Off-season testing 2007-2008

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Scattered showers and a wet track characterized the day. Felipe Massa and Luca Badoer were the two drivers, designated to start this test session. The Brazilian driver tested some updates of the F2008's aerodynamics, while the official test driver of the Scuderia continued working on the development of the car's standard version. Taking into account the conditions of the track, the team decided to limit the kilometres driven today: 40 laps by Felipe (best lap time 1.30.673) and 33 laps driven by Luca (1.31.288).

The Scuderia will continue the tests tomorrow with Luca Badoer and Felipe Massa.
Ferrarin kotisivujen mukaan Massa testasi siis joitakin osia uudesta aeropaketista.
 

amiraali

Super Moderator
Ylläpitäjä
Liittynyt
22.4.1999
Viestit
8809
10:35 Tiempos actualizados
1.Glock - Toyota - 1:23893 - 15 vueltas
2.Piquet - Renault - 1:24.638 - 9 vueltas
3.Alonso- Renault - 1:24.701 - 10 vueltas
4.Hulkenberg - Williams - 1:25.721 - 24 vueltas
5.Massa - Ferrari - 1:26.158 - 5 vueltas
6.Badoer - Ferrari - 1:27.947 - 7 vueltas
7.Rosberg - Williams - 1:29.157 - 9 vueltas
8.Kovalainen - McLaren - 1:30.110 - 7 vueltas
9.De la Rosa - McLaren - 2:32.757 - 6 vueltas
10.Webber - RedBull - sin tiempo - 9 vueltas
11.Coulthard - RedBull - sin tiempo - 1 vuelta
12.Kobayashi - Toyota - sin tiempo - 1 vuelta

Lähde: Motor21
 

fan1

Well-known member
Liittynyt
12.5.2005
Viestit
292
1. F. Alonso Renault R28 1:23.041 14 pit
2. P. de la Rosa McLaren MP4-23 1:23.394 +0.353 14 pit
3. N. Piquet Jr. Renault R28 1:23.718 +0.677 18 pit
4. T. Glock Toyota TF108 1:23.893 +0.852 15 pit
5. N. Rosberg Williams FW30 1:23.930 +0.889 16 pit
6. N. Hülkenberg Williams FW30 1:25.724 +2.683 12 pit
7. F. Massa Ferrari F2008 1:26.158 +3.117 5 pit
8. L. Badoer Ferrari F2008 1:27.947 +4.906 7 pit
9. H. Kovalainen McLaren MP4-23 1:30.110 +7.069 7 pit

Taitaa keli parantua.:thumbup:
 

Dev

Well-known member
Liittynyt
28.2.2007
Viestit
4020
Miksi Delarosaa ei nostettu kisakuskiksi? Pedro on kokoajan säännöllisesti nopeampi kuin Heikki ja Lewis. :D

Sataako siellä edelleen vettä? Olis kannattanu mennä testaamaan Valenciaan siellä paistaa aurinko BMW:n mukaan. :eek:
 

fan1

Well-known member
Liittynyt
12.5.2005
Viestit
292
Device sanoi:
Miksi Delarosaa ei nostettu kisakuskiksi? Pedro on kokoajan säännöllisesti nopeampi kuin Heikki ja Lewis. :D

Sataako siellä edelleen vettä? Olis kannattanu mennä testaamaan Valenciaan siellä paistaa aurinko BMW:n mukaan. :eek:



Aarinko paistaa ja 21 astetta lämmintä.:cool:

Heikki on tainut jäädä pitkälle lounaalle.
 

amiraali

Super Moderator
Ylläpitäjä
Liittynyt
22.4.1999
Viestit
8809
Heikki otti oman paikkansa.:ahem:

