Norman Antivirus.

Il Tempo Gigante

Darth Father
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
En ollut ilmeisesti aivan väärässä arvostellessani Norman Antivirusta tuolla Nortontojckissa ? Kaverin kone oli kokonaan/osittain jumiutunut Normanin toimesta.

Kamu oli kuskannut koneen paikalliseen tietokonevirmaan, jossa olivat yrittäneet poistaa Normania. Eipä ollut poisto onnistunut ??? Liikkeessä olivat sanoneet, että ainua vaihtoehto on formatoida kovalevy ja asentaa Windows sun muut systeemit uudelleen. Viittäkymmppiä olivat pyytäneet em. toimenpiteestä. Kaveri oli sanonu et: Ei kiitos.

Ja soitti mulle ja pyysi formatoimaan c-asemansa. Ja asentamaan XP:n ja laajakaistan uudelleen.

Sitä vaan tässä kysyn, notta aivanko totta on, ettei sitä Normania saa revittyä sieltä kovolta pois ??? Turhan suuri on mielestäni kovalevyn tyhjennys yhden vastaan haraavan ohjelman takia.

Neuvoja otetaan vastaan.

APUVA !

Ja kiitoksia etukäteen mahdollisista ohjeista.

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Ei mulla muuta, ku sitä, että ihme kaveri sulla ku sua työllistää ku ite ei jaksa kuvettaan kaivaa.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Ennenkuin lähtisin formatoimaan yhtään mitään, niin ihan vikana keinona pistäisin XP:n asennuscd:n asemaan, käskisin sen asentaa Windows ja kun se löytää vanhan Windows-asennuksen, sanoisin että fiksaa se.

Ei sieltä Normanin sivuilta löydy mitään vinkkiä? Esim. Nortonin, joka kärsii hiukan samanlaisesta poisto-ongelmasta, sivuilla löytyy jopa erillinen ohjelma, jolla voi poistaa Nortonin, jos ei muuten lähde.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Dominic sanoi:
Ei mulla muuta, ku sitä, että ihme kaveri sulla ku sua työllistää ku ite ei jaksa kuvettaan kaivaa.
No jos tolla periaatteella lähdetään liikkeelle, niin mulla on kans useampiakin ihmekavereita ja ihmesukulaisia, jotka asennuttaa mulla jopa koko koneen osista kasaan, koska tulee edullisemmaksi kuin liikkeessä :rolleyes:

Olga

.
Sijainti
lakitukossa
OoPee sanoi:
Ei sieltä Normanin sivuilta löydy mitään vinkkiä? Esim. Nortonin, joka kärsii hiukan samanlaisesta poisto-ongelmasta, sivuilla löytyy jopa erillinen ohjelma, jolla voi poistaa Nortonin, jos ei muuten lähde.
Olen kuullut Nortonista kans vähän tuollaista! :eek:

Il Tempo Gigante

Darth Father
Sijainti
Haa.

OoPee sanoi:
Ei sieltä Normanin sivuilta löydy mitään vinkkiä?
Saattaa sieltä vinkkejä löytyäkkin...

Mut mulle tuli siitä etusivulta joku ihme déjà-vu tai bon voyage tunne... Jotain tuttua oli siinä kyllä nyt ??? Ei vaan tule julki tuolta pään sisästä.

No, siitä huolimatta lähen nyt ränttäämään sitä kaverin Fujitsua.

Bon voyage.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Il Tempo Gigante sanoi:
Saattaa sieltä vinkkejä löytyäkkin...

Mut mulle tuli siitä etusivulta joku ihme déjà-vu tai bon voyage tunne... Jotain tuttua oli siinä kyllä nyt ??? Ei vaan tule julki tuolta pään sisästä.

No, siitä huolimatta lähen nyt ränttäämään sitä kaverin Fujitsua.

Bon voyage.
Niillähän on Olga taustakuvana :eek!:

http://www.norman.com/

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Il Tempo Gigante sanoi:
Sainpa kuin sainkin koneen rokkaamaan. Formatoimaan joutu.

