Lohko oli tehtaan mukaan _sama_ kuin tuotanto malleissa, ja kaiken lisäksi vieläpä ihan kunnolla sisään ajettu, sanoivat sen saavan lohkon luonnolliseen tilaan, tai siis että siitä "kuolee stressit pois". So it loses all of it stresses, ymmärtänette mitä ajan takaa.
Mutta se sen ajan BMW-nelkku on uskomattoman vahva kone, tiedän katukäyttöön tehdy auton, jossa on kierrokset normaalisti rajoitettu 9000rpm- mutta nostettavissa tarpeen vaatiessa. Jo näillä kierroksilla ja muistaakseni noin 1.7barin paineilla autosta dynottiin 600hp....
Harmi kun en muista, seurasin jokatapauksessa projektia läheltä, ja auto oli täysin kelvollinen ajettava liikenteessä, ja vaimoni veli oli mukana rakentamassa tätä laitosta, tiedän ettei tämä ole kaupunkitarina. Koetan selvitellä luvut, vaikuttava oli.
Takakummeilta saatiin kuitenkin dynossa jotain aivan käsittämättömiä lukuja, tämän 600hp olen kuullut kaahdesta muusta autosta, joita tosin en itse ole kuunaan nähnyt, vaan ovat olleet toiselta puolelta maata/ruotsista.
Vaikka bemarin kuutoset on hyvien koneiden maineessa (ne on niitä, uskokaa poies, nimim; E34 3.5l) niin se nelkku, ja eritoten lohko, on kuuluisan termin mukaisesti pommin kestäviä.