Off-season testing 2007-2008

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Lancer

Realisti
Sijainti
taas Suomessa
Pade_ sanoi:
Ei ne autot nyt oo mitään ilman kuskeja ja ratoja... Ei tarpeeksi haitekkiä että ois mitenkään erityisen kiinnostavia.
Yhtä hyvin vois fanittaa NASAn avaruussukkuloita tai Japanin maglev-junia jos vauhti tai huipputekniikka kiinnostaa...
Kysy samaa uudestaan muutamalta kymmeneltä miljoonalta tisofolta. Tavallaan olen kuitenkin kanssasi samaa mieltä.

HÖYNÄ

Well-known member
Sijainti
Bunkerland
Miss Piggy sanoi:
^^

Mulleko tuo kommentti oli tarkoitettu...? Ilmeisesti.

Siis arvostan jokaista kuskia, joka tuolla rattia kääntää siinä mielessä, että kukaan lahjaton siellä ei pärjää. Kimin suoritus oli ihan uskomaton, en olis ikinä uskonut, että kaveri pystyy vielä mestaruuden voittamaan ja hieno juttu että pystyi. :thumbup:

Mutta Kimi-fania musta ei koskaan tule. Ja arvostaisin ENEMPI, jos kaverin asenne olis jotain muuta. Mutta onhan se toki todella hienoa, että Kimi on oma itsensä ja sillä tavalla menestyy. Ei siinä mitään. Mutta joo, arvostan Schumia silti korkeemmalle. Etköhän itsekin ymmärrä miksi. Ja tottakai fanitus perustuu aina tunteisiin myös, eikös vaan? Tässähän on kysymys mielipiteestä, eikä se varmaan ikinä voi objektiivinen olla.

Mutta enkös mä kirjoittanutkin, että en arvosta Kimiä niin paljon kuin ehkä pitäisi sen asenteen takia. Eli siis arvostan kyllä, mutta tosiaan, ehkä en sitten osaa nähdä Kimiä oikeella tavalla.

Joka tapauksessa Kimin suoritus oli uskomaton. Ehkä en olis pitänyt sitä edes uskomattomana, vaan odotettuna, jos MUN MIELESTÄNI kaveri laittais KAIKKENSA PELIIN. Mä en usko että laittaa. Se olis ylivoimaisempi jos laittais. Niin uskon.
Mitähän sinäkin tiedät Kimin asenteesta?
Ainakin Ferrarin henkilökunnan mukaan Kimin asenne lajiin on täyttä rautaa.
Onko asenne huono siksi ettei Kimi ole selittelemässä ja puhumassa paskaa joka mediassa?

Metanolman

Well-known member
Sijainti
Lappeenranta
Ferrarin kanssa sopimuksen vuoden 2010 loppuun asti tehnyt Massa myhäili, kun pystyi päihittämään Schumacherin ajan.

- Osasin odottaa, että Michael on todella nopea edelleen. Siksi tuntuu todella hyvältä, että pystyin lyömään hänen aikansa, Massa vakuutti.

TS 15.11.2007
Massan kommentit on jotenkin huvittavia. Mies on ihan täpinöissään, kun ajaa jotain eläkeläistä nopeammin :D .

Miksi täällä jauhetaan siitä ettei Kimi ollut testeissä? Eihän siellä ollut Hamiltonkaan (vai olenko ihan väärässä) ja Alonso ymmärrettävistä syistä. Antaa nyt Kimin latailla akkuja. Parin viikon päästä nähdään luultavasti suuria nimiä radalla.

mjk

...
HÖYNÄ sanoi:
Samaa mietin minäkin.

Kilpa-autoilijan asenteestahan kertoo paljon erinlaiset kissanristiäiset, lehdistötilaisuudet ja haastattelut... myös marraskuisiin testeihin osallistuminen kertoo kuskin asenteista. :thumbup: Kimin asenne taitaa olla kuitenkin ihan luonnollinen kilpa-autoilijalle.

Viimeksi muokattu:

Miss Piggy

Schufosa
Eiköhän se ihan fakta ole, että ei Kimi ihan fanaattisestikaan suhtaudu duuniinsa.:doubtful: Mutta näköjään se tuottaa tulosta silti, että sittenhän asiat on kunnossa. :ahem:

Kuka täällä on muuten puhunut PR-hommista ja kissanristiäisiin osallistumisesta? En minä ainakaan. :doubtful:

mjk

...
Miss Piggy sanoi:
Eiköhän se ihan fakta ole, että ei Kimi ihan fanaattisestikaan suhtaudu duuniinsa.:doubtful: Mutta näköjään se tuottaa tulosta silti, että sittenhän asiat on kunnossa. :ahem:
En tiedä mitä tarkoitat fanaattisella, mutta kyllähän Kimi on Ferrarilta tulleiden kommenttien perusteella hommansa hoitanut kiitettävästi tänäkin vuonna. Voisit vaikka valaista näitä esimerkkejä ei hoidetuista asioista?

Miss Piggy sanoi:
Kuka täällä on muuten puhunut PR-hommista ja kissanristiäisiin osallistumisesta? En minä ainakaan. :doubtful:
Useimmat on vaan saaneet Kimistä sen kuvan mieleensä, että jos ei media ja edustustehtävät kiinnosta niin ei se varsinainen työkään. :doubtful:

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Miss Piggy sanoi:
Eiköhän se ihan fakta ole, että ei Kimi ihan fanaattisestikaan suhtaudu duuniinsa.:doubtful:
Tai sitten Kimiä ei vaan kiinnosta antaa sellaista kuvaa että suhtautuisi töihinsä fanaattisesti.

Aika pitkälti taitaa erinäisistä foorumikeskusteluista olla peräisin käsitys että Kimi työnsä puolivaloilla hoitaisi. Mielestäni tämän kauden suoritus osoitti aika fanaattista suoritusta Kimiltä, en ainakaan usko Kimin olevan niin ylimaallisen loistava kuski että olisi jotenkin vasemmalla kädellä maailmanmestaruutensa ajanut.

Bobakki

@f1hog
Sijainti
En oo mistään kotosin
JPP sanoi:
Tai sitten Kimiä ei vaan kiinnosta antaa sellaista kuvaa että suhtautuisi töihinsä fanaattisesti.

Aika pitkälti taitaa erinäisistä foorumikeskusteluista olla peräisin käsitys että Kimi työnsä puolivaloilla hoitaisi. Mielestäni tämän kauden suoritus osoitti aika fanaattista suoritusta Kimiltä, en ainakaan usko Kimin olevan niin ylimaallisen loistava kuski että olisi jotenkin vasemmalla kädellä maailmanmestaruutensa ajanut.
Kimin oma kommentti ensimmäisestä Ferrari-vuodesta oli "I fell in love again with F1". Itselle on kyllä muutenkin jäänyt kuva, että motivaation kanssa oli tiukkaa McLaren-uran lopulla. Vahvasti epäilen, ettei palo ole ihan samaa luokkaa kuin esimerkiksi juuri Schumacherilla, mitä vahvistaa myös puheet uran lopettamisesta mahdollisesti jo tämän sopimuksen jälkeen.

Miss Piggy

Schufosa
Bobakki sanoi:
Vahvasti epäilen, ettei palo ole ihan samaa luokkaa kuin esimerkiksi juuri Schumacherilla, mitä vahvistaa myös puheet uran lopettamisesta mahdollisesti jo tämän sopimuksen jälkeen.
Tätä suunnilleen tarkoitan mäkin, en siis sitä, että Kimi hommansa huonosti hoitais.

Ja mitä tulee PR-hommiin, niin tietty määrä niitäkin tulee hoitaa tottakai, mutta eiköhän Kimi ne ihan hyvin ole hoitanutki. Pääduuni on kuitenkin se itse ajaminen mun mielestä.

mjk

...
Miss Piggy sanoi:
Tätä suunnilleen tarkoitan mäkin, en siis sitä, että Kimi hommansa huonosti hoitais.
Ja tämä oli sitä asenteen heikkoutta kilpa-autoiluun?
Miss Piggy sanoi:
Ja mitä tulee PR-hommiin, niin tietty määrä niitäkin tulee hoitaa tottakai, mutta eiköhän Kimi ne ihan hyvin ole hoitanutki. Pääduuni on kuitenkin se itse ajaminen mun mielestä
Kimihän hoiti Tag Hauerin edustustilaisuuden loistavasti:
Tagin pomo:" Kimi, mikä tekee Tag Heuerista ainutlaatuisen?"

Kimi: "Se on ihan OK" :p

Miss Piggy

Schufosa
Olenko sanonut, että asenne on heikko? Mä sanoin kai, että se voisi olla parempikin. Siis että Kimi vois lahjakkaana kaverina olla vieläkin parempi ja suvereenimpi, jos suhtautis vielä fanaattisemmin hommiinsa. Etkö itse muka usko, että Kimi ei anna ittestänsä 100%?

Tag Heuer on ok! :D No joo...

jupla

Well-known member
Sijainti
Kurjala
Bobakki sanoi:
Kimin oma kommentti ensimmäisestä Ferrari-vuodesta oli "I fell in love again with F1". Itselle on kyllä muutenkin jäänyt kuva, että motivaation kanssa oli tiukkaa McLaren-uran lopulla. Vahvasti epäilen, ettei palo ole ihan samaa luokkaa kuin esimerkiksi juuri Schumacherilla, mitä vahvistaa myös puheet uran lopettamisesta mahdollisesti jo tämän sopimuksen jälkeen.
Schumin paneutuminen on omassa kastissaan, lukekaa vaikka tuo Ducati-testin viimeisin viestini http://www.f1-forum.fi/vb/showthread.php?t=24672

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Miss Piggy sanoi:
Olenko sanonut, että asenne on heikko? Mä sanoin kai, että se voisi olla parempikin. Siis että Kimi vois lahjakkaana kaverina olla vieläkin parempi ja suvereenimpi, jos suhtautis vielä fanaattisemmin hommiinsa. Etkö itse muka usko, että Kimi ei anna ittestänsä 100%?

Tag Heuer on ok! :D No joo...
Loppujen lopuksi mistä tahansa asiasta voi sanoa, että sen pystyisi hoitamaan vieläkin paremmin, mutta se voi olla jostain muusta yhtä tärkeästä pois ja kokonaisuus kärsii.

On Kimi tietysti voinut ajatella, että hoidetaan nyt vaikka tuo maailmanmestruus pois kuljeksimasta tässä ohessa kun sadan prosentin Schumacheri ei sitä parina edellisenä vuonna kyennyt hankkimaan. Vai?

Miss Piggy

Schufosa
JPP sanoi:
On Kimi tietysti voinut ajatella, että hoidetaan nyt vaikka tuo maailmanmestruus pois kuljeksimasta tässä ohessa kun sadan prosentin Schumacheri ei sitä parina edellisenä vuonna kyennyt hankkimaan. Vai?
Ei. Eiköhän mun pointti ole jo tullut selväksi, jos vaan haluaa sen ymmärtää...:ahem:

formulastara

Well-known member
Sijainti
hki finland
Miss Piggy sanoi:
^^

Mulleko tuo kommentti oli tarkoitettu...? Ilmeisesti.

Siis arvostan jokaista kuskia, joka tuolla rattia kääntää siinä mielessä, että kukaan lahjaton siellä ei pärjää. Kimin suoritus oli ihan uskomaton, en olis ikinä uskonut, että kaveri pystyy vielä mestaruuden voittamaan ja hieno juttu että pystyi. :thumbup:

Mutta Kimi-fania musta ei koskaan tule. Ja arvostaisin ENEMPI, jos kaverin asenne olis jotain muuta. Mutta onhan se toki todella hienoa, että Kimi on oma itsensä ja sillä tavalla menestyy. Ei siinä mitään. Mutta joo, arvostan Schumia silti korkeemmalle. Etköhän itsekin ymmärrä miksi. Ja tottakai fanitus perustuu aina tunteisiin myös, eikös vaan? Tässähän on kysymys mielipiteestä, eikä se varmaan ikinä voi objektiivinen olla.

Mutta enkös mä kirjoittanutkin, että en arvosta Kimiä niin paljon kuin ehkä pitäisi sen asenteen takia. Eli siis arvostan kyllä, mutta tosiaan, ehkä en sitten osaa nähdä Kimiä oikeella tavalla.

Joka tapauksessa Kimin suoritus oli uskomaton. Ehkä en olis pitänyt sitä edes uskomattomana, vaan odotettuna, jos MUN MIELESTÄNI kaveri laittais KAIKKENSA PELIIN. Mä en usko että laittaa. Se olis ylivoimaisempi jos laittais. Niin uskon.
Hyvä kirjoitus. Musta tuntuu, että ymmärrän ajatuksenjuoksuasi, ja ihan tottahan höpäjät. Kyllä ne ovat tunneseikat jotka näihin fanittamisjuttuihin vahvasti vaikuttaa. Itseäni kriittisesti tarkastellen huomaan toisinaan eläväni menetettyä lupaavaa formulauraa Kimin kautta.

talakem

Iltalehden toimitus
Hondaa syytetään testirajoituksen rikkomisesta. (sportti.com)

Force India-tallin johtaja Colin Kolles valittaa Autosportin haastattelussa Hondan rikkoneen tallien keskinäistä testisopimusta. Honda ja Super Aguri testasivat viime viikolla molemmat Barcelonassa, mutta Super Aguri ajatti Hondan rakentamia autoja, minkä myötä Honda käytännössä tuplasi testikilometrinsä.

- Meillä on testisopimus, jota Honda ei yksinkertaisesti noudata, Kolles kertoi.

Hondan Jacky Eeckelaert tyrmää Kollesin syytökset ja painottaa Hondan ja Super Agurin olevan eri talleja, joilla on eri testiohjelmat.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/64093

Kaikkihan näki millä autoilla siellä ajettiin... mielestäni selvää sääntöjen kiertoa.

Viimeksi muokattu:

talakem

Iltalehden toimitus
Talvitestit jatkuu tulevana tiistaina... alla alustavat osaanottajat.

Vielähän tohon listaan tulee muutoksia ja turbaanipäiden tiimissä ajaa kai 7 kuskia.

Heikki sitten ei ole mukana vaan ajelee Loebin Citikalla muualla. Ja päinvastoin..

Pedro nykii neljä päivää putkeen...

Ferrarilla lykätään Genekin puikkoihin....Kimin kierrokset taas vähissä. Davidson testais sekä Aguria että Hondaa :thumbfh: taasko samalla autolla testaavat...

http://www.circuitodejerez.com/cgi/noticias/nprensa624.pdf

Viimeksi muokattu:

kessel

Well-known member
Sijainti
Tampere
HÖYNÄ sanoi:
Ainakin Ferrarin henkilökunnan mukaan Kimin asenne lajiin on täyttä rautaa.
Onko asenne huono siksi ettei Kimi ole selittelemässä ja puhumassa paskaa joka mediassa?
Piggy on vetänyt johtopäätökset Kimin sitoutumisesta jätkältä saatujen max n. 5:n sekunnin syvähaastatteluista (niinkuin me muutkin). Mutta kun ei pärstä miellytä, henkilö ei ole tarpeeksi eksoottinen ja kommenttien perusteella formulat ei ole koko elämä niin "tuomio" on tämä...

mh_84

Well-known member
Bobakki sanoi:
Mutta eikös tuo kommentti annettu jo ennen kauden alkua? Vahvasti epäilen, että mieli on muuttunut kauden aikana.

WebSlave

Trackman
mh_84 sanoi:
Mutta eikös tuo kommentti annettu jo ennen kauden alkua? Vahvasti epäilen, että mieli on muuttunut kauden aikana.
Mestaruus toki saattaa muuttaa tulevaisuudensuunnitelmia, mutta lukemani perusteella Kimistä ei ole koskaan välittynyt sellaista intohimoista suhtautumista ykkösiin tai menestykseen kuten vaikkapa Sennasta tai Schumista. Pikemminkin Kimi tuntuu ajavan kilpaa sen takia, että hän nauttii siitä. Ja siksi hän kestää sen mediarumban, josta hän taas ei nauti pätkääkään. Mestaruuden tai parin jälkeen hänellä ei oikeastaan ole enää mitään todistettava kenellekään (eli lähinnä itselleen), joten hän voi vetäytyä F1:stä rikkaana miehenä ja tyydyttää ajamis- tai kilpailuviettiään muualla.

Tietysti jos hän pääsee asemaan, jossa voi sanella ehdot, ettei PR-toimintaa tarvitse juuri tehdä ja voi keskittyä siihen mistä nauttii, niin sittenhän ura voi jatkua vaikka kuinka pitkään. Se ei vain taida olla kovin realistista nykypäivän ykkösissä.

Raha on jo aikoja sitten lakannut olemasta este lopettamiselle, joten kyse on vain siitä saako Kimi enemmän ykkösistä kuin hän joutuu sen takia tekemään kompromisseja. Jossain vaiheessa vaakakuppi kääntyy niin päin, että riesa on suurempi kuin nautinto.

-Edit- Varmaan se on siitä kiinni Ralfilla ja Fisichellallakin, etteivät he halua jättää sitä, mitä rakastavat, vaikkei kummankaan tarvitsisi toimeentulonsa eteen enää ajaa. Luulen kuitenkin, että Kimi suhtautuu elämäänsä toisin.

Viimeksi muokattu:
Status
Ei avoinna uusille viesteille.