"Oma tiimi" formuloihin

Viineri

Member
Tässä olen ihan muuten vaan ruvennut miettimään sellasta, että jos olisi mahdollisuus perustaa oma tiimi niin minkälaista kokoonpanoa (henkilökunta, kuljettajat, sponsorit yms.) TE ottaisitte?

Kommentoikaa ja perustelkaa omianne ja muiden ehdotuksia.

Sijainti
Kerava
Jos oletamme perustettavan uuden tallin niin auton nimeksi varmaan sukunimi kuten perinteisesti talleilla. Moottoreiksi ostaisin Renaultit. Kuljettajiksi ottaisin Grosjeanin, jos se ei muualle pääsisi, ja toinen kuski saisi olla joku vanha joka ei löydä parempaakaan paikkaa, kuten Heidfeld tai de la Rosa.

Voisin kehitellä isonkin postauksen tästä huomenna kun on aikaa.

Kuuluisko tää F1-vapaalle, muuten?

Viineri

Member
Olen uusi täällä, en oikeen tiiä näistä kuvioista... Mutta voit kyllä tehdä tuon laajemman postauksen mielellään.

Edit: Voi varmaan siirtää F1-Vapaalle

Sijainti
Kerava
Olen uusi täällä, en oikeen tiiä näistä kuvioista... Mutta voit kyllä tehdä tuon laajemman postauksen mielellään.

Edit: Voi varmaan siirtää F1-Vapaalle
Joo ei sua siitä hirtetä. Tervetuloa vaan, hyvän aiheen avasit mielestäni! Joku valveutunut moderaattori tulee ja siirtää :)

oldez

Well-known member
Tallipäällikkö: Christian Horner
Tekninen johtaja: Adrian Newey
Kuskit: Sebastian Vettel & Lewis Hamilton
Moottori: Mercedes-Benz
Vaihteisto: Red Bull

Viineri

Member
Siis jos se rahasta ei olisi kiinni niin itsellänikin olisi tuollainen kokoonpano suurinpiirtein, mutta syystä tai toisesta en ottaisi Vetteliä, vaan jonkun muun.

Viineri

Member
Jos oletamme perustettavan uuden tallin niin auton nimeksi varmaan sukunimi kuten perinteisesti talleilla. Moottoreiksi ostaisin Renaultit. Kuljettajiksi ottaisin Grosjeanin, jos se ei muualle pääsisi, ja toinen kuski saisi olla joku vanha joka ei löydä parempaakaan paikkaa, kuten Heidfeld tai de la Rosa.

Voisin kehitellä isonkin postauksen tästä huomenna kun on aikaa.

Kuuluisko tää F1-vapaalle, muuten?
Perusteles tota Renault valintaa. Jos en nyt oo ihan väärin ymmärtänyt niin niillä moottoreilla on joku hintakatto tai jotain vastaavaa, vai olenko ihan väärässä? Renault on vähätehoisempi kun esimerkiksi Mercedes, jonka itse valitsisin. Mersu tosin ei välttämättä lähtisi myymään koneita uudelle tallille.

Antti--91

Forza Schumi
Sijainti
Turku
Tiimin nimi: Antti Renfors Racing (toimii kartingissakin tällä hetkellä)
Tallipäällikkö: Antti--91
Tekninen johtaja: Ross Brawn
Autonsuunnittelija: Adrian Newey
Moottori, KERS, voimansiirto: Mercedes Benz
Kuljettaja 1: Karun Chandhok
Kuljettaja 2: Felipe Massa (mikäli lähtee Ferrarilta tän kauden jälkeen :thumbup:)

:alppu:

ice

Well-known member
KERS : Mersun ( Mäkin )
Sponsori : Ykkösenä on West ja apuna sitten Mad Croc
Kotipaikka Sveitsi
Tuulitunneli: Sauber

Sijainti
Kerava
Niin, itse ajattelin mahdollisimman realistisesti. En haluaisi Cosworthin moottoreita enkä usko Ferrarin tai Mersun myyvän minulle moottoreitaan.

Viimeksi muokattu:

Viineri

Member
Niin, itse ajattelin mahdollisimman realistisesti. En haluaisi Cosworthin moottoreita enkä usko Ferrarin tai Cosworthin myyvän minulle moottoreitaan.
Aloin miettimään, että jos siinä tehtäiski semmonen diili, että Mersu möis moottorit (ja kers ja mad. vaihteiston) ja tiimi ottais toiseksi kuljettajaksi jonkun Mersun kehitysohjelman kuskin, vähän samaan tapaan miten ollaan Force Indian kanssa tehty.

Ja tuo nimi voisi olla osuvasti joku Suomeen viittaava.

ice

Well-known member
Ja tuo nimi voisi olla osuvasti joku Suomeen viittaava.
Hmm.. Mersun moottorit ja suomi.. No se on nähty vuosikymmenen mitä siitä tulee, joten nimi olisi varmaan jotain : Tuhansien savuavien mottien talli

Tuttavallisesti TSMT

Viineri

Member
Voisi olla yksi vaihtoehto kakkoskuljettajaksi.

Mutta olen myös miettinyt, että voisi olla hyödyllistä ottaa joku bisnesmies joka on kiinnostunut (mahdollisesti ennenkin toiminut) moottoriurheilusta, jolla on hyvät suhteet maailmanlaajuisesti. Kuten hyvin huomaa tästä Team Lotus General Electric sopimuksesta, suhteista on hyötyä.

Hookah

Elämäntapaintiaani
Koko virallinen nimi: [Pääsponsoripaikka] Hookah Racing [moottorivalmistaja]
Tallipäällikkö: Minä tietysti
Tekninen johtaja: Otetaan joku lupaava halpa jostain, yritetään löytää uusi Newey
Moottori: Sieltä otetaan, mistä halvimmalla saadaan
Vaihteisto: Sama kuin mottien kanssa, ei mitään hajua näistä
Tuulitunneli: Ei tartteta, tehdään kuten Virgin
KERS: Sama juttu
Kotipaikka: Selvityksen alaisena, riippuu puhtaasti siitä millainen verotus Suomessa on. Jos ei Suomeen, niin luonnollisin vaihtoehto UK.
Kuljettajat: Giorgio Pantano, Ralph Firman
Renkaat: Jos kaksi rengasvalmistajaa, niin siihen leiriin jossa enemmän talleja.
Muu henkilökunta: Rekrytään niin muista talleista aiempaa kokemusta omaavaa porukkaa sekä nuoria ja nälkäisiä kavereita Suomesta. Kielitaidoksi riittää englanti, mutta jos sitä ei osaa niin paikka jää haaveeksi.

Tämä siis vailla mitään suurempia haihatteluja. Minimibudjetilla mennään ja kuskeina kaksi F1-kokemusta omaavaa kuskia, joista toisella vyöllään GP2-mestaruus. Ihan varmasti saataisiin joku Keke siihen messiin kampanjapalkalla tekemään PR-duunia meidän eteen.

Viineri

Member
Koko virallinen nimi: [Pääsponsoripaikka] Hookah Racing [moottorivalmistaja]
Tallipäällikkö: Minä tietysti
Tekninen johtaja: Otetaan joku lupaava halpa jostain, yritetään löytää uusi Newey
Moottori: Sieltä otetaan, mistä halvimmalla saadaan
Vaihteisto: Sama kuin mottien kanssa, ei mitään hajua näistä
Tuulitunneli: Ei tartteta, tehdään kuten Virgin
KERS: Sama juttu
Kotipaikka: Selvityksen alaisena, riippuu puhtaasti siitä millainen verotus Suomessa on. Jos ei Suomeen, niin luonnollisin vaihtoehto UK.
Kuljettajat: Giorgio Pantano, Ralph Firman
Renkaat: Jos kaksi rengasvalmistajaa, niin siihen leiriin jossa enemmän talleja.
Muu henkilökunta: Rekrytään niin muista talleista aiempaa kokemusta omaavaa porukkaa sekä nuoria ja nälkäisiä kavereita Suomesta. Kielitaidoksi riittää englanti, mutta jos sitä ei osaa niin paikka jää haaveeksi.

Tämä siis vailla mitään suurempia haihatteluja. Minimibudjetilla mennään ja kuskeina kaksi F1-kokemusta omaavaa kuskia, joista toisella vyöllään GP2-mestaruus. Ihan varmasti saataisiin joku Keke siihen messiin kampanjapalkalla tekemään PR-duunia meidän eteen.
Lähdit sillä periaatteella, että mahdollisimman halvalla. Minä lähdin taas sillä periaatteella, että hommataan niin helvetin iso budjetti kun mahdollista ja hommataan sen sisään kaikki paras mitä sillä budjetilla saa...

uuci

Well-known member
Tallin nimi: UUCI RACING TEAM
Tallipäällikkö: uuci
Toimitusjohtaja:joku
Kotipaikka: Pohjois-Suomi
Pääsponsori: KONE
Tekninen johtaja: joka haluaa
Auton suunnittelija: joku joka haluu
Kisainssi: joku joka haluaa
Moottori: Mersu
Kers: Red Bull