Nuorallatanssia sisilialaisittain

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14198
Alesi jäi Bergerille jälkeen selvästi vain rahassa.:D Benettonilla hänen palkkaansakin alennettiin jotta Berger saisi isomman siivun kakusta. Ferrarilla taas oli vähän noita omanlaisia ratkaisuja ja tehoista sen verran, että kauden 94 Ferrarissa tosiaan tehoja löytyi 800 hevosvoimaa mutta täyden tehon tuleminen kesti usein liian kauan jotta sitä olisi voinut hyödyntää. Jossakin haastattelussa Schumikin myönsi, että mikäli Ferrarilla ei olisi niin paljon teknisiä ongelmia kuin oli niin hänen mestaruutensa olisi ainakin ollut vaikeampi saavuttaa kausilla 94 ja 95.

Samanlainen ongelma oli myös kauden 91 Ferrarissa jossa tehojen tulo odotti liikaa ja myöskin vaihdevälien säätö oli ongelmana. Kausien 91-95 Ferrareissa oli aina jotakin ongelmaa. Vuoden 92 Ferrarissa oli tuo kaksoispohjan ongelma myöskin. Hitailla ja syheröillä radoilla erityisesti se ongelma näkyi. Phoenixissa ainakin oli ongelmia juurikin em. asioiden yhteydessä.
 

Jone

Well-known member
Liittynyt
18.8.2004
Viestit
777
Sijainti
Savonlinna
Loistava teksti! Alesi oli aina myös - syystä jota en tiedä - yksi omista suosikeistani.

Päätöskaudellaan 2001 Alesilla oli muuten hyvät mahdollisuudet tehdä sen verran historiaa, että olisi ajanut maaliin kaikissa kilpailuissa, mutta Räikkösen Sauberin tekninen vika (ripustus?) vei mukanaan myös Alesin Jordanin. Ja kun oikein tarkkoja ollaan niin Nurburgringilla samalla kaudella Alesi keskeytti muistaakseni viimeisellä kierroksella yrittäessään ohittaa kanssakilpailijaa, oliko muuten Räikkönen silloinkin kyseessä? Kyseisessäkin kilpailussa Alesi kuitenkin pääsi lopputuloksiin tarvittavan kierrosmäärän ajettuaan, eli virallista keskeytystä ei merkitty historiankirjoihin.
 

Minardi fani

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
941
Sijainti
Kuopio
Kiitos! Mahtavaa tekstiä. Alesista olen aina pitänyt. Harmillisesti viimeinen kisa päättyi Kimin kanssa kolarointiin..
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Olin läntätä stooriin mukaan tämän kuvan Alesia henkilönä sivuavan kohdan oheen, mutta heivasin sen sitten viime hetkillä:

Näytä liitetiedosto 13909

Niin, ja kiitos kiitoksista. Sikäli kun mulla ideoita riittää, niin kirjoittanen vastaavankaltaisen pläjäyksen ehkä kerran kuussa aiheesta tai toisesta.
 
Ylös