Toni_V mainitsikin tuolla, mutta muistutukseksi vielä: Milloin ennen on Schumilla mennyt puoli kisaa päästäkseen 16 sijaa korkeammalle?
Eli, se miksi sanotaan tässä kisassa olleen vähän ohituksia tulee jonossa ajelusta. Ennen, kun varikolla käytiin 3 kertaa ja ne neljä legiä oli kuin aika-ajoja, ei ohituksia päässyt kukaan edes yrittämään.
Nyt, kun kuskien nopeus erot ovat 2 sekuntia eikä 2 kymmenystä kuten ennen, niin voisi odottaa ohituksia. Mutta ei, oli hiton moinen jonossa ajelu Melbournessa.
Rengassääntömuutos (hitto) oletettiin yhdessä aerodynamiikan kanssa lisäävän ohituksia, niin minäkin luulin. Mutta nyt huomasin yhdessä muitten fiksujen kanssa että renkaita lähinnä säästellään, tyyliin: "en uskalla ohittaa ku renkaasta kuluu millin kymmenys osa kumia pois."
On myös mahdollista sekin mitä täällä mietittiin, eli tämä Melbourne oli talleille ja kuskeille lähinnä käytännön testi siitä, kestävätkö renkaat todellakin kisan loppuun, ja että kestävätkö ne muillakin. Nyt kuskit huomas että kestää, joten jatkossa voi olla ohitukset hieman löyhemmässä.
Barrichellokin sanoi eräässä haastattelussa, että renkaitten kanssa ei ollut ongelmia ja niillä olisi pystynyt ajamaan toisenkin kilpailun perään, mutta elkää muuttaku koitenkaan sääntöjä..
Eli jospa kuskit hitto vie hoksasivat että ohittaa pystyy ja se ei siis syö renkasta.
Jumaliste... :jaska: