lyhyt luonnehdinta siitä,millasia fiiliksiä autosta sait?

Banaani

In stereo where available
Sijainti
Manse
170 km/h on kovin mitä olen ajanut, auto oli ranskalainen.

Nopein auto mitä olen ajanut oli ruotsalainen, mutta sillä ajoin vain 140 km/h.

Micael

Micael
Sijainti
East of Eden
AMG -viritteisellä MB 560 SEC:llä n. 270 km/h (mahdollinen mittarivirhe huomioiden) Saksassa. (mittarinäyttämä noin hieman yli 280 km/h)

Auton huippunopeus oli ilmoitettu n. 280 km/h ja sen se myös otti mittariin. Kiihtyvyys 0-100 km/h ilmoitettiin n. 5,5 sek. ja kaipa se paikkansa piti ainakin tuntuman perusteella.

Auto oli hyvä ja vakaa ajaa tuolla huippunopeudellakin ja jos tarpeeksi olisi jaksanut painaa niin kai se 290 km/h:kin olisi sieltä vielä löytynyt.

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
190km/h kulki Toyota Corolla (muunkin kuin mittarin mukaan).. Tietenkin pimeällä maantiellä tuollaista vauhtia, että sitä on tyhmä ollut kortin saaneena nulikkana:nope:

ettelbruck

Well-known member
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
Nopeimmat autot on olleet V12-Jagge ja piristetty quattro, mut niillä en päässy ajamaan lujaa. Tai ainakaan tolkuttoman lujaa.

Itte ajanu yli kahtasataa paljonrakennetulla Volvo 142:lla, lastutetulla Sierra "Cosworthilla" (kone oli, runko ei) ja rakennetulla Vectralla. Kaks viimeisintä ulkomailla.

FO110K

Banned
Ferrari 360 Spider F1, tosin sillä ei juurikaan yli nopeusrajotusten, kiihdytyksiä kylläkin...
Nopein maantie lukema Celica GT-Fourilla (st205) mittarin mukaan 220km/h...

Aqualizer

Hengityksenpidättäjä
Sijainti
In the deep end
Jaa-a, oliskohan nopein ollut 90-luvun loppupuoliskon M3:n, mutten sillä ajanut kuin max 100 km/h. Omalla olen ajanut 230 km/h mittarin mukaan.

mariko

Well-known member
-paikallisen bmw diilerin 07 ämvitosella,kotipuolessa on semmonen aika pitkä suora,asfaltti tietä...n.240 mittari nopeutta kerkesi kelata...

PeeVee79

Paksu ja pehmeä.
Sijainti
J:vi
On teillä kiirus...
Toisen omistamani auton - vm.1985 Opel Kadett E 1,2- sain poljettua aikoinaan lähes jumalattomaan 133 km tuntinopeuteen. Luultavasti rahkeissa olisi ollut vielä jonkin verran varaa, mutta ratti rupesi tutisemaan siihen malliin, että oli jo pakko alkaa nostamaan.

Edellisen 406 2,0 Pösööni tykitin palttiarallaa 140:iin, joka taitaa olla pers.koht. ennätykseni. Ajamani "tehokkaimmat" autot ovat juurikin tuollaisia Pökötin kaltaisia perheautoja.

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Sijainti
toalet
PeeVee79 sanoi:
On teillä kiirus...
Toisen omistamani auton - vm.1985 Opel Kadett E 1,2- sain poljettua aikoinaan lähes jumalattomaan 133 km tuntinopeuteen. Luultavasti rahkeissa olisi ollut vielä jonkin verran varaa, mutta ratti rupesi tutisemaan siihen malliin, että oli jo pakko alkaa nostamaan.

Edellisen 406 2,0 Pösööni tykitin palttiarallaa 140:iin, joka taitaa olla pers.koht. ennätykseni. Ajamani "tehokkaimmat" autot ovat juurikin tuollaisia Pökötin kaltaisia perheautoja.
Oletko tosissasi? n 140km/h henk.koht. huiput? :eek:
Johan tuollainen rikkoutuu joka kesä tolla mun hikisellä Golffillakin kun vähän moottoritiellä ohittelee. :D

Oma on noin vuosi sitten vm 2006 Audi S6 ja nopeutta ehdin kelaamaan noin 205km/h. Noin 220km/h on nopein mitä auton kyydissä olen ollut.

PeeVee79

Paksu ja pehmeä.
Sijainti
^ Olen. Aina olen perille päässyt. Ja yleensä jopa vielä ajoissa.
Mulla on terve poliisinpelko, eli yleensää en aja ylinopeutta, mutta sen kerran kun viisari nousee yli suurimman sallitun nopeuden, niin todennäköisesti karahtaa samantien.

Boyracer

Well-known member
Oma kesäauto on nopein millä olen ajanut tai ollut kyydissä. 5.2 s 0-100 kmh mutta henk koht huiput taitaa olla vain noin 220 km/h vaikka on ollut autobahniakin alla, kai se kulkee sen mikä luvataankin :doubtful:

Jonkun Ferrarin rattiin pääseminen olisi kyllä hienoa, 360 Modena tai 550 Maranello olisi koettavien listalla ensimmäisinä.

Juhis

Well-known member
Sijainti
Joutseno
PeeVee79 sanoi:
^ Olen. Aina olen perille päässyt. Ja yleensä jopa vielä ajoissa.
Mulla on terve poliisinpelko, eli yleensää en aja ylinopeutta, mutta sen kerran kun viisari nousee yli suurimman sallitun nopeuden, niin todennäköisesti karahtaa samantien.
Hyvä, oikea asenne.

Kovat huiput saava siviilikäyttöön tarkoitettu auto on ihan puhtaasti kikkelinkasvatusväline, ei mitään muuta. Suuret huiput on helppo saada kiuluun kuin kiuluun, oikean nopeuden kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. Maanteillä ylikovaa ajavat ovat muutenkin sellaista ihmiskuntaa, jotka evoluutio voisi korjata pois. Jos on tarve ajaa kovaa, menköön ajamaan suljetulle radalle, tai mikä parempi ihan kilpailemaan, ja siellä toteamaan että kuinka saakelin paska kuljettaja sitä oikeasti on.

Minulla nopein ajamani auto on Rotax Max 125cc kartingauto, huiput n. 110 km/h.

Sue_me

Well-known member
MB E500 vm 2003

En ajana kuin 160km/h motarilla, oli loskaa tiellä sinä päivänä. Omat enkat on kuitenkin 180km/h 1,3 XL Corollalla pitkässä alamäessä.

PeeVee79

Paksu ja pehmeä.
Sijainti
Juhiksen viestin allekirjoitan täysin ja lisään vielä sen verran, että kun en ihan varma ole, kuinka omissa käsissä auto pysyisi tuollaisissa parinsadan vauhdeissa, niin mielestäni mitään järjellistä syytä ei ole lähteä edes kokeiliemaan.
Serkkulikka oli päästä hengestään kaaharin takia, enkä moista kohtaloa soisi kenenkään kokevan.
Omasta puolestani Suomeen tuotavien autojen huippunopeuksia voisi rajoittaa esim. 150:iin.
Tämä oli vain oma vaatimaton mielipiteeni, josta ei sitten kannata vetää herneitä nenään.

Viimeksi muokattu:

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Sijainti
toalet
Juhis sanoi:
Hyvä, oikea asenne.

Kovat huiput saava siviilikäyttöön tarkoitettu auto on ihan puhtaasti kikkelinkasvatusväline, ei mitään muuta. Suuret huiput on helppo saada kiuluun kuin kiuluun, oikean nopeuden kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. Maanteillä ylikovaa ajavat ovat muutenkin sellaista ihmiskuntaa, jotka evoluutio voisi korjata pois. Jos on tarve ajaa kovaa, menköön ajamaan suljetulle radalle, tai mikä parempi ihan kilpailemaan, ja siellä toteamaan että kuinka saakelin paska kuljettaja sitä oikeasti on.

Minulla nopein ajamani auto on Rotax Max 125cc kartingauto, huiput n. 110 km/h.
Kovilla huipuilla ei tosiaan tee juuri mitään mutta se kiihtyvyys on asia eri. Ei niinkään 0-100 km/h kuin 60/80 km/h:sta eteenpäin eli ohituskiihtyvyys. Yleensähän nuo kyllä kulkee käsi kädessä.
Silläkin ihmettelin PeeVeen juttua kun ainakin itellä neula osoittaa äkkiä sen 140km/h kesällä kun noilla Suomen "valtateillä" normaalisti esim rekan ohittaa. Mieluummin ajan "reiluhkoa" ylinopeutta rekan edelle kuin jurraan rajoituksen mukaan puoli tuntia vastaantulevien kaistalla.

Ohihan hyvin noilla laiskoilla paskoillakin pääsee, vaatii vaan ennakoivampaa ajoa kun ei tarvitse runtata kaasua pohjaan kauhean kauan ennen ohitusta että varmasti on hyvä nopeus päällä kun baana on vapaa ohitukseen.

Banaani

Sijainti
Manse
Matxi sanoi:
Mieluummin ajan "reiluhkoa" ylinopeutta rekan edelle kuin jurraan rajoituksen mukaan puoli tuntia vastaantulevien kaistalla.
Se on myös turvallisempaa. Oli käsittämätöntä lukea eräältä foorumilta kerran kun porukka jeesusteli miehissä kuinka kun "rajoitus on 100kmh, niin kovempaa en ohittaessa aja". Tuohan on suorastaan silkkaa tyhmyyttä, toivottavasti sällit eivät harrasta ohituksia usein. :nope: :nope: :jaska:

PeeVee79

Paksu ja pehmeä.
Sijainti
Ohittaminen on tottakai asia erikseen verrattuna kusipäiseen prääsäämiseen. Mutta sen ohituksenkin voi hoitaa järkevästi, ei autoa välttämättä tarvitse polkea puoleentoistasataan, kun katsoo koska ja missä lähtee ohittamaan. Eikä mulla normaalisti niin kiire ole, ettenkö joutaisi rekan perässä ajelemaan. Jos rajoitusten mukaan mennään, niin ok.

Banaani

Sijainti
Manse
PeeVee79 sanoi:
Ohittaminen on tottakai asia erikseen verrattuna kusipäiseen prääsäämiseen. Mutta sen ohituksenkin voi hoitaa järkevästi, ei autoa välttämättä tarvitse polkea puoleentoistasataan, kun katsoo koska ja missä lähtee ohittamaan. Eikä mulla normaalisti niin kiire ole, ettenkö joutaisi rekan perässä ajelemaan. Jos rajoitusten mukaan mennään, niin ok.
Sulla on hyvä asenne. Joutava kaahaaminenhan on nimenomaan silkkaa tyhmyyttä.