Nyt osakekaupoille?

Sammypiru

Isä
Liittynyt
29.1.2002
Viestit
4765
Sijainti
f1racing.net
NesteOilin ylimerkkaus 10-kertainen. Taitaa meikäläisen lapuilla saada kivasti 15 000 mummoa kaljarahaa.
 

Sammypiru

Isä
Liittynyt
29.1.2002
Viestit
4765
Sijainti
f1racing.net
No eiks lyhyen koron ois parempi? 3kk määräaikaistalletus ja heti sitten uutta perään. Saisit korkoa korolle.
 

T. Salama

Well-known member
Liittynyt
2.2.2004
Viestit
240
Sijainti
Helsinki
Ihan sama mitä ostat ja millä hinnalla koska rahoitusteorian mukaan markkinat ovat aina oikeassa ja hinta on aina oikea ja kohdallaan. :alppu: :nope:
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Sammypiru sanoi:
No eiks lyhyen koron ois parempi? 3kk määräaikaistalletus ja heti sitten uutta perään. Saisit korkoa korolle.
Määräaikaistalletuksissa huonot puolensa. Niitä ei saa ulos, jos hätä yllättää...

rahastot

...Lisäksi pidempiaikaisissa hässäköissä suuremmat korot..

Nytkin Euro obligaatio noussut vuodessa 5,65%, mikä riittää kyllä
minulle koron koroksi...

X^1.0565*n...jne...
 

VR

Syytön ja sillä sipuli
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
10649
Sijainti
U15
Varmasti pidempiaikaisissa hässäköissä on suuremmat korot, mutta alttius koron nousulle on myös suurempi. Tietysti jos sijoitusaika on tarpeeksi pitkä, niin se on toinen juttu.
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Valitsee minkä tahansa tavan sijoittaa, niin kysymys on loppujen lopuksi riskinottohalusta. Mitä suurempi riski sitä suurempi tuotto onnistuttaessa, toisaalta riskin toteutuessa voi pahimmillaan mennä koko sijoitettu pääomakin. Valintakysymyksiä.
 

Jape

Well-known member
Liittynyt
6.7.2001
Viestit
1089
Itse suosin rahastoja ja sijoitan 200€/kk rahastoihin. Nyt olen ollut runsaat 2,5 vuotta rahastosijoittajana ja ihan hyvän koron niihin on saanut. Tuotto on tällä hetkellä ihan kivat 12,75% ja suunta on ollut viimeiset kuukaudet kokoajan ylöspäin :thumbup:
 

Vesku

Maatalousneuvos
Liittynyt
14.6.2003
Viestit
5795
Olipa 131 kpl NesteOilia "ilmaantunut" salkkuun...;)

Itse suosin rahastoja ja sijoitan 200€/kk rahastoihin. Nyt olen ollut runsaat 2,5 vuotta rahastosijoittajana ja ihan hyvän koron niihin on saanut. Tuotto on tällä hetkellä ihan kivat 12,75% ja suunta on ollut viimeiset kuukaudet kokoajan ylöspäin
Eikös olekin mukavaa seurattavaa nuo (rahasto)sijoitusten arvon muutokset- varsinkin nousut! Laskuaikaan jotenkin ei innosta niin paljon! On taas ollut kovaa kyytiä ylöspäin kurssikehitykset tänä vuonna! Jossain vaihessa ottanee rekyyliä alaspäin? Öljyn hintakin ennätyslukemissa ja silti kurssit nousevat. EU.n perustulaki- ja rahoituskriisitkään eivät taida vaikuttaa?

Viime syksynä meinasin ottaa "isomman kertapompsin" OP-Intiaa. Pankinjohtaja vaan toppuutteli, että isot riskit. Eipä tullut merkittyä. Nyt se sitten kehui, että onpa kovasti noussut, kun erään asiakkaan salkkuun olivat ottaneet vuoden vaihteessa. Joo- 50 % nousu vuodessa.:jaska: ::thumbup:
Merkkasin OP- Suomi kasvua, silläkin + 28 %.
Mutta on siellä ollut semmoisiakin -60 % pahimmillaan, eikä vieläkään ole ostohinnassa. "Pitkässä juoksussa" tasoittuu ne huippunnousut ja joskus tulee persnettoakin. Maltti on valttia!
 

Sammypiru

Isä
Liittynyt
29.1.2002
Viestit
4765
Sijainti
f1racing.net
Vesku sanoi:
Olipa 131 kpl NesteOilia "ilmaantunut" salkkuun...;)



Eikös olekin mukavaa seurattavaa nuo (rahasto)sijoitusten arvon muutokset- varsinkin nousut! Laskuaikaan jotenkin ei innosta niin paljon! On taas ollut kovaa kyytiä ylöspäin kurssikehitykset tänä vuonna! Jossain vaihessa ottanee rekyyliä alaspäin? Öljyn hintakin ennätyslukemissa ja silti kurssit nousevat. EU.n perustulaki- ja rahoituskriisitkään eivät taida vaikuttaa?

Viime syksynä meinasin ottaa "isomman kertapompsin" OP-Intiaa. Pankinjohtaja vaan toppuutteli, että isot riskit. Eipä tullut merkittyä. Nyt se sitten kehui, että onpa kovasti noussut, kun erään asiakkaan salkkuun olivat ottaneet vuoden vaihteessa. Joo- 50 % nousu vuodessa.:jaska: ::thumbup:
Merkkasin OP- Suomi kasvua, silläkin + 28 %.
Mutta on siellä ollut semmoisiakin -60 % pahimmillaan, eikä vieläkään ole ostohinnassa. "Pitkässä juoksussa" tasoittuu ne huippunnousut ja joskus tulee persnettoakin. Maltti on valttia!

Nyt tuntuu olevan sellaset ajat, että kaikki on niin hemmetin korkeella, että ei ole kuin yksi tie ja se on alaspäin..tai sitten ei.

Fortumin vois tietenki laittaa, eipä kai se ainaka alaspäin tule.
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
Sammypiru sanoi:
Nyt tuntuu olevan sellaset ajat, että kaikki on niin hemmetin korkeella, että ei ole kuin yksi tie ja se on alaspäin..tai sitten ei.
Nojaa ... pari vuotta oltiinkin niin hemmetin alhaalla.
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
Eipä ole rahaa niin paljoa, että voisi osakkeita edes harkita.
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
Jape sanoi:
Tosta mä oon eri mieltä! ;)
Asunto on pakollisen tarpeen lisäksi sijoitus.
Juttu ei ole noin yksioikoinen. Omistusasuntoa tietenkin voi jonkinlaisena sijoituksena pitää. Kaikkea kiinteää omaisuutta voi halutessaan kutsua sijoituksesi. Jopa autoa, vaikka se tunnetusti onkin huono sijoitus.

Sijoittamisella ymmärretään kuitenkin usein hieman eri asiaa. Usein sillä nimenomaan tarkoitetaan voiton tavoittelua kiinnitetylle pääomalle tai ainakin sen arvon säilymistä. Valtaenemmistö asunnonostajista ei tällaisia arvoja tavoittele. He vain haluavat itselleen kodin. Asuntokeinottelijoille sen sijaan asunto on puhtaasti sijoitus.
 

Absolut

Private member
Liittynyt
9.12.2003
Viestit
1589
Toi rahastokuvio kiinnostais kyllä kovasti. Laittais alkuun parivuotta jollekin kohtalaisen riskaabelille rahastolle pientä summaa, joku 30-50€/kk, eli about sama mitä menee vedonlyöntiinkin. Jos menee vituiks, niin minkäs teet. Niin olis mennyt veikkauksenkin kanssa.

Sammon mustanmeren rahasto houkutteli kovasti vähän aikaa sitten, nyt voisi tuurillaan olla hyvä aika lähteä messiin; tai sitten ei: alussa ajattelin että Turkin EU-jäsenyyden myötä nousee varmasti, mutta nyt kun alkavat hannailla sen (jäsenyyden) kanssa niin ei ainakaan omat odotukset ole enää yhtä korkeat. Perkeles kun olis muutama vuosi sitten ymmärtänyt iskeä baltiaan, tai tosiaan vuoden päivät sitten intiaan.

Intia alkoi huonosti, putosi heti alussa paljon, jolloin olisi ollut poikaa päästä kelkkaan. Pitääpä varmaan odotella että johonkin noille suunnille tulee jotain hässäkkää, ja alkais vaikka sitten. Pari-kolme vuotta ja ovat taas nousseet lähtöruutuun - that's it.

En tiedä miksi, mutta Kiinan talouskasvu alkaa hieman arveluttaa itseäni; siellä käy kaikki niin kuumana nyt, että jotenkin tuntuu edes pienoinen pudotus pakolliselta lähivuosina.

Kommenttiin että osakkeisiin (muun muassa) rahastotkin sijoittaa; totta, mutta vain yhtenä osana, ja kun itse ei välttämättä niin paljoa (enää) seuraa tuota osakepuolta että osaisi ja jaksaisi sen kanssa peuhata. Rahastoissa on kuitenkin alan ammattilaiset, joille voi vähän maksaakin. Itse ainakin luulisin että ovat paremmin perillä asioista, ja ymmärtävät paikallisiakin tapoja.
 

VR

Syytön ja sillä sipuli
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
10649
Sijainti
U15
Absolut sanoi:
Kommenttiin että osakkeisiin (muun muassa) rahastotkin sijoittaa; totta, mutta vain yhtenä osana, ja kun itse ei välttämättä niin paljoa (enää) seuraa tuota osakepuolta että osaisi ja jaksaisi sen kanssa peuhata. Rahastoissa on kuitenkin alan ammattilaiset, joille voi vähän maksaakin. Itse ainakin luulisin että ovat paremmin perillä asioista, ja ymmärtävät paikallisiakin tapoja.
Rahastotkin (Suomen) eivät itse välttämättä sijoita sinne, vaan ne sijoittavat muihin sinne sijoittaviin rahastoihin.
 

Jape

Well-known member
Liittynyt
6.7.2001
Viestit
1089
Jape sanoi:
Itse suosin rahastoja ja sijoitan 200€/kk rahastoihin. Nyt olen ollut runsaat 2,5 vuotta rahastosijoittajana ja ihan hyvän koron niihin on saanut. Tuotto on tällä hetkellä ihan kivat 12,75% ja suunta on ollut viimeiset kuukaudet kokoajan ylöspäin :thumbup:
No jopas jotakin! Tämän päiväinen tarkistukseni kertoo rahastosijoitusten kasvaneen 16,71%. :ahem:
Edellisestä postauksesta nousua jo miltei 4%.
 
Ylös