11:40 Tiempos actualizados
1.Massa - Ferrari - 1:22.442 - 12 vueltas
2.Alonso - Renault - 1:22.657 - 36 vueltas
3.Kovalainen - McLaren - 1:23.191 - 14 vueltas
4.Webber - RedBull - 1:23.361 - 16 vueltas
5.De la Rosa - McLaren - 1:23.394 - 19 vueltas
6.Piquet - Renault - 1: 23.718 - 36 vueltas
7.Glock - Toyota - 1:23.745 - 28 vueltas
8.Rosberg - Williams - 1:23.930 - 23 vueltas
9.Badoer - Ferrari - 1: 23.966 - 20 vueltas
10.Hulkenberg - Williams - 1:24.770 - 22 vueltas
11.Kobayashi - Toyota - 1:26.112 - 10 vueltas
12.Coulthard - RedBull - sin tiempo - 10 vueltas
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
13:00 Tiempos actualizados
1.Massa- Ferrari - 1:22.42 - 27 vueltas
2.Alonso - Renault - 1:22.657 - 57 vueltas
3.Kovalainen - McLaren - 1:22.887 - 27 vueltas
4.Webber - RedBull - 1:23.014 - 27 vueltas
5.De la Rosa - McLaren - 1:23131 - 40 vueltas
6.Badoer - Ferrari - 1:23.443 - 47 vueltas
7.Coulthard - RedBull - 1:23.479 - 37 vueltas
8.Rosberg - Williams - 1:23.506 - 47 vueltas
9.Piquet - Renault - 1:23718 - 49 vueltas
10.Glock - Toyota - 1:23.745 - 38 vueltas
11.Hulkenberg - Williams - 1:24.222 - 54 vueltas
12.Kobayashi - Toyota - 1:26.026 - 14 vueltas
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Jälkispekulointia viime viikon Jerezin testeistä MSa:sta.

Ferrari on lisännyt etumatkaansa McLareniin, sillä F pystyi Bahrainissa testaamaan paremmissa oloissa kuin M Jerezissä. McLaren aliohjaa keskinopeissa mutkissa, hitaissa menee rauhattomasti.

Kovalainen ajoi kevyellä kuormalla, koska haluttiin hänen oppivan löytämään limitti McLarenin vahvuudessa eli kurviinajossa. Hamilton ajaa mutkaan kovempaa, Heikillä painaa vielä onneton Renault-aika takaraivossa. Heikin oppimista hidasti myös kova tuuli.

Kovalaisen nopein aika tuli 10kg kuormalla, Red Bullit ajoivat noin 15 kg lastilla. Hamiltonin paras aika puolestaan 50kg bensakuormalla, Rosbergin 30kg.

Enemmän kertoo pitkät vedot. McLaren ajoi 20 kierroksen vetoja 1:20,3 - 1:20,5, kun taas Red Bull, BMW, Renault ja Williams ajoivat vastaavasti 1:20,9 - 1:21,1 kierrosaikoja.

Renault aliohjaa BMW:n tavoin pahasti, myös perä on rauhaton. Alonso pystyy kompensoimaan auton huonoja ominaisuuksia käyttämällä molempia polkimia yhtäaikaa, kun taas Piquetilla on tarpeeksi työtä edes tottua F1-auton ajamiseen. Piquetin vauhti jäi kauas Alonsosta ja hänen kehittymistään kuvattiin marginaaliseksi.

Tässä pieni osa lehden huomioista.
 

jameson

Well-known member
Liittynyt
19.2.2007
Viestit
3554
jupla sanoi:
Jälkispekulointia viime viikon Jerezin testeistä MSa:sta.

Ferrari on lisännyt etumatkaansa McLareniin, sillä F pystyi Bahrainissa testaamaan paremmissa oloissa kuin M Jerezissä. McLaren aliohjaa keskinopeissa mutkissa, hitaissa menee rauhattomasti.

Kovalainen ajoi kevyellä kuormalla, koska haluttiin hänen oppivan löytämään limitti McLarenin vahvuudessa eli kurviinajossa. Hamilton ajaa mutkaan kovempaa, Heikillä painaa vielä onneton Renault-aika takaraivossa. Heikin oppimista hidasti myös kova tuuli.

Kovalaisen nopein aika tuli 10kg kuormalla, Red Bullit ajoivat noin 15 kg lastilla. Hamiltonin paras aika puolestaan 50kg bensakuormalla, Rosbergin 30kg.

Enemmän kertoo pitkät vedot. McLaren ajoi 20 kierroksen vetoja 1:20,3 - 1:20,5, kun taas Red Bull, BMW, Renault ja Williams ajoivat vastaavasti 1:20,9 - 1:21,1 kierrosaikoja.

Renault aliohjaa BMW:n tavoin pahasti, myös perä on rauhaton. Alonso pystyy kompensoimaan auton huonoja ominaisuuksia käyttämällä molempia polkimia yhtäaikaa, kun taas Piquetilla on tarpeeksi työtä edes tottua F1-auton ajamiseen. Piquetin vauhti jäi kauas Alonsosta ja hänen kehittymistään kuvattiin marginaaliseksi.

Tässä pieni osa lehden huomioista.
mielenkiintoista
 

kana-fin

Well-known member
Liittynyt
19.12.2006
Viestit
873
Kiitos taas Juplalle, mukava kun joku jaksaa suomennella noita. :thumbup:
 

lahill

Well-known member
Liittynyt
14.4.2007
Viestit
452
Klo 15.00

1.- F. Massa-1:22.442-52 vueltas
2.- P. De La Rosa-1:22.461-54 vueltas
3.- F. Alonso-1:22.657-57 vueltas
4.- H. Kovalainen-1:22.787-36 vueltas
5.- M. Webber-1:23.014-28 vueltas
6.- N. Rosberg-1:23.213-72 vueltas
7.- L. Badoer-1:23.315-65 vueltas
8.- D. Coulthard-1:23.479-38 vueltas
9.- N. Piquet-1:23.718-62 vueltas
10.- T. Glock-1:23.745-66 vueltas
12.- N. Hulkenberg-1:24.222-54 vueltas
12.- K. Kobayashi-1:24.532-32 vueltas

motor21.com
 

mjk

...
Liittynyt
6.10.2007
Viestit
2675
Mediaprofeetta sanoi:
Eli jos Rellu aliohjaa, niin eikös sen pitäisi periaatteessa sopia ihan hyvin Alfonsolle vai mitenkä?
No näinhän sen "pitäisi" maalikon mielestä kai mennä. Todellisuus lienee aivan toinen.
 
Viimeksi muokattu:

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Mediaprofeetta sanoi:
Eli jos Rellu aliohjaa, niin eikös sen pitäisi periaatteessa sopia ihan hyvin Alfonsolle vai mitenkä?
Eipä välttämättä, jos se aliohjaa liikaa, niin ei se silloin ole hyvä. Kysehän on balansista ja kuskin mieltymyksestä. Tyyli voi olla sellainen, että hieman aliohjaava auto on se mikä miellyttää mutta liiallinen aliohjaus -> auto puskee, ei ole kiva.

Tuossa jutussahan sanotaan, että Alonso paikkaa ongelmat käyttämällä molempia polkimia yhtä aikaa. Eli ei ole ongelma Alonsolle :)
 

lahtiska

Well-known member
Liittynyt
13.5.2007
Viestit
290
F1 today
1. K. Nakajima Williams FW30 1:22.153 32 pit
2. H. Kovalainen McLaren MP4-23 1:22.185 +0.032 64 pit
3. P. de la Rosa McLaren MP4-23 1:22.208 +0.055 92 pit
4. F. Massa Ferrari F2008 1:22.213 +0.060 96 pit
5. N. Rosberg Williams FW30 1:22.248 +0.095 109 pit
6. M. Webber Red Bull Racing RB4 1:22.477 +0.324 82 pit
7. D. Coulthard Red Bull Racing RB4 1:22.499 +0.346 104 pit
8. L. Badoer Ferrari F2008 1:22.535 +0.382 102 pit
9. F. Alonso Renault R28 1:22.657 +0.504 61 pit
10. T. Glock Toyota TF108 1:22.901 +0.748 110 pit
11. N. Piquet Jr. Renault R28 1:23.286 +1.133 105 pit
12. K. Kobayashi Toyota TF108 1:24.132 +1.979 56 pit
13. N. Hülkenberg Williams FW30 1:24.222 +2.069 54 pit

nico otti heti päihin kun alkoi kehumaan tallikaveria..
 
Viimeksi muokattu:
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös