Oletko "hyödyntänyt" harmaata taloutta...

Olen hyötynyt harmaasta taloudesta

• En lainkaan

Äänet: 13 56,5%
  • muutamia kymppejä

Äänet: 1 4,3%
  • 50-100€

Äänet: 2 8,7%
  • 101-200€

Äänet: 0 0,0%
  • 201-500€

• 501-1000€

• 1001-10 000€

Äänet: 1 4,3%
  • yli 10 000€

• Äänestäjiä yhteensä
    23

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Asiapuolen keskustelun johdannaisena polli. Eli oletko hyötynyt harmaasta taloudesta?

Hyötyminen on alennuksen saaminen, edes pienen, jostain palvelusta. Mutta pitää olla varma, jotta kyseessä on harmaa talous, eli pelkkä halvan pitsan ostaminen ei riitä, mutta jos on ostotilanteessa saanut alennusta/etua kun sanoo "Kuittia en sitten tarvitse" tms., niin se riittää.

Aikajakso vuosi 2010.

markoj

Custom User
Tää on ihan siitä kiinni, kuin ortodoksisesti asiaa katsoo. Onko pienen korvauksen maksaminen pikkuhommista milloin harmaata taloutta ja milloin ei.

markoj

Custom User
Aivan pilkunnussimistulkinnan mukaan olen hyödyntänyt. Jos taas käytetään edes hieman järkeä tulkitsemisessa niin ei tuu mieleen viime vuodelta mitään.

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Kyytiämisistä ja pienistä korjaushommista ja vastaavista ilman kuitteja maksanut ja saanut rahaa. Enämpi muut varmaan hyötyneet harmaasta taloudestani kuin minä muitten.

jjv

Arschloch
Pidättäydyn vielä vastaamasta polliin lisäesimerkkien pelossa. Alustavasti vastaisin kuitenkin "en", koska aikajaksona oli viime vuosi, jolloin en mitään ihmeellisiä hankintoja tehnyt. Vuosi 2009 olisikin jo eri asia.

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Avausviestissä ei oteta kantaa lainkaan jos on hyötynyt myyjänä harmaasta taloudesta. Kysytäänkö tässä nyt pelkästään ostotilanteita siis?

toleranssisiipi

Langennut enkeli
Sijainti
SEKOS-marketin vihannesosasto
Jos mä värkkään kaverin kompuutterin kuntoon ja se antaa mulle siitä hyvästä lonkerolavan, niin oonko mä silloin "hyödyntänyt" harmaata taloutta. Vai se kaveri? Vai kumpikin? Vai ei kumpikaan? VASTATKAA OITIS, TAI VAIETKAA IKUISESTI!!
En muistaakseni sanonut että "Kuittia en sitten tarvitse" tms. Eikä sanonut kaverikaan. Jos siis jotain tuollaista olis tapahtunut. En sano, että ei olis, mutta en väitä vastaankaan edelliselle väittämälle, jota ei esitetty.

oldez

Well-known member
Jos mä värkkään kaverin kompuutterin kuntoon ja se antaa mulle siitä hyvästä lonkerolavan, niin oonko mä silloin "hyödyntänyt" harmaata taloutta. Vai se kaveri? Vai kumpikin? Vai ei kumpikaan? VASTATKAA OITIS, TAI VAIETKAA IKUISESTI!!
En muistaakseni sanonut että "Kuittia en sitten tarvitse" tms. Eikä sanonut kaverikaan. Jos siis jotain tuollaista olis tapahtunut. En sano, että ei olis, mutta en väitä vastaankaan edelliselle väittämälle, jota ei esitetty.
Uskoakseni Jaksa nimemomaan tarkoittaa tilanteita joissa kysytään tuota kuititonta hintaa. Eli joko myyjä tai ostaja ehdottaa sitä.

oldez

Well-known member
Jos en vallan väärässä ole, niin Kreikan tilannen lienee varsin hyvä esimerkki mitä tapahtuu, jos annetaan harmaan talouden rehottaa.
Kyllä. Valtion talous on niin kusessa kun ei ole verotuloja ja sitten yritetään nostaa veroja että saataisiin lisää rahaa niin veronkierto sen kun vaan kasvaa.

Jonkki

Press Play ►
Sijainti
Suomi Fineland
Olen käyttänyt palveluita joista kuittia ei kysytä eikä tarjota.

Talouden harmaudesta en tiedä.

jjv

Arschloch
Aika hyvin Suomessakin noita kuitteja nykyään tarjotaan, kun jotain ostaa. Esim. parturista saa nykyään kuitin ja Ahvenistolla kerran yllätyin, kun makkakojussa shoppailustakin sai kuitin. Sitä olen joskus ihmetellyt, että Mäkkäristä ei Suomessa kuittia saa aterian ostettuaan, vaikka muissa maissa (joissa olen ko. firman tuotteita ostanut) se lätkäistään automaattisesti tarjottimelle.

Sue_me

Well-known member
Kyytiämisistä ja pienistä korjaushommista ja vastaavista ilman kuitteja maksanut ja saanut rahaa. Enämpi muut varmaan hyötyneet harmaasta taloudestani kuin minä muitten.
Sama.

En kannata harmaata taloutta missään vähänkään isommassa työssä.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Jos en vallan väärässä ole, niin Kreikan tilannen lienee varsin hyvä esimerkki mitä tapahtuu, jos annetaan harmaan talouden rehottaa.
Siellä myös alapään karvoitus saattaa rehottaa.
Enpä ole syvällisempää ja perusteellisempaa analyysia Kreikan talousongelmista kuullut kuin tuo Mossen.

Talousongelmat Euroopan kriisimaissa ratkaistaan pakollisella brasilialaisella vahauksella koko kansalle. Jos tuokaan ei auta, niin laitetaan ne pesulle.

Viimeksi muokattu: