Nyt ois aika tarttua foorumin mainosmiljooniin...

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
M&M:n uutiskirjeestä...
Verkosta kasvaa vonkale

Mikko Metsämäki 17.6.2004, 11:30


Verkkomainonta kasvoi toukokuussa hulppeat 52,8 prosenttia. Kuukausi kruunasi verkon hyvän kevätkauden, jossa kumulatiivinen kasvuprosentti kohosi 35:een.

Verkkomediayhdistys IAB:n puheenjohtajan Mikko Ketolan mukaan kasvun vetureina ovat toimineet suurimmat portaalit ja isoimpien mediatalojen saitit. Verkkoon on myös uskaltautunut uusia mainostajia.

— Automainostajilla on ollut aiempaa enemmän kiinnostusta verkkoon ja finanssi- ja it-alojen mainostajat ovat aktivoituneet uudestaan. Kun ongelma on perinteisesti ollut se, että kärki on levännyt telekommunikaatiomainonnan varassa, nyt se on laventunut.

TNS Gallup ennusti vuoden vaihteessa verkkopanostusten nousevan tänä vuonna 19 prosenttia. Nyt näyttää siltä, että kasvu nousee lähemmäksi Mainostajien Liiton tammikuisen Mainosbarometrin povaamaa 50 prosenttia.

Ketola uskoo kasvun varaa riittävän, sillä Suomen verkkomainosmarkkina on edelleen vain viidesosa Ruotsin markkinasta ja kolmasosa Norjan ja Tanskan markkinoista.

— Kun katsoo muita pohjoismaita, Suomi on nyt samassa kasvutrendissä mutta noin vuoden jäljessä. Naapurimaissa verkkomainonta lähti jo syksyllä 2003 uudelleen kasvu-uralle.

TNS Gallupin luvuissa eivät ole mukana verkon luokitellut ilmoitukset tai hakukonemainonta, jotka myös ovat viime aikoina olleet voimakkaassa kasvussa.

— Keski-Euroopassa online-mainontaan lasketaan mukaan myös hakusanapohjainen mainonta. Jos Suomessa tehtäisiin samalla tavalla, verkkomainonnan osuus olisi jo samalla tasolla kuin radiomainonta, Ketola sanoo.

Nykylukujen valossa tosin näyttää siltä, että radio tulee muutenkin selkä edellä vastaan, jos verkkomainonnan kasvutahti jatkuu. Radiomainonnan alkuvuosi on seitsemisen prosenttia miinuksella. Heikommin menee vain ulkomainonnalla.
Lisätään omia kommentteja, ettei rikota sääntöjä ;)

Näinhän se menee, verkko syö koko ajan enemmän ihmisten ajasta -> siellä kannattaa mainostaa.

Verkko on myös mediana melko raaka, mikään muu media (pl. kännykät ja niihin perustuvat mainokset) ei ole niin mitattava, varsinkaan myyntimainonnassa... Brandi-mainontaa nyt voi olla logo sivun yläreunassa ja sen mitattavuus on samaa tasoa kuin TV:ssä/radiossa/lehdessä (paitsi netissä ollaan varmoja moni näkee sen) mutta kun se on linkki, sen huomioarvo voidaan mitata myös uudella tavalla...
Ett silleen!!!!!!!!!
 
Viimeksi muokattu:

Puupää

Señor Member
Liittynyt
25.2.2002
Viestit
27306
Sijainti
Skekkoslovakia
Verkkomainonta yksinään on aika tehotonta. Verkkomedia yhdessä muiden medioiden kanssa on se toimivin ja tehokkain. Verkossa olevan tavaran pitää tuoda jotain LISÄÄ eikä olla vaan printtimainos animoituna tai lisättynä jollain pikku pelillä. Toki pelillä tai kilpailulla saadaan jonkin verran kävijämäärää hetkellisesti, mutta ihmisten ostokäyttäytymisen muuttamiseen vaaditaan kyllä enemmän.
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
Mutku sanoi:
Verkkomainonta yksinään on aika tehotonta. Verkkomedia yhdessä muiden medioiden kanssa on se toimivin ja tehokkain. Verkossa olevan tavaran pitää tuoda jotain LISÄÄ eikä olla vaan printtimainos animoituna tai lisättynä jollain pikku pelillä. Toki pelillä tai kilpailulla saadaan jonkin verran kävijämäärää hetkellisesti, mutta ihmisten ostokäyttäytymisen muuttamiseen vaaditaan kyllä enemmän.
Ois kiva tietää onko tää onko tää omaa mielipidettä, vai perustuu johonkin tutkimukseen tms.

Koska minusta hyvin tehty webbi-kamppis voi jo itsessään toimia pidemmälläkin aikavälillä. Mitään esimerkkiä ei nyt tule mieleen, mutta tämä on vakaa uskomukseni ;)
Ett silleen!!!!!!!!!!
 
Ylös