Oli mulle hieman outo tuo XP:n palautuskonsoli.

Kokemuksen puutetta, mulla on ollu XP vasta kuukauden päivät.
Tarkoitakko sä palautuskonsolilla sitä dos-tilaa?

Nimittäin sitä mä en tarkoittanut vaan nimenomaan sitä, että lähdet liikkelle just niinkuin asentaisit Windowsin uudestaan (eli valitset heti aluksi, että haluat asentaa Windowsin) Jossain vaiheessa asennusohjelma sitten hodaa, että täällähän on jo Windows, haluatko asentaa uusiksi päälle vai korjaatko vanhan ja silloin sanot että korjaan.

Mutta jos menit formatoimaan, niin samapa tuo nyt sitten on :rolleyes:

Il Tempo Gigante

Darth Father
Sijainti
OoPee sanoi:
Tarkoitakko sä palautuskonsolilla sitä dos-tilaa?
Sitä just. Siinä luki jotta se on palautuskonsoli, ni uskoin et niin on. Hehheh.
Siitä kun valitsi c:-aseman, ni se kysy järjestelmänvalvojan salasanaa. Sitä ei kaveri tienny. Jos paino entteriä ilman salasanaa tuli vaan rivinvaihto ...

Nimittäin sitä mä en tarkoittanut vaan nimenomaan sitä, että lähdet liikkelle just niinkuin asentaisit Windowsin uudestaan (eli valitset heti aluksi, että haluat asentaa Windowsin) Jossain vaiheessa asennusohjelma sitten hodaa, että täällähän on jo Windows, haluatko asentaa uusiksi päälle vai korjaatko vanhan ja silloin sanot että korjaan.

Mutta jos menit formatoimaan, niin samapa tuo nyt sitten on :rolleyes:
Kokeilin totakin. Se vaan sano et koneessa on jo käyttöjärjestelmä, ja et se voi alkaa klummimaan jos asennetaan toinen käyttis.

Tässä vaiheessa kaveri sano formatoi nyt jo toosa et hää pääsee nettiin.

Niin tein ja äijä pääsi nettiin.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Il Tempo Gigante sanoi:
Kokeilin totakin. Se vaan sano et koneessa on jo käyttöjärjestelmä, ja et se voi alkaa klummimaan jos asennetaan toinen käyttis.
Sä teit jotain väärin. Mitään tuommoista ilmoa ei tule, jos etenet kuten olisit aikaiseissa asentaa uuden windowsin tyhjälle koneelle ja odottelet, kunnes pääseet siihen kohtaan, jossa näkyy, että koneessa on jo windows hakemistossa c:\windows (tai missä se sun kaverillas sitten olikaan) ja kone kysyy haluatko asentaa uusiksi vaiko korjata vanhan.

Olettaen siis, että se windows-asennus ja asennus-cd vastasivat toisiaan (eli kumpikin sama windows, sama edition ja sama kieli).

Trust me! Been there, done that :wink:

Viimeksi muokattu:

Il Tempo Gigante

Darth Father
Sijainti
OoPee sanoi:
Sä teit jotain väärin.
Ei olisi ensimmäinen kerta. En kyllä tiijä mikä mahdollisesti meni vituiksi siinä päälle asennuksessa ? No, virheistä vissiin oppii.

Olettaen siis, että se windows-asennus ja asennus-cd vastasivat toisiaan (eli kumpikin sama windows, sama edition ja sama kieli).

Trust me! Been there, done that :wink:
No, se kaverin cd oli Fujitsu-Siemens-recovery disc. Kyllä siitä joku varhainen (?) XP asentui. Ei ole tiedossa mikä oli sen koneen alkuperäinen win-asennus. Soon semmonen Mustan Pörssin myymä kone, jossa on alunperin hirmusesti ohjelmia valmiiksi asennettuna.

(Ma en halua omaan koneeseeni mitään ohjelmapaketteja, vaan ostan/ostin/olen ostanut koneeni, joko tyhjänä tai sit pelkällä käyttiksellä varustettuna).

ps. No, tässä uusimmassa oli se norttoni kanssa.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Il Tempo Gigante sanoi:
No, se kaverin cd oli Fujitsu-Siemens-recovery disc.
Aha. No toi selittääkin kaiken. Recovery-cd ei ole edes varsinainen asennus-cd, vaan sillä pystyt vaan palauttamaan systeemin tarkalleen siihen tilaan, missä se oli ostettaessa. Eli tuo cd siis sisältää ns. imagen siitä alkuperäissysteemistä, mikä simppelisti kopsataan (siis ei asenneta vaan kopsataan) koneen kovalevylle ja sillä siisti. Ei varmaan kovin kauaa kestäny se "uudelleenasennus" ?

Tolla levyllä ei sitten tietysti pysty asentelemaan kuin koneita, jotka ovat identtisiä sen alkuperäisen kanssa ja asennusvaiheessa ei ole mahdollisuuksia päättä mitä komponentteja asennetaan. Sori, ei tullu edes mieleen kysästä tommosta.

Il Tempo Gigante

Darth Father
Sijainti
Haa.

OoPee sanoi:
Aha. No toi selittääkin kaiken. Recovery-cd ei ole edes varsinainen asennus-cd, vaan sillä pystyt vaan palauttamaan systeemin tarkalleen siihen tilaan, missä se oli ostettaessa. Eli tuo cd siis sisältää ns. imagen siitä alkuperäissysteemistä, mikä simppelisti kopsataan (siis ei asenneta vaan kopsataan) koneen kovalevylle ja sillä siisti. Ei varmaan kovin kauaa kestäny se "uudelleenasennus" ?

Tolla levyllä ei sitten tietysti pysty asentelemaan kuin koneita, jotka ovat identtisiä sen alkuperäisen kanssa ja asennusvaiheessa ei ole mahdollisuuksia päättä mitä komponentteja asennetaan. Sori, ei tullu edes mieleen kysästä tommosta.
Kun nyt luin tuon kirjoituksesi, niin herää kysymys, et missä on tuon mun kaverin orikinaali xp-cd ? Onko sellaista olemassakaan ? Todennäköisesti hää on maksanut jonkinlaisen määrän €uroja käyttöjärjetelmästään, mistä ei (hänellä) mahdollisesti ole olemassa virallista cd:tä.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Il Tempo Gigante sanoi:
Kun nyt luin tuon kirjoituksesi, niin herää kysymys, et missä on tuon mun kaverin orikinaali xp-cd ? Onko sellaista olemassakaan ? Todennäköisesti hää on maksanut jonkinlaisen määrän €uroja käyttöjärjetelmästään, mistä ei (hänellä) mahdollisesti ole olemassa virallista cd:tä.

Kaverillas on ns. Recovery Versio XP:stä, jonka saa vain ja ainoastaan laitepaketin (eli compuutterin) mukana, erikseen sellaista siis ei voi ostaa. Tuommoiseen ei edes tule mukana varsinaista asennus-cd:tä vaan tosiaankin ainoastaan tuo recovery-cd jota säkin käytit. Taitaa olla melkein kaikissa niissä laitteissa, jotka ostat valmiina sisälten windowsin, just tommonen Windows-versio.

Il Tempo Gigante

Darth Father
Sijainti
Haa.

OoPee sanoi:
Kaverillas on ns. Recovery Versio XP:stä, jonka saa vain ja ainoastaan laitepaketin (eli compuutterin) mukana, erikseen sellaista siis ei voi ostaa. Tuommoiseen ei edes tule mukana varsinaista asennus-cd:tä vaan tosiaankin ainoastaan tuo recovery-cd jota säkin käytit. Taitaa olla melkein kaikissa niissä laitteissa, jotka ostat valmiina sisälten windowsin, just tommonen Windows-versio.
No eikös tuo lähentele ns. kusetusta ? Tää on vaan mun mielipide.