Sammypiru
Isä
NesteOilin ylimerkkaus 10-kertainen. Taitaa meikäläisen lapuilla saada kivasti 15 000 mummoa kaljarahaa.
2vuotta minimisuositus, mutta kyllä saa 6vuotta olla ainakin tuolla koskemattomana, kun saan venytettyä penniä sen aikaa:ahem:VR sanoi:Pitkän koron rahasto? :doubtful:
Määräaikaistalletuksissa huonot puolensa. Niitä ei saa ulos, jos hätä yllättää...Sammypiru sanoi:No eiks lyhyen koron ois parempi? 3kk määräaikaistalletus ja heti sitten uutta perään. Saisit korkoa korolle.
Tänään repes 20 eur/osake. Hassua.Runar ja Kyllikki sanoi:Mitäs mieltä forumin osakesijoittajat ovat Nesteen osakkeen tulevasta hintakehityksestä?
http://www.fortum.fi/news_section_item.asp?path=14020;14028;14020;4190;4191;27584
Eikös olekin mukavaa seurattavaa nuo (rahasto)sijoitusten arvon muutokset- varsinkin nousut! Laskuaikaan jotenkin ei innosta niin paljon! On taas ollut kovaa kyytiä ylöspäin kurssikehitykset tänä vuonna! Jossain vaihessa ottanee rekyyliä alaspäin? Öljyn hintakin ennätyslukemissa ja silti kurssit nousevat. EU.n perustulaki- ja rahoituskriisitkään eivät taida vaikuttaa?Itse suosin rahastoja ja sijoitan 200€/kk rahastoihin. Nyt olen ollut runsaat 2,5 vuotta rahastosijoittajana ja ihan hyvän koron niihin on saanut. Tuotto on tällä hetkellä ihan kivat 12,75% ja suunta on ollut viimeiset kuukaudet kokoajan ylöspäin
Vesku sanoi:Olipa 131 kpl NesteOilia "ilmaantunut" salkkuun...![]()
Eikös olekin mukavaa seurattavaa nuo (rahasto)sijoitusten arvon muutokset- varsinkin nousut! Laskuaikaan jotenkin ei innosta niin paljon! On taas ollut kovaa kyytiä ylöspäin kurssikehitykset tänä vuonna! Jossain vaihessa ottanee rekyyliä alaspäin? Öljyn hintakin ennätyslukemissa ja silti kurssit nousevat. EU.n perustulaki- ja rahoituskriisitkään eivät taida vaikuttaa?
Viime syksynä meinasin ottaa "isomman kertapompsin" OP-Intiaa. Pankinjohtaja vaan toppuutteli, että isot riskit. Eipä tullut merkittyä. Nyt se sitten kehui, että onpa kovasti noussut, kun erään asiakkaan salkkuun olivat ottaneet vuoden vaihteessa. Joo- 50 % nousu vuodessa.:jaska: ::thumbup:
Merkkasin OP- Suomi kasvua, silläkin + 28 %.
Mutta on siellä ollut semmoisiakin -60 % pahimmillaan, eikä vieläkään ole ostohinnassa. "Pitkässä juoksussa" tasoittuu ne huippunnousut ja joskus tulee persnettoakin. Maltti on valttia!
Asunto on pakollinen tarve, ei sijoitus.Sam sanoi:Sijoitan vain omistusasuntooni.
Nojaa ... pari vuotta oltiinkin niin hemmetin alhaalla.Sammypiru sanoi:Nyt tuntuu olevan sellaset ajat, että kaikki on niin hemmetin korkeella, että ei ole kuin yksi tie ja se on alaspäin..tai sitten ei.
Tosta mä oon eri mieltä!Sammypiru sanoi:Asunto on pakollinen tarve, ei sijoitus.
Juttu ei ole noin yksioikoinen. Omistusasuntoa tietenkin voi jonkinlaisena sijoituksena pitää. Kaikkea kiinteää omaisuutta voi halutessaan kutsua sijoituksesi. Jopa autoa, vaikka se tunnetusti onkin huono sijoitus.Jape sanoi:Tosta mä oon eri mieltä!
Asunto on pakollisen tarpeen lisäksi sijoitus.
Rahastotkin (Suomen) eivät itse välttämättä sijoita sinne, vaan ne sijoittavat muihin sinne sijoittaviin rahastoihin.Absolut sanoi:Kommenttiin että osakkeisiin (muun muassa) rahastotkin sijoittaa; totta, mutta vain yhtenä osana, ja kun itse ei välttämättä niin paljoa (enää) seuraa tuota osakepuolta että osaisi ja jaksaisi sen kanssa peuhata. Rahastoissa on kuitenkin alan ammattilaiset, joille voi vähän maksaakin. Itse ainakin luulisin että ovat paremmin perillä asioista, ja ymmärtävät paikallisiakin tapoja.
No jopas jotakin! Tämän päiväinen tarkistukseni kertoo rahastosijoitusten kasvaneen 16,71%. :ahem:Jape sanoi:Itse suosin rahastoja ja sijoitan 200€/kk rahastoihin. Nyt olen ollut runsaat 2,5 vuotta rahastosijoittajana ja ihan hyvän koron niihin on saanut. Tuotto on tällä hetkellä ihan kivat 12,75% ja suunta on ollut viimeiset kuukaudet kokoajan ylöspäin :thumbup: